Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2004, 13:18
Ronaldox
Ronaldox is offline
hallo mensen
ik heb een vraag, ik heb pas geleden anale seks gehad met mijn vriendin... het was voor allebij de eerste keer..anaal.. maar we hebben het zonder condoom gedaan... we hebben allebij geen SOA voor zover ik weet, maar kan je van onveilig anaal vrijen een soa op lopen? en waar kan ik dat laten testen? bedankt
Oud 01-09-2004, 13:19
AngelLena
AngelLena is offline
Als jullie beiden zeker weten geen SOA hadden daarvoor hoeven jullie je nu ook niet druk te maken. Weet je dat niet zeker, testje doen, kan gewoon bij de huisarts. Want ja, ook door anale sex kunnen SOA's overgedragen worden.
Oud 01-09-2004, 13:20
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 01-09-2004 @ 14:19 :
Als jullie beiden zeker weten geen SOA hadden daarvoor hoeven jullie je nu ook niet druk te maken. Weet je dat niet zeker, testje doen, kan gewoon bij de huisarts. Want ja, ook door anale sex kunnen SOA's overgedragen worden.
Dacht dat de kans, als je anale sex hebt gehad zonder condoom, heel groot is op een SOA, maar dat is dus niet zo ?
Oud 01-09-2004, 13:38
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Metal_Jacket schreef op 01-09-2004 @ 14:20 :
Dacht dat de kans, als je anale sex hebt gehad zonder condoom, heel groot is op een SOA, maar dat is dus niet zo ?

Jazeker wel. Maar als je van jezelf en je partner weet dat je geen SOA hebt (omdat je elkaars eerste bent in alles of je hebt laten testen oid...) dan is er niets aan de hand. SOA's komen niet uit de lucht vallen ofzow.
Oud 01-09-2004, 13:39
Ronaldox
Ronaldox is offline
dat is waar, die soa moet ergens vandaan komen, maar de ontlasting is dat niet schadelijk dan? het lijkt me dat de endeldarm niet echt schoon is als je er uit poept? of maakt dat helemaal niets uit? bedankt voor de reacties
Oud 01-09-2004, 13:40
MikeyMo
MikeyMo is offline
Volgens mij is de kans zelfs groter om het over te brengen dan via de vagina..
Oud 01-09-2004, 13:41
Verwijderd
Citaat:
MikeyMo schreef op 01-09-2004 @ 14:40 :
Volgens mij is de kans zelfs groter om het over te brengen dan via de vagina..
Ja dacht ik dus ook. Dacht dat je er zowieso een SOA van kreeg
Oud 01-09-2004, 13:42
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Ronaldox schreef op 01-09-2004 @ 14:39 :
dat is waar, die soa moet ergens vandaan komen, maar de ontlasting is dat niet schadelijk dan? het lijkt me dat de endeldarm niet echt schoon is als je er uit poept? of maakt dat helemaal niets uit? bedankt voor de reacties
Je endeldarm is vrij schoon, daar blijft nauwelijks tot geen ontlasting in zitten. Je kan er altijd voor kiezen om vooraf te gaan douchen en evt wat er nog zit weg te halen, maar meestal zit er niets meer, zit allemaal nog in de darm zelf. En ontlasting is weinig meer dan afval materiaal wat niet opgenomen kan worden door het lichaam, maar niet schadelijk.
Oud 01-09-2004, 13:43
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Metal_Jacket schreef op 01-09-2004 @ 14:41 :
Ja dacht ik dus ook. Dacht dat je er zowieso een SOA van kreeg
Moet die SOA er wel eerst zijn. Als die er niet is, kan je em moeilijk overdragen.
Oud 01-09-2004, 13:44
Ronaldox
Ronaldox is offline
dan heb jij mij gerust gesteld AngelLena dank u vriendelijk
Oud 01-09-2004, 13:48
Verwijderd
Oke, weer wat geleerd. Vaag, had dat ergens gelezen dat je van anale sex zonder condoom toch een SOA kon krijgen omdat het daar niet schoon is binnen
Oud 01-09-2004, 14:34
evanescence
evanescence is offline
na anale sex zou ik wel als ik jou was je ding goed schoonmaken, je weet maar nooit.....vriendin van mij had ooit op tv gezien dat een kerel een restje van iets uit haar kont onder zijn voorhuid had gekregen en toe niet heeft schoongemaakt (omdat hij niet in de gate had denk ik) en toen een vette ontsteking had opgelopen...das niet zo prettig...dus gewoon goed schoonmaken daarna, denk ik....
Oud 01-09-2004, 14:46
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
evanescene schreef op 01-09-2004 @ 15:34 :
na anale sex zou ik wel als ik jou was je ding goed schoonmaken, je weet maar nooit.....vriendin van mij had ooit op tv gezien dat een kerel een restje van iets uit haar kont onder zijn voorhuid had gekregen en toe niet heeft schoongemaakt (omdat hij niet in de gate had denk ik) en toen een vette ontsteking had opgelopen...das niet zo prettig...dus gewoon goed schoonmaken daarna, denk ik....
Is bij vaginale sex ook zo... Moet gewoon altijd na de sex je zaakje goed schoonmaken (vrouwen ook). Infecties zijn gewoon niet prettig...
Oud 01-09-2004, 15:24
Verwijderd
Citaat:
evanescene schreef op 01-09-2004 @ 15:34 :
Dan ben je zelf toch hartstikke smerig.

Niet doorhebben, komop zeg.
Oud 01-09-2004, 19:41
Verwijderd
ik weet wel dat jullie elkaar het hiv-virus kunnen doorgeven... niet alleen zij kan het krijgen op die manier, jij ook... ik weet niet hoe het zit met soa's...
Oud 01-09-2004, 20:46
Verwijderd
kan je schimmelinfectie van krijgen

>> http://www.sexwoordenboek.nl/candida.html
Oud 14-02-2007, 17:34
Jamesss
Jamesss is offline
Citaat:
bertbart schreef op 01-09-2004 @ 20:41 :
ik weet wel dat jullie elkaar het hiv-virus kunnen doorgeven... niet alleen zij kan het krijgen op die manier, jij ook... ik weet niet hoe het zit met soa's...
Tenzij er sprake is van bloedingen tijdens de sex ( let's hope NOT!), kan HIJ geen SOA van haar krijgen (zou ze die hebben) door zonder condoom haar kont te neuken. SOA's huizen in vaginaal vocht, sperma en bloed, NIET in de endeldarm.

Je kan er inderdaad wel schimmelinfecties (candida-bacterie) mee veroorzaken, als je kontje en poesje niet goed gescheiden houdt.

James
Oud 14-02-2007, 18:23
Verwijderd
lekkere up!
Oud 14-02-2007, 18:50
Nona
Nona is offline
James, eerst mail ophalen dan pas verder posten.

Regels voor berichten