Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2004, 00:09
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Met de hele familie willen wij een weekje naar de zon. Omdat ik niet zo van 'weekjes naar de zon' houd wil ik proberen een locatie aan te prijzen waar je een goede combinatie hebt van strand, cultuur, natuur etc.. Ik heb wel eens van het plaatsje Elat gehoord. Het ligt aan de Rode Zee in Israel. Je schijnt er prachtig te kunnen duiken en snorkelen enzo en het is natuurlijk in een enerverende omgeving (midden oosten, woestijn) Het ligt ook dichtbij de historische plaats Petra in Jordanie. Weet iemand iets van dit plaatsje? Is het er erg warm, ligt het in een risico gebied? Wat is de beste tijd om daar naartoe te reizen?
Oud 12-07-2004, 11:13
Verwijderd
Ik denk dat je Eilat bedoelt Eilat staat bekend als een hele goeie duiklocatie, dus als je wilt duiken zit je er wel goed Ook kan je er zwemmen met dolfijnen in het Dolphin Reef. Het staat bekend als een winterzonbestemming, dus het zal er in ieder geval niet koud zijn. In principe ligt het ver van Jeruzalem e.d. af, dus het is niet echt een risicogebied qua bomaanslagen enzo

Echt heel dicht ligt het niet bij Petra, maar het schijnt wel een hoogtepunt te zijn voor als je in Jordanie bent: je moet eerst door een smalle kloof en dan kom je bij de uit de roze-rode rotsen uitgehouwen koningsgraven van Petra met de schatkamer (El Khazneh).

Meer weet ik (m'n boek ) er niet over, maar ik hoop dat je er iets aan hebt
Oud 12-07-2004, 11:19
sexylexy
sexylexy is offline
ja ik ben er geweest, ik zat toen in zon boot met een glazen onderkant en dan kan je naar vissen kijken etc, heel leuk
Oud 12-07-2004, 13:00
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Eilat is best een toffe plaats.........

En als je dan cultuur wilt, een paar uurtjes in de bus en je bent in Jeruzalem... Wonderful city.
Oud 15-07-2004, 14:10
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 12-07-2004 @ 14:00 :
Eilat is best een toffe plaats.........

En als je dan cultuur wilt, een paar uurtjes in de bus en je bent in Jeruzalem... Wonderful city.
Mja, denk dat ik dat toch maar even laat op t moment.

Weet iemand hoe moeilijk het is om van Isreal de grens met Jordanie over te steken met het OV daar?

Regels voor berichten