Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ok, kritisch. Ik vind de tweede en derde strofe een beetje onhandig verwoord. Ik vind ze te verhalend, de laatste twee strofes vind ik zeer krachtig. Met onhandig verwoord doel ik op dat ik het idee krijg dat je alles perse in die water/zee metafoor hebt doen passen, waardoor het ietwat geforceerd overkomt in de tweede en derde strofe, daar mis ik het gevoel.
||
Citaat:
![]() Gaat het gedicht over iemand die een bepaald doel wilt bereiken, en dat doel is het erboven op helpen van de ander? De ik-persoon wilt in mijn ogen de andere heel erg graag helpen, maar dit lukt niet, en uiteindelijk gaan ze samen ten onder. De ik-persoon spoelt weer aan, maar de ander niet. Ik vind het een mooi gedicht; mooie metaforen, ze spreken me echt aan. De lichte 'en toen en toen' schrijfstijl spreekt me aan; het beschrijft een ontwikkeling. Ik vind dat er iets te veel enjambement wordt gebruikt, maar dat is eigenlijk mijn enige puntje van kritiek.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik bedoelde er mee dat de ik-persoon meegesleurd wordt door het overheersende karakter van de 'jij' . De ik is blind voor de slechte kanten, staat niet aan het roer . Ze komen in een moeilijke situatie terecht en de 'jij' doet geen echte goede pogingen de relatie te redden. Pas als de ik 'boven gekomen' is veegt hij/zij het zand uit zijn/haar ogen> is daardoor niet langer blind voor de slechtheid van de ander..... Tsja en dat allemaal in 1 gedicht ![]() Conclusie: Dichten zegt meer dan een lang verhaal ( Maar wordt ook anders geinterpreteerd dus... ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #66 rare kwast | 492 | 21-08-2006 15:48 | |
Verhalen & Gedichten |
Luctor et emergo vidaaa | 2 | 14-02-2005 11:16 | |