Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het grote verschil tussen kunst en entertainment word hier opgehaald..... Maar de massa is film entertainment en enkel entertainment...... Voor mij is het af en toe entertainment.....maar als ik me er echt mee bezig ga houden en mijn hobby ga beoefenen is het Kunst. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar je hebt wel gelijk, dat elitaire gezeik ook altijd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Naast het punt dat ganralph aandraagt wil ik ook nog wel even de kunstfilm van de entertainment onderscheiden. En Citizen Kane hoort dan zeker wel bij de Entertainment, net als de rest van je lijst...
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() als je het maar vaak genoeg leert, kan het dus wel (heeft me dus n jaar gekost), en we hebben nu idd andere (makkelijkere) boeken. ik schrok zelf overigens ook van dat hoge punt hopelijk geldt dit ook voor het 2e deel en even snel iets ONTOPIC, voor iedereen boos wordt ![]() ik heb er een stuk of 20 van die lijst gezien, maar dat is zeker nie tmijn top 20 van films
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb er wel een aantal gezien, verplicht ook, en sommigen vond ik nog best aardig ook. Doch het is niet mijn droom deze lijst af te werken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
makers van populaire (entertainment) films moeten zich altijd verdedigen tegenover de liefhebbers van Citizen Kane (of ander 'hoge' films). waarom? Costa heeft zijn eigen kwaliteiten, en waarom zouden die minder zwaar wegen dan de kwaliteiten van Citizen Kane? Shakespeare werd in zijn tijd ook als prutser gezien, maar ooit heeft iemand beslist dat zijn werk 'goed' is, en nu denkt iedereen dat het zo is @Milk: ik zou ook willen dat er een stroming "film en populaire cultuur" bestond, maar helaas
||
Citaat:
"Costa", "Citizen Kane" in dezelfde zin gebruiken..... ![]() *weet nu genoeg om hier niet verder op in te gaan* |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Costa en Citizen Kane in 1 zin verwerpen, zonder goede argumenten te geven
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met Shakespeare heb je gelijk. Maar ik merk dat ik tegenwoordig ook erg kritisch ben op populaire films en mensen zeggen dat dan tegen mij. Maar ik vond van Helsing niet klote omdat het een blockbuster is, maar omdat ik er hoofdpijn van kreeg, simple as that ![]() Hopelijk lukt het tv met analyse film te volgen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik neig toch naar de filmkant en daar dan zelf de populaire cultuur wat meer aan toe te voegen (maar goed, de stromingen lopen ook best door elkaar wat dat betreft)
||
Citaat:
Het is zoals ik al zei.... Ik kan best wel naar entertainment kijken.... maar er blijft een verschil tussen films die gemaakt zijn uit commericiele overwegingen en artistieke overwegingen..... en zo nu en dan kan het ook nog te combineren zijn.... en dan word het pas echt leuk..... |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb dat altijd met elke Michael Bay film.... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Want dan ga je ik toch echt eens vertellen dat je nog nooit een kunstfilm hebt gezien. Mijn excuses, maar een Once Upon A Time In Amerika of een Citizen Kane kunnen misschien ergens wel boven de gemiddelde vertand-op-nul-en-kijken-maar film zitten, maar artistiek of kunst kan ik het niet noemen. Het is en blijft entertainment... dat Drama-label zit er niet voor niets op.
||
Citaat:
||
Citaat:
In feite zou ik het anders moeten formuleren..... Entertainment met een IQ en Entertainment zonder IQ |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
de lijst waar het allemaal om begon is misschien beter: "de beste films vanuit artistiek of invloedrijk oogpunt" te noemen (als u begrijpt wat ik bedoel) of een film gemaakt werd vanuit commerciele of artistieke overwegingen, maakt wat mij betreft geen verschil voor de uiteindelijke film. een 'commerciele' film kan vanuit artistiek oogpunt vele interessanter zijn dan vanuit de commercie (en andersom natuurlijk)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Maar vaak is het wel zo van 'oh een blockbuster, dan is ie vast slecht', zo vermoeiend. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() als je hoofdpijn van een film krijgt vind ik dat een goed argument om een film niet goed te vinden ![]()
||
![]() |
Citaat:
en is ook op dvd verkrijgbaar wel even goed zoeken dus
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() tja, het lijkt me net zo'n bijeengeraapte chaos als League of XO gentlemen, maar ik heb hem (van H) nog niet gezien. en ik betwijfel of ik er 9 euro voor uit ga geven (en van een tv-scherm met dvd krijg je ook niet zo snel hoofdpijn ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Kopen kopen kopen die DVDs. DanielC | 500 | 02-11-2008 17:06 | |
Drugs & Alcohol |
IZSADC-topic en nu fatsoenlijk Verwijderd | 500 | 16-01-2006 22:32 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Pim Fortuyn grootste Nederlander Mawopma XIV | 294 | 01-12-2004 13:14 | |
Drugs & Alcohol |
Flippen! Junkfood Junkie | 18 | 11-06-2002 13:19 | |
ARTistiek |
Lichtpunt in mijn leven Junkfood Junkie | 21 | 11-03-2002 11:57 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
er heeft toch wel iemand romeo en julliet gezien?!?!? knuffeltje16 | 3 | 31-05-2001 18:42 |