Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2002, 17:15
tacidvs
tacidvs is offline
Opgedragen aan de jagerin die gaat falen:

Is everyone in agony
Or maybe even pain
To judge hapless appearances
All lives must be in vain

Then,

Who put that laugh upon your face
And made your tears stop drown your grace
Who filled your heart with children's joy
Guess once, guess twice, it's me

Your Toy,

Iemand recentelijk of lang geleden 'Erlkönig' gelezen? Mooi? Ik vind van wel.

gr,
t
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2002, 20:19
BitterTear
BitterTear is offline
*smile* k lees t als n vrolijk gedichtje, beetje troostend, waas dat ook de bedoeling?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 20:36
An
An is offline
Tis gruwelijk tof!
sorry ik ben te dom om goed commentaar te geven maar ut maakt indruk op me!!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 15:11
tacidvs
tacidvs is offline
Hm, ik moet toch eens iets explicieter worden, zo is er ook geen lol aan. Mmm, misschien bedoelde ik: Dat mensen altijd iemand anders moeten kleineren/verdrieten om zelf vrolijk/goed te zijn: ? Ik denk eigenlijk van wel. Toy is hier, in tegenstelling tot Aldiss's Hothous geen naam, doch een zelfstandig naamwoord. Vrij vertaald: stuk speelgoed. Misschien had je ook moeten raden dat het niet vrolijk kon zijn, ik ben immers de auteur?

gr,
t
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 15:35
Frida
Frida is offline
Ik vind het tweede deel beter lopen dan het eerste.
K las het eerst een keer in stilte, vervolgens een keer luidop, en dan viel me de "kracht" van het tweede deel veel sterker op dan het eerste. Ik heb geprobeerd te achterhalen, waarom ik dat vind...En ik heb niet meteen een duidelijk idee.Misschien denk ik dat het komt omdat het tweede deel een mooiere stuctuur achterlaat dan het eerste.
Vooral de overgang:
Who filled your heart with children's joy
Guess once, guess twice, it's me

Your Toy,
vind ik het afmaken

Hmz, het spijt me maar ik heb verder niet echt een zinvolle (alsof het vorige wel zo was ) reactie... Misschien letten op een vastere structuur als 'geheel'

Ps: Op je vraag: Iemand recentelijk of lang geleden 'Erlkönig' gelezen? Mooi? Ik vind van wel. Nope
Oud 18-05-2002, 15:45
tacidvs
tacidvs is offline
Ach, ik had ze (stroof 1 en 2) op een blaadje staan, ze 'horen' niet echt bij elkaar. Ik kwam ze toevallig tegen toen ik mijn map aan het uitruimen was, stroof2 behoefde een inleiding, ik zag stroof1, et voilá. Is inderdaad waar. Maar, ik ben van de vaste strucuur af, melodie is het nieuwe sleutelwoord.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 15:52
Frida
Frida is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Ach, ik had ze (stroof 1 en 2) op een blaadje staan, ze 'horen' niet echt bij elkaar. Ik kwam ze toevallig tegen toen ik mijn map aan het uitruimen was, stroof2 behoefde een inleiding, ik zag stroof1, et voilá. Is inderdaad waar. Maar, ik ben van de vaste strucuur af, melodie is het nieuwe sleutelwoord.

Bedoel je dat structuur minder mooi is ofzo?
Ik vind het namelijk heel moeilijkk ( persoonlijk! persoonlijk!) om in melodie te schrijven en het mooi te vinden. Ik kan ook afwijkend van structuur schrijven, maar dan heeft het geen resultaat ofzo. IK houd (probeer) bij een structuur omdat ik dan een geheel kan bereiken...
Maar mijn vraag was dus euh.. Of ji jpersoonlijk structuur niet mooi/ minder mooi vind?

Je kan de stroof1 idd zien als een inleiding zien, maar als twee losse delen, als twee verschillen vind ik ze mooier . Je had overigens wél gelijk dat stroof 2 een inleiding nodig heeft.
Oud 18-05-2002, 15:55
tacidvs
tacidvs is offline
Melodie steunt zwaar op structuur, misschien kan iemand die iets met muziek doet dat beter uitleggen, maar mensen vinden bepaalde toonhoogtewisselingen met bepaalde sterktewisselingen met bepaalde klemtoonwisselingen melodies. Structuur zit daar ook ergens bij, ik heb althans zoiets gehoord toen het over commercieële muziek ging. Een bepaald schema van herhalingen en afwisselingen was het populairst, het was een vrij rigide (komt ie) structuur.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 15:58
Frida
Frida is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Melodie steunt zwaar op structuur, misschien kan iemand die iets met muziek doet dat beter uitleggen, maar mensen vinden bepaalde toonhoogtewisselingen met bepaalde sterktewisselingen met bepaalde klemtoonwisselingen melodies. Structuur zit daar ook ergens bij, ik heb althans zoiets gehoord toen het over commercieële muziek ging. Een bepaald schema van herhalingen en afwisselingen was het populairst, het was een vrij rigide (komt ie) structuur.
Ok ik begrijp het wel...

Ik moet ook altijd lastig doen met reacties
Oud 18-05-2002, 21:03
what may come
what may come is offline
he, mooi gedicht, loopt lekker
en het ritme ligt prettig in m'n hoofd
Oud 26-05-2002, 00:34
vicious_flex
vicious_flex is offline
Vertaal je text en het slaat opeens nergens meer op! Kortom je POEM heeft geen inhoud!

Volkomen nutteloos dus....

I should say try again....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten