Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2004, 07:21
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Uitgegeven: 2 juni 2004 13:03
Laatst gewijzigd: 2 juni 2004 14:28

AMSTERDAM - Een Frans bedrijf heeft een wegwerp dvd ontwikkeld die de inhoud na ongeveer acht uur wist. Het is niet de eerste zelfvernietigende dvd. Het Amerikaanse bedrijf Flexplay kwam vorig jaar met een versie die na 48 uur op zwart ging. Dat meldt de Telegraaf op haar site.

De nieuwe dvd-d is net als de originele dvd gemaakt van polycarbonaat. De dvd-d bevat echter een extra deklaag die reageert op een oxidatieproces dat begint zodra het schijfje in contact komt met lucht. Het invallen van het zelfvernietigingsproces kan van tevoren worden ingesteld op 8 tot 24 uur.

De makers van de dvd-d beweren dat hun product een stuk goedkoper te produceren is dan de EZ-D van Flexplay. Bovendien zou de content op een eenmaal gewiste dvd niet of nauwelijks meer terug te halen zijn. Oplossingen om het schijfje te repareren zouden extreem moeilijk zijn.

Verhuurmarkt

Fabrikanten richten zich met de dvd-d's op de verhuurmarkt. De producten geven consumenten eenvoudig toegang tot recente films en muziekproducties zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken over het op tijd terugbrengen van de schijfjes.

De eerste film die uit zal komen op dvd-d is The Barbarian Invasions van Denys Arcand. Honderden andere films zullen volgen. Buena Vista Home Entertainment is vorig jaar al gestart met het uitbrengen van films op EZ-D. Ondanks de interesse van filmstudio's, zijn zelfvernietigende dvd's echter nog geen groot succes.

Dit is uitermate slecht voor het milieu! Zou dit soort ontwikkelingen gestopt moeten worden?
Oud 03-06-2004, 07:35
Verwijderd
Ik vind het een beetje zinloos. Slecht voor het milieu sowieso, en wat heb je er nu aan om maar 8 uur van een cd gebruik te kunnen maken. In die tijd lijkt me dat je de inhoud ontelbaar keer kunt kopiëren en branden als je daar behoefte aan hebt. En zelfs als de dvd's daartegen beveiligd zouden zijn, is het een loze uitvinding van mensen die al te lui zijn om ff een dvd terug te brengen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 07:48
dafelix
dafelix is offline
leuk dat ze het kunnen, maar totaal waardeloos.

Want een DVD maken met zelf-vernietigend laagje, lijkt me duurder te zijn dan een 'regular' DVD, wat dus weer bij de huurders zelf terecht komt

daarbij lijkt me dit ook nog 'ns superslecht voor je DVD-speler, want wat nou als je zit te kijken en de DVD vernietigd zichzelf? Zal je DVD-speler flink van op hol slaan

nee, waardeloze uitvinding hoor
Oud 03-06-2004, 09:22
freyk
freyk is offline
Een paar jaar geleden kon je zelfvernietigende video kopen, gelukkig konden mensen zijn vernietigingsmechanisme omzeilen.
Maar toch werd het een flop.

En ik zie precies dezelfde toekomst voor de zelfvernietigende dvd.
Oud 03-06-2004, 13:38
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
freyk schreef op 03-06-2004 @ 10:22 :
Een paar jaar geleden kon je zelfvernietigende video kopen, gelukkig konden mensen zijn vernietigingsmechanisme omzeilen.
Maar toch werd het een flop.

En ik zie precies dezelfde toekomst voor de zelfvernietigende dvd.
Dat was toen idd TE makkelijk ....en nu met die DVD net zo. Je huurt de DVD, maakt er een image van en weg zijn je zelfvernietigingsproblemen ....beetje dom hoor
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 15:52
BBEM
BBEM is offline
en als je hem de volgende dag verder af wil kijken ? dan is 8 uur te kort
Oud 03-06-2004, 15:54
Agamemnon
Agamemnon is offline
Ik vind het echt nergens op slaan. Het is slecht voor het milieu en het lijkt me ook niet echt handig om 'm maar 8 uur te kunnen bekijken, en is ff terugbrengen nou zó'n grote moeite?
Oud 03-06-2004, 21:51
T_om
T_om is offline
ik vind et ook idd wel onzin, 8 uur is lang genoeg om een dvd te rippenn/branden, whatever je er mee wil

er zal ook ongetwijfeld wel een manier komen om de 'vernietiging' tegen te houden of whatever dus imo heeft et niet echt veel nut
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 03:43
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dit is natuurlijk Hardware.
Oud 05-06-2004, 13:09
flamez
flamez is offline
doen ze dat door die cd te laten oxideren?, dat las ik op tweakers geloof ik. anders is er wel een scheikundige oplossing te bedenken.
Oud 05-06-2004, 15:48
Verwijderd
Volslagen doelloos; al dit soort onzinresearch (evenals CD-beveiligingen) kost de consument alleen maar klauwen met geld zonder dat het iets goeds oplevert.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 17:58
]{ing
]{ing is offline
Misschien geschikt voor verhuur of beveiliging (backups)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 18:04
phoxetis
phoxetis is offline
daar komt nog bij dat dit nieuwsbericht van twee jaar terug is. toen hadden ze die dingen dus ook al.

dit is duidelijk een oplossing-zoekt-probleem situatie

ze hadden voor dat geld beter bier kunnen kopen, dan had je nu nog statiegeld gehad.
Oud 06-06-2004, 11:00
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-06-2004 @ 04:43 :
Dit is natuurlijk Hardware.
nee multimedia dame...
Oud 06-06-2004, 11:01
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
T_om1337 schreef op 03-06-2004 @ 22:51 :
ik vind et ook idd wel onzin, 8 uur is lang genoeg om een dvd te rippenn/branden, whatever je er mee wil

er zal ook ongetwijfeld wel een manier komen om de 'vernietiging' tegen te houden of whatever dus imo heeft et niet echt veel nut
tja het blijft natuurlijk geen softwarematige beveiliging.
Oud 07-06-2004, 22:15
Boozle
Boozle is offline
Euhm, 3 jaar geleden heeft walt disney al zulke dvd's ontworpen. Daar stond dan een film op die kon je 3 keer kijken en daarna werd het schijfje gewist. Dus dat is niets nieuws.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 08:14
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dafelix schreef op 03-06-2004 @ 08:48 :

daarbij lijkt me dit ook nog 'ns superslecht voor je DVD-speler, want wat nou als je zit te kijken en de DVD vernietigd zichzelf?
Dat ding explodeert niet ofzo, hij wordt gewoon onleesbaar.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 19:21
Ingmar87
Ingmar87 is offline
mjah er zijn ook al zelfvernietigende pc's... tenminste... de meeste pc's beginnen na ongeveer 3 jaar niet meer te werken weet alleen niet zeker of dit hetzelfde is
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:38
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Turtle87 schreef op 08-06-2004 @ 20:21 :
mjah er zijn ook al zelfvernietigende pc's... tenminste... de meeste pc's beginnen na ongeveer 3 jaar niet meer te werken weet alleen niet zeker of dit hetzelfde is
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 14:12
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
waarschijnlijk bedoel je het OS wat al na 3 maanden volledig gebruik niet meer goed werkt.. haha
Oud 11-06-2004, 14:44
Verwijderd
8 uur de tijd, een beetje DVD brander kan dan allang een dergelijke kopie klaar hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten