Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2002, 00:56
miep
miep is offline
hallo iedereen,
zo het blijkt dat ik dit jaar opeens allergisch tegen de zon ben geworden, how great!!
echt klote dus, ik zit maar ff in de zon en die avond ziet mijn huid knalrod, gigantische pukketljes en het jeukt als de tyfus......
wat doe ik heir tegen?
niet in de zon zitten ofzo?
de hele zomer lekker wit blijven.....
wie heeft er hier ook exceem en hoe ga jij daar mee om../
Oud 19-05-2002, 08:36
FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
zit je helemaal onder dat exeem?
ik heb het ook, maar dan alleen onder mijn ellebogen, en onder mijn knieen enzo. T was vroeger veel erger dan nu, ik heb er nie meer zoveel last van tegenwoordig.
maargoed, ik zit er wel gewoon mee in de zon.
Je moet het geloof ik vet houden, met vaseline enzo. maar dat werkt niet zo bij mij... ik smeer er altijd zo'n hormoonzalfje op, dat moet je wel op doktersadvies krijgen, maar t werkt heel goed.
Oud 19-05-2002, 11:31
Snufje
Snufje is offline
Toen ik klein was had ik altijd al exceem, maar uiteindelijk is het weggegaan.. Sinds een aardige tijd had ik weer exceem onder 1 elleboog.. Ben afgelopen donderdag naar de dokter gegaan, heb dinkies gekregen, 1 genezend en 1 tegen een droge huid.. Nu is het bijna weg onder m'n elleboog.. Maar ik heb het ook een beetje onder m'n kin, 't is heel schuw.. En ik had het op m'n buik, maar das weggetrokken.. Gelukkig valt het nooit op, alleen mijn elleboog viel wel op als je korte mouwen draagt, maarja, boeien..
Maarre, het helpt dus wel..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 11:42
15-angel-15
15-angel-15 is offline
jah k heb het ook op me hals het wordt dan helemaal rood en kleine bultjes het jeukt ontzettend !!!!!!!!!!! ik heb er al heel lang last van maar heb het alleen in de zomer als ik de hele dag in de zon heb gezeten ! ik heb er een middel voor het helpt echt bij mij !!! ut heet urtizon .... me moeder had het in zo'n soort kruidenwinkeltje of zo iets gekocht..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 12:24
Verwijderd
volgens mijn schoonmammie(die heeft t ook net aqls ik) die zei dat bij haar alleen maar helpt dat je opbouwd met de zonnebank, eerst met 2 imn beginnen en na een paar dagen een minuut erbij, bij mij hielp t na een tijdje als ik veel zon gezien had dus dat kan wel kloppen wat ze zegt, en bij mij helpt contralum ultra, van de dokter wel
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 14:52
xsten
xsten is offline
Ik heb het ook één keer gehad. M'n moeder heeft toen een gel van Biodermal gekocht speciaal voor zonne-allergie, die werkt echt supergoed!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 16:27
hellowkittiej!
hellowkittiej! is offline
jaaa daz echt kut! ik heb het ook sinds 3 jaar ofzo, in nederland alleen op me arme+hande maar in italie zitte me bene echt heelemala onder en dat jeukktt echt nie normaal, wordt je gewoon echt wanhopig van.. waz echt zoo chaggie toen, gewoon half depressief, zit je daar in italie mag je nie eens onder een boom zitte omdat door de blaadjez nog zon komt en je daar ooook al uitslag van krijgt.. toen kwam er duz een dokter naar de camping en die heeft me toen zon sunblock voorgeschreven, dat helpt wel maar je blijft duz gewoon wit en hij zei ook dat ik onder de zonnebank moest probere op te bouwe en dat heb ik nu duz de hele winter gedaan.. en ik heb laatst alweerrr die uitslag gehad! duz helpt nie bij mij.. ben wel beetje bruiner geworde onder de zonnebank duz kan in elk geval wel gaan zwemme enzo zonder da k me schaam..maja tgaat alst goed is vanzelf weer over.. hoop k dan maar
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 18:22
misscattie
misscattie is offline
Hej miep!

Ik heb het ook gehad...Als je het eenmaal hebt, dan kan je beter een tijdje uit de zon blijven totdat het over is.
Vaak heeft deze allergie te maken met warmte, dus niet speciaal met de zon.
wat erg goed helpt, is om te stoppen met chocolade eten, melk drinken, veeel kaas eten of andere melk producten. maar dat is om het te voor komen.
Verder, voor als je het al hebt, om de jeuk tegen te gaan is speciale creme van de kruidvat. Iets van anti jeuk. dit helpt je huid te verkoelen en stopt de jeuk...

Als je verder nog iets wil weten kan je me altijd emailen...
Oud 27-05-2002, 20:08
Verwijderd
ik krijg exceem als ik heel erg stresserig ben heb dr een zalfje voor gekregen en dat werkte niet echt, maar ik smeerde ook niet echt goed

het is vooral veel geduld hebben
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 11:09
Dorus
Dorus is offline
Volgens mij helpt zonnebrand ook tegen zonneallergie....

Ik heb het ook een klein beetje, maar insmeren werkt bij mij wel...

Ik heb het ook alleen in het buitenland.
Oud 28-05-2002, 12:04
Roos
Roos is offline
Volgens mij zijn er best veel cremes die daar tegen helpen. Een meisje dat ik kende van zeilkamp was ook allergisch voor zonnestraling, zij had er een zalfje voor wat je bij de apotheek kon kopen.
Succes ermee
Oud 31-05-2002, 21:06
Mara
Mara is offline
Keb het sinds groep 3, dus zo'n 9 jaar ofzo, dus ik ben er wel mee bekend (jammer genoeg)

Tip 1: Onder de zonnebank opbouwen (helpt bij sommigen, niet bij iedereen.

Tip 2: Hoge factor zonnebrand opdoen

Tip 3: Bij de dokter kan je pilletjes halen. Die moet je 's morgens slikken voordat de zon op is.

Tip 4: Draag lange (vooral witte) kleding

Tip 5: Blijf gewoon uit de zon

En: de harde waarheid: je blijft wit. Ik ben nog nooit bruin geweest (naja dit jaar voor het eerst, maar dat is door de zonnebank)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Dorus schreef:
Volgens mij helpt zonnebrand ook tegen zonneallergie....

Ik heb het ook een klein beetje, maar insmeren werkt bij mij wel...

Ik heb het ook alleen in het buitenland.
Ik ook klein beetje, als ik te lang in de zon ben zonder zonnebrand creme. Maar ik heb meestal factor 20 of zo dus ik krijg dat over het algemeen niet. Blijf wel redelijk wit ja, maar dat deed ik toch al (rood haar ). Dus het maakt niet veel uit...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 10:42
nit
nit is offline
heeft iemand ook constitutioneel eczeem of hoe je dat ook schrijft...ik heb daar onwijs last van en het gaat ook nie weg volgens mij blijft dit echt voor altijd ofzoo
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 11:27
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Heb ik ook best vaak. Ik heb 't meestal de eerste keer dat 't echt lekker weer is en dat ik een lange tijd achter elkaar in de zon zit. Daarna nergens meer last van. Misschien moet je huid weer wennen aan de zon (was bij mij ook)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 11:15
kizzy
kizzy is offline
ik heb het ook heel erg.. vanalles al bij de dokter gehad..

maar je kan echt het beste zonnebank opbouwen, dat hielp tenminste bij mij wel.. verder heb je van die korrels in zo'n klein busje.. dat was bij mij nog het beste wat hielp..

nah suc6 ermee..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten