Advertentie | |
|
![]() |
|
mijn vriend zit ook het VWO, net als ik dus dat is wel hetzelfde en daar ken ik hem ook van maar verder hebben we zo'n compleet andere achtergrond. In zijn gezin is iedereen wel laag opgeleid en dat is toch wel van invloed op hoe het er daar thuis aan toe gaat. Bij mij thuis heeft iedereen vwo gedaan en ja, ik weet niet echt of het zo erg daar aan ligt maar het is echt eeb hemelsbreed verschil tussen onze opvoedingen
KusssssssDruppel*** |
![]() |
|
Verwijderd
|
Voor mij gaat die stelling wel op...ik heb ook het liefst een partner die ook VWO+ niveau heeft, een goede algemene ontwikkeling en een gezond pakket normen en waarden, net zoals ik...ik zou ook niet overweg kunnen met iemand die van huis uit altijd geleerd heeft elke stuiver twee keer om te draaien ofzo...
|
![]() |
|
![]() |
Ben het wel met de stelling eens. Weet alleen niet hoe het zit met je stukje over etnische groeperingen enzo. Maar bedenk ook dat je op school de hele dag voornamelijk met mensen omgaat van hetzelfde niveau. Ik zit op een havo/vwo school en mijn kennissen bestaan dan ook voor het grootste deel uit vwo-ers en anders havo-ers. Het is dan natuurlijk logisch dat je verliefd word op iemand uit die groep dan uit een groep waar je je nooit in begeeft. Maar uiteraard zijn er veel uitzonderingen.
|
![]() |
|
![]() |
ik heb vwo gedaan en me vriend ivbo.....
![]() ook vind ik niet dat allochtonen vaak bij een eigen groep blijven.... ik zie vaak zat donkere jongen/blank meisje en omgekeeerd! |
![]() |
|
Toen ik met mijn vriend kreeg zat ik nog op de havo en hij op het mbo. (nivo 2) Das dus een redelijk verschil. Ik vind het echt geen probleem, omdat hij een iets lagere opleiding heefd gedaan is hij toch niet dommer ofzow? We liggen zelfs heel erg op een lijn. Ik denk niet dat opleiding uitmaakt maar herkomst wel. Als nederlander begin je eerder iets met een nederlander dan een turk of chinees ofzow. Rijk en arm (in groffe lijn) lijkt me ook niet uitmaken. Ik zie het heel vaak dat een jongen en een meisje een heel ander opleidingsnivo hebben of dat de ouders van de een "rijk" zijn en van de ander "arm"
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
ik:
vwo, niet echt uitgaanstype, veel praten over alles, geld maakt niet gelukkig, lees liever dan dat ik tv kijk, gezellige vriendengroep, liever vroeg in bed dan laat er uit hij: vbo, feesten zoveel als kan, in zichzelfgekeerd, materialistisch, tv-verslaafd, vrienden om mee uit te gaan, nachten doorhalen en overdag bijslapen en zo kan ik nog wel ff doorgaan met verschillen noemen. oncombineerbaar dus dat wordt nix. helaashelaas want hij was toch best wel leuk... wat ik dus wil zeggen is dat een relatie met iemand uit een ander milieu vaak gewoon niet eens gaat. ik vraag me zelfs af hoe we op het idee zijn gekomen mekaar eerst toch wel leuk te vinden...
|
![]() |
Intelligentie is wat mij betreft 80% van hetgeen wat mij aantrekt binnen een vrouw. Zelf ben ik een arme MBO student, maar mijn vriendin bijv. gaat volgend jaar naar de Universiteit.
Ik kick op intelligentie, ja... en verder natuurlijk ook op de looks etc, etc... Hiermee wil ik niet zeggen dat ik "discrimineer" op IQ, want in mijn ogen zegt IQ, nada... Je kunt een IQ van 200 hebben en nog volstrekt achterlijk zijn & visa verca... Hetgeen waar ik van hou in een vrouw is intelligentie: streetwise of canned knowledge, het maak me niet uit, Intelligentie maakt de vrouw aantrekkelijk. RD |
![]() |
|
![]() |
En wat ras betreft moet ik je helaas gelijk geven. Mensen kijken te vaak naar de verpakking...
Ik moet bekennen dat ik het zelf ook belangrijk vind, maar als je het bericht hierboven leest, zul je mijn verdere mening over dat soort zaken zien. Maar ja... Ik denk dat een vrouw meer aantrekkelijk is, als ze 1. intelligent is en 2. ongeveer dezelfde achtergrond heeft. RD |
![]() |
|
ik let er eigenlijk niet op..
het is niet zo dat als ik een leuke jongen/ meisje tegen kom dat ik eerst vraag van : welke opleiding doe je ??? maar naja meestal pik ik wel iemand van mijn golflengte eruit.. maar als diegene toevallig op het vmbo zit is dat ook goed... (jongen/meisje is niet omdat ik overtuigd bi ben maar ik kan er wel rekening mee houden)
||
Citaat:
![]() Groepjes zijn van die vriendengroepen waarin iedereen wel 'es met iedereen heeft gehad, en soms meerdere malen. Dergelijke inteelt vind ik erg ongezond, en doe daar dus ook niet aan mee. |
![]() |
|
Verwijderd
|
vaak is 't wel ongeveer gelijk jah.
Me vriend doet havo en ik deej mavo. De vriend van een vriendin van me is eerlijk gezegd echt dom. VInk beetje lullig om te zeggen.. en ik kan eigenlijk niet zo goed met 'm opschieten omdat hij dingen heel anders opvat ofz niet snapt. Ja klinkt beetje lullig.. maar tis gewoon zo. |
![]() |
|
![]() |
In zekere zin klopt dit wel maar het moet wat globaler gezien worden denk ik.
De school is maar een manier om mensen te kennen. En meestal ga je toch wel eerst een tijdje als vrienden om voor je een relatie begint. Maar dit groepje mensen kan net zo goed van een bijbaantje zijn of van een sportclub. De kern klopt alleen is het veel te beperkt om alleen een schoolgroepje te bekijken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
sorry, offtopic. Ontopic: chimera, je hebt gelijk, het zijn categorieën, maar ik noem het meestal groepjes, of hokjes, of catagorieën, net wat je leuk vindt. |
![]() |
|
![]() |
ik heb me gelijke gevonden.. een die mij ook kan aanvullen...
we zitten echt op hetzelfde niveau, één lijn, zelfde gedachte gang.. het is gewoon perfect... ![]() maa als je kijkt naar achtergrond, zijn er bepaalde dingen wel gelijk... maar andere dingen van opleidingen niet... 1 van de 3 keer zegt het niveau van opleiding niks over de inteligentie van de persoon in kweste maar meer over de motivatie van de persoon... ik wijs hierbij ook naar mezelf... ik heb niks nada noppes van diploma's en dat weet ik.. ik werk er ook aan nog 1 jaartje en dan heb ik me mbo af... tis te makkelijk eigenlijk, ik zie het meer als me tijd uitzitten daar dan dat het echt een opgave is.. maar het vakgebied interresseert me tenminste.. die havo of vwo doet me echt niks... leuk hoor dat je al dat in je hoofd kan krijgen maa door op te letten op je omgeving en alles om je heen toon je de zelfde eigenschappen als iemand van vwo niveau... niveau zegt dus in meeste gevallen niks over de waarneming van een persoon... zoals ik dus al zei.. ik heb niks aan diploma's thuis liggen... en me vriendin die gaat over 2 jaar examen doen in 17 vakken op gymnasium niveau... kan ik haar nou bij benen of zij mij? je kan nog zo blind zijn als het achtereind van een ezel als je kan stampen en zo je vwo haalt... en met de juiste begeleiding kan iedereen een hoog niveau aan... maar categoriseren is moeilijk niet te doen... bij mij draait het meer om mentaliteit en waarneming... samenhangend met ervaringen en inbeeldend vermogen... in andere woorden iemand die je echt kan begrijpen en je snapt... en diegene heb ik gevonden...
|
![]() |
Ik woon in België, hier is school heel anders.
Ik had een vriendje (voor 1.5jaar) en die volgde een beroeps-opleiding, ik volg algemeen secundair onderwijs, meet het meeste uren wiskunde. Er was niks mis met de relatie, maar achteraf gezien had hij (om het slecht te zeggen) wel een lager niveau dan ik. Er waren ontzettend veel dingen waar ik niet over kon praten met hem omdat hij zich er niet in interesseerde of er nooit had over nagedacht. Het vriendje dat ik nu heb, volgt ook algemeen secundair onderwijs. Hij is dan wel een jaar jonger, maar ik kan over alles praten met hem. Maar sommige mensen die voor een beroeps of een technische opleiding kiezen zijn natuurlijk ook intelligent, maar hebben gewoon andere interesses. Het hangt dus gewoon van de personen af.
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hoi,
Voor mij moet mijn partner op dezelfde golflengte zitten.. (en vaak zitten mensen met dezelfde opleiding als ik op deze golflengte..) Het is vaak zo dat Turkse meiden met een Turkse jongen een relatie nemen, omdat de cultuur bij beide dan bekend is.. dit wil niet zeggen dat het voor alle Turken geldt! Er zijn zat Turkse meiden/jongens (en ook uit andere culturen ofcourse!) die juist niet op iemand met dezelfde cultuur vallen.. Het verschilt per persoon, maar het komt vaak voor dat mensen relaties in hun "eigen groepje" zoeken. -x- Demeter
||
Citaat:
![]() Sorry maar ik vind dit zeer kortzichtig. Niemand heeft gekozen voor de situatie waar hij/zij in opgroeid. En een beetje aanpassingsvermogen behoort ook tot de uitdagingen van een relatie. Naar mijn mis jezelf een aantal dingen wanneer je je niet kan en wil aanpassen aan mensen van 'onder' jou stand... |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
geef me eens een voorbeeld hoe dat relevant zou zijn in een relatie? enige verschil zou misschien kunnen komen in het werk dat men later gaat doen, maar dat mag ook niet echt een probleem zijn vind ik.
|
kvin van niej, een van mn beste vriendinnen zit op vmbo, en ikzelf zit op gymnasium.. zow kannut in de lievde oowk wel gaan. tiz alleen toeval dak nouw flievt ben op iemand van mn sgool (oowk gymnasium duz)
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Iedereen kan het wel ontkennen, maar het is nou eenmaal zo!
Iedereen zoekt mensen uit zijn/haar eigen 'groepje' omdat je daar anders ook mee om zou kunnen gaan en mensen iemand 'willen' waarmee ze kunnen praten over hun eigen leven. Voor sommige mensen is bijvoorbeeld iemand van het vmbo/mbo niet hun type/uit hun groepje omdat ze een totaal onvergelijkbaar leven hebben (nee, ik zeg niet minder, maar anders, voordat ik weer reacties krijg...) dan iemand die universiteit doet (geld oa ook voor mij!) Daarom zoek je altijd iemand die bij je past en voor sommige mensen is dat niveau van opleiding (waar ik me wel in kan vinden en niet alleen om het IQ) en voor anderen is dat weer muziek oid. Het is niet meer dan logisch... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het komt misschien ook wel omdat ik algemene kennis belangrijk vind, goed ben opgevoed, daar bedoel ik mee, normen en waarden, al veel van de wereld heb gezien, maar doe toch mbo. Wel niveau 4 maar niet dat dat iets voorsteld, maar ja over 2,5 jaar ben ik klaar en dan ga ik door. Maar ik kan niet tegen mensen die dom zijn of dom overkomen en dan bedoel ik niet de opleiding maar sommige mensen zijn echt traag van begrip. Mijn mijn vriendin is ook goed opgevoegd, daar ben ik eigenlijk wel blij om, straks schaam je je voor je eigen vriendin, lijkt mij niks maar heb er nu ook niks mee te maken ![]() Maar opleiding zegt volgens mij nog niet zo heel veel, ik kan niet heel doel gericht zeggen wie vwo studeerd en wie vbo, maar ben nu heeeeeeeeeeeeeeeeel tevreden. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bijna net als wij, de wortels van vreemdelingenhaat Verwijderd | 17 | 09-09-2006 14:56 | |
Werk, Geld & Recht |
Geld verdienen!!!! VEEL GELD in 4 - 6 WEKEN $$$$$ yosji | 1 | 14-05-2005 11:37 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Altijd nog een tweede kans Verwijderd | 0 | 03-06-2004 20:48 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie. Isa | 28 | 13-06-2003 20:47 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stelling: sociale voorzieningen moeten worden afgeschaft Black_Blasphemy | 54 | 07-02-2002 13:17 |