Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2004, 17:36
Krekker
Krekker is offline
Als ik op mijn windows xp computer bestanden deel kan ik vanaf mijn andere computer niet bij de bestanden. Ik krijg dan het volgende scherm te zien:

Ik heb al wat gezocht, maar heb niet veel nuttige informatie erover kunnen vinden. Kan iemand me hier misschien helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2004, 18:00
scalle
scalle is offline
aantal oplossingen zijn mogelijk:

_ kabeltjes over goed aangesloten? (lijkt me logisch maar toch...)
_ ff herstarten kan wonderen doen
_ heb je dezelfde netwerkinstellingen gedaan (maw zelfde werkgroepnaam, hier is herstarten ook aangewezen)
_ staat er een software/hardware firewall aan? (als 'k bestanden wil delen over het netwerk vergeet 'k dit wel es...)
_ zijn de juiste gebruiksrechten toegepast op de gedeelde map?
_ af en toe veel geduld hebben....

hopelijk lukt t wel...
Oud 21-05-2004, 18:30
Krekker
Krekker is offline
-Kabels zijn goed aangesloten, internet kan ik namelijk wel delen en bovendien kan ik vanaf de computer boven wel bij de gedeelde bestanden beneden. (de probleemcomputer is degene die boven staat)
-Herstarten heb ik al geprobeerd.
-De computers zitten in dezelfde werkgroep en hebben hetzelfde subnetmasker.
-De winxp firewall staat aan, maar die heb ik ook geprobeerd uit te zetten. Bovendien staat de firewall alleen aan voor de internet verbinding die via een usb modem op de probleemcomputer plaatsvindt
-Ik kan nergens opties vinden voor gebruikersrechten. Ik heb gewoon gedeeld en aangegeven dat gebruikers de bestanden kunnen bekijken en wijzigen.
-Geduld raakt ook een beetje op. Ik ben al de hele dag bezig met dingen proberen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 00:03
Manuzhai
Manuzhai is offline
Je probeert te connecten/sharen met een user die een leeg password (of geen password) heeft. Dat mag niet.
Oud 22-05-2004, 18:21
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 22-05-2004 @ 01:03 :
Je probeert te connecten/sharen met een user die een leeg password (of geen password) heeft. Dat mag niet.
Maar dat kon eerst (dwz: voor ik formatteerde) wel. Is dat een nieuwe updat van windows ofzo?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 19:51
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
De fout die jij beschrijft komt toch echt met bijna 100% zekerheid van de interne Firewall van XP.
Zou die maar eens helemaal uitzetten en dan de PC's opnieuw starten.
Zou m.i. over moeten zijn.
Zie je eigenlijk de eigen PC dus die waar je op werkt wel in het netwerk of ook niet.
Oud 22-05-2004, 21:22
Verwijderd
gebruik je een gewone of een crossoverkabel? Bij alleen twee pc's direct aan elkaar: crossover.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 11:22
Krekker
Krekker is offline
Het netwerk functioneert op zich goed (beiden kunnen op internet en ze kunnen naar elkaar pingen), dus het kan geen hardwarefout zijn. Maar wat Manuzhai zegt zou wel kunnen kloppen, maar dan rijst/reist(lange of korte ei?) wel de volgende vraag op. Voordat ik formatteerde gebruikte ik op deze computer maar één account zonder wachtwoord en nu gebruik ik er drie waarvan één met wachtwoord. Ligt het dan daaraan dat ik nu niet meer kan delen naar een account zonder wachtwoord op een andere computer?

Ik heb btw gewoon een netwerk van twee computers met een verbinding dmv een cross-cabel.

Edit: en ik zal wel even goed kijken hoe het zal gaan zonder firewall.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 22:41
Krekker
Krekker is offline
Aangezien ik me ondertussen toch behoorlijk begin te irriteren aan dit probleem schop ik dit topic maar weer eens omhoog. De windows XP firewall uitzetten heeft geen nut gehad. Wel heb ik die nu uitgelaten en draai ik zonealarm. De situatie met het delen van bestanden is alleen nog niet veranderd.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Krekker schreef op 21-06-2004 @ 23:41 :
Aangezien ik me ondertussen toch behoorlijk begin te irriteren aan dit probleem schop ik dit topic maar weer eens omhoog. De windows XP firewall uitzetten heeft geen nut gehad. Wel heb ik die nu uitgelaten en draai ik zonealarm. De situatie met het delen van bestanden is alleen nog niet veranderd.
Misschien een keertje rebooten, maar dat hebben ze je op de helpdesk waarschijnlijk ook al eens voorgesteld.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 07:57
Manuzhai
Manuzhai is offline
Volgens mij heb je mijn oplossing nog niet geprobeerd?
Oud 22-06-2004, 09:03
freyk
freyk is offline
Citaat:
Krekker schreef op 21-06-2004 @ 23:41 :
Wel heb ik die nu uitgelaten en draai ik zonealarm. De situatie met het delen van bestanden is alleen nog niet veranderd.
ZoneAlarm houd ook sharing tegen.
Voeg het ip nummer toe van de computer met wie je wilt delen, bij tabblad firewall van ZoneAlarm.
Oud 22-06-2004, 20:15
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 22-06-2004 @ 08:57 :
Volgens mij heb je mijn oplossing nog niet geprobeerd?
Jij hebt ook geen oplossing gegeven, alleen een oorzaak.

Citaat:
juicedbreda schreef op 21-06-2004 @ 23:47 :
Misschien een keertje rebooten, maar dat hebben ze je op de helpdesk waarschijnlijk ook al eens voorgesteld.
Helpdesk Wat is dat?
Ik doe niet aan helpdesks. Die geven toch altijd maar een brak antwoord. Bovendien: welke helpdesk zou ik dan moeten bellen?

Citaat:
freyk schreef op 22-06-2004 @ 10:03 :
ZoneAlarm houd ook sharing tegen.
Voeg het ip nummer toe van de computer met wie je wilt delen, bij tabblad firewall van ZoneAlarm.
Die computer zit sowieso in de trusted zone, want die is via mn netwerkkaart verbonden (modem is usb modem).

Laatst gewijzigd op 22-06-2004 om 20:18.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 20:40
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Krekker schreef op 22-06-2004 @ 21:15 :
Jij hebt ook geen oplossing gegeven, alleen een oorzaak.
Het moet ook wel heel moeilijk zijn om te bedenken dat je ook een user met password kunt gebruiken.
Oud 22-06-2004, 20:42
freyk
freyk is offline
Je probleem zit toch bij je xp firewall.
Dat weet ik zeker, omdat ik zelf hetzelfde probleem had.

Citaat:
Krekker schreef op 21-05-2004 @ 19:30 :
-De winxp firewall staat aan, maar die heb ik ook geprobeerd uit te zetten.
Hij moet uitblijven staan hé
Oud 22-06-2004, 21:26
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 22-06-2004 @ 21:40 :
Het moet ook wel heel moeilijk zijn om te bedenken dat je ook een user met password kunt gebruiken.
Citaat:
Krekker schreef op 23-05-2004 @ 12:22 :
...Maar wat Manuzhai zegt zou wel kunnen kloppen, maar dan rijst/reist(lange of korte ei?) wel de volgende vraag op. Voordat ik formatteerde gebruikte ik op deze computer maar één account zonder wachtwoord en nu gebruik ik er drie waarvan één met wachtwoord. Ligt het dan daaraan dat ik nu niet meer kan delen naar een account zonder wachtwoord op een andere computer?...
En voordat ik mijn winxp computer (waarvan ik dus de bestanden niet meer kan delen) formatteerde kon ik dus wel gewoon bestanden en printers delen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 14:07
Krekker
Krekker is offline
Ik heb inmiddels geprobeerd om met een account die wel een wachtwoord heeft bij de bestanden te komen en ook dat lukte niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten