Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2004, 19:36
Dzjes
Dzjes is offline
Mijn kat is nu al 2 dagen niet meer thuis gekomen en we worden hier vrij ongerust. We zijn hem al gaan zoeken, maar hebben geen flauw idee hoever een kat ongeveer kan gaan.
Daarom vraag ik me af, hoever een kat ongeveer kan afwijken van huis.
Heeft er hier iemand enig idee van?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2004, 20:06
Verwijderd
Een kat op een boerderij heeft een territorium van een aantal vierkante kilometers en ik geloof dat een stadskat iets van een (paar) hectare heeft oid.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 20:11
Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Gewoon voortaan ervoor zorgen dat de kat niet meer van jullie terrein af kan...

(weet niet waar je woont maar in de stad zijn daar hele makkelijke oplossingen voor)

Je weet maar nooit wat die kat nu allemaal uitspookt.. voor het zelfde geld zit ie nu de buren mateloos te irriteren, of vogeltjes uit een voliere lekker op te schrikken ofzow...

Ik hoop dat je dr/hem snel terug krijgt!!!
Oud 26-08-2004, 20:11
Verwijderd
Heb je het plaatselijke asiel al gebeld? Misschien is hij gevonden.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Super-Eefjuh schreef op 26-08-2004 @ 21:11 :
Gewoon voortaan ervoor zorgen dat de kat niet meer van jullie terrein af kan...

(weet niet waar je woont maar in de stad zijn daar hele makkelijke oplossingen voor)
Zoals wat? Katten zijn uitermate inventief hoor. *grin*
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 20:36
Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Citaat:
zuster schreef op 26-08-2004 @ 21:12 :
Zoals wat? Katten zijn uitermate inventief hoor. *grin*
en nu in t nederlands

Als je de oplossing bedoelt... je hebt speciaal kattenschrikdraad.. is niks mis mee..

Kijk.. ik heb hier al vaker discussies over gehad.. als je een kat neemt, neem jij m.. niet je buren.. ik heb al zo vaak last gehad van een kat die op 4 hoog via het dakgoot mijn kamer elke avond kwam binnen wandelen.. die kat heeft daar niks op het dak te zoeken, al helemala niet in me kamer, gevolg: ik kan mijn raam niet meer in de zomer openzetten, anders zit dr een kat in me kamer (die ook nog tegen me blaast )

En nou weet ik dat de meeste baasjes hun kat "vrijheid" willen geven, op een boerderij okeej, maar in de stad... sjah..

Ik ga ook niet mijn reptielen in de tuin laten rondlopen. Zodra die in een andere tuin komt is het een hoop gegil en geschreeuw en word mijn dier doodgemept omdat het "gevaarlijk" zou zijn..

Zoals ik al zei, je weet maar nooit wat die kat uitspookt. Lekker scheiten in de tuin van een ander, zal die ander toch maar even mooi een platje willen plaatsen en een drol van je kat omhoog vissen... neh... laten we niet eens beginnen over vijvers en volieres

Ik hoop echt dat je je kat terug vind, en dat je er wat aan doet om hem/haar volgende keer niet meer kwijt te raken...
Oud 26-08-2004, 22:16
Dzjes
Dzjes is offline
Onze katten hebben allemaal de vrijheid, we wonen in een wijk van een heeeel klein dorpje, .. verder zijn de buren dol op mn katten, maak je daar dus niet druk om. (ze krijgen er eten en hebben er hun eigen mandje enzo)
Daarbovenop denk ik niet dat een kat zomaar zonder dat er iets gebeurd is 2 dagen aan een stuk weggaat blijven,.. (de andere 4 katten hebben dit nog nooit gedaan)
Door een wegomlegging rijden er nu veel meer auto's dan normaal door het dorp en onze wijk, daarom ben ik dus ook ongerust en vraag ik me af in welke straal ik de baan moet gaan rondrijden om te kijken of hij niet is doodgereden.

Normaal wonen we in een rustige wijk, en een kat is een buitendier. In elk geval heeft het toch zijn beweging nodig en vrijheid. Een kat is geen dier om zomaar aan een leibandje vast te hangen in je tuin.
Maar dat is niet het discussiepunt, ik vroeg gewoon hoever het territorium van een kat reikt, niet dat jij mij wat de les wou lezen over hoe ik met mijn dieren moet omgaan. In elk geval toch bedankt.

Edit: ohja, een asiel bellen: betwijfel of het opbrengt, hij is al meer dan een jaar bij ons thuis, lijkt me vreemd dat hij verdwaald zou raken? En moest hij gewond zijn, brengen ze hem dan ook naar een asiel? De kans is toch erg klein dan? Maar zal in elk geval es bellen .

Laatst gewijzigd op 26-08-2004 om 22:28.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 23:55
Verwijderd
Citaat:
Dzjes schreef op 26-08-2004 @ 23:16 :

Edit: ohja, een asiel bellen: betwijfel of het opbrengt, hij is al meer dan een jaar bij ons thuis, lijkt me vreemd dat hij verdwaald zou raken? En moest hij gewond zijn, brengen ze hem dan ook naar een asiel? De kans is toch erg klein dan? Maar zal in elk geval es bellen .
Mijn kat is ook eens door een goedbedoelende voorbijganger van de straat geraapt (ze lag te slapen op de stoep), omdat hij dacht dat ze ziek en/of verdwaald was. En, hoewel het erg naar is, je kat kan ook dood zijn en dan wordt hij in het asiel bewaard tot de eigenaar hem komt ophalen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 11:01
M@rco
M@rco is offline
Idd het asiel bellen... en gewoon afwachten. Een van onze katten is een keer 3 weken weggeweest.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 15:18
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
M@rco schreef op 27-08-2004 @ 12:01 :
Idd het asiel bellen... en gewoon afwachten. Een van onze katten is een keer 3 weken weggeweest.
En ze is uiteindelijk toch terug gekomen?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 11:30
M@rco
M@rco is offline
Yep, stond op een avond ineens weer voor de deur.

Misschien dat ze ergens opgesloten heeft gezeten ofzo Maar ja, we zullen het nooit weten
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 20:09
Guissie
Guissie is offline
Het verschilt heel erg hoeveel territorium een kat heeft, op het platteland natuurlijk meer dan in de stad en het hangt er natuurlijk ook af of er meerdere katten in de buurt zijn..

Maar katten doen dat wel vaker dat ze 2 tot 5 dagen wel zijn en meestal komen ze dan op een gegeven moment weer doodleuk aanlopen. Bij een tante van mij was de kat zelfs 2, misschien zelfs 3 weken weg. Ze dachten zelfs al: ''die zien we niet meer terug'' en toen kwam hij opeens weer aanlopen..
Oud 28-08-2004, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Guissie schreef op 28-08-2004 @ 21:09 :
Het verschilt heel erg hoeveel territorium een kat heeft, op het platteland natuurlijk meer dan in de stad en het hangt er natuurlijk ook af of er meerdere katten in de buurt zijn..

Maar katten doen dat wel vaker dat ze 2 tot 5 dagen wel zijn en meestal komen ze dan op een gegeven moment weer doodleuk aanlopen. (...)
Inderdaad. Zoiets is dan ook helemaal niet ondenkbaar. Maar je kunt toch even kijken bij de wegen in je omgeving, natuurlijk, dat is altijd één van de eerste dingen die ik doe als één van m'n katten al meerdere uren zoek is.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 13:15
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
perseus schreef op 28-08-2004 @ 21:16 :
Inderdaad. Zoiets is dan ook helemaal niet ondenkbaar. Maar je kunt toch even kijken bij de wegen in je omgeving, natuurlijk, dat is altijd één van de eerste dingen die ik doe als één van m'n katten al meerdere uren zoek is.
Hebben we al gedaan, maar nerges gevonden.. (we hebben zowat alle mogelijke wegen afgereden tot een paar km.. ook de wegeltjes in de buurt enzo) Maar de kans is natuurlijk erg klein dat je hem vindt, we wonen ook op het platteland, veel maïsvelden enzo.
Hij is nu al 5 dagen weg..

Is het ook niet zo dat een kat die niet gecastreerd is, eerder geneigd is om een week weg te blijven? (dat was dus 1 van de redenen dat we ze laten castreren, zodat ze niet weken wegblijven)
Pfff.. *zucht*
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Dzjes schreef op 29-08-2004 @ 14:15 :
Hebben we al gedaan, maar nerges gevonden.. (we hebben zowat alle mogelijke wegen afgereden tot een paar km.. ook de wegeltjes in de buurt enzo) Maar de kans is natuurlijk erg klein dat je hem vindt, we wonen ook op het platteland, veel maïsvelden enzo.
Hij is nu al 5 dagen weg..

Is het ook niet zo dat een kat die niet gecastreerd is, eerder geneigd is om een week weg te blijven? (dat was dus 1 van de redenen dat we ze laten castreren, zodat ze niet weken wegblijven)
Pfff.. *zucht*
Hehe, ja, dat kan heel goed. Ik spreek uit ervaring. Als het een jong volwassen, ongecastreerd katertje is dan is het helemaal niet ondenkbaar dat hij enorme afstanden aflegt om wat vrouwtjes te dekken. Maar hij kan natuurlijk ook ergens opgesloten zitten. Loop eens al roepend door de buurt en luister naar een eventueel antwoord. Als je antwoord krijgt dan weet je dat je je kat waarschijnlijk moet gaan helpen... Ooit had ik een kat die drie dagen lang op een dak heeft gezeten omdat hij bang was voor een hond, diezelfde kat heeft ook een keer twee weken lang opgesloten gezeten in een garage van mensen die op vakantie waren gegaan. Mogelijkheden genoeg.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 14:32
Sterf
Sterf is offline
Het zou kunnen dat ie zich op het dak verstopt, kilometers ver weg is, onder een trein is gekomen of ergens in de buurt ronddwaalt. Katten belanden op de vreemdste plekken.

Ik hoop voor je dat ie snel weg is (hang posters op, misschien hefet iemand hem gezien)
Oud 29-08-2004, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Sterf schreef op 29-08-2004 @ 15:32 :
Het zou kunnen dat ie zich op het dak verstopt, kilometers ver weg is, onder een trein is gekomen of ergens in de buurt ronddwaalt. Katten belanden op de vreemdste plekken.

Ik hoop voor je dat ie snel weg is (hang posters op, misschien hefet iemand hem gezien)
Eh... Het is niet ondenkbaar dat hij dood is, maar onder een trein?!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 14:45
Sterf
Sterf is offline
Citaat:
perseus schreef op 29-08-2004 @ 15:34 :
Eh... Het is niet ondenkbaar dat hij dood is, maar onder een trein?!
zo zijn treinen nu eenmaal? Hoezo zou een kat niet op het spoor kunnen loepn?

Edit: Plus, dit is een voorbeeld, mocht er zoiets gebeuren is ze er (een heel klein beetje) op voorbereid. Ik ga niet dieper hierop in, want het is zinloos om haar hier te laten stressen (de kans is klein dat er écht iets is gebeurd)

Laatst gewijzigd op 29-08-2004 om 16:29.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 17:00
Dzjes
Dzjes is offline
Ik zou net denken dat de kans groot is dat er iets is gebeurd?
5 dagen vind ik toch al een lange tijd, daarboven op is hij dus een jonge gecastreerde kater, .. als ze gecastreerd zijn, zou de kans vrij klein moeten zijn dat ze weg blijven voor een tijdje.

Verder is er nu in onze buurt heel erg veel verkeer, toen we de wijken rondgingen en hem riepen, hoorden we niets.
Toch al bedankt voor jullie antwoorden, hoop dat hij snel boven water komt.. en anders..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 17:07
Guissie
Guissie is offline
Het is een jonge kater...

Dat maakt het vrij simpel denk (hoop) ik. Als katten jong zijn of net op een nieuwe plaats doen ze dit eigenlijk altijd. Dan maken ze een keer zo'n grote tocht en dan komen ze weer terug. Is met onze beide katers ook geweest.
Oud 29-08-2004, 17:10
Verwijderd
Wat iemand anders ook al zei, hij kan ook ergens opgesloten zitten in een schuur oid... Misschien kun je briefjes ophangen of mensen even in hun schuur/kelder ed willen kijken ed?

En heb je het asiel al gebeld? En Amivedi?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 17:12
Verwijderd
Op de site van Amivedi geven ze btw ook tips:

Citaat:
Bij een vermissing van een huisdier is het volgende van belang:
Neem zo spoedig mogelijk contact op met de dichtstbijzijnde AMIVEDI-post.
Maak een vermissing in zo ruim mogelijke kring bekend (buren, winkels, politie, asielen e.d.) Verspreid briefjes met de vermissing, signalement van het dier, datum en omgeving van vermissing en uw telefoonnummer.Vraag om in schuren, kelders, zolders, bergingen e.d. te kijken.
Het is niet verstandig om een beloning uit te loven, aangezien dit bedriegers kan aantrekken. Wilt u dit risico nemen, vermeld dan niet de hoogte van een beloning!
Bezoek meerdere malen de asielen die daarvoor in aanmerking komen en neem een foto van het dier mee.
Is uw dier na enige weken nog niet terecht, geef de moed niet te snel op, blijf uw kontakten met asielen en politie e.d. herhalen. Vanzelfsprekend blijft AMIVEDI ook alert.
Plaats advertenties in bladen en op prikborden in drukbezochte winkels.
Bij vermissing na verhuizing; neem kontakt op met de vorige buren en nieuwe bewoners van uw vorige huis.
Bij vermissing van katten: Roep de kat als het buiten stil is.
Tijdens het wandelen zoekgeraakte honden gaan vaak naar de plaats, waar ze de eigenaar of begeleider het laatst gezien hebben, terug. Laat daar iets achter waaraan de lucht van thuis herkend kan worden. Of zet de auto zo dicht mogelijk bij die plaats.
http://www.amivedi.nl/site/tips.htm
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 18:41
Dzjes
Dzjes is offline
Onze andere 3 katers hebben nooit echt een grote tocht gemaakt, (de vermiste kat is nu iets meer dan een jaar oud) daarmee dat ik nu nog altijd wat in paniek ben.

Verder heeft het asiel niets gezien, en ik woon in België, dus ik weet eigenlijk niet wat Amevidi is.
We hebben de buren al gebeld (zijn niet thuis, maar de schoonzoon is speciaal voor ons in het huis naar onze kat gaan zoeken), de wijken en wegen afgereden (bij de wijken hebben we vanzelfsprekend hem ook gewoon geropen), en het asiel gebeld.
Ik ga morgen een briefje bij de plaatselijke bakker ophangen denk ik, voor de rest vrees ik dat ik niet veel meer kan doen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Dzjes schreef op 29-08-2004 @ 18:00 :
Ik zou net denken dat de kans groot is dat er iets is gebeurd?
5 dagen vind ik toch al een lange tijd, daarboven op is hij dus een jonge gecastreerde kater, .. als ze gecastreerd zijn, zou de kans vrij klein moeten zijn dat ze weg blijven voor een tijdje.
(...)
Als het een jonge kater is, is de kans dat hij op 'poezenjacht' gaat, ondanks dat hij gecastreerd is, nog steeds aanwezig. Vooral eind maart en eind augustus, dat zijn zeg maar de twee tijdstippen waarop de hele hormoonhuishouding op z'n kop staat. Daarnaast weet je niet wat er wel niet nog meer aan de hand kan zijn. Alles kan.

@Sterf: okay, ik snap het.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 21:30
Dzjes
Dzjes is offline
Idd, alles kan..
We zullen zien natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2004, 09:07
Verwijderd
De ene kat is de andere niet. Dat de een niet weg loopt zegt niet meteen dat de ander het ook niet zal doen. (De kat van m'n ouders is bv. ook geregeld een aantal dagen tot meer dan een week weg.)

Misschien kan de dierenarts je tips geven? Wie weet bestaat er in België wel net zo'n soort organisatie. En de tips lijken me sowieso handig, welk land je ook woont.

Je hebt idd al aardig wat gedaan, hopelijk komt hij snel boven water.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Super-Eefjuh schreef op 26-08-2004 @ 21:36 :
je weet maar nooit wat die kat uitspookt. Lekker scheiten in de tuin van een ander, zal die ander toch maar even mooi een platje willen plaatsen en een drol van je kat omhoog vissen... neh... laten we niet eens beginnen over vijvers en volieres

mest is anders goed voor de plantjes

maar goed, katers gaan iig veel op 'reis', ik woon op een boerderij, we hebben zo'n 5/6 katers, ze weten precies waar de poezen zitten in een straal van zo'n 2 km
maar om eerlijk te zijn, maak ik vaak mee dat ze een paar dagen niet thuis komen, niet allemaal, sommigen zijn nog heel speels, terwijl de andere katers echt een week niet komen eten...
maar als het niet normaal is voor je kat kun je toch beter idd informeren of er geen kat gevonden is
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 08:49
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 30-08-2004 @ 22:27 :
mest is anders goed voor de plantjes
Maar plantjes uitgraven niet.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 10:03
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
perseus schreef op 29-08-2004 @ 19:56 :
Vooral eind maart en eind augustus, dat zijn zeg maar de twee tijdstippen waarop de hele hormoonhuishouding op z'n kop staat. Daarnaast weet je niet wat er wel niet nog meer aan de hand kan zijn. Alles kan.

@Sterf: okay, ik snap het.
Ja en die hormoonhuishouding wordt geregeld door... jawel.. de teelballen, die een gecastreerde kater dus niet meer heeft!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 11:45
Iveauh
Iveauh is offline
als katten geil zijn, hebben ze geen benul meer van tijd
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 02:40
p-chez
p-chez is offline
Mijn kat heeft volledige vrijheid, en ik keur het ook zeer af om katten op te sluiten.
Geen idee hoe groot onze kat z'n territorium is, echter zijn er de laatste tijd 3 nieuwe katten/poezen bijgekomen in de straat, dus hij zal 't nu wel moeten delen. (En dat gaat wel goed eigenlijk).
Oud 21-09-2004, 17:45
Dzjes
Dzjes is offline
Ze is niet meer teruggekomen.. we vrezen dus het ergste.. (hoop dat iemand ze in huis heeft genomen, maar ik weet dat de kans hierop maar vrij klein is)
Ze zal waarschijnlijk overreden/vergiftigd/doodgeschoten/.. zijn
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 18:34
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Jeetje, wij zijn ook een keer een kat kwijt geraakt, we woonden op een flat, ze kon niet meer omhoog, en heeft een nieuw baasje gevonden, tenminste dat denk ik, ik heb haar wel eens zien lopen, maar heel zeker weet ik het niet!

ik hoop dat ze nog terug komt.. sterkte..
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 00:03
p-chez
p-chez is offline
Hoe oud was die kat? Oude katten 'voelen' namelijk aan dat hun laatste dag aangebroken is, en willen dan nog wel eens weglopen en een plekje zoeken om dood te gaan. Klinkt raar, maar zo doen ze dat soms. En dan zijn ze dus ineens pleitte. Zo zijn wij 1 kat ook kwijtgeraakt.

Als 't een jonge kater is, dan zou ik nog ff geduld hebben. En anders advertentie oid plaatsen.
Een jong katertje van ons is ooit ook zomaar verdwenen, dus dat kan heel goed. Echter had 't er bij die ook mee te maken dat het een abnormaal mooi katertje was, en 't kan goed zijn dat iemand 'm om die reden meegenomen heeft (om te fokken bijv.).
Oud 22-09-2004, 18:05
Dzjes
Dzjes is offline
Hij was zo'n anderhalf jaar.. maar is nog nooit zo lang weggebleven, de hoop is dus opgegeven.
Nuja, je blijft nog altijd wat hopen dus, maar de kans is wel erg klein en daar zijn we ons ook van bewust.
je weet dat zoiets altijd kan gebeuren als je een huisdier koopt
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 22:08
Tirehaut
Tirehaut is offline
Kijk eens op deze site!!
Hier worden veel huisdieren teruggevonden, ik hoop voor jou dat je je poes terug vindt, of duidelijkheid krijgt over de lotgevallen van hem.
Good luck!petlook
Reageren

Regels voor berichten