| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Denk ik tenminste. Het lijkt mij ook geen goed plan. |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Maar waarschijnlijk moeten ze net als bij een opname zo'n verklaring tekenen dat ze geen zelfmoord zullen plegen, want anders is zo'n huis helemaal niet verantwoord. Dus het hele idee achter het huis lijkt me nogal nep.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja nou, stel nou dat zo'n huis er komt, iemand tekent zo'n verklaring dat ie geen zm pleegt en doet het toch. Wat dan? |
|
|
|
||
|
Citaat:
![]() Nee .. er zullen heus wel wat mensen nagedacht hebben over dat huis. Daarvoor is dit topic ook .. "weet iemand dr misschien meer vanaf, of weet iemand een website oid?" .. jullie blijkbaar niet.
|
||
|
|
||
|
Citaat:
(sorry, ik kon het niet laten.. )Anyway, ik ben het grotendeels wel met Gothic eens. Aan de andere kant heb je wel grote kans dat mensen in zo'n huis elkaar ook zullen tegenhouden en vooral stimuleren het niet te doen. Even een situatieschets voor dat laatste: Je voelt je alleen, niet begrepen, depressief, hebt geen vriend(inn)en. Dan kom je in zo'n huis waar je goed met mensen kan praten die ook begrijpen wat je bedoelt en je maakt vriend(inn)en. Intussen word je ook nog behandeld (daar ga ik vanuit tenminste.. anders mogen ze het idee meteen afschaffen wat mij betreft). Dat zou ook positief kunnen werken. Maar ik vind het een groot risico. Te groot eigenlijk.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
) Waarom zouden we het nog even extra 'pushen'/stimuleren als het niet nodig is?
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Stimuleren wordt het pas wanneer je hoge gebouwen of spoorrails beschikbaar gaat stellen voor suïcidale personen. Eigenlijk niet eens zo'n slecht idee, helpt goed tegen de vertragingen bij de NS
|
|
|
|
|||
|
Citaat:
Als iemand zelfmoord wil plegen, heeft deze persoon daar een reden voor en vaak kan hij/zij ook wel een paar manieren opnoemen waarop hij/zij het wel of niet wil doen. (sommige manieren zijn minder gruwelijk dat andere..) Door zulke mensen bij elkaar te zetten, krijg je al snel het probleem dat ze zich in elkaars verhalen herkennen. En aangezien ze al allemaal zelfmoord wilde plegen.. Nou ja, ik zie liever dat ze gewoon een psycholoog vergoed krijgen en dat ze zo geholpen worden dan dat je een stel depressievelingen die zelfmoord wil(l/d)en plegen bij elkaar zet.Citaat:
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|||
|
Citaat:
MAAR het verschil is wel dat het hier niet gaat om iets wat ze nodig hebben. Junks in een afkickkliniek krijgen gewoon niet de kans om te gebruiken. Dus ze zullen wel moeten afkicken. Mensen die zelfmoord willen plegen of op z'n minst depressief zijn, hebben niet zoveel nodig. Ik denk verder ook niet dat het altijd of voor iedereen zo zal werken. Ik denk alleen dat het een risico is.. en een vrij groot risico. Terwijl het ook op een andere manier kan worden opgelost.Citaat:
Maar voor die hooligans-arena ben ik wel ja. Anno 1986: Ja, ze willen geholpen worden. Maar ik ben dus juist bang dat ze snel weer van gedachte veranderen als je ze allemaal bij elkaar zet. À la: "Allochtonen willen integreren" "Ja, maar dan kan je ze beter niet allemaal bij elkaar zetten."
|
|
||
|
Citaat:
ze slepen elkaar mee
|
|
||
|
Citaat:
| Advertentie |
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Heb ik ook van gehoord. Ik moet zeggen dat ik er wel naartoe zou wille, maarja....
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
RECHT IN DE ROOS! Wat betreft dat laatste; gelukkig maar mss...al voelt het alleen maar rotter, dat je hulp zoekt omdat je denkt dat het moet. Of omdat anderen je vertellen dat dit moet. Het lijkt mij dat je dan juist het idee krijgt dat je 'voor anderen leeft' en 'door anderen leeft' Ik weet het niet, maar ik zou me toch een soort van robot voelen....Grtjs. |
||
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|