Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2004, 15:04
Anki
Anki is offline
{ Heej mensen, ik ben sinds kort wat in het engels gaan schrijven vanwege een engels iemand die ik leerde kennen. Ik zou graag wat commentaar willen ..}

The sounds are wandering through my mind I sit here in my room just looking out through the glass of life.
Little lights are bright by far, the stars are the light at night and I look up and wish upon a little shining star for you here by my side.
I wish that I could just hold you tight near me for life.
I want to hold you so close so you can feel my heart beat by yours.
When I look into the sea of your blue eyes I wander around in the valley of peace in the colour of your beautiful eyes.
I want to let my hands be guided along your gentle skin and then I will let our lips be joined together and when we kiss the world would keep spinning around and around in the very moment of our kiss I will stop time so our lips can be frozen together in time for all eternity.
When we sleep I will protect you from the horror that is haunting the night. My arm will be over you through all of the night so you can feel safe I will just at night by you never want to sleep so I could watch your every breath, see and feel the calm, gentle and peaceful soul.
The times we have passed by I now wander alone, I see you together with another girl.
The joy and power of my heart I torn apart and wasted on the floor the feeling of
Being without you tares the rest of my soul
I am now still sitting here in my room waiting for the day will come where I can say that “you” can be mine forever and a day.
By all of my heart with the hope for love one day.
Oud 27-09-2004, 16:47
Charlottetje
Charlottetje is offline
ik geloof dat mijn engels hier niet goed genoeg voor is ofzo
of ik gebruik een ander soort engels dan jij...

Charlotte
Oud 27-09-2004, 17:27
duivelaartje
duivelaartje is offline
Doe alsjeblieft wat aan je grammatica. Ik vat er geen donder van. Je husselt alles door elkaar. Zelfs ik, een in engels, ziet de fouten. Maar ik ga niet mierenneuken op engelse teksten. Kan ik beter een engels boek gaan lezen, dat is beter voor m'n engels.

Ik wil het nog wel een keer lezen als het grammaticaal wel kloppend is!

Duivelaartje - Volgens mij vertaal jij enkele dingen letterlijk...
Oud 27-09-2004, 17:29
b-z
b-z is offline
jesus wat slecht!
niet alleen het verhaal, wat, voorzover ik het kan lezen al kut is. Maar je engels... jeezus.

Schaam je je hier niet voor?
Oud 27-09-2004, 17:36
Verwijderd
verhaal taal
Oud 27-09-2004, 17:41
Charlottetje
Charlottetje is offline
fjew, dus het lag niet aan mij!
dacht al dat ik onterecht met een 8 voor engels geslaagd was.

Charlotte
sorry meiske, dit kan gewoon niet, maar blijf gewoon proberen!
Oud 27-09-2004, 17:41
Millroy
Millroy is offline
Ach ach Bz, het is waar dat het een slecht verhaal is, sommigen zouden zeggen barslecht. En het Engels is ook niet uhm, koosjer.
Maar schamen hoeft niet.
Oud 27-09-2004, 17:43
duivelaartje
duivelaartje is offline
Bij sommige dingen snap ik gewoon niet wat je bedoeld.

Citaat:
I sit here in my room just looking out through the glass of life.
Glass of life?

Je engels woordengebruik is heel simpel, maar dan gooi je er 'spreekwoorden' (of weet ik veel wat...) doorheen.

Njah, zal wel.

Duivelaartje
Oud 27-09-2004, 18:20
Verwijderd
I ben het hartgrondig eens met mijn voorgangers. Maar om je niet af te laten gaan, heb ik maar hier en daar iets verbeterd. Overigens is dat zeker niet bij alles gelukt, niet in de minste plaats doordat ik je engels gewoonweg niet begrijp... en mijn Engels is wel uitstekend.
Citaat:
Anki schreef op 27-09-2004 @ 16:04 :
Sounds wander through my mind as I sit here in my room, just looking through the glass. Stars light up the night. I look up and wish you were here by my side. I wish I could just hold you close to me forever. I want to hold you so close, that you can feel my heart beat with yours.
When I look deep into the ocean of your blue eyes, I float around in peace. I guide my hands along your gentle skin and I let our lips join together. When we kiss, the world spins 'round and around. I'd like to stop time so our lips freeze for all eternity. When you sleep, I'll protect you from horrors haunting the night. My arm will be over you through all of the night and you'll feel safe. I never want to sleep; I want to hear your every breath and feel your calm, gentle and peaceful soul.
But that time has passed. I now wander alone and I see you with another girl. The joy in my heart has been torn out and thrown onto the floor. Being without you, empties what's left of my soul.
And I still sit here, in my room, waiting for the day I can tell that you you're mine forever.
Oud 27-09-2004, 18:46
Anki
Anki is offline
Het is niet van mij, het is van een vriendin van mij, ze vroeg of ik het wilde plaatsen omdat ze zelf geen profiel hier heeft...
en tsjaa...ik vind het ook niet zo geweldig hoor...de fouten..haha dat klopt
xxx Anki
( Ik blijf gewoon bij ons vertrouwde taaltje )
Oud 27-09-2004, 18:58
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Anki schreef op 27-09-2004 @ 16:04 :{ Heej mensen,ik ben sinds kort wat in het engels gaan schrijven vanwege een engels iemand die ik leerde kennen. Ik zou graag wat commentaar willen ..}
En vervolgens is het van een vriendin van je? Apart..

Ontopic; Het verhaal zit vol grammaticale fouten, ga die eerst maar eens verbeteren..
Oud 27-09-2004, 18:59
Charlottetje
Charlottetje is offline
ALS dat al zo is, waarom zei je dat dan niet meteen?
Vind niet dat je de ik-vorm mag gebruiken als je het plaatst voor een ander...

(en alluman, dank, het was leesbaar en begrijpbaar!)

Charlotte
Anki, je maakt jezelf er niet geloofwaardiger op zo, hoe erg je misschien de waarheid ook zult spreken....
Oud 27-09-2004, 19:10
Astuanax
Astuanax is offline
Hahaha, 's wel grappig, dat terugkrabbelen op het einde

De tekst op zich vind ik wel goed Laat je niet ontmoedigen, iedereen moet ergens beginnen!
Oud 27-09-2004, 19:46
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
alluman schreef op 27-09-2004 @ 19:20 :
Whoehoe alluman. Nu snap ik het eindelijk. Het verhaal zelf is best ok. Maar let JE (of moet ik je vriendin zeggen?) alsjeblieft de volgende keer op je grammatica?

Duivelaartje
Oud 27-09-2004, 22:24
b-z
b-z is offline
jezus wat zijn jullie weer soft!

Het is gewoon kut! en niet zo'n beetje ook!
Oud 28-09-2004, 17:59
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Zo slecht vind ik het helemaal niet hoor. Als de foutjes eruit zijn, vind ik het best een redelijke tekst.

Citaat:
Grim schreef op 27-09-2004 @ 18:36 :
verhaal taal
Oud 01-10-2004, 16:35
Anki
Anki is offline
Ik heb gewoon de tekst van haar gekopierd.
Ik ga hier echt niet iets in het engels plaatsen joh! Dat kan ik nooit!
Kus Anki
Oud 01-10-2004, 16:46
Millroy
Millroy is offline
Dan is jouw 'engels iemand' maar een poser.
Oud 01-10-2004, 16:49
Verwijderd
Citaat:
b-z schreef op 27-09-2004 @ 23:24 :
jezus wat zijn jullie weer soft!

Het is gewoon kut! en niet zo'n beetje ook!
Ik heb een grafhekel aan mannetjes met 'jullie'-uitspraken. Zeker als ze alleen van zichzelf uit gaan en geen rekening houden met hoe iemand iets op kan vatten. Wat dat betreft is 'het is maar internet' geen geldig argument.

Citaat:
verhaal taal
Oud 04-10-2004, 20:18
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
op internet kut-opmerkingen maken is eigenlijk alleen maar erger, omdat je het dan niet aan iemands gezicht of stem kan merken als die het niet meent.
Oud 04-10-2004, 21:02
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Kristoph schreef op 04-10-2004 @ 21:18 :
op internet kut-opmerkingen maken is eigenlijk alleen maar erger, omdat je het dan niet aan iemands gezicht of stem kan merken als die het niet meent.
= wijsheid!
Oud 04-10-2004, 21:15
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Misschien moet ik toch mijn leeftijd maar weghalen. En dan noemt men mij: de wijze oude man
Oud 04-10-2004, 21:19
Verwijderd
Ik weet niet hoe oud je bent. Maar ik heb vroeger ook tig van zulk soort zinnetjes gemaakt, maar dan niet in een verhaal ofzo maar gewoon apart, toen ik nog stoere msnnamen wilde !! (weliswaar deed ik dat in correct engels...geloof ik ) Verder vond ik het vrij onsamenhangend. Het leek af en toe meer op een opsomming en dat leest dus niet lekker, vooral niet als je een echt verhaaltje verwacht. Het bestaat ook een beetje uit clichematige dingen. Maar goed als je een engels "vriendje" hebt en je haalt de fouten uit je stukje, dan weet ik zeker dat hij heel blij zal zijn met je gedichtje
Oud 04-10-2004, 21:21
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ben je 12, 12, 14 jaar of jonger : goed verhaal joh !

dit alleen lezen als je ouder bent, zeg een jaar of 18 :

hou-te-rig verhaaltje
je engels is niet echt goed
vreemde woordkeus
ronduit foutieve grammatica, aangevuld met lastig leesbare zinnen.
Oud 04-10-2004, 21:26
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Citaat:
ben je 12, 12, 14 jaar of jonger :
vreemde keuze

Ik denk dat het probleem vooral in de kennis van het Engels zit. Als dat wat beter zou zijn, waren de woorden, de grammatica en het ritme waarschijnlijk vanzelf ook beter.
Oud 17-02-2005, 13:30
Gravin
Gravin is offline
oh my god (dat betekent oh mijn god)
volgens mij heb jij gewoon een tekst in het nederlands geschreven en toen het woordenboek erbij gepakt en het in het engels vertaalt.
slechter kan haast niet.
ik heb een ander verhaal van je gelezen in het nederlands, en dat vond ik al niet geweldig, maar dit slaat echt alles. Ik zou die vriendin van jou (of bedoel je je tweede persoonlijkheid), een bijles Engels aanraden.
ik heb nog een tip voor je
ik zou je "leuke" verhaaltjes thuis in een schrift schrijven en dat aan niemand laten lezen want blijkbaar kan jij niet tegen kritiek.
nogal slap van je dat je de schuld op je tweede persoonlijkheid afschuift
Oud 17-02-2005, 15:21
FreeZzze
FreeZzze is offline
Zelfs als ik de zinnen grammaticaalkloppend naar het Nederlands vertaal vind ik 't vaag Maja ik denk dat je wat relaxer moet gaan schrijven!
Oud 17-02-2005, 15:30
Ieke
Ieke is offline
Waarom een topic uit oktober uppen?

Regels voor berichten