|
|
Bekijk resultaten poll: De balangrijkste reden van bezuinigen is de oorlog in Irak en zijn gevolgen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 11.54% |
Nee |
![]() ![]() ![]() ![]() |
23 | 88.46% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat het op zich wel zo zou kunnen zijn, oorlog voeren enz. kost nou eenmaal veel geld. Als je geen oorlog voert (en alles daar omheen), dan houd je dat geld 'over' voor iets anders. Dat het een reden is, dat denk ik wel, maar of het de belangrijkste reden is, dat weet ik ook niet. |
![]() |
||
Citaat:
Het enige waar niet op is bezuinigd is veiligheid mbt tot terrorisme. Terrorismedreiging is onzekerheid is ook slecht voor de economie Zonder oorlog was er denk wel een hoop geld beter besteedt. Amerika kost het nu al 136 miljard. Zal dus ook wel een miljardje van ons bijmoeten. Ook denk ik dat het niet slecht gaat met de economie omdat arbeid hier zo duur is, maar omdat de import steeds duurder wordt. Onze lonen stijgen amper en de prijzen vliegen de pan uit. Onze "economie" kan alleen maar bestaan als ze ergens anders in de wereld leven op 2 kopjes rijst per dag. Maar ja in China worden ze nu langzamer hand ook wel wakker. Even een voorbeeld om de laatste stelling te onderbouwen: Ik produceer het product leven. Kosten zijn 100 euro (kosten werknemer). Ik verkoop het voor 110 euro aan mijn werknemer. Ik betaal mijn werknemer echter maar 100 euro uit. Er moet dus ergens 10 euro vandaan komen anders maak ik geen winst. 2 oplossingen: lenen, geld wordt meer waard, inflatie of goedkoper produceren in bijvoorbeeld China.
Laatst gewijzigd op 22-09-2004 om 09:44. |
![]() |
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ten tweede, dat het Amerika 136 miljard heeft gekost betekent a) niet zomaar dat wij dan ook een 'miljardje' moeten 'bijdragen' omdat je geen enkel inzicht hebt in onze defensie-uitgaven en b) gaat het hier niet om letterlijke kosten in boekhoudkundige zin. Die 136 miljard is niet 'weg'. Dat zijn salarissen van militairen, inkomsten van wapenbedrijven (denk McDonnell Douglas, bijv.) en dergelijke. Dat geld vloeit dus allemaal weer terug in de economie. Citaat:
Citaat:
De enige manier om te concurreren is dus op de kwaliteit. Niet voor niets heeft 'Made in China' zo'n negatieve bijklank. Producten die daar gefabriceerd zijn zouden van mindere kwaliteit zijn, en dat zou dus het prijsverschil rechtvaardigen. Maar je ziet het ook op andere terreinen: denk aan het 'outsourcen' van callcenters en ICT-activiteiten naar India, waar de gemiddelde student goedkoop, hoogopgeleid en zeer werkwillig is. Citaat:
Maar zonder al te offtopic te raken, ik weet zeker dat de bezuinigingen ook zouden zijn doorgevoerd als er helemaal geen oorlog in Irak was geweest. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben getrouwd met Leonoor en soms gooi ik er ook zo maar is een stelling tussendoor ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|