Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2002, 23:08
de abt van sion
de abt van sion is offline
i

Laatst gewijzigd op 04-07-2014 om 04:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2002, 23:13
U-NiQ
U-NiQ is offline
Ik ben het niet met jou eens.
Ik geloof niet dat scheiden ook maar iets te maken heeft met "het serieus nemen van het huwelijk".
Als je niet meer van elkaar houdt,
kun je beter van elkaar scheiden vind ik. Het zou denk ik eerder een belediging voor het huwelijk zijn als je bij elkaar blijft terwijl je elkaar veracht.
Ook ben ik van mening dat je na een scheiding altijd nog kunt hertrouwen.
Trouwen is een bewijs dat je van elkaar houdt, en waarom zou je dat niet kunnen tonen door opnieuw te trouwen?
En hoezo lopen nieuwe huwelijken snel op de klippen? Enkel bewijs hiervan?
Een "eerder" huwelijk kan net zo goed op de klippen lopen als een "nieuw" huwelijk,
maar het hoeft ook dus net zo goed niet.

[Dit bericht is aangepast door Lyn (20-01-2002).]
Oud 19-01-2002, 23:16
Kwamkwammer
Kwamkwammer is offline
Pardon, er zijn zat mensen die het huwelijk wel serieus nemen en toch gescheiden zijn. Hoe dat komt, kan door verschillende dingen komen.

Misschien hertrouwen ze met een ander, maar scheiden weer omdat hun hart nog bij de ander ligt.

Dan zouden het juist mensen zijn die het huwelijk serieus nemen waaarvan een tweede huwelijk mislukt, omdat hun hart nog bij de eerste ligt.
Oud 19-01-2002, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Lyn schreef:
Ik ben het niet met jou eens.
Ik geloof niet dat scheiden ook maar iets te maken heeft met "het serieus nemen van het huwelijk".
Als je niet meer van elkaar houdt,
kun je beter van elkaar scheiden vind ik. Het zou denk ik eerder een belediging voor het huwelijk zijn als je bij elkaar blijft terwijl je elkaar veracht.
Ook ben ik van mening dat je na een scheiding altijd nog kunt hertrouwen.
Trouwen is een bewijs dat je van elkaar houdt, en waarom zou je dat niet kunnen tonen door opnieuw te trouwen?
En hoezo lopen nieuwe huwelijken snel op de klippen? Enkel bewijs hiervan?
Een "eerder" huwelijk kan net zo goed op de klippen lopen als een "nieuw" huwelijk,
maar het hoeft ook dus net zo goed niet.

yow... sluit zich aan

Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 23:34
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Mensen die het huwelijk serieus nemen, scheiden niet. Als mensen wel scheiden, nemen ze het huwelijk dus niet serieus. Conclusie: als mensen scheiden en hun huwelijk dus niet serieus nemen, mogen ze geen nieuw huwelijk aangaan.
Nieuwe huwelijken van gescheiden mensen lopen heel vaak toch weer op de klippen.

100% mee eens.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 01:36
*charm girl*
*charm girl* is offline
niet mee eens. Je zegt 'mensen die scheiden nemen het huwelijk niet serieus' alsof dat een vaststaand feit is. Dat is het niet. Als je niet meer van elkaar houdt, je relatie geen inhoud meer heeft, en je blijft getrouwd, dàn neem je het huwelijk niet serieus vind ik. Natuurlijk moet je proberen het niet zover te laten komen, maar toch.
Getrouwd blijven wanneer er gewoon niets meer is vind ik eerder een blijk van het huwelijk niet serieus nemen dan scheiden.
Van de fouten die je gemaakt hebt in je eerste huwelijk kun je ook leren. Omdat je 1 keer de fout hebt gemaakt met iemand te trouwen die niet de ware bleek te zijn, zou je nooit meer mogen trouwen, nog niet met de man van je dromen?? Wat een onzin zeg.
Mensen maken fouten maar daar mag je ze niet hun hele leven op af blijven rekenen.

Het lijkt me eerder alsof jij liefde/relaties/trouwen niet serieus neemt, aangezien je allerlei "regels" opwerpt die in zo'n relatie zouden moeten werken. Volgens mij mis jij een beetje wat de essentie van de liefde is dan.
Maar ook ik ga op de stellingen in, dus ik blijf (voor jou) hopen dat het je daar om gaat; extreme stellingen plaatsen waaruit discussies voortkomen, waar je het zelf niet mee eens hoeft te zijn~Ik hoop namelijk echt voor jou dat dit niet jouw visie op de liefde is.

[Dit bericht is aangepast door *charm girl* (20-01-2002).]
Oud 20-01-2002, 02:34
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Mensen die het huwelijk serieus nemen, scheiden niet. Als mensen wel scheiden, nemen ze het huwelijk dus niet serieus. Conclusie: als mensen scheiden en hun huwelijk dus niet serieus nemen, mogen ze geen nieuw huwelijk aangaan.
Nieuwe huwelijken van gescheiden mensen lopen heel vaak toch weer op de klippen.

Dat is toch waar, nietwaar?

hmz, maarre...als de vrouw nou wordt mishandeld door de man, dan wil zij denk ik wel gaan scheiden, maar zal dit niet 'mogen' doen omdat ze dan volgens jou de relatie niet serieus neemt...en ook niet mag hertrouwen....is toch sneu voor haar, zij kan er niets aan doen dat ze mishandeld wordt, dan wordt ze nog eens extra gestraft ook :/
Oud 20-01-2002, 09:23
Sister Bliz
Sister Bliz is offline

Mensen die het huwelijk serieus nemen, scheiden niet.

Onzin. Het huwelijk serieus nemen en er een punt achter zetten heeft niets met elkaar te maken.

Conclusie: als mensen scheiden en hun huwelijk dus niet serieus nemen, mogen ze geen nieuw huwelijk aangaan.

Ik vraag me af wie jij bent om dit te concluderen. We zullen het onthouden.

Wat mij betreft, niet dus.

Oud 20-01-2002, 10:15
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:

Onzin. Het huwelijk serieus nemen en er een punt achter zetten heeft niets met elkaar te maken.
Trouwen is: BELOVEN bij elkaar te blijven tot de dood.
Als je dan gaat scheiden. Dan breek je die belofte. Neem je die belofte dan serieus? Ik vind van niet.

Dus ik ben het 100% eens met de stelling .

[edit] 110%, dat kan natuurlijk niet [/edit]

[Dit bericht is aangepast door Rhinus (20-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 10:39
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Trouwen is: BELOVEN bij elkaar te blijven tot de dood.
Als je dan gaat scheiden. Dan breek je die belofte. Neem je die belofte dan serieus? Ik vind van niet.

Dus ik ben het 110% eens met de stelling .
Ik vind het kortzichtig. Stel dat je getrouwd bent toen je 20 was, gelukkig, gezond .. Dan ben je 45 en krijgt je partner een ernstig ongeluk, waardoor hij zoweel fysiek als emotioneel ingrijpend veranderd. Op een gegeven moment is hij zo veranderd, dat het niet meer de man is waar je ooit mee trouwde. En je kunt het niet meer aan op deze manier verder te gaan, ondanks de vele pogingen .. Sorry, maar dit vind ik een voorbeeld van je relatie serieus nemen, maar niet meer 'kunnen'.

Oud 20-01-2002, 10:44
Rhinus
Rhinus is offline
Weet je wat je zegt als je trouwt?
Dat je bij elkaar blijft en voor en tegen spoed (naja, zoiets dan). En je belooft eeuwige trouw.

Kijk ik vind dat als je zoiets belooft je je daaraan moet houden.

Als jij gaat trouwen vragen ze dat (bij elkaar blijven in voor en tegen spoed) als jij dat niet wilt (en dat ben is zo, als ik je vorige repley lees) dan moet je niet trouwen .

Vind ik.
Snappie?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 10:46
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Weet je wat je zegt als je trouwt?
Dat je bij elkaar blijft en voor en tegen spoed (naja, zoiets dan). En je belooft eeuwige trouw.

Kijk ik vind dat als je zoiets belooft je je daaraan moet houden.

