Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2004, 13:04
twain4me
twain4me is offline
Heeft er misschien iemand ervaring met plasma / lcd schermen ik ga zoon geinig schermpie aanschaffen alleen vraag ik me af op welke je het best kan gamen het is mij opgevallen dat de meeste lcd schermen een iets kleinere beeld diaginaal hebben maar een hogere resolutie nadeel is weer ghosting voordeel is dat de licht sterkte niet afneemt zoals bij plasma.... grrrr oftewel zoveel verschillende voor en nadelen dat ik hoop dat iemand met beide ervaring heeft...

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2004, 15:20
Marcus
Marcus is offline
Helaas, zelf geen ervaring, maar wel veel over gelezen. Het schijnt dat lcd meer last heeft van dode pixels, en dat plasma iets trager reageert over het algemeen, waar lcd dus weer geen last van heeft.
Oud 12-07-2004, 15:46
Verwijderd
Volgens mij is het grootste verschil dat je bij plasma-schermen last kan krijgen van het in branden van dingen en dat het wat slomer is. LCD is sneller en je hebt dus geen last van inbranden. Dode pixels worden steeds minder; ze kunnen LCD-schermen steeds beter maken, en ze worden dus ook steeds groter.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 15:49
Verwijderd
TFT

en nee, dat wilde je niet weten . Maar ik heb een tft scherm en dat bevalt me goed. Maar wat Andijvie zegt, ik zou anders ook voor een LCD scherm gaan, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 15:52
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 12-07-2004 @ 16:49 :
Maar wat Andijvie zegt, ik zou anders ook voor een LCD scherm gaan, denk ik.
Precies, ik neem aan dat je wel snel beeld wil hebben als je gamed, dus dan valt de vertraging die de plasma geeft al af.
Oud 12-07-2004, 15:59
Verwijderd
LCD/TFT = betaalbaar
Plasma = duur (maar ze kunnen grotere schermen maken)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 17:34
Verwijderd
Nog een nadeel van plasma: Als een van die buisjes doorfikt kun je een nieuw scherm kopen, want je blijft je er altijd aan irriteren en ze kunnen niet vervangen worden.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 18:18
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
********** schreef op 12-07-2004 @ 16:59 :
LCD/TFT = betaalbaar
Plasma = duur (maar ze kunnen grotere schermen maken)
de prijzen zijn nu nagenoeg gelijk

en idd tft is een vorm van lcd kdenk dat ik voor de lcd ga.... wel ff een leuke dvd meenemen naar de winkel om te testen op ghosting in winkels draaien ze altijd tekenfilms omdat het niet uitmaakt hoe slecht het scherm is ..... die zien er altijd erg goed uit op een lcd /plasma

Laatst gewijzigd op 12-07-2004 om 18:33.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 18:28
siebolt
siebolt is offline
Plasma wordt sneller duister, dus dan zie je het beeld neit meer goed.

en TFT is een verbeterde versie van LCD en @ topicstarter je moet als je met zo'n scherm wil gamen wel minimaal 16 ms refresh tijd hebben anders zie je allemaal schaduwen/spoken achter je poppetje of auto aankomen
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 18:32
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
siebolt schreef op 12-07-2004 @ 19:28 :
Plasma wordt sneller duister, dus dan zie je het beeld neit meer goed.

en TFT is een verbeterde versie van LCD en @ topicstarter je moet als je met zo'n scherm wil gamen wel minimaal 16 ms refresh tijd hebben anders zie je allemaal schaduwen/spoken achter je poppetje of auto aankomen
jah dat weet ik...... daarom ff testen in de winkel.....

maar kiezen tussen 2 dingen die allebij goed zijn maar niet perfect is best lastig eerst had ik ook nog een beamer op het lijstje staan maar die is echt te duur in onderhoud
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 18:33
siebolt
siebolt is offline
en een beperkt aantal uren leven van je lamp, of bedoelde je dat?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 18:45
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
siebolt schreef op 12-07-2004 @ 19:33 :
en een beperkt aantal uren leven van je lamp, of bedoelde je dat?
ja dat bedoel ik o.a. ook bv de fan .. die dingen maken altijd herrie en waneer ze vies worden al helemaal.....

ennu mijn kat vind het nogal nodig achter vliegen en muggen aan te zitten.... als dat beest dan op me scherm springt heb ik mooi een scheur in het projectie scherm zitten...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 18:46
siebolt
siebolt is offline
das minder ja maar suc6 met je scherm uitzoeken, en sluit evt een pixel garantie af of koop bij een winkel waar je je scherm kunt omwisselen als er een dode pixel inzit binne een paar dagen
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 18:47
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
twain4me schreef op 12-07-2004 @ 19:45 :
ennu mijn kat vind het nogal nodig achter vliegen en muggen aan te zitten.... als dat beest dan op me scherm springt heb ik mooi een scheur in het projectie scherm zitten...
Offtopic: Die vallen op te rollen (de meeste dan)
Oud 12-07-2004, 18:55
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Dj Mark schreef op 12-07-2004 @ 19:47 :
Offtopic: Die vallen op te rollen (de meeste dan)
wat?? de kat of het scherm...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 19:08
ice-dive
ice-dive is offline
Citaat:
twain4me schreef op 12-07-2004 @ 19:55 :
wat?? de kat of het scherm...
de kat
Oud 12-07-2004, 23:23
Agamemnon
Agamemnon is offline
Ik zou voor de TFT gaan.
Oud 12-07-2004, 23:51
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Dungeon Keeper schreef op 13-07-2004 @ 00:23 :
Ik zou voor de TFT gaan.
de keus is lcd of plasma en iedereen maar tft roepen
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 00:40
Agamemnon
Agamemnon is offline
Citaat:
twain4me schreef op 13-07-2004 @ 00:51 :
de keus is lcd of plasma en iedereen maar tft roepen
tft is hetzelfde als lcd (is al een paar keer gezegd). dus maakt niet uit.
Oud 13-07-2004, 04:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
TFT is een vorm van LCD. Onder LCD vallen zowel DSTN, TFT en OLED. Plasma is weer een andere techniek, en het voordeel van plasma is nu juist de snellere responsetime. Maar kleinere plasmaschermen heb ik nog niet zelf gezien/getest.

Zie ook:
http://www.webopedia.com/TERM/L/LCD.html

Laatst gewijzigd op 13-07-2004 om 04:32.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 13:28
twain4me
twain4me is offline
ik heb wat gevonden... alleen ff wachten op de extra spec's in de feactory spec's stond niet alle info... (HDTV ready , response time)

LG 30" LCD TV-scherm RZ-30LZ13
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 18:54
Party_P
Party_P is offline
plasmascherm gaat niet lang mee, brand ook vrij snel in (vergeleken met bijvoorbeeld tft). plasmascherm is duurder.

TFT is ook voor kleine schermen te krijgen, TFT over algemeen goedkoper, TFT heeft tegenwoordig goede response time
Oud 13-07-2004, 20:43
siebolt
siebolt is offline
Citaat:
Party_P schreef op 13-07-2004 @ 19:54 :
plasmascherm gaat niet lang mee, brand ook vrij snel in (vergeleken met bijvoorbeeld tft). plasmascherm is duurder.

TFT is ook voor kleine schermen te krijgen, TFT over algemeen goedkoper, TFT heeft tegenwoordig goede response time
precies de philips 170s4 is een goed scherm, ik weet niet wat je buget is maar dat ding hebben wij een 17 inch http://www.paradigit.nl
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 11:04
twain4me
twain4me is offline
Ik heb het over een scherm vanaf 30 " prijsklasse 2500 excl. btw .
De bovenstaande lg (een lcd scherm) is nog iets goedkoper dan dat .

ik ben redelijk bang voor het inbranden van een plasma scherm... maar heb geen idee hoe snel dat gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 13:55
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 14-07-2004 @ 12:04 :
Ik heb het over een scherm vanaf 30 " prijsklasse 2500 excl. btw .
De bovenstaande lg (een lcd scherm) is nog iets goedkoper dan dat .

ik ben redelijk bang voor het inbranden van een plasma scherm... maar heb geen idee hoe snel dat gebeurd.
Inbranden gaat vrij snel, als het een tv scherm is, zie je binnen de kortste keren een logo'tje staan van zenders. (RTL4 heeft een vrij sterk logo, die heb je ook vrij snel 'standaard' op je scherm.) Als je hem als PC-scherm gebruikt, moet je zorgen dat je altijd een bewegende screensaver hebt ingesteld. Je moet er echt allert op blijven, want het gaat echt vrij snel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2004, 13:57
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-07-2004 @ 14:55 :
Inbranden gaat vrij snel, als het een tv scherm is, zie je binnen de kortste keren een logo'tje staan van zenders. (RTL4 heeft een vrij sterk logo, die heb je ook vrij snel 'standaard' op je scherm.) Als je hem als PC-scherm gebruikt, moet je zorgen dat je altijd een bewegende screensaver hebt ingesteld. Je moet er echt allert op blijven, want het gaat echt vrij snel.
thanx.... dan blijft dus het scherm van LG een goede keus
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 19:43
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
het plasmascherm 50" is reeds HDTV voorbereid de 42" weliswaar niet. Het "ghosting" of ook wel naijlen genoemd treedt op dit moment nog steeds op bij zowel LCD alsook Plasma. Alhoewel dit bij het gros van de mensen geaccepteerd wordt hebben de echte fanatieke gamers er nog steeds moeite mee en deze kiezen dan ook nog steeds voor een normale CRT monitor of televisie.

De response time van een plasmascherm ligt op ongveer 17ms alhoewel dit bij plasmaschermen niet echt te meten is. De response tijd van de RZ-30LZ13 is21/23 ms, afhankelijk van op welke kleur de responsetijd is gemeten.

Het nieuwste 42" LCD scherm van LG beschikt over een response tijd van 12 mswat geen naijleffect meer geeft maar vanwege de digitalisering van het beeld wordt bij zeer snelle beeldbewegingen het digitaliseren als naijlen betiteld.

Nogmaals ik ken vele mensen die zowel hun spelcomputer alsook hun PC op respectievelijk een 42"/ 50" plasmascherm en/of LCD TV hebben aangesloten en hier vol overtuiging van genieten.

Ervan uitgaande je hiermee voldoende geinformeerd te hebben verblijven wij.

Met vriendelijke groet
LG Electronics Benelux

hierboven het antwoord van LG mss heeft iemand anders er nog iets aan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten