Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2004, 11:57
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Hallo,
ik heb nu al 3 dagen uitslag op mijn handen en armen, op mijn keel beginnen nu ook bultjes te komen en op mijn buik.
In het begin dachten we aan muggenbulten, maar ze worden met de dag veel groter en het jeukt heel erg.
Ze zitten op en tussen mijn vingers, armen overal. Ik ga maandag wel even langs de huisarts, maar heeft iemand toevallig toch een idee wat het kan zijn?
Zelf denk ik aan een allergische reactie maar waarop weet ik niet, en denk er over toch ene allergietest te laten doen.
Wat denken jullie?
Alvast bedankt
Groetjes Inge

Volgens mijn moeder zie ik ook al erg wit een paar dagen.
Ik heb het ook snel koud, en wordt soms na het eten duizelig.. Of dit er mee te maken kan hebben weet ik niet, maar ik vermeld het er maar even bij..

Laatst gewijzigd op 28-08-2004 om 12:04.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 12:33
Dzjes
Dzjes is offline
Ik denk ook een allergische reactie.. heb je iets bijzonder gegeten ofzo? (dat is nu eenmaal het irritante aan allergische reacties, je weet nooit waar je het moet zoeken) Mss heeft je moeder wel een nieuw waspoeder, of of of..

Het zou ook een soort van eczeem kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 13:30
Roos
Roos is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 28-08-2004 @ 13:33 :
Ik denk ook een allergische reactie.. heb je iets bijzonder gegeten ofzo? (dat is nu eenmaal het irritante aan allergische reacties, je weet nooit waar je het moet zoeken) Mss heeft je moeder wel een nieuw waspoeder, of of of..

Het zou ook een soort van eczeem kunnen zijn.
Kan allebei...
Heb je ook koorts?
Oud 28-08-2004, 13:36
jet
jet is offline
heb je de waterpokken al gehad?

ik zou er even mee naar de dokter gaan. ik heb dit ook gehad, pilletje gekregen en het was over.
Oud 28-08-2004, 20:24
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Heb je niet een of andere pijnstiller gebruikt waarvan je dacht dat die onschuldig was? Ik kreeg het opeens ook van paracetamol, ging wel weer over na een dag, dat was netelroos btw. Maar als het langer blijft, toch maar even naar de dokter, want jeuk is wel heel vervelend.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 08:35
elledc
elledc is offline
Het kan vanalles zijn, er bestaan zoveel soorten allergien en huidaandoeningen... Het kan wel een soort schurft zijn, of bacterievorming. Zet zich snel uit en jeukt hééél erg. Als je eraan komt en je krabt of wrijft erover, dan voelt dit heel erg goed. Maar dan zet het zich nog meer uit.
Zoiets kan je opdoen op kampen of als je in tenten slaapt waar het niet zeer proper is.
Als het blijft verder duren dan moet je zeker naar een dermatoloog en er snel bij zijn want dit kan hardnekkig worden.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 18:09
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Roos schreef op 28-08-2004 @ 14:30 :
Kan allebei...
Heb je ook koorts?
ik heb geen koorts..
Oud 29-08-2004, 18:11
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
jet schreef op 28-08-2004 @ 14:36 :
heb je de waterpokken al gehad?

ik zou er even mee naar de dokter gaan. ik heb dit ook gehad, pilletje gekregen en het was over.
die heb ik al gehad toen was ik 4
en in hele lichte mate
en morgen ga ik naar de dokter
Oud 29-08-2004, 18:12
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 28-08-2004 @ 21:24 :
Heb je niet een of andere pijnstiller gebruikt waarvan je dacht dat die onschuldig was? Ik kreeg het opeens ook van paracetamol, ging wel weer over na een dag, dat was netelroos btw. Maar als het langer blijft, toch maar even naar de dokter, want jeuk is wel heel vervelend.
nee dat niet, astma medicijnen heb ik al 2 jaar maarja, zou het daar van kunnen zijn zo ineens?
Oud 29-08-2004, 18:15
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 29-08-2004 @ 09:35 :
Het kan vanalles zijn, er bestaan zoveel soorten allergien en huidaandoeningen... Het kan wel een soort schurft zijn, of bacterievorming. Zet zich snel uit en jeukt hééél erg. Als je eraan komt en je krabt of wrijft erover, dan voelt dit heel erg goed. Maar dan zet het zich nog meer uit.
Zoiets kan je opdoen op kampen of als je in tenten slaapt waar het niet zeer proper is.
Als het blijft verder duren dan moet je zeker naar een dermatoloog en er snel bij zijn want dit kan hardnekkig worden.
ik heb neit in een tent of iets wat onzuiver is geslapen, maar we w88 morgen af ik post hier wel wat het was

allemaal bedankt iig
Oud 29-08-2004, 18:51
jet
jet is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 29-08-2004 @ 19:12 :
nee dat niet, astma medicijnen heb ik al 2 jaar maarja, zou het daar van kunnen zijn zo ineens?
heb je nu toevallig minder last van je astma? dan zou het namelijk heel goed exceem kunnen zijn.
Oud 29-08-2004, 18:56
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 29-08-2004 @ 19:12 :
Sinds ik last heb van mijn luchtwegen (chronische bronchitus) heb ik heel erg snel last van galbulten, netelroos en exceem. Nu moet ik zeggen dat galbulten en netelroos wel na een paar uur verdwijnen maar het houdt zeg maar niet aan tot de volgende dag. Toen het echt heel erg werd ben ik hiervoor naar de huisarts gegaan en heb anti-histaminetabletten (mizollen) gekregen die echt fantastisch helpen.

Van de exceem heb ik gelukkig niet zo heel veel last en als ik het heb behandel ik het met cardiflor en is het ook weer binnen een paar dagen weg.

Bovenstaande wil overigens niet zeggen dat jij dat hebt, ik wilde alleen maar aangeven dat op een of andere manier luchtwegproblemen heel vaak verband houden met huidproblemen zoals exceem of galbulten e.d.
Oud 29-08-2004, 20:04
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
hmm..
ik heb niet vaak last van me astma
maar moet die medicijnen smorgens en savonds innemen, regelmaat..
mja grote kans dat t daar dan wel aan kan liggen, jullie verhalen te horen, morgen weten we het
Oud 29-08-2004, 20:27
elledc
elledc is offline
Zoals ik hier lees en zoals ik zelf bedenk is het haast niet te zeggen wat je hebt, het kan écht vanalles zijn!
Toen ik een huidirritatie had bleek het allerlei oorzaken te hebben, de ene keer bleek het schurft te zijn, de andere keer een allergie. Pff uiteindelijk was het het tweede met een irritatie van de huid erbovenop.
Anyway, de dermatoloog zal wel meer weten dan wij, ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 20:29
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 29-08-2004 @ 21:27 :
Zoals ik hier lees en zoals ik zelf bedenk is het haast niet te zeggen wat je hebt, het kan écht vanalles zijn!
Toen ik een huidirritatie had bleek het allerlei oorzaken te hebben, de ene keer bleek het schurft te zijn, de andere keer een allergie. Pff uiteindelijk was het het tweede met een irritatie van de huid erbovenop.
Anyway, de dermatoloog zal wel meer weten dan wij, ben benieuwd
ikben ook benieuwd morgenvroeg ff huisarts bellen, eerst daarheen, en als hij het niet weet vraag ik verwijzing nar dermatoloog

iig allemaal bedankt
Oud 30-08-2004, 10:14
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Heeeyzzz
Nou net terug van de huisarts..
insecten en planten allergie.
Ik heb pilletjes gekregen tegen de jeuk.
Mijn uitslag was nogal verspreid en sommige plaatsen heel dicht bij elkaar.. hij vond het wel vreemd, omdat het op mijn vingers zo tegen elkaar aanzat
en op mijn armen heel erg verspreid maar goed..
hopen maar dat t snel over is

Inge

Laatst gewijzigd op 30-08-2004 om 10:17.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 18:48
elledc
elledc is offline
Ha, leuk dat je weet wat de oorzaak is sommige allergieen zijn namelijk zeer moeilijk na te gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 19:07
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 30-08-2004 @ 19:48 :
Ha, leuk dat je weet wat de oorzaak is sommige allergieen zijn namelijk zeer moeilijk na te gaan.
klopt maar hij zag t aan de soort uitslag!

Regels voor berichten