Hmm, ik herken dit gevoel heel goed. Ik had het ook wel moeilijk om naar huis te gaan. Je leert daar mensen kennen en bent hecht met ze aan het werk en opeens moet je er weg. Het is een veilige omgeving en het raakt vaak te vertrouwd, zodat je het gevoel krijgt dat de kliniek normaal is en in het weekend thuis zijn een soort 'feest' is. Het is een weekendje uit.
Therapie was af en toe zwaar, maar dat mocht zwaar zijn en je mocht aangeven als het even niet meer ging. In de harde buitenwereld is het andersom. Als je aangeeft dat het niet gaat wordt er vaak wel kinderachtig geroddeld of weet ik veel wat er gebeurd. In ieder geval heb je dat in een kliniek niet.
Ik heb er ook een lange tijd last van gehad, maar ik denk dat je gewoon je leven weer op moet gaan pakken. Ik heb nu elke dag wel iets leuks te doen en als ik nu denk of ik nog opgenomen wil worden, dan zeg ik nee, want dan zou ik alles moeten gaan missen. De tijden waren leuk, apart en leerzaam, maar nu moet ik echt verder en ik kan het ook. Ik ben veranderd en dat is een heel positief punt. Ik lig nu veel leuker in de groep en ik hou enorm van gezelligheid.
Laatst werd ik voor crisis nog kort opgenomen, maar ik haatte het echt enorm. Zo opgesloten en zo gebonden aan regels. Ik snapte niet dat ik me daar ooit veilig in had gevoeld!
Hopelijk gebeurd het bij jou ook zo

Geniet van de mooie momenten die je hebt gehad, maar ook zeker van de mooie momenten die nog zullen komen!