Als jij gaat trouwen vragen ze dat (bij elkaar blijven in voor en tegen spoed) als jij dat niet wilt (en dat ben is zo, als ik je vorige repley lees) dan moet je niet trouwen .

Vind ik.
Snappie?
Tuurlijk, maar ik vind het onzin als je scheidt en niet meer opnieuw zou mogen trouwen. En ik vind al helemaal niet dat iemand anders daarover mag oordelen.

Oud 20-01-2002, 10:52
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Tuurlijk, maar ik vind het onzin als je scheidt en niet meer opnieuw zou mogen trouwen. En ik vind al helemaal niet dat iemand anders daarover mag oordelen.

Oke, het is wat extreem, maar op zich ben ik 't er wel mee eens (het na scheiden niet meer trouwen principe).

Kijk, als je gaat scheiden laat je zien dat je de 'trouw regels' niet echt serieus neemt. Toch?
Waarom zou je dan wel voor een 2e keer mogen trouwen? Je hecht er blijkbaar geen/niet zo heel veel waarde aan.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 10:52
tomassonSmeissie
tomassonSmeissie is offline
Ben jij nou zo dom of ben ik het?!
je heb vast wel scheiding van dicht bij meegemaakt?! nou ik dus ook, want me ouders zijn gescheiden, kijk me pa dat is een gore klootzak die nam het niet serieus! hij naait gewoon een anderwijf waar hij over een paar maanden meegaat trouwen! terwijl mijn ma 2 jaar geestelijk kapot is geweest door die zak! en ik wil niets liever voor mijn ma dat ze weer een nieuwe (lat) relatie krijg! sorry hoor maar wat je daar verteld slaat nergens op!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 11:03
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Kijk, als je gaat scheiden laat je zien dat je de 'trouw regels' niet echt serieus neemt. Toch?
Waarom zou je dan wel voor een 2e keer mogen trouwen? Je hecht er blijkbaar geen/niet zo heel veel waarde aan.

Ik hecht heel veel waarde aan trouw en serieus-zijn. Maar scheiden staat voor mij los van serieus-heid ..

En zoals ik al heb gezegd: nee, ik vind niet dat scheiden betekend dat je kerk-regels niet serieus neemt.
Oud 20-01-2002, 11:06
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
tomassonSmeissie schreef:
je heb vast wel scheiding van dicht bij meegemaakt?! nou ik dus ook, want me ouders zijn gescheiden, kijk me pa dat is een gore klootzak die nam het niet serieus! hij naait gewoon een anderwijf waar hij over een paar maanden meegaat trouwen! terwijl mijn ma 2 jaar geestelijk kapot is geweest door die zak! en ik wil niets liever voor mijn ma dat ze weer een nieuwe (lat) relatie krijg! sorry hoor maar wat je daar verteld slaat nergens op!

Kortzichtigheid is eerder dom. Nee, ik heb geen scheiding van dichtbij meegemaakt. (mijn ouders zijn heel gelukkig getrouwd). Je moet het niet generaliseren: omdat jouw vader je moeder heeft verlaten, mogen alle andere mensen die met heel goede redenen scheiden nooit meer opnieuw trouwen? Dt vind ik pas nergens op slaan. En dom
Oud 20-01-2002, 11:28
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Ow.. dit vind ik best freaky eigenlijk..
Ik heb best wel hetzelfde meegemaakt, grotendeels.. of misschien wel helemaal.
Ik ben het dan ook, hoe voorspelbaar, niet met de stelling eens. Het gaat ook helemaal niet om het serieus nemen van het huwelijk.

Citaat:

Dit slaat dus, as usual, helemaal nergens op he. Het is sowieso niet zo dat ze alletwee schuld eraan hoeven te hebben, dus .. nee.
Je zal vast wel weer een heel mooi verhaaltje hebben om me te overtuigen, maar dat werkt niet.
En jij komt uit een perfect gezin.. dat is best duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 11:57
tomassonSmeissie
Citaat:
Sister Bliz schreef:

Kortzichtigheid is eerder dom. Nee, ik heb geen scheiding van dichtbij meegemaakt. (mijn ouders zijn heel gelukkig getrouwd). Je moet het niet generaliseren: omdat jouw vader je moeder heeft verlaten, mogen alle andere mensen die met heel goede redenen scheiden nooit meer opnieuw trouwen? Dt vind ik pas nergens op slaan. En dom

Ik zeg niet dat mensen nooit meer mogen trouwens, ik vind het juist cool dat mensen trouwen, als ze gelukkig zijn. maar wat jij zeg is fout, jij vind dat mensen geen 2 x mogen trouwen, en dat vind ik onzin, ja bij me pa, die heb het recht niet om nog meer kinderen te krijgen en weer te trouwen! ik bedoel hij heb nou een nieuwe zoon van anderhalf! ik zou het klote vinden als hij die familie ook weer verlaat, dat recht heeft tie gewwoon nie!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 11:59
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:

Ik zeg niet dat mensen nooit meer mogen trouwens, ik vind het juist cool dat mensen trouwen, als ze gelukkig zijn. maar wat jij zeg is fout, jij vind dat mensen geen 2 x mogen trouwen, en dat vind ik onzin, ja bij me pa, die heb het recht niet om nog meer kinderen te krijgen en weer te trouwen! ik bedoel hij heb nou een nieuwe zoon van anderhalf! ik zou het klote vinden als hij die familie ook weer verlaat, dat recht heeft tie gewwoon nie!
Ho: Ik zeg juist dat mensen WEL een tweede keer mogen trouwen. En wat jou betreft, heel vervelend dat je vader het gezin verlaten heeft, maar hij heeft natuurlijk ook een eigen leven en recht op geluk, hoe lullig het voor jullie ook is (geweest). Hopelijk vind je moeder weer een nieuwe vriend en kan ze haar verdriet beetje verwerken.

Oud 20-01-2002, 12:06
tomassonSmeissie
oke sorry ik d8 ff dat je dat meisje was die deze topic begon! haha, sorry nogal lullig, nou ik vind dus dat dat meisy die deze topic begon ongelijk had!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 12:29
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
oke sorry ik d8 ff dat je dat meisje was die deze topic begon! haha, sorry nogal lullig, nou ik vind dus dat dat meisy die deze topic begon ongelijk had!
Nou, das mooi

Oud 20-01-2002, 12:30
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Deze topic is trouwens begonnen door een jongen.
Oud 21-01-2002, 03:40
Verwijderd
What a load of crap!

Stel: je móest trouwen (van je ouders b.v.) terwijl je helemaal niet van diegene houdt... als je dan uiteindelijk sterk genoeg bent om voor je rechten op te komen (en te gaan scheiden) waarom zou je dan niet met iemand anders mogen trouwen waar je wél van houdt? (Beetje stom voorbeeld, maar het andere voorbeeld wat ik had stond er al tussen (dat vrouw mishandeld wordt))
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 16:22
Eaglewing
Eaglewing is offline
Niet mee eens!

Scheiden heeft niets met serieus nemen van een huwelijk te maken.
Eerder met verantwoordelijkheden.

Scheiden kan om 2 redenen:
- Noodzaak (het kan zo niet langer)
- Het gevoel is weg

Reden 1, Noodzaak
Je wordt continu benadeelt, misschien wel mishandeld enz. Dan is er een noodzaak om te scheiden. Begrijpelijk, zeker dan mag je hertrouwen, alleen al om weer vertrouwen in een huwelijk te kunnen krijgen.
Zeker huwelijken van deze cat. lopen niet op de klippen!

Reden 2, ben ik het mee eens als je dan scheid neem je je belofte aan je partner niet (meer) serieus. Je verbreekt die.
In mijn ogen komt er in een huwelijk altijd een moment dat het gevoel weg is. Maar als je daar aan werkt, kan het wel weer komen. (k heb het hier over liefde en niet verliefdheid.)
Van mij mogen die mensen ook gewoon hertrouwen, op eigen verantwoording. De kans is aanwezig dat het ook hier fout gaat, maar in mijn ogen is die niet ontzettend veel groter dan bij het 1e huwelijk van mensen.

*vraagt zich af waar de abt zich op baseert bij een zin als deze: "Nieuwe huwelijken van gescheiden mensen lopen heel vaak toch weer op de klippen."*
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 16:26
B.G.G.O
B.G.G.O is offline
en waarom dan niet? omdat ze zich zelf verdriet doen? das hun eigen zaak. Verder zijn al die huwelijken goed voor de middenstand. Moet jij maar eens kijken hoeveel geld 1 huwelijk wel niet in het laatje brengt bij de middenstand. Je hebt het verder (nog) niet over kinderen, dat zal zo wel in je reactie komen. Maar in principe moeten die mensen dat toch zelf weten.
Oud 21-01-2002, 16:27
B.G.G.O
B.G.G.O is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Ik vind het kortzichtig. Stel dat je getrouwd bent toen je 20 was, gelukkig, gezond .. Dan ben je 45 en krijgt je partner een ernstig ongeluk, waardoor hij zoweel fysiek als emotioneel ingrijpend veranderd. Op een gegeven moment is hij zo veranderd, dat het niet meer de man is waar je ooit mee trouwde. En je kunt het niet meer aan op deze manier verder te gaan, ondanks de vele pogingen .. Sorry, maar dit vind ik een voorbeeld van je relatie serieus nemen, maar niet meer 'kunnen'.

sluit ik me bij aan
Oud 21-01-2002, 16:46
Rhinus
Rhinus is offline
Als scheiden 'mag'.
Wat is er dan speciaal aan trouwen?
Gewoon een feest erbij ofzo?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 16:50
miro
miro is offline
Als een vrouw wordt mishandeld en ze gaat scheiden, neemt ze het huwelijk niet serieus en verdient ze geen nieuwe kans?

Kben het helemaal niet met de stelling eens, omdat je gescheiden bent mag je niet opnieuw trouwen maar wat bereik je daarmee? Je zal niet minder van iemand houden of zo. Iedereen wordt verliefd en of je er nou mee wilt trouwen of niet iedereen verdient ook meerdere kansen in de liefde.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 16:53
Rhinus
Rhinus is offline
Je moet niet met iemand trouwen die je mishandeld.

MAAR DAT KUN JE TOCH NIET WETEN DAT IE DAT GAAN DOEN ALS JE MET DIE GENE TROUWT!
Dus ken je elkaar blijkbaar nog niet goed genoeg om te trouwen.

[ZO denk ik erover ]
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 16:59
apart persoontje
apart persoontje is offline

Jij hoeft toch niet degene te zijn die het huwelijk niet serieus neemt, je partner kan diegene zijn (bijv. vreemd gaan). Je hoeft dan niet altijd over je heen te laten lopen. En omdat jouw partner het niet serieus neemt, mag jij nog wel hertrouwen.

Trouwens waarom wil iedereen zo graag nog een keer trouwen, als je toch echt van elkaar houdt is zo'n papiertje toch nergens voor nodig.
Oud 21-01-2002, 17:00
B.G.G.O
B.G.G.O is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Je moet niet met iemand trouwen die je mishandeld.

MAAR DAT KUN JE TOCH NIET WETEN DAT IE DAT GAAN DOEN ALS JE MET DIE GENE TROUWT!

[ZO denk ik erover ]
Maar mensen veranderen, iemand die eerst heel vriendelijk was, kan door bijvoorbeeld stress of een vervelende gebeurteis veranderen, en als hij dan gaat mishandelen, is scheiden een uitkomst. En om dan mensen verder uit te sluiten van trouwerijen. Je kunt altijd nog weer de ware tegenkomen. Dat weet je gewoon niet van tevoren.
Oud 21-01-2002, 17:00
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
apart persoontje schreef:

Jij hoeft toch niet degene te zijn die het huwelijk niet serieus neemt, je partner kan diegene zijn (bijv. vreemd gaan). Je hoeft dan niet altijd over je heen te laten lopen. En omdat jouw partner het niet serieus neemt, mag jij nog wel hertrouwen.

Trouwens waarom wil iedereen zo graag nog een keer trouwen, als je toch echt van elkaar houdt is zo'n papiertje toch nergens voor nodig.
Ik wijzig mijn menig naar deze.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 17:46
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Er komen allerlei emotionele reacties over allerlei probleemgevallen. Hoe erg die ook zijn, ik zou het liefst bij de stelling proberen te blijven.
Mensen die uitgehuwelijkt zijn, zoals dat in onder meer de islamitische en hindoestaanse godsdienst voorkomt, bijvoorbeeld, mogen niet van elkaar scheiden, of ze nu van elkaar houden of niet.
Ze zijn conform de binnen hun cultuur heersende normen uitgehuwelijkt. Daar mogen anderen niet in gaan "stoken" door ze aan te zetten tot binnen andere geloofsrichtingen gangbare ritueeldoorbrekingen.
De enige mogelijkheid voor aan elkaar uitgehuwelijkte mensen om hun boosheid over het gedrag van hun ouders, of liever: het antieke normen- en waardensysteem dat die ouders binnen hun traditie aanhangen, is: hun eigen kinderen later hetzelfde aandoen.
Je wijkt af.

Oud 21-01-2002, 17:48
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ooit hebben ze van elkaar gehouden en zijn ze een huwelijk aangegaan.
Je houdt je niet aan de stelling .

Oud 21-01-2002, 17:51
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
de abt van sion schreef:
Ik denk juist dat die man, als hij zijn huwelijk niet serieus neemt, zo genadeloos (financieel) uitgeknepen moet worden, dat hij een nieuwe relatie wel uit zijn hoofd zet. Het is duidelijk dat deze man zich puur richt op eigenbelang en daarbij over lijken gaat.

Hij richt zich idd op eigenbelang. Je hebt het niet goed begrepen: hij heeft al een nieuwe relatie. En over lijken gegaan? Dat is een overdrijving.

Eerst moet het recht op geluk van het verlaten gezin worden gewaarborgd, en pas dan kan er eventueel naar dat van die man worden gekeken.

Welkom in 2002, waar het individu belangrijker is als het collectief, en dus ook iedereen voor zichzelf mag en doet beslissen wat hij/zij wil. Wie ben jij om te zeggen dat het gezin belangrijker is als een individu?

[Dit bericht is aangepast door Sister Bliz (21-01-2002).]
Oud 21-01-2002, 17:53
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
[B]Je moet niet met iemand trouwen die je mishandeld.

MAAR DAT KUN JE TOCH NIET WETEN DAT IE DAT GAAN DOEN ALS JE MET DIE GENE TROUWT

[ZO denk ik erover ]
En wat dacht je ervan dat mensen, ook als ze al getrouwd zijn, kunnen veranderen?

Oud 21-01-2002, 17:56
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Als scheiden 'mag'.
Wat is er dan speciaal aan trouwen?
Gewoon een feest erbij ofzo?
Nee, ik zie het huwelijk wel degelijk als een belofte. Maar ik vind dat deze stelling way too extreem is: er zijn zoveel situaties waarin scheiden geen misdaad is.

Oud 21-01-2002, 18:48
B.G.G.O
B.G.G.O is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Je wijkt af.
Jullie wijken af
Oud 21-01-2002, 20:40
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Heb ik ooit gezegd dat scheiden een misdaad is?

Ja hallo, jij kwam hier met die stelling dat gescheiden mensen niet meer mogen trouwen

Oud 21-01-2002, 20:42
Sister Bliz
Sister Bliz is offline

Maar hij is schuldig aan psychische moord.
Die vrouw had/heeft ook nog zoiets als eigenwaarde, beste. Niemand kan je neerhalen, tenzij jij die persoon daarvoor toestemming geeft.

Ook in 2002 is het individu absoluut niet belangrijker dan het collectief. Jammer voor jou, maar in 2002 mag jij op maar heel weinig gebieden zelf beslissen. En bij mensen zoals jij is dat maar goed ook.

Haha Sukkel.
Oud 21-01-2002, 21:36
Rhinus
Rhinus is offline
de abt van sion
Ik ben het eigelijk wel met je eens.
Maar als mensen scheiden kan dat aan 1 persoon liggen. Die gaat vreemd/wil scheiden.

Daar kan de ander dan toch niks aan doen?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 21:47
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Nee.
Dus?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 22:12
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ik zou nooit zo diep zakken dat ik iemand met wie ik een gesprek voerde, een sukkel zou noemen. Helaas voor jou zegt het woord dat je gebruikt meer over jezelf dan over mij.

Vanaf het begin vind ik je geen goed gesprek voeren. En als jij mij beledigt, beledig ik terug
Oud 22-01-2002, 09:47
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
"Ook in 2002 is het individu absoluut niet belangrijker dan het collectief. Jammer voor jou, maar in 2002 mag jij op maar heel weinig gebieden zelf beslissen. En bij mensen zoals jij is dat maar goed ook."
Oud 24-01-2002, 23:54
independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

En ook al IS het dan waar, dan is dat toch altijd nog hun eigen zaak? Als mensen in een nieuwe relatie nieuw geluk denken te kunnen vinden, wie ben jij dan om te zeggen dat ze dat beter niet kunnen, omdat "het dan toch weer op de klippen loopt"? Wat kan jou het in vredesnaam schelen?

------------------
Yet you say that revolution will bring freedom for us all, Well freedom just ain't freedom when your back's against the wall...

[Dit bericht is aangepast door independancy wanted (25-01-2002).]
Oud 24-01-2002, 23:59
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
independancy wanted schreef:
En ook al IS het dan waar, dan is dat toch altijd nog hun eigen zaak? Als mensen in een nieuwe relatie nieuw geluk denken te kunnen vinden, wie ben jij dan om te zeggen dat ze dat beter niet kunnen, omdat "het dan toch weer op de klippen loopt"? Wat kan jou het in vredesnaam schelen?
1) Het is in de meeste gevallen zeker niet uitsluitend hun eigen zaak.
2) Mensen mogen van mij alle geluk van de wereld zoeken en beleven. En daarbij alle fouten van de wereld maken. Maar dat kan toch ook met een samenlevingscontract? Dat biedt toch alle voordelen van het huwelijk? Maar het mist de nadelen. Dan kun je het huwelijk bewaren voor mensen die een hoger ideaal willen bereiken.

Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 00:10
independancy wanted
Citaat:
de abt van sion schreef:
1) Het is in de meeste gevallen zeker niet uitsluitend hun eigen zaak.
---> want.......?

2) Mensen mogen van mij alle geluk van de wereld zoeken en beleven. En daarbij alle fouten van de wereld maken. Maar dat kan toch ook met een samenlevingscontract? Dat biedt toch alle voordelen van het huwelijk? Maar het mist de nadelen. Dan kun je het huwelijk bewaren voor mensen die een hoger ideaal willen bereiken.
---> Dan moet je me even duidelijk maken wat je voor "hoger ideaal" bereikt met trouwen dan met een samenlevingscontract
Oud 25-01-2002, 00:14
independancy wanted
en nogmaals: wat dan nog? Dan doen ze dat toch fijn? Dan hebben ze maar ook gelijk alle nadelen van het huwelijk.. nou en! Da's dan toch niet jou probleem, dus dan vind ik ook niet dat je kan zeggen "dat het eigelijk niet zou moeten kunnen"
Oud 25-01-2002, 20:15
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Situatie.
Een man en een vrouw gaan trouwen. Ze willen allebij heel graag maar helaas gaat het niet zoals verwacht. De vrouw neemt het huwlijk niet serieus. Ze gaan schijden. De man vind het heel erg en word 10 jaar later stapel verliefd op een ander. Hij wil het dolgraag weer proberen. (hij was eigenlijk al tegen de schijding in het vorig huwlijk maar hiel zoveel van de vrouw dat hij haar niet wilde dwingen, omdat hij wist dat ze dan doodongelukkig zou worden. Hoe moeilijk hij het ook vond.) Moet je die mensen dan verbieden te trouwen omdat die man al getrouwd is geweest? Alsof hij er wat aan kon doen.

Oud 25-01-2002, 20:17
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Owja, mijn moeder is nu voor de derde keer getrouwd en het ziet er naar uit dat mijn ouders voor altijd bij elkaar zullen blijven. Ze hebben gewoon geen reden om te schijden. ZO ken ik er wel meer.

Reageren

Regels voor berichten