Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat vind ik wel fijn aan wat ik nu heb, ligt ook wel aan de persoon denk ik. Zij vraagt me 'waar wil je met mij aan werken?', kijkt vervolgens of ze denkt dat dat mogelijk is en gaat mij vragen stellen enzovoorts. Dan wijst ze me op dingen die ik heb gezegd die erg belangrijk zijn om te begrijpen waarom ik me in bepaalde situaties op een bepaalde manier gedraag. En dan krijg ik meestal een opdracht mee naar huis. Iets om over na te denken of om te proberen (kan heel klein zijn). En meestal kom ik wanneer ik weer bij haar ben tot de conclusie dat ik onbewust de opdracht heb uitgevoerd. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb ook psychotherapie. Het verschil tussen een gewone psycholoog en een psychotherapeut is dat je bij psychotherapie veel meer zelf moet doen. Je moet je therapeut een beetje zien als een 'meedenker'. Psychotherapie is daarom ook intensiever dan gewone gesprekstherapie. In het begin verliep mijn therapie nogal stroef, omdat ik me heel slecht kon uiten. Dit hebben we echter 'opgelost' door me dingen op te laten schrijven. Psychotherapie helpt me op dit moment heel erg probleemgebieden aan te pakken en dingen te leren accepteren en verwerken. Het gaat moeizaam, en het heeft veel tijd nodig, maar ik heb er zeker iets aan. Belangrijk punt bij psychotherapie is overigens dat als je zelf je mond niet open doet je echt niets aan de therapie hebt. Zoals ik al zei is zo'n therapeut een meedenker, dus jij moet vooral het woord doen. Liefs, Laura
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() en zo kan ik nog wel ff doorgaan |
![]() |
||
Citaat:
Verder draaide hij er steeds om heen *ook een reden dat ik stopte met hem* reden hoeft niet perse hoor -flip-. ikzelf ben ook beter met de pen, moest ook eens zo'n opdrachtje doen enzo, was opzich wel fijn *je denkt dan meer over jezelf na* maar veel aandacht heeft hij er toen niet aan besteed. en eerlijk zijn... is ook moeilijk... rare kwast, wat is dat precies, hypnotherapie? |
![]() |
||
Citaat:
Ik zal even voor je googlen of ik een goeie site kan vinden erover. *knuf*
|
Hier staan heel veel therapie-vormen:
http://www.hulpgids.nl/therapie/therapie.htm
|
Advertentie |
|
![]() |
|