Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2009, 15:10
Daboman
Daboman is offline
Hoezo heeft ze verloren? Alsof het om overleven gaat. Staat er niet in de spelregels dat de dorpelingen winnen als zij de wolven hebben opgehangen en de geliefden dood zijn? Er staat nergens dat je als dorpeling wint als je tot het eind van het spel overleeft. Dus nee, het is nog helemaal niet bekend wie er van wie wint.
Oud 16-10-2009, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Ik ben altijd tegen schapen geweest. Bovendien zei ik nergens dat iedereen op een ander moest gaan stemmen, maar dat men zelf moest nadenken. Van schapende mensen wordt misbruik gemaakt.

Nogmaals, meeschapen is dom.
Meeschapen is inderdaad in de meeste gevallen niet verstandig; het hangt echter van de situatie af, of althans, van de fase van het spel. Op een gegeven moment wordt eensgezindheid tóch belangrijk, wil je er iemand uit kunnen krijgen - ik persoonlijk vind dat dit met name voor het eindstadium van het spel geldt. Dan zijn er immers niet zo veel spelers meer over. Ik zeg echter niet dat we nu met zijn allen maar moeten gaan blijven meeschapen; ik vind dat je het een beetje uit zijn verband rukt, of het in ieder geval een beetje aandikt. Natuurlijk is zelf nadenken leuk en maakt het het spel interessanter, maar dat sluit niet uit dat een verrader daar niet misbruik van kan maken. Meeschapen & zelf nadenken - het zijn eigenlijk twee extremen waar een goede, ervaren verrader prima mee uit de voeten kan. De kunst is om in dit spel een goede balans te vinden tussen meeschapen en zelf nadenken, een soort van gulden middenweg dus. Dat is zeker niet gemakkelijk, want dat maakt het tot een soort grijs gebied. Maar als de dorpelingen die gulden middenweg hebben gevonden, wordt het pas extra moeilijk voor een verrader om zijn werk te doen. Helaas blijft het meestal bij één van de twee extremen, en omdat het ene uiteinde (meeschapen) al een zo'n beproefde methode is voor een verrader, is het iets veiliger voor een verrader om meer op te roepen tot het andere uiteinde (zelf nadenken). Dit resulteert ook in meerdere visies van dorpelingen, dus meer ophang-kandidaten, waardoor de dorpelingen verward kunnen raken en door de bomen het bos niet meer kunnen zien. Kortom: er kan verwarring ontstaan, en in dat geval werkt zelf nadenken averechts voor de dorpelingen (waar de wolven dan hun voordeel mee kunnen doen).

Citaat:
Ehm? Ik ga rustig discussies aan, maar dat ik jou toevallig nou achterlijk vind spelen wil nog niet zeggen dat ik me superieur opstel.
Misschien is superieur niet het juiste woord; eerder spelleiderig, forumbazerig of belerend (dus meer op het autoritaire af). Je probeert, zoals je toegaf, inderdaad controle uit te oefenen op het spel - je gaat daarbij zelfs zo ver dat je zeggenschap probeert te krijgen over hoe anderen hun posts moeten inrichten. Ik zag een paar posts terug Archont al zoveel mogelijk alles in één post proberen te proppen. (Op zich had je daarmee wel een begrijpelijk punt, dat geef ik toe, maar het illustreert voor mij alleen maar hoezeer je het spel naar je hand probeert te zetten en hoe makkelijk de mensen schijnbaar naar jouw pijpen dansen.) Kortom: je probeert krampachtiger dan ieder ander om controle te krijgen over het spel, waar ik een verrader wel voor aanzie. Héél eventueel zou het ook nog iets voor een geliefde kunnen zijn, want voor een geliefde (die dan het beste wel een ervaren speler moet zijn) kan het ook lonen om het spel op een dergelijke manier naar de hand te zetten.

