Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2002, 17:23
Koningin van de Nijl
Koningin van de Nijl is offline
Veel mensen beschouwen liefde als iets dat je compleet maakt. maar als de leifde wegvalt, ben je dan niet meer compleet? ontstaat er ene leegte, in de vorm van eenzaamheid?

Hoe voelde jij je na een relatie, eenzaam, of was je mans genoeg van jezelf?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2002, 17:30
AMDFreak
AMDFreak is offline
Moewha.. je hebt ook nog gewoon vrienden he..
En die zulle me vast wel steunen!
Oud 08-03-2002, 18:07
Q
Q is offline
Eenzaam, alleen op de wereld.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 18:17
Little me
Little me is offline
Ik voelde me heel erg kut nadat het uit was met mijn eerste vriendje. Ik miste hem in het begin heel erg. Maar mijn vrienden hebben me erover heen geholpen....
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 18:26
DEChengst
DEChengst is offline
Volgens mij vind je het geluk dan juist terug

-Desecrator
Oud 08-03-2002, 18:44
Q
Q is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

-Desecrator

Welk geluk?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 19:02
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Q schreef:
Welk geluk?
Duh,

Dat geluk dat je had voordat je ze stom was vrijgezel af te worden natuurlijk.

-Desecrator

Oud 08-03-2002, 19:12
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Koningin van de Nijl schreef:
Veel mensen beschouwen liefde als iets dat je compleet maakt. maar als de leifde wegvalt, ben je dan niet meer compleet? ontstaat er ene leegte, in de vorm van eenzaamheid?

Wel, ik denk dat de leegte niet komt wanneer je al vanaf vroegs af aan geleerd hebt om op je eigen benen te blijven staan.
Dus dat je in weze ook makkelijk zonder meisje/jongetje kan. Maar misschien iets "mist" in je leven, dat die gene kan opvullen.
Maar je dus niet écht afhankelijk bent.
Als dan dus de relatie uit gaat, dan is de klap minder hard, omdat je het ook wel alleen af kan.
Natuurlijk zul je het niet heel leuk gaan vinden, maar ik denk dat het minder erg is dan wanneer je heel je leven gaat 'aanpassen' aan je vriendje/vriendinnetje :/
Oud 08-03-2002, 19:18
viooltje
viooltje is offline
ik heb geen vriendje maar ik ben zeker niet eenzaam,en heb niet het gevoel dat ik iets mis.ik vind dat je geen vriendje nodig hebt om gelukkig te zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 19:20
moenbase
moenbase is offline
kijk, typisch een voorbeeld van wat ik bedoelde.

[Dit bericht is aangepast door moenbase (08-03-2002).]
Oud 08-03-2002, 19:39
sunnevot
sunnevot is offline
Met mijn vorige vriend ging het steeds iets slechter, we zijn zeg maar samen naar het einde van onze relatie toegegroeid, we wisten allebei al dat het binnenkort over zou zijn. Ik had die leegte dus aan zien komen, voelde me wel eenzaam, maar toch was het niet zo heel erg.
Met mijn huidige vriend heb ik het echt heel fijn, het gaat goed, meer dan dat. Als dat nu opeens over zou zijn, dan zou ik niet meer weten wat te doen, ik wil daar ook gewoon niet aan denken. Ik denk dat ik dan echt helemaal kapot ben.
Oud 08-03-2002, 20:26
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Het is net uit tussen mij en mn vriend. We hadden 10 maanden. Ik merkte dat ik het op het einde een beetje aan hield omdat ik bang was weer alleen te zijn, maar eigenlijk gaf ik niet zo heel veel meer om hem. Op een gegeven moment heb ik de knoop door gehakt en het uit gemaakt, juist omdat ik het zo zwak van mezelf vond dat ik een beetje bang was om alleen te zijn. Ik heb altijd gelooft dat ik nooit zo iemand zou worden die niet zonder relatie kon en t leek wel of dat toch zo aan het worden was. Daarom ben ik erg blij dat het nu uit is. Ik heb echt voor mezelf gekozen. Ik voel me wel een beetje eenzaam nu, want ik zag hem best veel en nu heb ik dus vrij veel tijd over, maar ik moet er gewoon door heen. Ik weet zeker dat ik er wel uit kom en er alleen maar sterker van word. Maar goed, ik kan me dus best goed voorstellen hoe het is om niet alleen te willen zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 20:33
Verwijderd
Citaat:

Uhm, ik denk ongeveer. Als het uit is en jij was het zat, dan ben je waarschijnlijk blij dat het uit is en hou je dat ik-wil-vrijgezel-zijn wel vast voor een poosje. Maar ik denk dat er een lege plek in ons is die wel graag gevuld wil worden. Je *kunt* wel zonder, maar wilt het liever niet.

Ik in ieder geval niet
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 21:36
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Als het net (paardagen ofzo) uit is, voel je je wel alleen enzo. Maar na tijdje gaat het wel. Ik spreek uit ervaring na 14 maanden verkering dus...
Oud 08-03-2002, 21:40
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Zeer oneens met de stelling, er wordt hier te vaak gedaan of je leven stopt als het op je 16e uitgaat met je eerste serieuze vriendje/vriendinnetje. Maar als je gewoon eens logisch gaat nadenken moet je een stuk levenservaring opbouwen en daar hoort dit nou eenmaal bij.
En ik mag hopen voor je dat je niet al je vrienden hebt laten vallen voor die ene liefde, want dan ben je eenzaam ja.
Oud 09-03-2002, 10:11
Python
Python is offline
Eenzaam, aangezien in nog nooit een vriendje gehad heb...

En dat is voor de duidelijkheid anders dan eenzaamheid gerelateerd aan vrienden. Liefde voor vrienden is toch ook anders dan liefde voor je geliefde?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 10:17
Python
Python is offline
En dat betekent helemaal niet dat je je leven aanpast aan je vriend/vriendinnetje, maar als iemand deel uit maakt van je leven moet je je aanpassen ook al doe je dat onbewust.
En ik vind veel erg hypocriet , vooral als ze zeggen dat ze hun leven er niet van laten afhangen etc etc etc. Nee, maar ondertussen ben je er wel mee bezig. Beetje tegenstrijdig vind je niet?
Je kunt trouwens ook erg zelfstandig en onafhankelijk zijn en toch een vriend willen hoor. Echt niet raar (op deze leeftijd)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 10:23
Chiara Luna
Chiara Luna is offline
Tis alsof een deel van je afsterft... Maar je kan er ook voor kiezen de liefde niet op te geven, en te blijven geloven dat er nog liefde is....
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 17:25
Dr_Love
Dr_Love is offline
Nou, weet je. Ik heb genoeg vrienden, waardoor ik mij heel gelukkig voel en totaal niet eenzaam. Maar ik heb wel af en toe zoiets van; ik mis iets. Ik merk gewoon dat ik graag een vriendin heb.

Het is dus niet echt dat je zonder relatie per definitie eenzaam bent. Maar ik vind wel dat je dan wat mist.
Oud 09-03-2002, 17:28
Verwijderd
ik voel me iid erg eenzaam ervoor en erna meestal, eigenlijk ..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 17:41
jaz-p'
jaz-p' is offline
opzich klopt dat wel voel me nou ook eenzaam ---> this net uit

maar een goed medicijn daar voor is gewoon gezel met vrienden op stap gaan.

wat ik als het uit is ook altijd mis is de sex.. (niet ranzig bedoelt ofzo)
Oud 09-03-2002, 19:00
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Ik heb nog nooit een relatie gehad. Maar nu is het meestal zo dat het denken aan een meisje meestal een stuk leegte opvult die maar al te duidelijk wordt wanneer het contact verbroken wordt.

Je kunt het geluk alleen terugvinden als je ook gelukkig was voordat je een relatie had. Voelde je jezelf daarvoor al slecht en eenzaam, dan zal het gevoel wederkeren.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 19:01
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Het is net uit tussen mij en mn vriend. We hadden 10 maanden. Ik merkte dat ik het op het einde een beetje aan hield omdat ik bang was weer alleen te zijn, maar eigenlijk gaf ik niet zo heel veel meer om hem. Op een gegeven moment heb ik de knoop door gehakt en het uit gemaakt, juist omdat ik het zo zwak van mezelf vond dat ik een beetje bang was om alleen te zijn. Ik heb altijd gelooft dat ik nooit zo iemand zou worden die niet zonder relatie kon en t leek wel of dat toch zo aan het worden was. Daarom ben ik erg blij dat het nu uit is. Ik heb echt voor mezelf gekozen. Ik voel me wel een beetje eenzaam nu, want ik zag hem best veel en nu heb ik dus vrij veel tijd over, maar ik moet er gewoon door heen. Ik weet zeker dat ik er wel uit kom en er alleen maar sterker van word. Maar goed, ik kan me dus best goed voorstellen hoe het is om niet alleen te willen zijn.
Onwillekeurig bewijs je ongeveer al mijn stellingen. Dank je. En gecondoleerd.

Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 22:43
de abt van sion
Citaat:

Als de liefde wegvalt, keert de situatie terug die er voor het ontstaan van de liefde was. Je hoeft dus niet echt iets te missen.
Bovendien: echte liefde kán niet wegvallen. Als in jouw ogen de liefde wegvalt, was het gewoonweg geen liefde, maar iets anders dat zichzelf de vorm van liefde had gegeven.
Wees dan maar blij dat je er vanaf bent.

Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 08:25
^Marije^
^Marije^ is offline
Citaat:

Voel me zwaar klote, precies 8 maand verkering gehad, ging echt heel goed, maar et werd em te serieus.

Oud 12-03-2002, 11:34
appelke
appelke is offline
nou,ik ben blij dat ik nu geen liefje heb ik heb der al zat gehad :-( teveel duss
Oud 12-03-2002, 12:54
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Onwillekeurig bewijs je ongeveer al mijn stellingen. Dank je. En gecondoleerd.

Get yourself some councelling loser.

Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 14:44
Lieverd
Lieverd is offline
Je moet denk ik weer gewoon aan een nieuw leefpatroon wennen...
Oud 12-03-2002, 14:45
miro
miro is offline
Eerst voelde ik me eenzaam - toen voelde ik me vrij - Nu voel ik me heel gelukkig. Maar toch.... af en toe weer een beetje eenzaam.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 18:29
de abt van sion
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Get yourself some councelling loser.

Je sig vind ik leuker.

Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 16:03
the_conquer
the_conquer is offline
eenzaam , overduidelijk
Oud 13-03-2002, 19:20
Koningin van de Nijl
Koningin van de Nijl is offline
Citaat:
Lieverd schreef:
Je moet denk ik weer gewoon aan een nieuw leefpatroon wennen...
ik denk dat ik gewoon moet accepteren, dat het leefpatroon dat hij had, totala niet bij me paste. dat ik zo niet was, en dat het waarom eenzaamheid lijkt.

Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 19:42
de abt van sion
Citaat:
ik denk dat ik gewoon moet accepteren, dat het leefpatroon dat hij had, totala niet bij me paste. dat ik zo niet was, en dat het waarom eenzaamheid lijkt.

Marcus Antonius was een houwdegen, ja.

Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 21:32
Roozie
Roozie is offline
Het is nu net een paar dagen uit met mijn vriendje, voel wel een beetje een leegte omdat we alles hebben uitgepraat en het net leek of het weer helemaal ok was, buiten dat ben ik niet alleen mijn vriendje kwijt die me vasthield blablabla maar ook gewoon mijn maatje....

wat ik wou zeggen.. nu voel ik dus een leegte maar mijn vriendje was niet álles.. ik heb nog altijd mijn vriendinnen die ontzettend lief zijn en waar ik heel veel lol mee heb! Helaas moet ik deze weken keihard leren dus nu heb ik daar geen tijd voor en zit een beetje te verpieteren op mijn kamer
Oud 14-03-2002, 21:04
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
het was ff moeilijk voor me maar ik heb wel een paar dingen geleerd, en mn levenstijl nog positiever kunnen veranderen daardoor
Oud 16-03-2002, 13:09
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Als de liefde wegvalt, keert de situatie terug die er voor het ontstaan van de liefde was. Je hoeft dus niet echt iets te missen.
Bovendien: echte liefde kán niet wegvallen. Als in jouw ogen de liefde wegvalt, was het gewoonweg geen liefde, maar iets anders dat zichzelf de vorm van liefde had gegeven.
Wees dan maar blij dat je er vanaf bent.

Jij bent echt goed andermans gevoelens te ge/misbruiken lijkt net.
Reageren

Regels voor berichten