Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2004, 21:32
Gatara
Gatara is offline
Tering,.. merk nu pas dat dat irritant lang is

Wilde reageren op twee verschillende berichtjes en nu typ ik vrij snel en was de boodschap ook nog eens kort; dus tsja, dan klik je al snel binnen de 60 seconden op "verstuur".

Kan ie niet wat minder seconden op PMs? 60 seconden is gewoon een hele minuut
Oud 29-06-2004, 21:46
Paperz
Paperz is offline
nope...
zie eerdere topics hierover
Oud 29-06-2004, 22:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Paperz schreef op 29-06-2004 @ 22:46 :
nope...
zie eerdere topics hierover
ja, die had ik al gezien, maar dat ging meer over floodcontrol i.h.a. nouja, althans de laatste keer dan

ik had t meer specifiek over pms
Oud 29-06-2004, 22:46
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-06-2004 @ 23:26 :
ja, die had ik al gezien, maar dat ging meer over floodcontrol i.h.a. nouja, althans de laatste keer dan

is ook geweest... beter zoeken
Oud 29-06-2004, 23:04
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-06-2004 @ 23:26 :

Pffff, weet je na al die tijd nog steeds niet hoe de search werkt?

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=555471
Oud 29-06-2004, 23:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 30-06-2004 @ 00:04 :
Pffff, weet je na al die tijd nog steeds niet hoe de search werkt?

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=555471

ik ben moe, man........

dr is wel niks uitgekomen uit die discussie
Oud 29-06-2004, 23:31
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-06-2004 @ 00:06 :

ik ben moe, man........

dr is wel niks uitgekomen uit die discussie
Vooruit dan maar.

Maar ik weet niet precies wat het verlagen van de FC op PM's voor uitwerking heeft. Maar even wachten op de techneuten binnen het team.
Oud 29-06-2004, 23:38
Ieke
Ieke is offline
Volgens mij staat het ook zo om te voorkomen dat het geen verkapte msn wordt.
Oud 29-06-2004, 23:48
PV
PV is offline
Kan het niet zo verbouwd worden dat er 60 seconden tussen 2 berichten naar 1 persoon moeten zitten? En dat je dus wel naar verschillende mensen binnen de minuut kan PM'en..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 00:37
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
PV schreef op 30-06-2004 @ 00:48 :
Kan het niet zo verbouwd worden dat er 60 seconden tussen 2 berichten naar 1 persoon moeten zitten? En dat je dus wel naar verschillende mensen binnen de minuut kan PM'en..
Ik denk niet dat vBulletin die optie ondersteund. Dan zou er zelf e.e.a. aangepast moeten worden, maar dat zal wel weer niemand zoeken.

@Gatara, ik denk dat als de floodcontrol voor PM's zo hoog staat zodat mensen niet PM spam gaan verspreiden. Ook het risico dat het forum een instant-messaging platform gaat worden speelt denk ik mee in deze overweging. PM's zorgen net zo hard als posts voor serverload. Als dan 10 mensen heen en weer gaan PM'en wordt de server daar al behoorlijk trager van.

Offtopic: Yes, ik kan eindelijk Gatara aan mn negeerlijst toevoegen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 05:47
Verwijderd
Mja, ik vind de FC van 60 seconden gewoon te lang. Ik krijg vaak drie of vier berichtjes in mijn inbox met een korte vraag of mededeling oid. Met de beste wil van de wereld maak ik daar geen zestig seconden aan vuil. Ik denk dat de 30 seconden FC ook lang genoeg is om spam of afgekapte MSNpraktijken tegen te gaan. Die andere optie, de 60 seconden FC als je naar dezelfde persoon stuurt vond ik ook een goeie, maar ik twijfel erover of dat kan met Vb.

@ Rollo : Dat topic is meer dan een half jaar oud, het zou waarschijnlijk beschouwd worden als te lange up?

Grim

anonieme_teddybeer
20M - Lid

gepost op 20-09-2003 @ 17:31
en dat was het laatste bericht
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 07:57
Verwijderd
Pm's kosten veroorzaken rij veel serverload,
om ervoor te zorgen dat het niet ter vervanging van MSN Messenger word gebruikt staat de FC zo hoog..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 08:32
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Grim schreef op 30-06-2004 @ 06:47 :

@ Rollo : Dat topic is meer dan een half jaar oud, het zou waarschijnlijk beschouwd worden als te lange up?
Ja, maar aangezien er nog geen antwoord op was gekomen van Jon, Koen of Enlightenment wisten we niet wat het effect zou zijn.
Oud 30-06-2004, 10:08
Fade of Light
Fade of Light is offline
Er moet een 2a3 minuten langen FC komen tussen 2 berichten naar dezelfde persoon. En hooguit 30 seconden naar verschillende mensen ofzo...

tada ;P
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 17:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Goed idee! Als dit technisch ook haalbaar is, helemaal, imo
Oud 30-06-2004, 18:01
Arashi
Arashi is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 30-06-2004 @ 11:08 :
Er moet een 2a3 minuten langen FC komen tussen 2 berichten naar dezelfde persoon.
En maar klagen als meneer een bericht boven de 5000 tekens typt.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 10:27
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 30-06-2004 @ 11:08 :
Er moet een 2a3 minuten langen FC komen tussen 2 berichten naar dezelfde persoon. En hooguit 30 seconden naar verschillende mensen ofzo...

tada ;P
doh, ik ben aan het herhalen geweest merk ik Goed idee PV

En zoals Arashi al zegt: een PM moet 10k tekens kunnen bevatten :]
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Uiteraard kan het, maar VB ondersteund dit niet en niemand gaat het maken..

Verder gaan mensne dan gewoon meerdere nicknames aanmaken..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 11:19
professor2
professor2 is offline
Citaat:
********** schreef op 01-07-2004 @ 12:05 :

Verder gaan mensne dan gewoon meerdere nicknames aanmaken..
dat lijkt me niet
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 11:43
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 01-07-2004 @ 12:19 :
dat lijkt me niet
Echt wel,
mensen maken nu al meerdere nicknames en email adressen aan..
Dan al helemaal..

Laatst gewijzigd op 01-07-2004 om 11:50.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 14:04
Zaina
Zaina is offline
Ik heb er ook altijd last van. Wat moet ik nou met die minuut doen
Oud 03-07-2004, 17:49
Marcade
Marcade is offline
Ik denk dat (sommige) forumbazen heel goed kunnen beamen hoe irritant de 60 seconden floodcontrol in PM is .. sinds die regel dus gewoon niet opgaat voor forumbazen.

Zouden zij d'r ook last van hebben net als gewone leden, moet je kijken hoe snel 't dan veranderd zou worden.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 23:17
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Marcade schreef op 03-07-2004 @ 18:49 :
Ik denk dat (sommige) forumbazen heel goed kunnen beamen hoe irritant de 60 seconden floodcontrol in PM is .. sinds die regel dus gewoon niet opgaat voor forumbazen.

Zouden zij d'r ook last van hebben net als gewone leden, moet je kijken hoe snel 't dan veranderd zou worden.
ik wist helemaal niet dat FC was op PMs totdat ik lid werd ipv fb

dus mjah, je realiseert het je idd niet als fb. Dus bij deze klaag ik er dan ook over in dit topic
Ik snap overigens wel waarom FC aan staat - en vind dat ook prima. Vind alleen 60 sec voor PMs wat teveel.
Oud 04-07-2004, 09:15
Miracle
Miracle is offline
Hebben fb's dat niet? Ik zou toch zweren dat ik er laatst last van had hoor.
Oud 04-07-2004, 17:19
Verwijderd
En wat als diegene met wie je contact zoekt nou is geen MSN heeft. Dan is PM wel leuk, maar die 60 seconden maken het best wel irritant.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2004, 17:35
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Dukko schreef op 04-07-2004 @ 18:19 :
En wat als diegene met wie je contact zoekt nou is geen MSN heeft. Dan is PM wel leuk, maar die 60 seconden maken het best wel irritant.
Zoveel moeite is het toch niet om msn te installeren?
Oud 04-07-2004, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 04-07-2004 @ 18:35 :
Dat is waar, maar als iemand nou is geen MSN mag installeren ivm virussen. Zo zijn er namelijk huishoudens die een inkomen verdienen met behulp van computers en dit is niet mogelijk als een netwerk plat ligt. Nu zijn computers uiteraard te beveiligen etc. Maar dan moet er ook kennis in huis zijn om dit soort dingen te beheren.

Dit is natuurlijk wel een uitzonderlijk geval
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 17:41
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
Dukko schreef op 04-07-2004 @ 18:40 :
Dat is waar, maar als iemand nou is geen MSN mag installeren ivm virussen. Zo zijn er namelijk huishoudens die een inkomen verdienen met behulp van computers en dit is niet mogelijk als een netwerk plat ligt. Nu zijn computers uiteraard te beveiligen etc. Maar dan moet er ook kennis in huis zijn om dit soort dingen te beheren.

*zwaait*

Hier heb je zo'n geval
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Jetteke schreef op 04-07-2004 @ 18:41 :
*zwaait*

Hier heb je zo'n geval
Jij hebt zeker een SMV.
(Streng MSN Verbod)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 17:45
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
Dukko schreef op 04-07-2004 @ 18:44 :
Jij hebt zeker een SMV.
(Streng MSN Verbod)
Hoe raad je het zo?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 20:03
M@rco
M@rco is offline
Citaat:

Idd, dat zijn wel heel uitzonderlijke gevallen... en bovendien getuigt het van bijzonder veel onwetendheid om iemand MSN te verbieden "ivm virussen". De enige manier waarop er via MSN een virus je computer binnen zou kunnen dringen is als iemand het je toestuurt en je het dan zelf, zonder het bestand eerst te scannen, opent. Maar vrienden doen zoiets niet en iedereen snapt je geen bestanden van vreemden moet accepteren danwel klakkeloos moet openen. En trouwens... de meeste mensen sturen vrijwel alleen foto's en muziek via MSN, en die bestanden kunnen geen virussen bevatten.

Echt, wat denken die mensen... dat als ze MSN installeren, hun hele computer volstroomt met virussen en andere rotzooi? En dan wel gewoon Internet Explorer gebruiken zeker? Dat is minstens 100 keer zo gevaarlijk

Laatst gewijzigd op 04-07-2004 om 20:12.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 21:41
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 04-07-2004 @ 21:03 :
Idd, dat zijn wel heel uitzonderlijke gevallen... en bovendien getuigt het van bijzonder veel onwetendheid om iemand MSN te verbieden "ivm virussen". De enige manier waarop er via MSN een virus je computer binnen zou kunnen dringen is als iemand het je toestuurt en je het dan zelf, zonder het bestand eerst te scannen, opent. Maar vrienden doen zoiets niet en iedereen snapt je geen bestanden van vreemden moet accepteren danwel klakkeloos moet openen. En trouwens... de meeste mensen sturen vrijwel alleen foto's en muziek via MSN, en die bestanden kunnen geen virussen bevatten.

Echt, wat denken die mensen... dat als ze MSN installeren, hun hele computer volstroomt met virussen en andere rotzooi? En dan wel gewoon Internet Explorer gebruiken zeker? Dat is minstens 100 keer zo gevaarlijk
Vertel dat maar aan mensen die wel is een virus hebben gehad mede dankzij MSN. Het zou niet best zijn als je dan allerlei werk opnieuw moet maken.

Mensen moeten wel vertrouwen hebben in de software die ze gebruiken. En als er niet voldoende kennis aanwezig is dan is dat best lastig.

Jij en ik weten hoe het zit, maar dat weet niet iedereen.

edit: foutje

Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 06:17.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 07:58
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Quiana schreef op 04-07-2004 @ 18:35 :
En dat zegt iemand waarvan ik weet dat die (vroeger) nauwelijks tot niet op MSN kwam om bepaalde redenen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 09:18
Verwijderd
Citaat:

Als iemand MSN niet mag installeren ivm vorissen,... zijn ze te dom..
VIa email komen altijd nog de meeste virussen binnen, via msn heb ik nog nooit iets binnen gehad..
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 09:22
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
********** schreef op 05-07-2004 @ 10:18 :
VIa email komen altijd nog de meeste virussen binnen, via msn heb ik nog nooit iets binnen gehad..
Ik zal het doorgeven aan mijn ouders

Mijn ouders schrijven boeken, en verschillende uitgevers hebben gewaarschuwd voor MSN. Ik heb één keer meegemaakt dat hun computer crashte, en dat maak ik *slik* liever niet nog eens mee .
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 09:29
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 05-07-2004 @ 10:18 :
Dat leg ik net uit, het heeft ook te maken met vertrouwen in de software. omdat wij weten hoe zoiets werkt is het voor ons helder. Dit is niet voor iedereen zo.

MSN is eigenlijk volkomen veilig, alleen het ontvangen van bestanden kan onveilig zijn. Maar dan is de keuze nog aan jezelf of je een bestand wilt ontvangen.

(Jetteke.... hint hint )
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 09:34
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
Dukko schreef op 05-07-2004 @ 10:29 :
Dat leg ik net uit, het heeft ook te maken met vertrouwen in de software. omdat wij weten hoe zoiets werkt is het voor ons helder. Dit is niet voor iedereen zo.

MSN is eigenlijk volkomen veilig, alleen het ontvangen van bestanden kan onveilig zijn. Maar dan is de keuze nog aan jezelf of je een bestand wilt ontvangen.

(Jetteke.... hint hint )
Hints gaan niet helpen
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 11:50
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Jetteke schreef op 05-07-2004 @ 10:22 :
Ik zal het doorgeven aan mijn ouders

Mijn ouders schrijven boeken, en verschillende uitgevers hebben gewaarschuwd voor MSN. Ik heb één keer meegemaakt dat hun computer crashte, en dat maak ik *slik* liever niet nog eens mee .
Ja, daar heb je het al... wat weten uitgevers nou van computers? Die moeten zich gewoon fijn met boeken bezig houden en zich niet bemoeien met zaken waar ze totaal geen verstand van hebben.

MSN is zeker niet onveilig, maar ja... nu je ouders nog overtuigen Heel de wereld gebruikt het, dat zou toch niet zo zijn als het onveilig was? Ik heb echt nog nooit een virus oid gehad via MSN, in tegenstelling tot mijn mailbox, die er vol mee zit.

Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 11:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten