Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2004, 11:33
Marloesss
Marloesss is offline
Na heel wat jaren zeuren, zeiken, dreigen, chanteren is het me nog niet gelukt om een tongpiercing te mogen. Ik ben nu 17 en heb er genoeg van, ik ga hem deze vakantie gewoon laten....

Nu had ik een paar vraagjes voor mensen die al een tongpiercing hebben:

*Hoe lang blijft je tong opgezwollen? En hoorde je dat goed als je praatte? (Ik wil namelijk een paar dagen bij een vriendin overnachten, anders merken me ouders het gelijk)

*Complicaties?

*Zie je je tongpiering goed zitten als je praat? (ik wil 'm zo ver mogelijk naar achteren zetten, zodat het zo min mogelijk opvalt)

*Kan ik 'm denk je voor mijn ouders verbergen?

*Mag je gewoon roken als je hem net heb laten zetten?

Alvast heel erg bedankt en ik hoop dat jullie je ervaring met mij willen uitwisselen!

Liefs Marloes
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 11:38
Rachel
Rachel is offline
Ik heb er zelf geen, maar ff kijkend naar een vriendin van me, en verhalen erover

*Hoe lang blijft je tong opgezwollen? En hoorde je dat goed als je praatte? (Ik wil namelijk een paar dagen bij een vriendin overnachten, anders merken me ouders het gelijk)
- Bij een vriendin van mij was het 3 dagen ofzo.. en toen begon hij dunner te worden

*Complicaties? Als je tong te dik wordt, moet je toch een langere piercing er in laten zetten (was bij een meisje dat ik ken)

*Zie je je tongpiering goed zitten als je praat? (ik wil 'm zo ver mogelijk naar achteren zetten, zodat het zo min mogelijk opvalt) bij de ene wel en bij de andere niet

*Kan ik 'm denk je voor mijn ouders verbergen? nee.. OOIT zullen ze het toch wel zien... of als je tandarts moeilijk doet (bij een vriendin van mij, zei de tandarts dat ze niet meer hoefde te komen omdat een tongpiercing je tanden TE erg beschadigd)

*Mag je gewoon roken als je hem net heb laten zetten? denk ut wel?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 11:58
Lorelei
Lorelei is offline
En als je nou nog 2 jaar wacht, dan ben je uit huis en kunnen ze je niets meer maken.
Oud 03-07-2004, 12:09
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Marloesss schreef op 03-07-2004 @ 12:33 :

dat is verschillend, bij mij een dag of 3, maar ik kon wel meteen al weer eten
*Complicaties?
niet gehad

*Zie je je tongpiering goed zitten als je praat? (ik wil 'm zo ver mogelijk naar achteren zetten, zodat het zo min mogelijk opvalt)
Bij mij niet, ik doe mijn mond niet ver open als ik praat, sat ligt eraan hoe je praat dus. In de eerste weken heb je een lang staafje en die valt op zich wel op

Ik denk het niet, neem jij maar eens een hap van je eten, dan zien ze hem echt wel in je mond zitten, of praat eens hard met je mond open, of als je gaapt.

Het mag wel, maar daarna moet je dan wel spoelen met listerine
Oud 03-07-2004, 12:10
Verwijderd
Vraagje; als je hem laat zetten, zodat je hem nauwelijks ziet, waarom laat je hem dan zetten?
Kan je niet nog twee jaar zonder zo'n ding leven?

Ik vind het nogal nutteloos om je ouders hiermee te gaan 'bedriegen'...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 12:27
Marloesss
Marloesss is offline
Ik laat m zetten, omdat ik m wil, niet omdat ik m aan andere mensen ga showen! Ik wil het al zo lang(vanaf dat Mel B met de spice girls kwam....) Dus die 2 jaar... Nee dat duurt me veel te lang!!!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 12:48
Midget
Midget is offline
weet je wat het is met dat soort dingen
die piercing ben je een week blij mee misschien, want dan is ie nog nieuw...daarna boeit het nix meer..

dat had ik ook met m'n plasmalamp
(zo'n ronde bol met bliksem erin)

ik wou zo'n ding al een jaar of 6...
kocht ik er 1 in amsterdam..
khad em een paar dagen op m'n kamer...
en daarna heb ik em aan m'n broertje gegeven
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 12:54
Marloesss
Marloesss is offline
Ik heb mijn navelpiercing nu ook 1,5 jaar maar vind m nog steeds leuk hoor! Niet boeiend meer, maar ik zou m er voor geen goud uithalen!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 13:57
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Midget schreef op 03-07-2004 @ 13:48 :
weet je wat het is met dat soort dingen
die piercing ben je een week blij mee misschien, want dan is ie nog nieuw...daarna boeit het nix meer..

dat had ik ook met m'n plasmalamp
(zo'n ronde bol met bliksem erin)

ik wou zo'n ding al een jaar of 6...
kocht ik er 1 in amsterdam..
khad em een paar dagen op m'n kamer...
en daarna heb ik em aan m'n broertje gegeven
Dat is natuurlijk belachelijk, de vergelijking slaat ook als een lul op een drumstel. JIJ kan dat wel vinden maar als zij het nou wilt. Ik heb mijn tongpiercing al een jaar of 3 en ben het nooit zat geweest hoor.
Oud 03-07-2004, 15:25
Midget
Midget is offline
maar voor mij zou mijn verglijking wel opgaan denk ik..
ik geef ook gewoon mijn mening...
daar draait dit forum voor het grootste deel ook wel om.
meningen
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 15:43
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Midget schreef op 03-07-2004 @ 16:25 :
maar voor mij zou mijn verglijking wel opgaan denk ik..
ik geef ook gewoon mijn mening...
daar draait dit forum voor het grootste deel ook wel om.
meningen
Je zei het zo, dat het niet op een mening leek maar op een feit.
Oud 03-07-2004, 16:17
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Qamra schreef op 03-07-2004 @ 16:43 :
Je zei het zo, dat het niet op een mening leek maar op een feit.
idd
Oud 03-07-2004, 17:52
Tiño
Tiño is offline
het was toch zijn plasma lamp ,die die aan zijn broertje weg gaf?
ach..als je er even langer als 2sec. over nadenkt snap je t ook wel,maargoed, het is geen geweldige vergelijking
Oud 03-07-2004, 19:21
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 03-07-2004 @ 18:52 :
het was toch zijn plasma lamp ,die die aan zijn broertje weg gaf?
ach..als je er even langer als 2sec. over nadenkt snap je t ook wel,maargoed, het is geen geweldige vergelijking
Ja maar al zou ze de piercing er binnen een korte periode zat zijn, dan kan je wel over alles zo gaan lullen. Zou je die kleding of schoenen wel kopen als je het ook zo zat kan zijn? Dat is toch persoonlijk, die opmerking van Midget slaat echt totaal nergens op.
Oud 03-07-2004, 20:04
Midget
Midget is offline
ach ja...
ik probeerde gewoon een verglijking duidelijk te maken over dingen die je al heel lang wilt, en dan als je het eenmaal hebt, dat het dan minder leuk is omdat je het dan al hebt...

in mijn geval was dat zo met een plasmabol (geen lavalamp )
dus, het zou ook wel zo kunnen zijn met een piercing..

en aangezien een piercing een staaf door je tong is, en dat er dus een gat in je tong komt, incl de risico's op infecties..
nouja, dat kun je de volgende dag al helemaal niet aan je broertje geven !!

ik d8 dat het wel duidelijk was dat het om mijn persoonlijke opvattingen ging...
dat is toch altijd zo als je iets zegt...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 20:07
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
Marloesss schreef op 03-07-2004 @ 12:33

Een vriend van me houdt hem al meer dan een jaar verborgen voor zijn ouders, dus dat zou op zich moeten kunnen
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 22:03
Verwijderd
kijk thirteen
veel tips
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 22:55
Lorelei
Lorelei is offline
Wat een gezeik over een voorbeeld. Het was misschien niet handig gekozen maar 't idee is toch duidelijk?

Ik blijf erbij dat ik het dom vind om jezelf nu in de problemen te werken terwijl je best nog even kan wachten. 't Hoeft toch niet per sé nu. Je gaat niet dood zonder die piercing hoor.
Oud 04-07-2004, 09:51
Miracle
Miracle is offline
Hoe ver wil je hem naar achteren hebben?

Een vriendin van mij heeft er ook één. Ze liet hem aan het begin van dit schooljaar zetten en de laatste biologie les (dat hebben we 3x per week) kwam de lerares er geschrokken achter dat zij een tongpiercing had.
Dus misschien is ver naar achteren niet eens nodig. Maar waarom wil je hem precies laten zetten dan?
Oud 04-07-2004, 09:57
Goede Fee
Goede Fee is offline
Ik denk dat 'het verborgen houden' van je tongpiercing, zoals meerdere mensen al gezegd hebben, niet zo'n probleem is. Een klasgenootje van mij heeft namelijk ook een tongpiercing. Ik zie haar dus elke dag, maar het viel me laatst pas op dat ze er een had. En toen ik er iets van zei, bleek dat ze 'm al ruim een half jaar had.
Oud 04-07-2004, 13:30
Cookie
Cookie is offline
ey

ik denk ook dat je nog best ff kunt w8en met die piercing, maar daar heb ik niets over te zeggen.

ik wil je niet bang maken, maar ik las laast ergens (kheb er geen verstand van dus ik neem gewoon aan dat het waar is) dat als je een tongpiercing laat zetten ze een zenuw in je tongkunnen raken en dat je daardoor bijv.blind kunt worden of zoiets dergelijks. ALS ik jou was zou ik er nog eens goed over nadenken maar ik denk niet dat je het hierom laat dus ik wens je veel plezier met je piercing!
Oud 04-07-2004, 13:39
Verwijderd
Blind worden door een beschadigde zenuw in je tong? Dat lijkt mij niet . Misschien kun je wel een minder gevoelige tong hebben, of minder proeven dan eerst.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 01:08
JCG
JCG is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 04-07-2004 @ 14:30 :
ey

ik denk ook dat je nog best ff kunt w8en met die piercing, maar daar heb ik niets over te zeggen.

ik wil je niet bang maken, maar ik las laast ergens (kheb er geen verstand van dus ik neem gewoon aan dat het waar is) dat als je een tongpiercing laat zetten ze een zenuw in je tongkunnen raken en dat je daardoor bijv.blind kunt worden of zoiets dergelijks. ALS ik jou was zou ik er nog eens goed over nadenken maar ik denk niet dat je het hierom laat dus ik wens je veel plezier met je piercing!
nope, je kan wel knock out gaan wanneer er een zenuw geraakt word.
Oud 05-07-2004, 11:32
Cookie
Cookie is offline
tzal wel
Oud 05-07-2004, 16:08
A*
A* is offline
*Hoe lang blijft je tong opgezwollen? En hoorde je dat goed als je praatte? Bij mij was mijn tong na 1 week helemaal normaal, maar na 2 dagen was de zwelling al grotendeels voorbij. Ik praatte alleen vreemd toen ik nog verdoofd was in mijn mond. Daarna deed ik echt mijn best normaal te praten wat al aardig lukte na een paar uur.
Het is ook erg belangrijk om veel te blijven praten, of in ieder geval je tong veel te bewegen anders gaat je piercing vast zitten en dan heb je de poppen aan het dansen.

*Complicaties? Geen problemen gehad.

*Zie je je tongpiering goed zitten als je praat? Bij bepaalde woorden wel ja, en vergeet niet dat er ook een knopje onder je tong zit die je ook kan zien als je praat.

*Kan ik 'm denk je voor mijn ouders verbergen? Ik had het mijn ouders maar verteld na 2 weken want ze hadden het toen nog steeds niet gezien -_-. Dus het is wel te verbergen, maar niet voor altijd natuurlijk. Je kan niet de rest van je leven je ouders niet meer aankijken en naar beneden kijken als je met ze praat.

*Mag je gewoon roken als je hem net heb laten zetten? Ik dacht dat de piercer die mij piercde zei dat het verstandig was dat de eerste week niet te doen. En als je het wel deed moest je je mond direct daarna spoelen met mondwater. Je mond spoelen met mondwater is trouwens erg belangrijk nadat je iets gegeten hebt, als is het maar een snoepje of een kleine snack of whatever. Je mond moet helemaal bacterie vrij blijven. Dit is in de eerste week erg noodzakelijk.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 16:12
A*
A* is offline
Citaat:
Hagel schreef op 03-07-2004 @ 14:57 :
Dat is natuurlijk belachelijk, de vergelijking slaat ook als een lul op een drumstel. JIJ kan dat wel vinden maar als zij het nou wilt. Ik heb mijn tongpiercing al een jaar of 3 en ben het nooit zat geweest hoor.
Sterker nog, elke dag als mijn tong mij eraan herinnerd dat er een piercing door hem heen gejast is ben ik er nog net zo blij mee als toen ik hem net had laten zetten.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 20:24
PardonMe
PardonMe is offline

Mijn tong is wel een tijdje opgezwollen geweest, maar niet zo heel erg lang eigenlijk.. Zorg voor een voorraad ijsklonten om het steeds te kunnen koelen dan heb je er nauwelijks last van (was bij mij zo tenminste) na een week was het echt helemaal wel normaal)
Als je praat slis je in het begin een beetje omdat je tong dus dik is.. Van de piercing zelf merk je bij mij niks als ik nu praat..

*Complicaties?
nope, bij mij geen rare verhalen over weken vloeibaar voedsel moeten eten..

Ik denk dat ze hem zoiezo wel zo ver mogelijk naar achteren zetten, maar dat kan natuurlijk niet altijd, dat hangt af van dat peesje waarmee je tong vastzit aan de onderkant.
Bij mij zie je het nauwelijks als ik praat, maar ik ken ook mensen waarbij je het wel heel erg goed ziet.. Of het bij jou te zien zal zijn kan ik dus niet echt beoordelen..

Ik had toestemming van mijn moeder, mn vader wist er niks van hij zag het pas na een maand..
Dus tja. maar eeuwig verbergen lukt je denk ik niet.
Ik zou toch proberen om gewoon toestemming te vragen aan je ouders.. Mijn vader heeft er verder nooit moeilijk over gedaan maar ik vind het achteraf toch niet helemaal ok dat ik het achter zijn rug om gedaan heb..

Ik moet toen 2 weken niet zoenen ofzo.. maar je kunt wel gewoon eten.. dus hoe het dan zit met roken?
IK denk dat dat wel gewoon kan, maar of je er dan ook zin in zult hebben weet ik niet..
Zoenen mag niet ivm gevaar op infectie..

Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 20:27.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 21:26
Repeltje
Repeltje is offline
*Hoe lang blijft je tong opgezwollen? En hoorde je dat goed als je praatte?
Mijn tong was niet zo heel erg opgezwollen. Maar je hoorde het wel met praten. De eerste tijd sliste ik nog erg maar dat ging in de loop der tijd over (niet in een paar dagen).

*Complicaties? Nope, ze stonden er zelfs versteld van dat ik na 1 week al van een staafje van 15 mm naar een staafje van 10 mm kon

*Zie je je tongpiering goed zitten als je praat? Hij kan volgens mij niet verder naar achter dan normaal i.v.m. de aanhechting van je tong aan je kaak. Mensen zien bij mij m'n tongpiercing niet, sommige mensen die ik al heel lang ken kwamen er pas na een jaar ofzo achter dat ik er 1tje had. Maar er zijn ook mensen bij wie je het heel erg ziet.

*Kan ik 'm denk je voor mijn ouders verbergen? Nee

*Mag je gewoon roken als je hem net heb laten zetten? Ik rook niet, geen idee dus. Maar ik denk dat dat niet ten goede komt van het genezingsproces

Oja, ik heb hem nu 2 jaar en ik ben hem ook nog nooit zat geweest.

Citaat:
(bij een vriendin van mij, zei de tandarts dat ze niet meer hoefde te komen omdat een tongpiercing je tanden TE erg beschadigd)
Ik ben eerst met mijn tandarts gaan praten over een tongpiercing. Hij zei dat het wel slecht was, maar als je er niet veel mee speelt kan het meevallen. Tot nu toe (2 jaar) hebben mijn tanden geen enkele schade ondervonden. Oja, de tandartsassistente heeft ook een tongpiercing!!!!!

Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 21:31.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 21:44
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Repeltje schreef op 05-07-2004 @ 22:26 :
[B

Ik ben eerst met mijn tandarts gaan praten over een tongpiercing. Hij zei dat het wel slecht was, maar als je er niet veel mee speelt kan het meevallen. Tot nu toe (2 jaar) hebben mijn tanden geen enkele schade ondervonden. Oja, de tandartsassistente heeft ook een tongpiercing!!!!! [/B]
Dat meisje moest de stoel uit, en mocht niet meer komen en hetzelfde geldt voor zo'n steentje op je tanden... haar zusje kon ook gelijk weg...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten