Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Leuke opgave! Het was ff goed kijken, maar ik denk dat ik de oplossing heb.
Citaat:
Als een lijn, behalve bij de twee eindpunten, in een rechthoek met een even aantal lijnstukken komt (dus linksonder en rechtsonder, allebei 4), neemt de lijn altijd twee lijnstukken in: om er in te gaan en om er weer uit te gaan. Bij een figuur met vier lijnstukken gaat de lijn er dus altijd twee keer doorheen en vult hij dus precies alle vier de lijnstukken. Tot zover is er niks aan de hand. In het figuur wat jij tekent zijn er echter nog 3 figuren (linksboven, rechtsboven en middenonder) die 5 lijnstukken hebben, een oneven aantal dus. Het probleem hierbij is dat een lijn er nooit een precies aantal keren doorheen kan lopen: als hij er twee keer doorheen gaat (en dus vier van de vijf lijnen gebruikt) houdt hij er altijd één over en als hij die ene dan probeert mee te pakken komt hij vast te zitten. Als je maar twee figuren met een oneven aantal lijnstukken had zou het nog geen probleem geweest zijn, omdat je dan gewoon je lijnen in allebei je figuren kon laten ophouden en het zo nog zou kloppen. Aangezien je er echter 3 van hebt, zal je altijd vast komen te zitten of zul je er altijd één over blijven houden die je niet meer kan bereiken. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Je mag overal waar je wilt beginnen, en ook overal waar je wilt eindigen, dus zou je ook een rechthoek met 5 lijstukken kunnen oplossen. Immers, je begint buiten en eindigd binnen. [Dit bericht is aangepast door eddie (16-03-2002).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je bij de ene rechthoek "in" de rechthoek begint, zal je (wil je alle lijnstukken snijden) bij de 2e rechthoek ook "in" de rechthoek eindigen (5 lijnstukken.. ga maar na). Het is dan dus onmogelijk om nog het laatste rechthoek te "voltooien". Hier heb je weliswaar te maken met aangrenzende rechthoeken, toch blijft het principe hetzelfde. Het kan dus niet ![]() En zo weet ik er nog wel 1: Je hebt 6 punten die zo staan getekend als op een dobbelsteen (dus 2 rijtjes van 3). Nu moet je iedere stip uit het linkerrijtje met een verbinden met de stippen uit het rechterrijtje. Je krijgt dus per stip 3 lijnen. De lijnen mogen elkaar alleen niet snijden! Succes met het onmogelijke... ![]()
||
![]() |
Citaat:
Hee eddie Heb je nog meer van die leuke raadseltjes???? INKIE
||
Verwijderd
|
Citaat:
Echt niet... Ik doe het gewoon in 3D ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Lijkt me ook iets te maken te hebben met eulergetal ofzo... Ik zal het eens opzoeken.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het grote topic der paradoxen Verwijderd | 21 | 08-03-2015 00:47 | |
Games |
Paradox games [Europa Universalis, Hearts Of Iron, e.a.] il-Principe | 2 | 16-02-2009 14:36 | |
Games |
Paradox hacks Red Steel, releases the ISO into the wild T EERSTE GEKRAAKTE WII SPEL Skreature | 13 | 23-12-2006 15:07 | |
Psychologie |
liefdes paradox Romance | 9 | 18-10-2004 17:51 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Oneindigheid in de 3e Dimensie = Paradox ShoarmaSchaap | 26 | 20-09-2003 18:12 |