Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2002, 22:02
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Ik ben tot 1,5 jaar geleden jarenlang veelvuldig gepest. Daardoor is het nu moeilijk voor mij om goed te functioneren in sociale status. Bovendien heb ik een soort van faalangst ontwikkeld, waardoor ik voor mijn studie veel verslagen etc. helemaal niet maak of wel maak maar niet inlever, omdat ik bang ben dat het fout is. Ik heb hier met mijn mentor overgepraat en zij had het erover dat ik misschien therapie nodig had. Ik weet alleen niet wat voor therapie. Ik heb een psychologe gehad, maar dat was niet veel meer dan praten over hoe ik me voelde en dergelijke en ik had het gevoel dat het niet hielp.

Heeft iemand een idee wat voor therapie geschikt zou zijn of kent iemand dit en wil iemand er met me over praten (MSN)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2002, 11:38
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Cleopatraan schreef:
Ik ben tot 1,5 jaar geleden jarenlang veelvuldig gepest. Daardoor is het nu moeilijk voor mij om goed te functioneren in sociale status. Bovendien heb ik een soort van faalangst ontwikkeld, waardoor ik voor mijn studie veel verslagen etc. helemaal niet maak of wel maak maar niet inlever, omdat ik bang ben dat het fout is. Ik heb hier met mijn mentor overgepraat en zij had het erover dat ik misschien therapie nodig had. Ik weet alleen niet wat voor therapie. Ik heb een psychologe gehad, maar dat was niet veel meer dan praten over hoe ik me voelde en dergelijke en ik had het gevoel dat het niet hielp.

Heeft iemand een idee wat voor therapie geschikt zou zijn of kent iemand dit en wil iemand er met me over praten (MSN)?
Ik denk dat het een goed idee is om via je mentrix contact met een psycholoog op te nemen om te kijken wat voor jou het meest geschikt is. Mogelijk is er een verband tussen je faalangst en het feit dat je gepest bent geweest. Ik ben zelf ook gepest toen ik op de m.a.v.o. zat en weet dus (helaas) uit eigen ervaring wat het betekent om gepest te worden. Indien je er behoefte aan mocht hebben om er met mij over te praten, dan kun je me bereiken via mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
Oud 24-11-2002, 14:50
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
een of een aantal intake gesprekken met een psycholoog (of iemand van het riagg) zullen je helpen met het kijken naar de vorm van therapie die jou zal helpen (bv hypnotherapi, gedragstherapie, creatieve therapie, psychomotore therapie of drama therapie... er is zoveel keus) veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 17:43
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Citaat:
LiViNg EnD schreef:
een of een aantal intake gesprekken met een psycholoog (of iemand van het riagg) zullen je helpen met het kijken naar de vorm van therapie die jou zal helpen (bv hypnotherapi, gedragstherapie, creatieve therapie, psychomotore therapie of drama therapie... er is zoveel keus) veel sterkte!
Dank voo je reactie. Hypnotherapie lijkt me trouwens niet zo leuk. Bij dat soort therapieën wordt mensen aangepraat dat ze in hun jeugd misbruikt zijn door hun vader en dergelijke. Zit ik niet zo op te wachten.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 18:19
Wasteland
Wasteland is offline
Je zou eens op internet kunnen zoeken op het onderwerp zelfvertrouwens, als je wilt kan ik je der ook nog wel iets van doormailen.
Oud 28-11-2002, 18:57
dawnie
dawnie is offline
misschien zou je idd met je mentor of met de vertrouwenspersoon nog een keer contact op kunnen nemen. je kan misschien ook naar je huisarts gaan die je door kan verwijzen naar een riagg...
Reageren

Regels voor berichten