Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2004, 18:45
Iduna
Iduna is offline
Ik heb een nieuwe borstel nodig (of een kam maar die lijkt me niet zo praktisch..). Maar nu vraag ik me af welke nou niet al te schadelijk is voor je haar. Dus van welk materiaal het gemaakt is enz.
Wat voor een borstel of kam heb jij? (welk materiaal en grootte of zo)
Waar heb je 'm gekocht?
- en was die duur?
(als je dat nog weet tenminste. )
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 18:53
Liss
Liss is offline
Heb een erg fijne borstel van hout en de haren zijn van een speciaal iets, maar zou niet meer weten waarvan eigenlijk Heb hem in een kapperszaak gekocht. Echt duur was die niet, rond de 10 euro dacht ik.
Ook heb ik er eentje van Zenner er staat op 100% zuiver, zacht haar, bij de Etos vandaan en was rond de 6-7 euro geloof ik. Die is wel fijn, maar heeft erg zachte haren en is dus niet echt geschikt om klitten mee uit mn haar te borstelen maar wel om het een beetje goed zittend te krijgen
Ook heb ik er nog eentje van plastic, vind hem zelf wel fijn alleen is het minder dat het niet zo goed is voor je haar en je haar er erg snel statisch door is.
Oud 02-06-2004, 18:54
Verwijderd
Ik heb gewoon zo'n ding van de drogist, met van die ijzeren dingetjes...zal wel niet goed zijn voor je haar, maar zo'n ding met haren vind ik vreselijk, daar gaan klitten er niet mee uit, kan ik geen normale mooie staart mee maken en m'n haar wordt er gigantisch statisch van.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 18:57
Qamra
Qamra is offline
Ik heb er een van plastic. Gewoon bij de DA.

Ik haat borstelen Gaat mijn haar raar van doen
Oud 02-06-2004, 18:57
Roos
Roos is offline
Brrrr zo'n borstel met ijzeren puntjes, echt vreselijk! Zo'n harenborstel is ook heel irritant ja, ik heb best dik haar, dus dan wordt alleen het bovenste laagje gekamd.

Ik heb een houten borstel, gewoon bij een drogist gekocht: bevalt goed! Vroeger had ikaltijd jip&janneke borsteltjes van de Hema, maar die liet ik altijd vallen en dan brak hij doormidden
Oud 02-06-2004, 22:28
cyntha
cyntha is offline
Ik heb een plastic borstel van de Kruidvat denk ik. Of het goed is voor mijn haar weet ik niet. Ik heb altijd een plastic borstel gehad en ik heb er nooit problemen mee.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 22:30
mimima
mimima is offline
Ik heb van die goedkope ronde borstels van 1 euro ofzo.
Deze zijn echt goed want met die normale blijft me haar zo hangen in die borstel en bij deze glijd het makkelijk/
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 09:23
.Pure
.Pure is offline
Ik heb zo'n houten borstel, met haren en van die flexibele 'puntjes' zeg maar. Heel fijne borstel, ik heb zo'n hekel aan alleen maar van die puntjes, doet zeer en blijft me haar in hangen. (heb lang, best dik haar)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 10:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb zo'n ronde van plastic met van die metalen dingetjes, het zal ongetwijfeld slecht voor je haar zijn maar ik vind het een fijne borstel, ik krijg mijn haar er goed mee uit de klit en mee in model dus ik vind het wel best. Ik heb ook zo'n houten massageborstel van de hema met houtachtige (plastic?) dingetjes met van die bolletjes erop maar daar wordt mijn haar vrij snel vet van en dat kussentjes ding laat steeds los dus die gebruik ik niet meer zoveel.
Oud 03-06-2004, 10:54
Verwijderd
Ik heb ehm
- een kam met grote tanden
- een kam met kleine tandjes
- een platte borstel met varkenshaar
- een ronde borstel met plastic pinnetjes
- een platte borstel met plastic pinnetjes
- een platte borstel met metalen pinnetjes

en ik gebruik meestal de platte met plastic pinnetjes... metaal schijnt te stug te zijn, een ronde is meestal niet nodig, kammen zijn lastig, en de varkensharen borstel haalt geen klitten uit m'n haar.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Liss schreef op 02-06-2004 @ 19:53 :
Heb een erg fijne borstel van hout en de haren zijn van een speciaal iets, maar zou niet meer weten waarvan eigenlijk
Varkenshaar? Die zijn wel fijn ja.

Zelf heb ik een 'gewone' borstel, met metalen pinnetjes met plastic bolletjes erop, met een plastic borstel krijg ik enorm pluizig haar, een kam krijg ik er niet door heen. En een varkenshaarborstel haalt geen klitten uit m'n haar, maar zo'n borstel is wel fijn om je haar te 'ontpluizen' geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 03-06-2004 @ 11:57 :
En een varkenshaarborstel haalt geen klitten uit m'n haar, maar zo'n borstel is wel fijn om je haar te 'ontpluizen' geloof ik.
en om het glad te laten zitten nadat het ingestaart of ingevlochten is
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 22:48
Iduna
Iduna is offline
Hm, veel te veel keus zo te lezen. Ik zal wel kijken waar ik morgen mee thuis kom.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten