Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2004, 17:50
tja...
tja... is offline
Heej!
Hoe kan ik spelletjes op mijn grafisch rekenmachine zetten?
Ik zag net op scholieren.com een hele lijst met spelletjes, maar het downloaden van een spelletje lukt niet echt. En ik vraag me af hoe dat spelletje dan op mijn rekenmachine kan komen...
Alvast bedankt!!!
xxx
Advertentie
Oud 16-09-2004, 18:14
Verwijderd
van een ander overnemen?
Oud 16-09-2004, 18:23
tja...
tja... is offline
ow, dus niet via internet?
Oud 16-09-2004, 18:45
MieX
MieX is offline
van internet afhalen kan alleen als je een speciale kabel hebt (en dus niet die kabel die je er bij hebt gekregen)
Oud 16-09-2004, 22:10
Fatality
Fatality is offline
Zulke mensen als jij moeten gewoon ver uit de buurt van techniek blijven, straks gebeuren er ongelukken.

Maar misschien is een datakabel een idee? Kun je (in theorie) zelf maken.
Oud 17-09-2004, 10:33
bulbanos
bulbanos is offline
in praktijk ook
hier staat hoe
Oud 17-09-2004, 16:14
marrel
marrel is offline
idd zelf maken is wel een aanrader want die dingen zijn duur mjaja arme scholier
Oud 23-12-2004, 17:07
Breezer Bartje
Breezer Bartje is offline
ey allemaal

ik heb een probleempje, ik heb dat gedoe van TI Link Graph enzo allemaal op mn pc staan, en ik kan de programma's ook wel op mn rekenmachine krijgen, maar als ik ze dan opstart (op mn rekenmachine dus) krijg ik steeds een foutmelding... heeft iemand enig idee hoe dat komt???? ik volg egt waar helemaal de gebruiksaanwijzing op scholieren.com ... HELP!!!!
Oud 23-12-2004, 22:37
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
wat heeft dit met exacte vakken te maken?
Oud 24-12-2004, 08:56
Bernero
Bernero is offline
Inderdaad. Door dat rotding is het niveau van het wiskundeonderwijs ontzettend laag geworden. Waarom zou je überhaupt spelletjes op dat stomme ding willen. Daar zijn toch gameboys e.d. voor. En op school ga je toch nie gamen zeker.
Oud 24-12-2004, 10:31
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Bernero schreef op 24-12-2004 @ 09:56 :
Inderdaad. Door dat rotding is het niveau van het wiskundeonderwijs ontzettend laag geworden. Waarom zou je überhaupt spelletjes op dat stomme ding willen. Daar zijn toch gameboys e.d. voor. En op school ga je toch nie gamen zeker.
dang hangt toch af van de school ...
Oud 24-12-2004, 10:37
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
Bernero schreef op 24-12-2004 @ 09:56 :
Volgens mij hangt het nog steeds van jezelf af, als jij al die extra functies wilt gebruiken... maar als je de antwoorden algebraïsch wilt oplossen dan kun je dat best met de standaardmogelijkheden van een GR doen. Bij ons op school wordt het niet fout gerekend als je iets via de wiskundige manier berekend ipv. de GR-manier, als het antwoord maar hetzelfde is he.
Daarnaast is de GR wel een hele uitkomst bij statistiek. Het verwerken van gegevens adhv lijsten etc. is veel sneller en bespaard je veel (onzinnig) rekenwerk.
Oud 24-12-2004, 12:06
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Fatality schreef op 24-12-2004 @ 11:37 :
Volgens mij hangt het nog steeds van jezelf af, als jij al die extra functies wilt gebruiken... maar als je de antwoorden algebraïsch wilt oplossen dan kun je dat best met de standaardmogelijkheden van een GR doen. Bij ons op school wordt het niet fout gerekend als je iets via de wiskundige manier berekend ipv. de GR-manier, als het antwoord maar hetzelfde is he.
Daarnaast is de GR wel een hele uitkomst bij statistiek. Het verwerken van gegevens adhv lijsten etc. is veel sneller en bespaard je veel (onzinnig) rekenwerk.
Ik heb het over het totale niveau. Ik weet heus wel dat je het zelf in de hand hebt, ik doe ook zoveel mogelijk met algebra. Maar jammer genoeg hebben mensen daar vaak niet de motivatie voor en daarom gaat het totale niveau omlaag. Maar goed het ergste vind ik nog dat ze bij ons de SE-toetsen aanpassen aan dat ding: dan wil je het met algebra doen, maar dan kom je er niet uit. Blijkt dat het gewoon met de GRM mocht en dat je dus makkelijk een 10 had kunnen halen.....

Ik ben het wel met je eens dat het voor statistiek erg handig kan zijn.
Oud 24-12-2004, 19:21
snookdogg85
snookdogg85 is offline
Citaat:
Bernero schreef op 24-12-2004 @ 13:06 :
Ik heb het over het totale niveau. Ik weet heus wel dat je het zelf in de hand hebt, ik doe ook zoveel mogelijk met algebra. Maar jammer genoeg hebben mensen daar vaak niet de motivatie voor en daarom gaat het totale niveau omlaag. Maar goed het ergste vind ik nog dat ze bij ons de SE-toetsen aanpassen aan dat ding: dan wil je het met algebra doen, maar dan kom je er niet uit. Blijkt dat het gewoon met de GRM mocht en dat je dus makkelijk een 10 had kunnen halen.....

Ik ben het wel met je eens dat het voor statistiek erg handig kan zijn.
Gewoon kritsch de vraag lezen, is ook een kunst. Als je dat niet kan verdien je ook geen 10
Oud 24-12-2004, 23:15
Bernero
Bernero is offline
Volgend jaar mag ik dat ding toch nie meer gebruiken.
Oud 25-12-2004, 11:27
sdekivit
sdekivit is offline
mag je niet gebruiken op de uni dan --> ikke wel (weet alleen nog niet of het met epidemiologie is toegestaan). Met biomechanica was ie wel toegestaan.
Oud 25-12-2004, 14:13
Verwijderd
Citaat:
sdekivit schreef op 25-12-2004 @ 12:27 :
mag je niet gebruiken op de uni dan --> ikke wel (weet alleen nog niet of het met epidemiologie is toegestaan). Met biomechanica was ie wel toegestaan.
als je wiskunde gaat studeren kun je je gr verkopen hoor
het enige wat je dan op tentamens mag gebruiken is pen en papier.
Oud 25-12-2004, 17:53
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
bartjenl schreef op 25-12-2004 @ 15:13 :
Joepie

Heb je een paar klasjes overgeslagen sdekivit ?

Ik denk btw dat het hier een beetje off-topic wordt
Oud 25-12-2004, 17:57
sdekivit
sdekivit is offline
nee niks overgeslagen --> 2 jaar korter over de basisschool gedaan (3+4 en 7+8 in 1 jaar, maar wel alles gedaan )
Oud 27-12-2004, 11:36
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Citaat:
bartjenl schreef op 25-12-2004 @ 15:13 :
Nee hoor, je mag gewoon een rekenmachine gebruiken bij het tentamen. En een GR is vaak best handig als je snel even een matrix moet inverteren of bij vakken als kansrekening.
Oud 27-12-2004, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Young Grow Old schreef op 27-12-2004 @ 12:36 :
Nee hoor, je mag gewoon een rekenmachine gebruiken bij het tentamen. En een GR is vaak best handig als je snel even een matrix moet inverteren of bij vakken als kansrekening.
ik weet niet wat voor opleiding jij doet, ik weet dat bij technische/toegepaste wiskunde op de TU/e je je GR echt altijd thuis kunt laten hoor alleen bij kansrekening idd niet, maar daar moet je zoveel uitleg bij geven dat de GR alleen de laatste stap is naar het antwoord.

edit: Nijmegen dus..
naja.. in Eindhoven leren we tenminste uit ons hoofd (op papier) matrices te inverteren
Oud 28-12-2004, 14:54
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Welke TI heb je, ik heb nl de 84+, spelletjes overzetten is niet zo moeilijk (ik heb er zelf genoeg)
installeer dat gedoe van de cd die je erbij kreeg
start TI deviceexplorer op en zorg dat je TI aanstaat en je de lange kabel in de usb poort hebt gestopt, dan volgt een soort verkenner, sleep gewoon je programmas van (bijv) Mijn Documenten naar die explorer en wacht even, als het goed is is het gelukt (als je genoeg ruimte hebt natuurlijk )
De meeste programmas (in totaal 30 custom programmas) zijn gewoon voor school, ik maak ze zelf even voor een pw, en daarna gooi ik ze er weer ervanaf
Oud 29-12-2004, 18:34
Verwijderd
Citaat:
bartjenl schreef op 27-12-2004 @ 13:15 :
ik weet niet wat voor opleiding jij doet, ik weet dat bij technische/toegepaste wiskunde op de TU/e je je GR echt altijd thuis kunt laten hoor alleen bij kansrekening idd niet, maar daar moet je zoveel uitleg bij geven dat de GR alleen de laatste stap is naar het antwoord.

edit: Nijmegen dus..
naja.. in Eindhoven leren we tenminste uit ons hoofd (op papier) matrices te inverteren
Ik mag hem in eindhoven eigenlijk overal bij gebruiken. gelukkig wel.. alleen bij de vakken waar je echt leert rekenen niet de lineare algebra bijvoorbeeld die ik ooit heb gehad, maar daarna ga ik echt niet elke keer de inverse van een 4x4 matrix zitten uitrekenen, daar heb ik zo'n mooie tu laptop voor hoor en als ik die ff niet bij de hand heb is mn gr ook nog wel eens handig.
Oud 30-12-2004, 01:27
Verwijderd
Citaat:
*FoX* schreef op 29-12-2004 @ 19:34 :
Ik mag hem in eindhoven eigenlijk overal bij gebruiken. gelukkig wel.. alleen bij de vakken waar je echt leert rekenen niet de lineare algebra bijvoorbeeld die ik ooit heb gehad, maar daarna ga ik echt niet elke keer de inverse van een 4x4 matrix zitten uitrekenen, daar heb ik zo'n mooie tu laptop voor hoor en als ik die ff niet bij de hand heb is mn gr ook nog wel eens handig.
ja.. maar jij studeert werktuigbouw ik had het over de wiskundestudie
Oud 02-01-2005, 15:16
joriss
joriss is offline
ik heb een ti-84 plus, de basic games doen het prima maar de assambly en ion games(het instaleren van ION lukt niet)niet, weet iemand hoe ik dit moet oplossen/verhelpen
Advertentie
Oud 04-01-2005, 19:48
roelieboelie
roelieboelie is offline
Citaat:
joriss schreef op 02-01-2005 @ 16:16 :
ik heb een ti-84 plus, de basic games doen het prima maar de assambly en ion games(het instaleren van ION lukt niet)niet, weet iemand hoe ik dit moet oplossen/verhelpen
Hoi IOn werkt niet goed op de ti-84plus, je hebt hiervoor MirageOS nodig. Zelfde als ion ongeveer maar veel meer opties én je kan het voor de ti-84plus gebruiken

hier vind je informatie over de ti-84+ met MirageOS:
http://www.linkkabel.nl/tut.htm

tutorial nummertje 13 & 15.
Oud 04-01-2005, 19:57
Verwijderd
Citaat:
bartjenl schreef op 30-12-2004 @ 02:27 :
ja.. maar jij studeert werktuigbouw ik had het over de wiskundestudie
en wat wil je daarmee zeggen?
is toevallig wel de mooiste studie die er bestaat!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten