Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2004, 20:00
Shitonya
Shitonya is offline
*Pling* Het vrouwelijke schepsel Femke springt on line. Je kunt haar meteen herkennen aan haar msn naam. Daarin laat ze altijd duidelijk merken hoeveel ze van haar vriend houdt: “Stefan gaat vreemd, de klootzak!”

Ze smeekt me zowat om langs te komen. Ik zie het al helemaal voor me. De hele middag opgescheept zitten met een ijsetend emotioneel onstabiel monster. En dan nog eens dat eeuwige gezeur over het feit dat mannen niet te vertrouwen zijn. Weigeren is zinloos. Want als ik niet onmiddellijk kom, dan stuurt ze weer die buurvrouw van een jehova op me af. Dat is ook weer zoiets belachelijks. Als mensen je bedreigen met een pistool, dan komt meteen een politiekorps je te hulp, maar als je wordt bedreigd met een jehova, dan sta je er alleen voor.

En ja hoor. Zodra ik binnenkom zie ik dat arme kind al in zakdoeken verstopt op de bank zitten. Zo te zien heeft ze ook al haar hele koelkast uitgemest, want overal zie ik plastic, karton en papiertjes liggen. Ik zie haar al langzaam transformeren in een tientonner. Voor haar eigen bestwil probeer ik een reep chocola uit haar vette klauwen te krijgen. Het kostte me heel wat haar, nagels, adem en niet te vergeten spierkracht (van dat timmeren op je toetsenbord krijg je wonderbaarlijk veel kracht in je handen).
Nadat ik de reep bevrijdt heb uit de houtgreep van miss piggy’s grijpgrage vingertjes, vraag ik wat er nu precies aan de hand is. Dat had ik beter niet kunnen doen, want als ze eenmaal begint, is ze niet meer te houden. Al zou je haar bek dichtmetselen, zou ze wel doorgaan leuteren door haar neus. Dus zit er niks anders op dan het hele verhaal aan te horen uren en urenlang. Terwijl ik met m’n gedachten al op vakantie ben, hoor ik zo nu en dan enkele slierten onzin m’n oren binnenvliegen.

Ze denkt dat d’r vriend vreemdgaat. Ze heeft alle bewijzen al klaar. Hij komt altijd later thuis dan normaal. Telkens komt hij weer met dezelfde smoes:”Ja sorry schatje, ik moest alweer overwerken.” Maar als ze dan uit eten gaan, zit hij altijd krap in het geld. Hoe kan dat nou? Met al dat overwerken zou je toch denken dat hij extra zou verdienen? Waar geeft hij zijn geld dan aan uit? Misschien wel een andere vrouw!
Soms ruikt hij ook naar dure parfum als hij thuiskomt. En dan komt hij weer met de smoes:”dat is geen parfum, dat is m’n nieuwe aftershave.” Je ziet zelfs de lippenstift nog op zijn gezicht zitten van dat andere wijf. “Nee lieverd, dat is geen lippenstift, dat is ketchup.” Maar het belangrijkste bewijsmateriaal is de lingerie die ze had gevonden. “Schat, een collega van m’n werk vroeg die even voor haar uit te wassen, omdat haar wasmachine stuk is.”

Na veel aandringen van mij, belt ze hem eindelijk op. “Ha! Ik krijg niet zijn gewoonlijke secretaresse aan de telefoon. Ik durf mijn kont erom te verwedden dat hij nu die slet aan het neuken is op kantoor!” Als ze tien minuten later haar vriend aan de lijn krijgt, zie ik haar gezicht steeds meer veranderen in een opgezwollen tomaat. “Hoe heet ze Stefan? Hoe heet die slet? Dat misbaksel? Dat SOA virus? Ik zweer dat ik niet eerder zal rusten voordat ik allebei haar benen heb gebroken!” Als ze heeft opgehangen jammert ze: “hij heeft bekend. Hij komt haar straks zelfs aan ons voorstellen. Ze heet Stefanie.” Arme Stefanie. Dat kind heeft straks geen poot meer om op te staan als Femke met haar klaar is.

Als de bel gaat, ren ik meteen naar de deur om te voorkomen dat Fem niet meteen Stefanie bespringt. Opeens staat er een blonde vrouw in de deuropening. Dat zal vast Stefanie zijn, dus ik laat haar hartelijk binnen. Dan loopt ze opeens naar Femke toe en zegt: “Schat, ik ben het, Stefan, ik moet je wat vertellen…
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2004, 20:06
giftig kevertje
giftig kevertje is offline
wat een geweldig verhaal.
heerlijk geschreven, gelezen met plezier.
.
Oud 25-05-2004, 20:19
kattebolleke
kattebolleke is offline
heel onverwacht einde echt mooi verhaal !
Oud 26-05-2004, 10:21
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
onverwacht einde... wel tof ik vind het leuk
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 10:29
Hoofdjopie
Hoofdjopie is offline
mooi verhaal, verassend einde, mooie, fijne schrijfstijl. leuk!!
Oud 26-05-2004, 10:33
P&C
P&C is offline
maar het nut hiervan ?

nee hoor leuk gedaan, wil je hiermee iets gaan doen later ofz?
Oud 26-05-2004, 10:53
Reynaert
Reynaert is offline
Stukken beter dan wat ik eerder van je heb gelezen, een soort 'moraal' zou het mijns inziens alleen maar beter maken, maar desondanks helemaal niet zo slecht. Ik vind wel dat je vaak net iets te plastisch schrijft, maar dat is slechts een kwestie van smaak. Ik zie wel vooruitgang.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 12:09
bignielz
bignielz is offline
geweldig verhaal
vooral dat onverwachte einde is leuk
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 14:36
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hmm ik vind het niet zo geweldig eigenlijk. Prettig te lezen enzo, veelste overdreven. Als die dingen zoals miss-piggy-vingers, tientonner en ga zo maar door. Naar mijn mening zitten die er teveel in. Niet grappig meer. En het einde snap ik niet.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 14:53
Millroy
Millroy is offline
Het einde is redelijk gemakkelijk hoor lucifertje
Stefan is een travestiet.
vandaar Stefan=Stefanie...
Ik weet het niet, ik las dit verhaal niet echt graag, maar kan niet goed zeggen waarom .
Dat Jehova deel vind ik maar niks en er zitten te veel overdrijvingen in naar mijn smaak...
Eneuh...houtgreep moet houdgreep worden neem ik aan
Oud 26-05-2004, 15:00
duivelaartje
duivelaartje is offline
Dank je Millroy, nu snap ik het pas.
Maar ben het met jou eens!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 16:27
Charlottetje
Charlottetje is offline
Sorry, ben op een gegeven moment maar gestopt met lezen.
Heb altijd een beetje een hekel aan mensen die alleen maar negatief doen en zeuren, zich niet inleven in een ander.
Beetje te overdreven.
Het is slechts mijn smaak.

Charlotte
Oud 26-05-2004, 22:56
Shitonya
Shitonya is offline
Allereerst bedankt voor alle reactie's: complimenten & kritiek.
Vooral Renard

Om nog even te reageren:

- Of ik later iets hiermee wil gaan doen: hmm misschien, maar dat zal nog wel wat jaartjes duren. Wat weet ik nog niet precies. De laatste maand heb ik ook niets meer geschreven, te druk met andere dingen
- Nee, er zit weer geen moraal in. Maar dat is ook nooit mijn bedoeling. Als die er toevallig in zou zitten, zou het gewoon mooi meegenomen zijn.
- Ik snap niet waardoor iemand hem niet afgelezen heeft. M'n schrijfstijl is in ieder geval op zo'n manier veranderd dat hij "makkelijker" te lezen zou moeten zijn qua grammatica en dergelijke.
- Overdreven is het meestal. Meestal valt dat wel in goede smaak en dit doe ik ook automatisch, zonder na te denken. Zonder wat te overdrijven, vind ik het al snel "saai" worden.
- Gezeik? In m'n column over reclame kon ik dit wel begrijpen, maar dit verhaal gezeik... dat zie ik er niet zo in
Maar het is een feit dat ik nogal veel "zeik" op de samenleving of hoe je het ook noemen wilt. De een houdt daar meer van dan de ander. Verschilt.

Greetings,
Shito
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 11:58
Charlottetje
Charlottetje is offline
- ik begrijp niet waarom jij niet zou kunnen begrijpen waarom ik het niet afgelezen heb. Ik had het ook niet over je schrijfstijl in de zin van grammatica of zinsbouw. Het leest wel soepel, maar het gaat er alleen maar om wat een ander in 'jouw' ogen fout doet zonder enige zelfkritiek.
- ik vind het dus iets te overdreven. Iets aandikken is goed en leuk, kritiek is prima, maar onrealistisch worden gaat voor mij te ver om het leuk te vinden, maar zoals ik al eerder zei is dit slechts mijn mening. Genoeg mensen die het wel leuk vinden, dus je hoeft het niet te veranderen, ik wil je alleen wel graag mijn mening meegeven. (van Gogh wel eens gelezen? Behoorlijke kritiek kan die man geven hoor, zo negatief als de pest, maar humorvol of in elk geval nog een soort van realistisch of anders echt duidelijk niet reeel bedoeld en dit jouw stukje zit er naar mijn idee te veel een soort van middenin, iets dat ik irritant vind, maar wederom is dat slechts mijn mening)
- dat stukje gezeik gaat niet over mijn mening neem ik aan, aangezien ik dat woord nooit in mijn 'mond' genomen heb...

Charlotte
ik moet Renard inderdaad wel gelijk geven over die vooruitgang!
heb toch ook nooit gezegd dat die er niet in zat?
Ach, ik word ook wat snel eenzijdig in commentaar

edit: denigrerend, dat woord zocht ik. Ik vind het allemaal wat denigrerend overkomen. sorry, alweer slechts een mening, maar wel voor mij een reden om het minder aantrekkelijk te vinden om te lezen...

Laatst gewijzigd op 27-05-2004 om 12:01.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 20:43
Astuanax
Astuanax is offline
Langs de ene kant vind ik het wel een leuk verhaal, langs de andere kant vind ik dat je ,zoals mijn voorgangers hebben gezegd, iets te arrogant overkomt, alsof jij de 'enige ware bron van wijsheid' bent (en dan spreek ik nog niet over de verkrachting van mijn naam )
Oud 28-05-2004, 10:27
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Citaat:
Astuanax schreef op 27-05-2004 @ 21:43 :
(en dan spreek ik nog niet over de verkrachting van mijn naam )
En de verkrachting van de mijne, aargh!

En verder kan ik niet erg origineel kritiek geven, het einde is inderdaad verrassend, maar de beschrijvingen die je geeft zijn me te overdreven. En ik begrijp wat de Jehova er in doet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten