Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2004, 15:55
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik dacht hier aan toen ik het er gister met Gothic over had, dat er geheid mensen verliefd zouden zijn op hun behandelaar.

Nu vraag ik me af, hebben jullie dat wel eens gehad? Of een leuke sociotherapeut tegen het lijf gelopen? En hoe ging je er mee om met je hulpverleners?

Ikzelf ben nooit verliefd geweest op een hulpverlener, alleen was één van de sociotherapeuten wel echt een maatje van me. Ik kon alles bij m flikken en ik kon heel goed met hem lachen en praten. Ik heb m ingepeperd met water en bloem, tot zijn auto ingerold met wcpapier en een grote strik erop op zn verjaardag.
Soms mis ik de gesprekken ook wel eens. Als ik geen cliënt was geweest hadden we wel goeie maatjes van elkaar gebleven, maarja, tussen hulpverlener en cliënt blijft die muur staan.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2004, 16:04
Verwijderd
Ik ben nog nooit behandeld voor mijn gebreken.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 16:33
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Wel eens in behandeling geweest, maar dat was een vrouw van voorbij de veertig. Daar val ik nu eenmaal niet op.

Een basisschoolvriendinnetje van me is trouwens wel een keer verliefd geworden op de gast die ze aan de lijn kreeg toen ze de kindertelefoon belde. Wat was het, Thomas?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 16:41
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-07-2004 @ 17:04 :
Ik ben nog nooit behandeld voor mijn gebreken.
Zelfde. Dit doet me trouwens meteen denken aan een (mogelijk mooi) topic. Ik zou namelijk gene vrouw als hulpverleenster willen en ik val niet op mannen. Het antwoord op je vraag lijkt me dan vrij simpel
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 16:41
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 29-07-2004 @ 17:33 :
Een basisschoolvriendinnetje van me is trouwens wel een keer verliefd geworden op de gast die ze aan de lijn kreeg toen ze de kindertelefoon belde. Wat was het, Thomas?
Whehehe De zwoele stem
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 17:09
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Gelukkig niet, zeg.

Ik weet trouwens nog wel dat ik de vertrouwenspersoon op de basisschool een keer gevraagd heb of hij me niet kon adopteren oid, maar nee, er was geen bedje meer vrij, zelfs al was ik nog zo'n klein Quiaantje. (ik was zeven oid, lang lang geleden dus )
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 17:22
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Ik heb even gedacht dat ik gevoelens voor mijn psych had, we konden zeer goed met elkaar overweg. Toen ik opgenomen was kwam hij me zelfs opzoeken in de instelling en dit is zo'n 1,5 uur rijden (!). Ik stond verbaasd en we gingen samen in een kamertje praten, waar we uiteindelijk een lachbui kregen omdat hij vertelde dat hij verdwaald was en we plannen zaten te maken om me daar weg te smokkelen enz. Hij is oké. Ik ben niet verliefd, maar hij is ook weer niet zomaar iemand...
By the way: we hebben ook serieuze gesprekken hoor!

In de instelling waren heel veel meisjes verliefd op een sociotherapeut (en de vrouwelijke socio's hadden het ook geregeld over 'm ). Toen ik een keer een woedeuitbarsting kreeg (ik wou met alle geweld weg uit de instelling, midden in de nacht ) en ik met een vuilnisbak gooide was hij ontzettend bang voor me omdat hij dacht dat ik het naar hem zou gooien. De manier waarop hij keek vergeet ik nooit meer. Ik had later spijt dat ik hem had laten schrikken, dit was niet met opzet maar toch... Hij zag er zo lief uit, maar zijn charmes hadden echter geen effect op me tijdens mijn uitbarsting.

Loves, Magic_STAR*
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 17:22
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik heb gewerkt in de psych (eigenlijk stage lopen) maar daar liep wel een leuke arts en verpleegkundige natuurlijk
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 17:41
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Een meisje bij mij op dagbehandeling was helemaal gek van een socio van de open afdeling. Omdat ze wist dat ze daar problemen mee zou krijgen had ze een koos/code naam voor hem verzonnen: Stuk kaas
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef op 29-07-2004 @ 18:41 :
Een meisje bij mij op dagbehandeling was helemaal gek van een socio van de open afdeling. Omdat ze wist dat ze daar problemen mee zou krijgen had ze een koos/code naam voor hem verzonnen: Stuk kaas
oooooooowja! haha, dat was ik al bijna vergeten. dat was W. toch?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 18:29
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 29-07-2004 @ 19:19 :
oooooooowja! haha, dat was ik al bijna vergeten. dat was W. toch?
ja
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 18:37
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Bij mij op de afdeling was wel iemand verliefd op een socio, maar daarvoor had ze de code naam Sjoerd voor bedacht

Later heeft ze het tegen die socio gezegd en het met hem uitgesproken. Ze werd alleen telkens knalrood als ie in haar buurt kwam en ze was jaloers op mij, omdat mijn 'maatje' veel met hem om ging, dus ik ook veel contact met 'Sjoerd'() had
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 10:02
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Gelukkig niet. Maar mijn behandelaars zijn dan ook bijna allemaal vrouwen van boven de 40 geweest..
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 11:20
Verwijderd
Mijn psychologe van Jeugdzorg was wel een enorm mooie en open vrouw, maar gelukkig ben ik niet verliefd geworden (dat had vast nog meer problemen opgeleverd)
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 16:51
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Vroeger toen ik ambulante hulp had twijfelde ik vaak aan mijn gevoel voor mensen die me hielpen. Niet alleen professionele, maar ook leraren op school, de coördinator, etc. Later kwam ik erachter dat dit een gevoel was dat ik nog nooit gekend had. Eindelijk begreep iemand me, of probeerde die dat. Wilde ze me helpen, en luisterde ze naar me, wanneer ik het wilde....

Tijdens mijn opname heb ik wel gemerkt dat ik veel beter met een man kon praten dan een vrouw. Ik heb op de eerste afdeling heel veel gelachen met ze, maar ben nooit verliefd geweest. Wel voelde het weer bijzonder. Op de afdeling daarna zat ik een keertje in gesprek met een sociotherapeut. Ik wist het allemaal niet meer, er kwam geen woord uit, ik wilde niet meer praten, maar ik moest... alles wat hij zei sprak ik tegen, omdat ik nergens meer in geloofde. Hij keek me de hele tijd diep in de ogen aan, en ik keek steeds weg, naar buiten, of naar beneden. Op een gegeven moment zuchte die, en zei die: 'Ehm...ik weet niet of ik dit mag zeggen, maar ik heb hier ook in gezeten. Ik weet precies hoe je je voelt. Dit zeg ik niet omdat het je kan helpen, maar omdat ik het meen. Geloof me ajb; je komt hieruit! Doe geen stomme dingen, omdat je er nu zelf niet meer in gelooft. Luister ajb naar mijn woorden en vertrouw me.' Heel even keek ik hem aan, en hij knikte...gek genoeg hielp het me wel. Eindelijk iemand die wat meer van zichzelf liet zien, eindelijk eens niet die professionele afstand.

met een andere sociotherapeut is het echter wel (heel) wat verder gegaan. Dat is geen aanrader. Ik weet niet hoe het kwam, maar het gebeurde gewoon. Ik ga dat hier niet zomaar open en bloot vertellen, als je het wilt weten mag je een berichtje sturen, dan vertel ik het zo.

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 18:56
light fighter
light fighter is offline
gelukkig nooit verliefd, zijn ook allemaal vrouwen die mij tot nu toe hebben proberen te helpen, ja 1 man maar dat was een omhoog gevallen klootzak.

degene die mij ECHT wilde helpen, heb ik met twee een hele bijzondere band, dat waren twee leraressen van mij waaronder m'n mentrix. en met de ander was er een toch die proffessionel afstand (bureau jeugdzorg), terwijl zij mij wel durfde te confronteren met mezelf en niet bang was dat ik kwaad zou worden dat was op zich wel fijn toch heb ik me nooit echt laten gaan...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 19:13
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik heb op een andere manier ervaring met liefde in de hulpverlening. Ik studeer zelf HBO-Verpleegkunde en in mijn stages heb ik wel eens te maken gehad met cliënten die verliefd op mij werden... Erg moeilijke sitiuaties zijn dat, maar gelukkig krijg je daar wel goede begeleiding bij.

Mijn komende stage ga ik in een kinder/jeugdpsychiatrisch centrum lopen, en dan krijg ik er waarschijnlijk ook wel weer mee te maken, omdat ik dan ook met leeftijdsgenootjes aan het werk ben.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 22:22
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 31-07-2004 @ 20:13 :
Mijn komende stage ga ik in een kinder/jeugdpsychiatrisch centrum lopen, en dan krijg ik er waarschijnlijk ook wel weer mee te maken, omdat ik dan ook met leeftijdsgenootjes aan het werk ben. [/B]
Stoer Wij hadden ook iemand die stage bij ons kwam lopen. Ze was 19 of zo Maar ze paste er precies tussen bij ons, dus een van de eerste vragen die ik haar stelde was: "Hee, hoe lang moet je hier nog zitten?"
Ja, iedereen was haar aan het uithoren, wist ik veel Ze stelden allemaal vragen toen ik bij t gesprek kwam zitten van: Waar kom je vandaan? Hoe oud ben je, enz. Wist ik veel
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-07-2004, 22:44
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik werkte in oudere psych, ook daar was er sprake van
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 22:47
Lupa
Avatar van Lupa
Lupa is offline
tzou opzich wel perfect zijn, iemand waarmee je goed kan praten, die je begrijpt, waar je je vertrouwd bij voelt...
ervaring? ik niet.
__________________
Ik ben 19 :(
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 07:57
No Quiero
No Quiero is offline
Nee, ik ben nog nooit verliefd geworden op een hulpverlener, maar verliefd worden is sowieso niet handig als je een seksuele relatie hebt met iemand die getrouwd is.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 08:56
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Lupa schreef op 31-07-2004 @ 23:47 :
tzou opzich wel perfect zijn, iemand waarmee je goed kan praten, die je begrijpt, waar je je vertrouwd bij voelt...
ervaring? ik niet.
tis juist beroerder lijkt mij als je verliefd op je hulpverlener wordt omdat er juist voor hulp een afstand moet zijn
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 09:14
Sterretje*
Avatar van Sterretje*
Sterretje* is offline
Citaat:
light fighter schreef op 01-08-2004 @ 09:56 :
tis juist beroerder lijkt mij als je verliefd op je hulpverlener wordt omdat er juist voor hulp een afstand moet zijn
Hier ben ik het mee eens. Er is een zekere afstand nodig, maar ook weer niet te veel.

Kus, Magic_STAR*
__________________
Many people will walk in and out your life, but only true friends leave footprints.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 10:24
light fighter
light fighter is offline
je moet het goed met elkaar kunnen vinden en dat is denken het beste voor hulp niet dichter bij of zo zelf vind ik iemand die kan discussieren heel fijn
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 10:27
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Eend schreef op 31-07-2004 @ 23:22 :
Stoer Wij hadden ook iemand die stage bij ons kwam lopen. Ze was 19 of zo Maar ze paste er precies tussen bij ons, dus een van de eerste vragen die ik haar stelde was: "Hee, hoe lang moet je hier nog zitten?"
Ja, iedereen was haar aan het uithoren, wist ik veel Ze stelden allemaal vragen toen ik bij t gesprek kwam zitten van: Waar kom je vandaan? Hoe oud ben je, enz. Wist ik veel

Ook op dat soort dingen bereidt ik me dus alvast maar voor...
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2004, 11:13
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
DE reden waarom ik psychologie wilde gaan doen
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 12:18
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 01-08-2004 @ 11:27 :

Ook op dat soort dingen bereidt ik me dus alvast maar voor...
Het was ook gewoon elke ochtend als ik slaperig beneden kwam, dan dacht ik weer dat ze nieuw was, mar dan flitste er elke ochtend weer door mn hoofd: ONEE! NIETS VRAGEN!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 12:19
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
ABrules schreef op 01-08-2004 @ 12:13 :
DE reden waarom ik psychologie wilde gaan doen
Dan kun je beter de SPH gaan doen Dan weet je iig zeker dat je dag en nacht met leuke meisjes te maken hebt
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 12:31
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Eend schreef op 01-08-2004 @ 13:18 :
Het was ook gewoon elke ochtend als ik slaperig beneden kwam, dan dacht ik weer dat ze nieuw was, mar dan flitste er elke ochtend weer door mn hoofd: ONEE! NIETS VRAGEN!

Vertellen sociotherapeuten eigenlijk veel over zichzelf? Ik weet dat ze niet te veel over zichzelf los mogen laten, maar de één zal zich daar toch meer aan houden als de ander denk ik.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 12:34
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Citaat:
Eend schreef op 01-08-2004 @ 13:19 :
Dan kun je beter de SPH gaan doen Dan weet je iig zeker dat je dag en nacht met leuke meisjes te maken hebt
Oe, krijg ik dan ook met jouw te maken?
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 01-08-2004 @ 13:31 :

Vertellen sociotherapeuten eigenlijk veel over zichzelf? Ik weet dat ze niet te veel over zichzelf los mogen laten, maar de één zal zich daar toch meer aan houden als de ander denk ik.
op de crisisgroep vertelde ze heel veel, en ook op de dagbehandeling, maar in de kliniek waar ik nu zit vertellen ze bijna niks. op de crisis en dagebehandeling was er constand begeleiding in de kamer en je deed bijna alles met je groepsgenoten+begeleiding en in de kliniek waar ik nu zit doe je alles met je groepsgenoten en zit de begeleiding er maar af en toe bij.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 18:43
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 01-08-2004 @ 13:31 :

Vertellen sociotherapeuten eigenlijk veel over zichzelf? Ik weet dat ze niet te veel over zichzelf los mogen laten, maar de één zal zich daar toch meer aan houden als de ander denk ik.
Och, bij mijn mentor wist ik z'n achternaam, dat ie een vriendin had, wat zn hobby's waren, wat ie vroeger allemaal voor streken had uitgehaald. Ik wist z'n auto kleur en merk en ik wist echt heel veel over hem
Alleen de naam van zn vriendin wilde hij niet geven. Uiteindelijk heb ik mezelf maar wijs moeten maken, dat ie wat met de pmttherapeute had
Owja, ik wist dat hij een broetje had en ik wist zijn naam en ik wist, dat mijn mentor zijn broertje hem manipuleerde om hem voor 5 euro zn auto te wassen. Ik wist zn leeftijd en zn verjaardagsdatum, dus ook zn geboortedatum Ik wist ongeveer waar hij woonde.

Weet je wat het is? Je kunt alles strikt volgens het boekje doen, of je kunt een leuke sociotherapeut worden
Mijn mentor ovetrad zelfs met nog een leuke socio alle regels in het weekend. 1 keer moest ik een weekend op de afdeling blijven en toen zaten ze met zn tweetjes om half 11 met een tosti op schoot, voeten op de stoelen, tv te kijken met keihard TMF aan. Owja, en ze zongen mee
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 20:48
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Is me nog nooit gebeurt, maar ik heb dan ook alleen maar vrouwen van boven de -schat ik- 35 gehad tot nu toe. En m'n lieve vertrouwenspersoon is homo, das dat schiet ook al weinig op. Als ik dat niet had geweten vanaf ons eerste gesprek had ik heel misschien wel verliefd kunnen worden, maar dat weet ik niet.

Het lijkt me alleen ontzettend lastig, om verliefd te worden op iemand die je behandelt. Niet heel erg handig. vooral omdat ik me zelf vaker niet op m'n gemak voel bij mensen op wie ik heimelijk verliefd ben
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 01:32
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
neuh, alleen met een mede-patiënt, haha
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 10:39
Anno 1986
Avatar van Anno 1986
Anno 1986 is offline
Haha.......dat gebeurde bij ons ook regelmatig, ondanks dat het niet mocht natuurlijk.

Grtjs.
__________________
You went to a better place, but they stole you away from me...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 12:47
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 04-08-2004 @ 11:39 :
Haha.......dat gebeurde bij ons ook regelmatig, ondanks dat het niet mocht natuurlijk.

Grtjs.

hmm, ik kan me enigzins indenken waarom ze het liever niet hebben. Al zeg ik daarmee niet dat ik het ermee eens ben. Ken een voorbeeld van een situatie waarin het allang goedgaat. Maarja, dat terzijde.

Het lijkt me niet meer als logisch als zoiets gebeurt, vooral als het gaat om langere opnames
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-08-2004, 22:05
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Bij mij zat er twee jongeren die al een stelletje waren voordat ze op de Kreek kwamen De ene belandde op de open afdeling en de andere op de gesloten afdeling. Best typisch
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 00:39
Verwijderd
Heb keer zo'n waargebeurd boek gelezen. Die vrouw zat onder de medicijnen en werd in feite verkracht door zo'n psychiatrisch verpleegkundige, ziek gewoon.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 16:37
Verwijderd
Citaat:
metallica schreef op 04-08-2004 @ 13:47 :
hmm, ik kan me enigzins indenken waarom ze het liever niet hebben. Al zeg ik daarmee niet dat ik het ermee eens ben. Ken een voorbeeld van een situatie waarin het allang goedgaat. Maarja, dat terzijde.

Het lijkt me niet meer als logisch als zoiets gebeurt, vooral als het gaat om langere opnames

Citaat:
Bij mij zat er twee jongeren die al een stelletje waren voordat ze op de Kreek kwamen De ene belandde op de open afdeling en de andere op de gesloten afdeling. Best typisch
dit kan met mij en mijn vriendin ook gebeuren . we hebben elkaar op de dagbehandeling leren kennen. en nou heb ik maandag intake op de viersprong en zij volgende week maandag (is allemaal geheel onafhankelijk gegaan hoor). maargoed, ik heb veel kans om afgewezen te worden.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 20:25
Verwijderd
Is de liefde voor een hulpverlener niet meer iets als bewondering hebben voor-, of tegen iemand opkijken? Net als op school, als je verliefd was op de meester of de juf. en daar kan ik over meepraten, 2 leerlingen zijn nu verliefd op me en das niet zo leuk af en toe

Hehe trouwens, SPH is daar idd de ideale studie voor..veel meisjes, genoeg keus dus
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 21:25
Coral
Avatar van Coral
Coral is offline
Ik weet nog wel dat er bij mij op de opname een meisje zat dat verliefd was op een therapeute. Ze waren beiden lesbisch. Maarjah.. natuurlijk werd t niks. Ik heb t iig nog nooit gehad gelukkig.
__________________
Therapy has taught me nothing's my fault
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 08:18
-Flip-
Avatar van -Flip-
-Flip- is offline
ik heb wel eens wat meer gevoelt voor m'n therapeut... Maar misschien was dat idd wat Cassiopeia zei, bewondering....
Ik weet het niet... Ik weet wel dat ik het heel fijn vond om met diegene te praten.... En dat ik teveel voor diegene ben gaan voelen.... Maar of het verliefdheid was??? Nee... Ik denk het niet.... Het was gewoon een prachtmens...
__________________
Niet zoals het toen was, maar zoals het nu is, is het altijd anders dan hiervoor....
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 11:04
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ik ben nog nooit verliefd geweest op een therapeut ofzo.. Ik had wel altijd zoiets dat ik graag bij ze in de buurt wou zijn, maar dat was meer omdat ik behoefde had om te praten met ze.. En ik voelde ook wel bewondering ja...Maar verliefd, nee.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 19:27
Kevin1986
Kevin1986 is offline
Ik werk zelf, als bijbaantje in de gehandicaptenzorg. Op mijn leefgroep wonen bewoners tussen momenteel eind 18 en begin 26 jaar, maar ze hebben de geestelijke leeftijd die varieert van 6 tot ongeveer 12-13 jaar. Naast hun verstandelijke beperking hebben de meeste bewoners de nodige psychiatrische en gedragsproblemen. Omdat ik zelf 18 ben, zou ik er zo tussen passen, maar ik heb niet echt de indruk dat de bewoners doorhebben dat ik jonger dan hen ben. Bij ons op de groep werken ook leerling-verpleegkundigen (dwz. mensen die de bbl. mbo-v opleiding doen), en die zijn soms zelfs 17. Eén bewoner heeft een keer aan mij gevraagd hoe oud ik ben. Ik vroeg hem toen hoe oud hij dacht dat ik was, waarop hij 34 antwoordde. Ik heb hem toen gezegd dat mijn leeftijd net zo geheim is als mijn pin-code. Na die keer heeft er nooit meer iemand naar gevraagd.

Als ik dienst heb, ga ik regelmatig met een bewoner boodschappen doen, naar het strand of bijv. een stukje fietsen. Ik word dan wel eens vreemd aangekeken door buitenstaanders omdat ze waarschijnlijk denken dat ik dan bijv. met een vriend boodschappen aan het doen ben en het is dan vreemd als ik ze moet uitleggen dat in drie 10-stuks verpakkingen dertig broodjes zitten of ze op hun gedrag moet aanspreken. Maar ik heb wel het id dat de bewoners mij als groepsleiding zien.

Alleen vind vind ik het af en toe wel wat confronterend. Bij ons op de leefgroep komt het nog wel eens voor dat bewoners gesepareerd (dwz. in de isoleercel) moeten worden, en dan denk ik wel eens 'voor hetzelfde geld had ik er gestaan'.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 12:54
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Kevin1986 schreef op 07-08-2004 @ 20:27 :
Ik werk zelf, als bijbaantje in de gehandicaptenzorg. Op mijn leefgroep wonen bewoners tussen momenteel eind 18 en begin 26 jaar, maar ze hebben de geestelijke leeftijd die varieert van 6 tot ongeveer 12-13 jaar. Naast hun verstandelijke beperking hebben de meeste bewoners de nodige psychiatrische en gedragsproblemen. Omdat ik zelf 18 ben, zou ik er zo tussen passen, maar ik heb niet echt de indruk dat de bewoners doorhebben dat ik jonger dan hen ben. Bij ons op de groep werken ook leerling-verpleegkundigen (dwz. mensen die de bbl. mbo-v opleiding doen), en die zijn soms zelfs 17. Eén bewoner heeft een keer aan mij gevraagd hoe oud ik ben. Ik vroeg hem toen hoe oud hij dacht dat ik was, waarop hij 34 antwoordde. Ik heb hem toen gezegd dat mijn leeftijd net zo geheim is als mijn pin-code. Na die keer heeft er nooit meer iemand naar gevraagd.

Als ik dienst heb, ga ik regelmatig met een bewoner boodschappen doen, naar het strand of bijv. een stukje fietsen. Ik word dan wel eens vreemd aangekeken door buitenstaanders omdat ze waarschijnlijk denken dat ik dan bijv. met een vriend boodschappen aan het doen ben en het is dan vreemd als ik ze moet uitleggen dat in drie 10-stuks verpakkingen dertig broodjes zitten of ze op hun gedrag moet aanspreken. Maar ik heb wel het id dat de bewoners mij als groepsleiding zien.

Alleen vind vind ik het af en toe wel wat confronterend. Bij ons op de leefgroep komt het nog wel eens voor dat bewoners gesepareerd (dwz. in de isoleercel) moeten worden, en dan denk ik wel eens 'voor hetzelfde geld had ik er gestaan'.

Tja, dat ken ik wel. Bij mij waren het ook leeftijdsgenoten waar ik mee werkte, soms twee, drie jaar ouder. Vooral dat beseffen is vreemd... Maar ik was van mezelf niet bang dat ik verliefd op iemand zou worden, eerder gevoelens die je voor je kleine broertje of zusje zou hebben.

Er was wel een vrouw op de groep, ze was veertig en licht verstandelijk gehandicapt, zij werd verliefd op een jongen die er ook stage liep, hij was 18 ofzo. En dan ging ze steeds kijken als hij aan het werk was en kwam ze heel enthousiat terug als ze hem gesproken had maarja dat heeft iets liefs.
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 19:43
Kevin1986
Kevin1986 is offline
Citaat:
metallica schreef op 09-08-2004 @ 13:54 :
Tja, dat ken ik wel. Bij mij waren het ook leeftijdsgenoten waar ik mee werkte, soms twee, drie jaar ouder. Vooral dat beseffen is vreemd... Maar ik was van mezelf niet bang dat ik verliefd op iemand zou worden, eerder gevoelens die je voor je kleine broertje of zusje zou hebben.

Er was wel een vrouw op de groep, ze was veertig en licht verstandelijk gehandicapt, zij werd verliefd op een jongen die er ook stage liep, hij was 18 ofzo. En dan ging ze steeds kijken als hij aan het werk was en kwam ze heel enthousiat terug als ze hem gesproken had maarja dat heeft iets liefs.
Bij mij bestaat de angst om op een bewoner verliefd te worden helemaal niet, aangezien wij alleen maar mannelijke bewoners hebben. Ik ga ook heel anders met ze om dan ik met 'normaal begaafde' leeftijdsgenoten doe, zeg maar.

In het begin had ik soms wel wat medelijden met bewoners, maar op een gegeven moment verdwijnt dat gevoel geheel.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 16:31
boe-1986
Avatar van boe-1986
boe-1986 is offline
ik zelf ben verliefd gewoerden op een mede patiente. dat was in het begin wel wennen ook omdat dit het eerste meisje was ik op wie ik verliefd werd (ik ben ook een meisje). heb ondertussen wel al bijna ander4half jaar een relatie met haar.
maar een ander meisje van mijn groep die is wel verliefd geweest op eentje van de leiding. ik weet dat zij dat heel moeilijk vond. ook omdat ze wist dat het totaal niet zou kunnen. ook al hoopte ze dat wel soms.

-x-
__________________
ik word er wel es mismoedig van, dat ik, wat ik voel niet zeggen kan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie meerdere problemen in een??
anoniempie199
4 28-10-2015 15:23
De Kantine Saaimiddelen en Saaivia Witteman #1905
Hazel
500 05-02-2014 14:20
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #65
Verwijderd
498 06-08-2006 14:57
Verhalen & Gedichten Een nacht met Cleo
Verwijderd
1 28-12-2005 11:50
Psychologie depressiesss
load_harmony
32 12-03-2003 09:32
Liefde & Relatie Liefde maakt je kwetsbaar => daarom afwijzing.
Severus
16 26-09-2002 04:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.