Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
als jij iemand die je kent een hamburger bij de MCDonalds aanbied en die persoon gaat vervolgens helemaal flippen tegen je omdat een regel hem vertelt dat dat niet mag, hoe zou je dat oppakken? nu ligt de achtergrond van de positie van de joden vandaag de dag genuanceerder dan dat, maar bedenk ook dat het systeem wat ik eerder beschreef al eeuwen aan het werk is.
|||
Citaat:
en toen verslikte ik mij ![]() Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Respecteren en accepteren?
||
Citaat:
* gedicht: het zijn de joden niet, heer jesu, die u kruiste... dat is ook het punt niet. de joden hebben het gedaan, maar je moet de schuld op jezelf nemen en niet op de toevalligheid dat jezus jood was. daar hebben de joden niets mee te maken. * joodse denkers brachten geen kwaad. alhoewel ik er ook geen verstand van heb ![]() * nee, niet de afzonderlijkheid. er zijn wel meer mensen die zich afzonderen en regels hebben. ook dat is de reden absoluut niet natuurlijk. * actief seksleven slaat helemaal 100% nergens op. wie leven er reiner als de joden? of zie ik dat nou alleen zo? * geld smijten of krenterig zijn slaat ook nergens op. of is het gewoon jaloezie dat elke jood slim en rijk schijnt te zijn. het beste handelsvolk is volgens mij toch altijd nog israel. ik weet het niet, waarom wel. mss heeft het te maken met de vermoslimalisering (<-- ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Maar jodenhaat... ach, waarom haten mensen moslims? Waarom werden de indianen gehaat? Joden hadden gewoon pech dat ze altijd op de verkeerde plaats, en op het verkeerde moment waren vermoed ik. |
![]() |
||
Citaat:
maar het is wel zo, ze leven op de verkeerde plaats, het verkeere moment, hebben verkeerde regels, gedachtegangen en een verkeerde God..enz. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en waar wel? |
![]() |
||
Citaat:
![]() heb ik dan ergens beweerd dat ik joden haat? nee het enige wat ik deed was de redenen achter antisemitisme ontleden, waardeoordelen vel ik nergens. als je zelfs dat niet uit elkaar kunt houden, onthou je dan van verder commentaar graag.
||
Citaat:
![]() Anders is het puur toeval.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jodenhaat is een apart soort haat...Het is een diepgewortelde haat...Misschien is het wel omdat wij onszelf als het uitverkoren volk zien...Maar dat is geen vorm van arrogatie...Jahweh heeft het zo bepaald...Het geloof daarin is toch niet verkeerd??? Heb e naaste lief als uzelve...Een belangrijk gebod...Joden respecteren andere volkeren en religies...En nu niet met het tegenargument van Israël komen; dat zijn een paar fanatiekelingen die door de meeste joden worden verafschuwd... Jodenhaat is echt interessant...Het is een kwalijke zaak, maar wel heel bijzonder... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Mugabe? Citaat:
Kijk eens goed naar de uitdrukking die je gebruikte.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Er is dus een verschil tussen joden en andere mensen. Er zijn dus twee verschillende groepen. Eén van die groepen is door god uitverkoren. Maar als ik het goed begrijp is dit volk niet beter (in de ogen van god)? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
dat weet ik niet Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
sorry ik ben niet zo bijbelvast om hier een goed antwoord op te kunnen geven. Citaat:
Het hoeft dan nog niet eens waar te zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Pardon? Arrogantie?
||
Citaat:
Als je niet gelooft in een god of in een andere god is er voor jou geen enkele reden om te denken dat de joden misschien beter zijn. Dat kan tenslotte alleen gebaseerd zijn op dat ze zelf zeggen dat ze het uitverkoren volk zijn, in de ogen van een niet jood is dit gewoon onzin en dus totaal niet intimiderend. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |