Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
100% mee eens. |
![]() |
|
![]() |
niet mee eens. Je zegt 'mensen die scheiden nemen het huwelijk niet serieus' alsof dat een vaststaand feit is. Dat is het niet. Als je niet meer van elkaar houdt, je relatie geen inhoud meer heeft, en je blijft getrouwd, dàn neem je het huwelijk niet serieus vind ik. Natuurlijk moet je proberen het niet zover te laten komen, maar toch.
Getrouwd blijven wanneer er gewoon niets meer is vind ik eerder een blijk van het huwelijk niet serieus nemen dan scheiden. Van de fouten die je gemaakt hebt in je eerste huwelijk kun je ook leren. Omdat je 1 keer de fout hebt gemaakt met iemand te trouwen die niet de ware bleek te zijn, zou je nooit meer mogen trouwen, nog niet met de man van je dromen?? Wat een onzin zeg. Mensen maken fouten maar daar mag je ze niet hun hele leven op af blijven rekenen. Het lijkt me eerder alsof jij liefde/relaties/trouwen niet serieus neemt, aangezien je allerlei "regels" opwerpt die in zo'n relatie zouden moeten werken. Volgens mij mis jij een beetje wat de essentie van de liefde is dan. Maar ook ik ga op de stellingen in, dus ik blijf (voor jou) hopen dat het je daar om gaat; extreme stellingen plaatsen waaruit discussies voortkomen, waar je het zelf niet mee eens hoeft te zijn~Ik hoop namelijk echt voor jou dat dit niet jouw visie op de liefde is. [Dit bericht is aangepast door *charm girl* (20-01-2002).]
||
Citaat:
hmz, maarre...als de vrouw nou wordt mishandeld door de man, dan wil zij denk ik wel gaan scheiden, maar zal dit niet 'mogen' doen omdat ze dan volgens jou de relatie niet serieus neemt...en ook niet mag hertrouwen....is toch sneu voor haar, zij kan er niets aan doen dat ze mishandeld wordt, dan wordt ze nog eens extra gestraft ook :/
|
Mensen die het huwelijk serieus nemen, scheiden niet. Onzin. Het huwelijk serieus nemen en er een punt achter zetten heeft niets met elkaar te maken. Conclusie: als mensen scheiden en hun huwelijk dus niet serieus nemen, mogen ze geen nieuw huwelijk aangaan. Ik vraag me af wie jij bent om dit te concluderen. We zullen het onthouden. Dat is toch waar, nietwaar? Wat mij betreft, niet dus.
||
![]() |
Citaat:
Als je dan gaat scheiden. Dan breek je die belofte. Neem je die belofte dan serieus? Ik vind van niet. Dus ik ben het 100% eens met de stelling ![]() [edit] 110%, dat kan natuurlijk niet ![]() [Dit bericht is aangepast door Rhinus (20-01-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Weet je wat je zegt als je trouwt?
Dat je bij elkaar blijft en voor en tegen spoed (naja, zoiets dan). En je belooft eeuwige trouw. Kijk ik vind dat als je zoiets belooft je je daaraan moet houden. Als jij gaat trouwen vragen ze dat (bij elkaar blijven in voor en tegen spoed) als jij dat niet wilt (en dat ben is zo, als ik je vorige repley lees) dan moet je niet trouwen ![]() Vind ik. Snappie? |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Kijk, als je gaat scheiden laat je zien dat je de 'trouw regels' niet echt serieus neemt. Toch? Waarom zou je dan wel voor een 2e keer mogen trouwen? Je hecht er blijkbaar geen/niet zo heel veel waarde aan. |
![]() |
|
![]() |
Ben jij nou zo dom of ben ik het?!
je heb vast wel scheiding van dicht bij meegemaakt?! nou ik dus ook, want me ouders zijn gescheiden, kijk me pa dat is een gore klootzak die nam het niet serieus! hij naait gewoon een anderwijf waar hij over een paar maanden meegaat trouwen! terwijl mijn ma 2 jaar geestelijk kapot is geweest door die zak! en ik wil niets liever voor mijn ma dat ze weer een nieuwe (lat) relatie krijg! sorry hoor maar wat je daar verteld slaat nergens op! |
![]() |
||
Citaat:
Ik hecht heel veel waarde aan trouw en serieus-zijn. Maar scheiden staat voor mij los van serieus-heid .. En zoals ik al heb gezegd: nee, ik vind niet dat scheiden betekend dat je kerk-regels niet serieus neemt.
||
Citaat:
Kortzichtigheid is eerder dom. Nee, ik heb geen scheiding van dichtbij meegemaakt. (mijn ouders zijn heel gelukkig getrouwd). Je moet het niet generaliseren: omdat jouw vader je moeder heeft verlaten, mogen alle andere mensen die met heel goede redenen scheiden nooit meer opnieuw trouwen? Dt vind ik pas nergens op slaan. En dom ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Ik heb best wel hetzelfde meegemaakt, grotendeels.. of misschien wel helemaal. Ik ben het dan ook, hoe voorspelbaar, niet met de stelling eens. Het gaat ook helemaal niet om het serieus nemen van het huwelijk. Citaat:
Je zal vast wel weer een heel mooi verhaaltje hebben om me te overtuigen, maar dat werkt niet. En jij komt uit een perfect gezin.. dat is best duidelijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zeg niet dat mensen nooit meer mogen trouwens, ik vind het juist cool dat mensen trouwen, als ze gelukkig zijn. maar wat jij zeg is fout, jij vind dat mensen geen 2 x mogen trouwen, en dat vind ik onzin, ja bij me pa, die heb het recht niet om nog meer kinderen te krijgen en weer te trouwen! ik bedoel hij heb nou een nieuwe zoon van anderhalf! ik zou het klote vinden als hij die familie ook weer verlaat, dat recht heeft tie gewwoon nie! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
What a load of crap!
Stel: je móest trouwen (van je ouders b.v.) terwijl je helemaal niet van diegene houdt... als je dan uiteindelijk sterk genoeg bent om voor je rechten op te komen (en te gaan scheiden) waarom zou je dan niet met iemand anders mogen trouwen waar je wél van houdt? (Beetje stom voorbeeld, maar het andere voorbeeld wat ik had stond er al tussen (dat vrouw mishandeld wordt)) |
![]() |
|
Niet mee eens!
Scheiden heeft niets met serieus nemen van een huwelijk te maken. Eerder met verantwoordelijkheden. Scheiden kan om 2 redenen: - Noodzaak (het kan zo niet langer) - Het gevoel is weg Reden 1, Noodzaak Je wordt continu benadeelt, misschien wel mishandeld enz. Dan is er een noodzaak om te scheiden. Begrijpelijk, zeker dan mag je hertrouwen, alleen al om weer vertrouwen in een huwelijk te kunnen krijgen. Zeker huwelijken van deze cat. lopen niet op de klippen! Reden 2, ben ik het mee eens als je dan scheid neem je je belofte aan je partner niet (meer) serieus. Je verbreekt die. In mijn ogen komt er in een huwelijk altijd een moment dat het gevoel weg is. Maar als je daar aan werkt, kan het wel weer komen. (k heb het hier over liefde en niet verliefdheid.) Van mij mogen die mensen ook gewoon hertrouwen, op eigen verantwoording. De kans is aanwezig dat het ook hier fout gaat, maar in mijn ogen is die niet ontzettend veel groter dan bij het 1e huwelijk van mensen. *vraagt zich af waar de abt zich op baseert bij een zin als deze: "Nieuwe huwelijken van gescheiden mensen lopen heel vaak toch weer op de klippen."* |
![]() |
|
![]() |
en waarom dan niet? omdat ze zich zelf verdriet doen? das hun eigen zaak. Verder zijn al die huwelijken goed voor de middenstand. Moet jij maar eens kijken hoeveel geld 1 huwelijk wel niet in het laatje brengt bij de middenstand. Je hebt het verder (nog) niet over kinderen, dat zal zo wel in je reactie komen. Maar in principe moeten die mensen dat toch zelf weten.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Als een vrouw wordt mishandeld en ze gaat scheiden, neemt ze het huwelijk niet serieus en verdient ze geen nieuwe kans?
Kben het helemaal niet met de stelling eens, omdat je gescheiden bent mag je niet opnieuw trouwen maar wat bereik je daarmee? Je zal niet minder van iemand houden of zo. Iedereen wordt verliefd en of je er nou mee wilt trouwen of niet iedereen verdient ook meerdere kansen in de liefde. |
![]() |
|
![]() |
Jij hoeft toch niet degene te zijn die het huwelijk niet serieus neemt, je partner kan diegene zijn (bijv. vreemd gaan). Je hoeft dan niet altijd over je heen te laten lopen. En omdat jouw partner het niet serieus neemt, mag jij nog wel hertrouwen. Trouwens waarom wil iedereen zo graag nog een keer trouwen, als je toch echt van elkaar houdt is zo'n papiertje toch nergens voor nodig.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
de abt van sion schreef:
Ik denk juist dat die man, als hij zijn huwelijk niet serieus neemt, zo genadeloos (financieel) uitgeknepen moet worden, dat hij een nieuwe relatie wel uit zijn hoofd zet. Het is duidelijk dat deze man zich puur richt op eigenbelang en daarbij over lijken gaat. Hij richt zich idd op eigenbelang. Je hebt het niet goed begrepen: hij heeft al een nieuwe relatie. En over lijken gegaan? Dat is een overdrijving. Eerst moet het recht op geluk van het verlaten gezin worden gewaarborgd, en pas dan kan er eventueel naar dat van die man worden gekeken. Welkom in 2002, waar het individu belangrijker is als het collectief, en dus ook iedereen voor zichzelf mag en doet beslissen wat hij/zij wil. Wie ben jij om te zeggen dat het gezin belangrijker is als een individu? [Dit bericht is aangepast door Sister Bliz (21-01-2002).]
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Maar hij is schuldig aan psychische moord. Die vrouw had/heeft ook nog zoiets als eigenwaarde, beste. Niemand kan je neerhalen, tenzij jij die persoon daarvoor toestemming geeft. Ook in 2002 is het individu absoluut niet belangrijker dan het collectief. Jammer voor jou, maar in 2002 mag jij op maar heel weinig gebieden zelf beslissen. En bij mensen zoals jij is dat maar goed ook. Haha ![]()
||
Citaat:
Vanaf het begin vind ik je geen goed gesprek voeren. En als jij mij beledigt, beledig ik terug ![]()
|
"Ook in 2002 is het individu absoluut niet belangrijker dan het collectief. Jammer voor jou, maar in 2002 mag jij op maar heel weinig gebieden zelf beslissen. En bij mensen zoals jij is dat maar goed ook."
||
Citaat:
------------------ Yet you say that revolution will bring freedom for us all, Well freedom just ain't freedom when your back's against the wall... [Dit bericht is aangepast door independancy wanted (25-01-2002).]
||
![]() |
Citaat:
2) Mensen mogen van mij alle geluk van de wereld zoeken en beleven. En daarbij alle fouten van de wereld maken. Maar dat kan toch ook met een samenlevingscontract? Dat biedt toch alle voordelen van het huwelijk? Maar het mist de nadelen. Dan kun je het huwelijk bewaren voor mensen die een hoger ideaal willen bereiken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Een man en een vrouw gaan trouwen. Ze willen allebij heel graag maar helaas gaat het niet zoals verwacht. De vrouw neemt het huwlijk niet serieus. Ze gaan schijden. De man vind het heel erg en word 10 jaar later stapel verliefd op een ander. Hij wil het dolgraag weer proberen. (hij was eigenlijk al tegen de schijding in het vorig huwlijk maar hiel zoveel van de vrouw dat hij haar niet wilde dwingen, omdat hij wist dat ze dan doodongelukkig zou worden. Hoe moeilijk hij het ook vond.) Moet je die mensen dan verbieden te trouwen omdat die man al getrouwd is geweest? Alsof hij er wat aan kon doen.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Enquête: Jeugdcriminaliteit Erbenda | 35 | 11-02-2013 15:58 | |
Verhalen & Gedichten |
Als niemand kijkt I C U | 12 | 08-03-2006 16:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ayaan Hirsi Ali begint met zomeroffensief? Mujahideen | 200 | 21-09-2004 09:04 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
The Bold and the Beautiful smackup | 17 | 25-11-2003 19:59 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
nederlands boekverslag ard16slot | 2 | 22-05-2003 18:51 | |
Lifestyle |
Familie kaleidoscope | 68 | 01-07-2002 17:10 |