Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2004, 19:02
phensicske
phensicske is offline
Hoh, vandaag berichtje gekregen van een (vroegere) supergoede vriendin. Ze rakelde een gebeurtenis op van maanden geleden. Toen ben ik bij haar blijven slapen en hebben we in een dronken bui gezoend en wat gefrusteld. De dag erop zwegen we alletwee erover.
Ze vroeg me hoe dat eigenlijk gebeurd was.

Ik heb geantwoord dat ik het niet wist, dat ik misschien wel bi was en dat in combinatie met drank en zij...

Maar nu antwoordt ze niet meer..en pf, 'k ben nogal uit mijn lood geslagen doordat ze dit nu weer opgefrist heeft.

'k Zit opnieuw met de vraag of ik nu werkelijk bi zou zijn.

Zijn er hier mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt?
Of ook wel eens twijfelen? Hoe gaan jullie ermee om?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2004, 19:31
Ruudje
Ruudje is offline
Twijfelen is menselijk. Mannelijke personen twijfelen meestal vooraf, vrouwelijke achteraf. Natuurlijk is dit ook persoonsgebonden

Jullie waren in een dronken bui... en in zo'n bui doe je nogal rare dingen. Normaal hou ik niet zo van contact met jongens... in een dronken bui schijn ik nogal knuffelig enzo te zijn
Ook iemand kussen lijkt me in zo'n geval niet moeilijk, al is dit bij meisjes denk ik anders dan bij jongens.

Ik denk niet dat je door dit gebeuren jezelf gek moet maken met het feit dat je bi bent of niet. In het geval je dat mocht zijn, zul je dat vast wel ook in je dagelijkse leven merken
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 19:32
justhanna
justhanna is offline
ik twijfel ook wel eens..
maar heb zoiets van ach dat zie ik dan wel weer...
al ben ik bi daar heb ik geen problemen mee...

verder heb ik niet zoiets soortgelijks meegemaakt...
Oud 24-10-2004, 21:16
Nona
Nona is offline
Ik heb zelf nooit aan mijn seksuele geaardheid getwijfeld nee, maar: als je toch biseksueel zou zijn, zou je dat dan erg vinden? Zou het je leven of je zelfbeeld veranderen?
Oud 25-10-2004, 10:23
ilse
ilse is offline
ik heb het niet meegemaakt, maar kan het niet gewoon uitproberen zijn? en die vriendin waar het over gaat, twijfelt die ook of ze bi is? misschien kan je met haar praten? je zei wel "vroegere" supergoede vriendin, maar is dat nu helemaal over?
Oud 26-10-2004, 09:33
Mo6
Mo6 is offline
tjah, ik denk toch dat je hier zelf achter moet komen. voel je meer voor haar dan alleen ff lekker zoenen? ben je wel eens verliefd geweest op een meisje? voel je sexuele aantrekkingskracht bij meiden? probeer dat soort vragen aan jezelf te stellen en kijk naar het antwoord wat je daarop hebt!
Oud 26-10-2004, 19:03
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 24-10-2004 @ 22:16 :
Ik heb zelf nooit aan mijn seksuele geaardheid getwijfeld nee, maar: als je toch biseksueel zou zijn, zou je dat dan erg vinden? Zou het je leven of je zelfbeeld veranderen?
Ikzelf zou het waarschijnlijk wel kunnen accepteren, hoor. Ik ben vooral bang voor de vooroordelen die circuleren in sommige mensen hun hoofdje.

Ik heb er al eens over gesproken met een meisje die lesbisch is en ze vertelde me dat er niets ergs aan is en dat iedereen positief reageerde toen ze ervoor uit kwam en zo en dat stelde me dan wel weer wat op mijn gemak.

Toch, ik ben nogal knuffelachtig bij vriendinnen en zo en ik ben bang dat men er meer zal achter zoeken moest ik ervoor uitkomen. Dan zou het spontane verdwijnen.

Ook tegenover mijn gezin vind ik het nogal gênant. 'k Bedoel tegen vrienden zou ik het veel gemakkelijker vinden dan tegenover hen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 19:05
*oma*
*oma* is offline
doe gewoon wat goed voelt of dat nou homo, hetero of bi is.
Alleen zo kom je erachter, met piekeren kom je nergens.
Oud 26-10-2004, 19:07
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 25-10-2004 @ 11:23 :
ik heb het niet meegemaakt, maar kan het niet gewoon uitproberen zijn? en die vriendin waar het over gaat, twijfelt die ook of ze bi is? misschien kan je met haar praten? je zei wel "vroegere" supergoede vriendin, maar is dat nu helemaal over?
Die vriendin zie ik niet meer, maar we sms'en of bellen geregeld.
Ik heb er haar over aangesproken en ondertussen heeft ze heel lief geantwoord. Ze vond het, net als ik, een leuke ervaring, maar ziet er niet meer in dan wat experimenteren en blijft toch wel hetero. Ze vroeg me dan of ik bi was en zei dat ze er geen probleem zou mee hebben.

Aan de ene kant denk ik dan ook dat het eigenlijk maar uitproberen was, want een relatie met een meisje zie ik nog niet zo direct voor ogen.

Maar aan de andere kant heb ik toch wel lichte vlinders gevoeld voor haar... maar dan heb ik weer de twijfel of het nu gewoon is omdat ik haar zo graag heb of dat het nu wil zeggen dat ik op haar verliefd was.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 11:27
artnael
artnael is offline
maak je er niet al te druk om... Op een verjaardag wou ooit een kameraad van mijn vriend hem zoenen.. Mijn vriend zegt: "ho, wat gebeurt hier?".. Ik druk die kameraad weg.. Dat gaat dus mooi niet door ...Die kameraad was goed dronken! Die is later ook half-buiten bewust zijn afgevoerd...

Een klein voorbeeldje....
Oud 31-10-2004, 13:01
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
artnael schreef op 31-10-2004 @ 12:27 :
maak je er niet al te druk om... Op een verjaardag wou ooit een kameraad van mijn vriend hem zoenen.. Mijn vriend zegt: "ho, wat gebeurt hier?".. Ik druk die kameraad weg.. Dat gaat dus mooi niet door ...Die kameraad was goed dronken! Die is later ook half-buiten bewust zijn afgevoerd...

Een klein voorbeeldje....
Wel, eigenlijk hadden wij al eens gezoend op een ander feestje, natuurlijk ook wel licht beschonken, maar men zegt toch dat een 'dronken' persoon net doet wat hij altijd al wou?
En als dit dan twee keer gebeurd en je het wel aangenaam vindt...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 15:33
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
phensicske schreef op 31-10-2004 @ 14:01 :
en je het wel aangenaam vindt...
Dan is het toch duidelijk voor jezelf? Je vindt het aangenaam. Geniet er dan gewoon lekker van. Je bent jezelf en of je bi of lesbisch bent, daar kom je vanzelf wel achter... hoeft toch niet nu besloten te worden?
Oud 31-10-2004, 15:41
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
deftoontje schreef op 26-10-2004 @ 20:05 :
Alleen zo kom je erachter, met piekeren kom je nergens.
Hopelijk wel, tot een 'oplossing'.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 21:21
artnael
artnael is offline
Citaat:
phensicske schreef op 31-10-2004 @ 14:01 :
Wel, eigenlijk hadden wij al eens gezoend op een ander feestje, natuurlijk ook wel licht beschonken, maar men zegt toch dat een 'dronken' persoon net doet wat hij altijd al wou?
En als dit dan twee keer gebeurd en je het wel aangenaam vindt...
Nou, dan is't dan duidelijk? Dan zit je alleen met het idee dat je jezelf geen bi wilt noemen? Als jij het aangenaam vindt, is er niks aan de hand. Dan zit je gevoel goed.. alleen moeten je gedachten het nog accepteren! Geniet ervan and be yourself....
Reageren

Regels voor berichten