Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2004, 19:47
an4every1
an4every1 is offline
Heyhey,

sinds een paar jaar heb ik al last van Juveniele Myoclonus Epilepsie. Juveniel staat voor puberteit (de begintijd) Myoclonus voor spierschokken en epilepsie kennen jullie neem ik aan wel.

Al gedurende een paar jaar heb ik wel eens gehad dat ik opeens dingen uit mn handen liet vallen, zonder dat ik daar een verklaring voor had. Ik dacht altijd dat het door vermoeidheid kwam. Op een gegeven moment heb ik eht eens aan mn moeder verteld. Zij vond het verstandig maar naar de dokter te gaan, vooral na een keer dat ik 's ochtends net mn bord en glas in mn hand had en opeens heel even door mn knieën zakte, maar dit nog kon herstellen en dus gelukkig neit op de grond viel).

Door de dokter ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis om voor de zekerheid een EEG te laten maken. Dan krijg je plakkers op je hoofd en gaan ze je hersenactiviteit meten. Hieruit bleek dus dat ik JME (om et maar ff af te korten) had.

Je krijgt dan dus inderdaad spierschokken. Het kan, maar dat is neit te voorspellen of het gebeurd en wanneer dat dan zou gebeuren, zijn dat het overgaat in grote aanvallen, zoals die voor de meesten wel bekender zijn.

Voordat ik tehoren had gekregen dat ik deze vorm van epilepsie had, had ik hier nog nooit van gehoord. Ik vroeg me daarom af of er meer mensen zijn die dit kennen en/of er zelf ook last van hebben.

Liefs an
Oud 12-07-2004, 10:31
Linda1985
Linda1985 is offline
Ik weet nu sinds ruim een half jaar dat ik epilepsie heb, maar welke soort zijn ze nu nog precies aan het uitzoeken in Kempehaeghe (is een speciaal epileptisch centrum), maar waarschijnlijk zit er bij mij iets niet goed in mn linkerslaapkwab. Tijdens aanvallen val ik neer en krijg ik ook spierkrampen/schokken en val ik vervolgens in een diepe slaap. Maar ik heb ook weleens zoals jij beschrijft dat mijn arm begint te trekken, of mn beenspieren en als ik me dan niet heel gauw rustig houd dan komt er iid weleens een grote aanval achteraan.
Oud 12-07-2004, 17:18
kimberley
kimberley is offline
Ik heb JME gehad, het is bij mij eigenlijk al heel snel weer overgegaan.
Soms als ik mn drinken op wilde pakken dan trilde mn hand als een bezetene, net alsof ik echt heel veel kracht moest zetten om dat kopje op te pakken. Ik ben ook een keer van de trap gevallen omdat mn benen het begaven.
Bij mij was het duidelijkste symptoom het uitvallen van de rechterkant van mijn lichaam. Links deed alles het nog, maar rechts niet meer. Dat tintelde en was gewoon tijdelijk verlamd (mn gezicht was ook heel erg scheef). Door dit symptoom wisten ze niet zeker of ik wel JME had, want normaal heb je dat over je gehele lijf.
Ik heb er sinds 2 á 3 jaar geen last meer van, heb in ieder geval geen aanval meer gehad.
Sterkte ermee in ieder geval en mijdt situaties waarin je alleen bent! of draag standaard een mobieltje mee voor als je een aanval krijgt, dat ze je kunnen helpen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten