Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
als je die overslaat heb je namelijk de kettingregel |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat het een methode is voor het berekenen van afgeleiden van logaritmen met als grondtal niet e. Dat is echter wel nutteloos, want dat moet je eigenlijk nooit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
het is gewoon een nutteloze stap in de kettingregel |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar omdat de regel die ik gebruik altijd op gaat, leer ik liever die uit m'n kop en gebruik ik die altijd. Voor verder commentaar verwijs ik je naar m'n wiskunde leraar. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je hebt een logaritme met grondtal g, dus glog(x). Zoals je (misschien) weet, kun je dit omschrijven naar ln(x)/ln(g). Nu is ln(g) gewoon een getal, een constante dus, die niets doet in de afgeleide als de afgeleide met dezelfde constante vermenigvuldigen.. |
![]() |
||
Citaat:
f'(x)=1/3*(ln(x²-½*e²))1/3-1*2*x/(x²-½*e²) =2/3*(ln(x²-½*e²))-2/3*2*x/(x²-½*e²).
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] afgeleide berekenen? omnomnom | 1 | 20-11-2013 15:38 | |
[WI] Differentiëren - Maxima en minima Bertje B. | 11 | 07-10-2007 15:38 | |
[WI] afgeleide berekenen arnebartelsman | 1 | 18-06-2007 20:32 | |
[wi] hoe kan ik extremen berekenen? pleaseee halilo | 13 | 30-01-2005 19:07 | |
Eindexamens 2003 |
[Wiskunde B] (VWO); Stel hier je vragen en vertel wat je van het examen vond! Snufje | 222 | 22-05-2003 11:40 | |
Afgeleide berekenen van sinus en cosinusfunctie Tha White Eagle | 5 | 25-11-2001 22:01 |