Citaat:
Zie mijn eerder geplaatste postrijtje, mensen als Testout.com hebben nog aanzienlijk minder en vooral minder zinvols geplaatst. Grappig dat je je oude rivaal Biertank wel noemt, maar die mensen niet. Typisch, typisch.
Ik neem aan dat je jouw rijtje in deze post bedoelt. Ik moet zeggen dat ik in dit spel wel degelijk over een aantal van die mensen heb gesproken. Mutsieprutsie had ik al als potentiële slechterik aangemerkt, omdat ze op een veilige plaats stond in zowel het rijtje van ggcy8 als dat van mij. Over Tink* had ik eerder gezegd dat ik haar geloofde en haar niet verdacht vond; nu ben ik daar iets minder zeker van, maar nog niet in die mate dat ik haar écht officieel als verdachte wil aanmerken. Bij de overige mensen die je genoemd had heb ik (nog) geen verdenkingen, dus het is niet nodig voor mij om ze ook te noemen. Je hebt Testout.com overigens een aantal keren genoemd, over hij/zij (geslacht is mij onbekend) wil ik zeggen dat hoewel het betreurenswaardig is dat hij/zij niet zo actief is, het wel eigen is aan hem/haar. Mijn ervaring met een vorig spel dat ik met Testout.com had gespeeld, is namelijk dat hij/zij ook redelijk stil was - en als ik het me goed herinner, was hij/zij toen gewoon een dorpeling. Van wat ik tot nu toe heb gezien, vind ik - ook qua gevoel - Testout.com eigenlijk niet echt verdacht. Ik geloof zijn/haar reden wel, en daarom heb ik Testout.com ook niet als verdachte genoemd. Ik begrijp de optiek wel dat je op een stil en onopvallend persoon wilt stemmen, dat is eigenlijk ook een goed recht - maar het is wel iets dat je, ervan uitgaande dat je de verrader bent, wél goed zou uitkomen nadat ik van de galg ben afgehaald. Het is immers een manier van iets meer low-key gaan, en bovendien een veilig iemand om op te stemmen (bij een persoon met meer postactiviteit zou het iets meer gaan opvallen). Dus dit is eigenlijk wel een beetje een geval waarbij voor beide partijen/scenario's wel iets gezegd kan worden.

Citaat:
Oh, en "Jurre", misschien wordt het tijd dat je vecht als een man, en geen "theorieën" maakt over mensen die je toevallig net tegen de haren instrijken.
Uiteraard zag ik deze beschuldiging al van mijlen ver aankomen, en net als voorheen kan ik alleen maar zeggen dat dat niet aan de orde is en het inderdaad puur toeval is. (Ik ben bijvoorbeeld niet de enige die in jou wel een slechterik ziet; Wammus heeft ook een paar goede punten tegen jou gemaakt.) Maar natuurlijk komt het een verrader goed uit om hier op te blijven hameren, in de hoop mijn geloofwaardigheid aan te tasten en het zo voor elkaar te krijgen dat ze de dorpsgek straal negeren. Dat laatste zou eigenlijk wel jammer zijn, want de dorpsgek kan voor de dorpelingen een mooi wapen zijn tegen de wolven en andere slechteriken. Iedereen weet immers mijn functie, waardoor ze dus niet meer hoeven te twijfelen of ik nou een slechterik ben of niet - een van de weinige stukjes zekerheid in dit spel. Ik sta aan de kant van de dorpelingen en heb het beste met hen voor, en ik vertel hen gewoon mijn mening. Ze mogen zelf weten wat ze ermee doen, ik dwing ze nergens toe (natuurlijk hoop ik wel dat ze in ieder geval gewoon luisteren; als ik die hoop niet had, typte ik dit allemaal niet). Ik denk wat ik denk, en ik ga niét politiek-correct doen en bij voorbaat een blind oog toekeren aan mensen als jij en Biertank puur en alleen uit angst om voor wraakzuchtig te worden uitgemaakt. Pas dán zou ik echt geen ruggegraat hebben en het spel niet waardig zijn, want dan zou ik mijzelf voorrang geven over het grotere goed van de dorpelingen. En dus zeg ik wat ík persoonlijk vind, met alle risico's van dien. Ik vecht, want ik steek hier tijd en moeite in, zoals ik altijd al heb gedaan in het weerwolfspel.

Citaat:
Vertel dan meteen even over jouw verstuurde pm's, ook niet geheel irrelevant. [...] terwijl je mij vuile pm's stuurt en Biertank niet mag vanwege zijn screenshot actie.
De Spelleiders én jij raadden mij met klem aan om off-topic zaken per PM te bespreken. Hier heb ik gehoor aan gegeven, en dit op een nette manier zonder schelden gedaan. Dat jij nu aan die off-topic PM's refereert zonder dat de dorpelingen de inhoud ervan verder kunnen controleren, vind ik benedenmaats en in tegenspraak met wat jij zélf zei over on-topic blijven in het spel.

Citaat:
DP is inderdaad altijd tegen het meeschapen, daar zie ik tot nu toe nog niks verdachts in. Wel opvallend vind ik het dat Biertank zich zo op de vlakte houdt. Van te voren verheugde hij zich zo op dit spel.
Hetzelfde vind ik overigens eigenlijk ook wel van toepassing op JasperJD. Hij zat te pópelen en kon niet wachten om eindelijk met het spel te beginnen (nog vóór de functies überhaupt uitgedeeld waren), en nu is dat helemaal afgezwakt. Dat is toch wel een beetje merkwaardig.

Citaat:
Ze heeft nutteloze posts en ze komt over als een ontiegelijke n00b terwijl ze dat volgend mij niet is!
Hier zit eigenlijk ook wel iets in. Zoemzoem is een oude rot in het spel en heeft dus veel ervaring. Wel heeft ze het spel al een hele tijd niet meer gespeeld, geloof ik (please correct me if I´m wrong), waardoor het wel mógelijk is dat ze er even in moet komen omdat er bijvoorbeeld zoveel nieuwe functies zijn bijgekomen (en daardoor dus meer de kat uit de boom kijkt). Aan de andere kant zou ze ook bijvoorbeeld een slechterik kunnen zijn en daarmee expres een beetje n00berig over willen komen. Maar dat vind ik wel een gedurfd risico, voor een ervaren speler om een beetje n00berig te doen, omdat anderen dat toneelstukje dan toch al snel doorhebben (tenzij reversed psychology, natuurlijk). Daarom ben ik vooralsnog niet geneigd om te denken dat ze écht slecht is; er zijn voor mij op dit moment toch wel verdachtere mensen.

Citaat:
Jurre, maak jij nog steeds de stemlijstjes?
Ja, die neem ik nog steeds graag voor mijn rekening, als iedereen dat wilt. Even een momentje, ik ga er nu eentje samenstellen.

Laatst gewijzigd op 16-10-2009 om 15:51.
Oud 16-10-2009, 15:24
Daboman
Daboman is offline
Kan je dat even samenvatten?

En ik kan je nu al garanderen dat DP het natuurlijk nooit met je eens gaat zijn dat hij de verrader is
Oud 16-10-2009, 15:41
Verwijderd
Dit zijn de stemstatistieken van dit moment. Ik zeg er wel meteen even bij dat ik alles ietsje haastig heb doorgelezen (dus het is mogelijk dat ik iets over het hoofd heb gezien), omdat ik dadelijk de trein moet nemen naar mijn ouders (aangezien ik daar dit weekend ga verblijven). Ik verwacht daardoor het grootste gedeelte van de avond onbereikbaar te zijn, dus enige updates van het stemlijstje moeten jullie dan even zelf doen.

Testout.com
1. Dark Phoenix (onder voorbehoud)

JasperJD
1. grl

Biertank 52
1. Daboman (onder voorbehoud)

zoemzoem
1. JasperJD (onder voorbehoud)

Definitieve stemlijst voor hangronde #1: klik hier!
Uitslag eerste eetronde: Abzg
Definitieve stemlijst voor hangronde #2: klik hier!
Uitslag eerste eetronde: niemand opgehangen.
Oud 16-10-2009, 16:05
Verwijderd
Ik stem op Biertank 52, om mijn vorig genoemde post en zijn verschrikkelijk slechte verweer.
Oud 16-10-2009, 16:53
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Ik ga deze ronde voor biertank omdat ie me te stil is

edit: Te stil voor zijn doen dan. Hij is volgens mij normaal veel fanatieker en dat vind ik maar raar!

Laatst gewijzigd op 16-10-2009 om 17:06.
Oud 16-10-2009, 16:57
Tink*
Tink* is offline
Ik ga nu stemmen (voor ik het weer vergeet ) en op Biertank. Beetje roepen dat je een functie hebt al dan niet slecht. Ja nou jammer dan, nu even het zekere voor het onzeker nemen. Ik moet zeggen dat DP ook aardig verdacht raakt, vooral door de argumenten van Jurre, dat ie verrader of iets in die trant zou zijn dat zou best nog wel eens kunnen. En JasperJD met z'n vage opmerkingen.
Oud 16-10-2009, 17:07
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Ik stem op Biertank 52, om mijn vorig genoemde post en zijn verschrikkelijk slechte verweer.
Lol, het was geeneens een verweer. Als er al tig mensen zeggen op mij te gaan stemmen, ga ik niet de moeite doen om mezelf onder ophanging uit te lullen hoor. xD
Oud 16-10-2009, 17:08
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Hij is volgens mij normaal veel fanatieker
Neu.
Oud 16-10-2009, 17:12
Verwijderd
Ik ga mee op Jasper, nutteloze speler.
Verwijderd
Vorige keer heb ik op biertank gestemd en dat doe ik nu weer. Van mij mag hij eruit.
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik ben te lui om heel "Jurre's" post te gaan beantwoorden, maar:

- Ik was juist degene die een middenweg voorstelde tussen meeschapen en ieder voor zich. Leuk hoe je stelt dat beide uitersten goed zijn voor een verrader, maar ik zei juist dat mensen samen moesten spelen én zelf moesten nadenken.
- Als "Jurre" vindt dat samenwerken juist op het einde belangrijk is, waarom is dat het dan slecht van mij dat ik nu in het begin mensen aanspoor zelf na te denken? :')
- Over Archont zei ik dat het storend was dat hij in 2 posts na elkaar letterlijk (dus niet aanvullend) hetzelfde postte, met een paar minuten tussen. Stellen dat iemand verdacht is omdat hij stil is, en 3 minuten later posten dat je diegene verdacht vindt omdat hij stil is, schiet niet op en kan manipulatie zijn (mensen lezen bij het lezen meermalen dat iemand wel erg stil en dus verdacht is, en kunnen daardoor daarin meeschapen.)
- De reden dat ik Testout.com meermalen heb genoemd is omdat zij de minste post had van alle spelers. Dit als reactie op onder andere beschuldigingen richting Biertank en Barabas, die veel meer posts hadden en actiever meespeelden.
- Jouw functie is heel handig, alleen de manier waarop jij speelt vind ik minder. En áls jij andere doelen hebt (die vervelende mensen wegwerken, in plaats van wolven) is jouw functie vooral vervelend.
- Dingen per pm bespréken en een pm zoals jij die stuurde zijn twee verschillende dingen. Geeft niet hoor, het leek me alleen wel zinvol als de dorpelingen ook wisten waarom jij reageert zoals je reageert. Maar als je het zo oneerlijk vindt dat ik het noem zonder dat zij de pm's kunnen lezen, plaats ze gerust even.

At any rate. Ik ga op JasperJD. Zo te zien gaat Testout.com weinig zinvols uitmaken als stem, en ik ben het absoluut niet eens met hoe inactief JasperJD is en daarop reageert. Biertank vind ik ook typisch, maar zoals ik al eerder zei, stil spelen kan -helaas- een goede tactiek zijn. Ik begin zo langzamerhand in te zien waarom mensen zo spelen, dan blijf je ten minste in leven. Beetje jammer.

JasperJD it is.
Oud 16-10-2009, 17:13
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Op deze posts heb ik het gebaseerd. want als beginnende speler probeer je meestal niet om domme dingen te zeggen maar dit is echt heel erg...

Maar het kan natuurlijk ook gewoon heel erg noob zijn
Nou heb ik die post echt 100x keer overgelezen, maar zie toch niet wat er nou zo noob aan is... In een ver verleden werden mensen eruit gestemd/opgegeten omdat ze onderaan de postlijst stonden.

En ik vind veel van de argumenten waarom mensen verdacht zijn wel erg persoonlijk worden trouwens... Kan het niet wat liever?

Het is ook pas de 3e hangronde. Ik ga voor Mutsieprutsie vanavond omdat ik haar in de eerste ronde op een verdachte plek in de lijst vond staan. En afgezien van Archont vind ik verder niemand echt verdacht. Nu krijgen we idd wel wat DP/verrader/wolven willen, er zijn al 5 namen genoemd... maar als ervaren noob durf ik ook niet meer mee te schapen op een van de al genoemden
Oud 16-10-2009, 17:21
Allure
Allure is offline
Ik heb op Archont gestemd.
Oud 16-10-2009, 17:23
Verwijderd
Ik stem op Biertank. Is het niet om mijn verdenkingen, dan is het wel om zijn instelling waarmee hij dit spel speelt.
Oud 16-10-2009, 17:27
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Testout.com

JasperJD
1. grl
2. Barabas
3. Dark Phoenix
4. Biertank

Biertank 52
1. Daboman (onder voorbehoud)
2. Archont
3. Mutsieprutsie
4. Tink*
5. Lentekriebel
6. Absinthe

zoemzoem

Mutsieprutsie
1. zoemzoem

Archont
1. Allure

Laatst gewijzigd op 16-10-2009 om 17:50.
Oud 16-10-2009, 17:39
Daboman
Daboman is offline
Ik heb in de tussentijd geen betere kandidaat gevonden dus ik ga bij deze op biertank stemmen.
Oud 16-10-2009, 17:49
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ik ga, of course, mijn hachje proberen te redden en stem op Jasper:

Testout.com

JasperJD
1. grl
2. Barabas
3. Dark Phoenix
4. Biertank 52

Biertank 52
1. Daboman
2. Archont
3. Mutsieprutsie
4. Tink*
5. Lentekriebel
6. Absinthe

zoemzoem

Mutsieprutsie
1. zoemzoem

Archont
1. Allure

Oud 16-10-2009, 17:54
Verwijderd
Hmm, jammer van die 6-4 vergelijking. Zo kan alles nog steeds logisch verlopen..
Oud 16-10-2009, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Ik heb op Archont gestemd.
Met een reden? Of gewoon voor de fun?
Oud 16-10-2009, 17:55
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Intrigerende situatie. Er zit waarschijnlijk minstens 1 wolf in het rijtje van Biertank, minstens 1 in het rijtje van JasperJD, en nog 1 of 2 in een apart rijtje waar niemand op stemde. (afhankelijk van hoeveel wolven er überhaupt geen stem hebben opgegeven (nog) en in het Biertank rijtje verkeren.)

Verder vind ik het interessant dat zoveel mensen Biertank eruit willen hebben, vooral gebaseerd op dingen als 'volgens mij speelt hij normaal anders', 'hij is stil' (terwijl anderen stiller zijn) en 'hij staat in het verkeerde rijtje' (terwijl opvallend genoeg er niemand wat zegt over de rijtjes van vorige hangronde, waarbij het gelijkspel hoorde te zijn en iemand dus een fiese leugenaar is en wat anders heeft gestemd.)

Als Biertank geen wolf blijkt heeft iemand hem er effectief geprobeerd uit te naaien. Het is in dat geval wel interessant om te kijken naar wie en welke redenen ze daarvoor hadden denk ik.
Oud 16-10-2009, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Als Biertank geen wolf blijkt heeft iemand hem er effectief geprobeerd uit te naaien. Het is in dat geval wel interessant om te kijken naar wie en welke redenen ze daarvoor hadden denk ik.
Jurre, zullen we haar nog een keer ophangen dan? Dat zal ze leren!
Oud 16-10-2009, 17:59
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Intrigerende situatie. Er zit waarschijnlijk minstens 1 wolf in het rijtje van Biertank, minstens 1 in het rijtje van JasperJD, en nog 1 of 2 in een apart rijtje waar niemand op stemde. (afhankelijk van hoeveel wolven er überhaupt geen stem hebben opgegeven (nog) en in het Biertank rijtje verkeren.)

Verder vind ik het interessant dat zoveel mensen Biertank eruit willen hebben, vooral gebaseerd op dingen als 'volgens mij speelt hij normaal anders', 'hij is stil' (terwijl anderen stiller zijn) en 'hij staat in het verkeerde rijtje' (terwijl opvallend genoeg er niemand wat zegt over de rijtjes van vorige hangronde, waarbij het gelijkspel hoorde te zijn en iemand dus een fiese leugenaar is en wat anders heeft gestemd.)

Verander in de laatste zin hadden in had en je zin klopt.
Oud 16-10-2009, 18:01
Verwijderd
Ik wil weten wat de rest stemt: waaronder wammus!
Oud 16-10-2009, 18:01
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Jurre, zullen we haar nog een keer ophangen dan? Dat zal ze leren!
Ik wilde 'naast "Jurre" toevoegen, maar was bang dat ik die dan weer voor de schenen zou schoppen met mijn commentaar. Blijkbaar zijn er nog andere mensen die Biertank liever dood dan levend zien. Misschien zijn er wolven die weten dat Biertank later in het spel een groot probleem kan worden oid, dat duidt dan op minimaal een wolf die al langer meespeelt.

Maar dit is allemaal theorycrafting of course.
Oud 16-10-2009, 18:26
Allure
Allure is offline
Citaat:
Met een reden? Of gewoon voor de fun?
Omdat ik denk dat je aan de slechte kant staat.
Oud 16-10-2009, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik denk dat je aan de slechte kant staat.
Dan nogmaals wat ik ook tegen zoemzoem zei: argumenten?

Naast onderbuikgevoelens.

ps. ik ben nu naar een feest dus ik post morgenmiddag pas weer of avond (want eerst moet ik nog een wedstrijd coachen morgen, en om 5 uur werken) hopelijk kan ik een klein beetje tijd vrijmaken! (dan weten jullie dit)

Laatst gewijzigd op 16-10-2009 om 19:00. Reden: de ps.
Oud 16-10-2009, 19:11
Aapje*
Aapje* is offline
Ik ga met ZoemZoem mee op mutsieprutsie.
Het klinkt een beetje raar en ik weet het ook niet zo goed. Maar ik ben Tink* minder gaan verdenken en het was toen voor mij een beetje mutsieprutsie of Tink*.
Ik ga niet voor Biertank omdat die wel actief is en ik nog niet echt verdenkinen tegen hem heb.
Verder ga ik ook niet mee op JasperJD, heb eerder het gevoel nog dat het bij Dark Phoenix niet helemaal goed zit dan bij Jasper. mja goed.

Sorry voor mijn late berichtje, was pas net terug van werken.
Oud 16-10-2009, 19:15
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Ik ga met ZoemZoem mee op mutsieprutsie.
Het klinkt een beetje raar en ik weet het ook niet zo goed. Maar ik ben Tink* minder gaan verdenken en het was toen voor mij een beetje mutsieprutsie of Tink*.
Ik ga niet voor Biertank omdat die wel actief is en ik nog niet echt verdenkinen tegen hem heb.
Verder ga ik ook niet mee op JasperJD, heb eerder het gevoel nog dat het bij Dark Phoenix niet helemaal goed zit dan bij Jasper. mja goed.

Sorry voor mijn late berichtje, was pas net terug van werken.
Als je geen verdenkingen hebt tegen mij, probeer me er dan in te houden en stem dan op Jasper, waarvan je zelf al zegt dat het niet geheel lekker zit.
Oud 16-10-2009, 19:26
Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
Als je geen verdenkingen hebt tegen mij, probeer me er dan in te houden en stem dan op Jasper, waarvan je zelf al zegt dat het niet geheel lekker zit.
nee, ik zei dat Dark Phoenix me niet helemaal lekker zit...
Oud 16-10-2009, 19:28
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
heb eerder het gevoel nog dat het bij Dark Phoenix niet helemaal goed zit dan bij Jasper
Dat deed mij vermoeden dat je bij beide een gevoel had, maar meer bij DP. Op die manier.
Oud 16-10-2009, 19:43
Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
Klopt.
stiekem denk ik dat het feit dat je bevestigt verrader te zijn, betekent dat je het ook bent...
Oud 16-10-2009, 19:48
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Stiekem denk ik het ook. Ik denk dat als ik het had ontkend men nog steeds had gedacht dat ik verrader was, dus dat zeggen dat het klopt vermakelijker is.
Oud 16-10-2009, 19:50
Verwijderd
Pfff, het is wel spannend nu. Als Biertank vanavond opgehangen wordt en hij blijkt inderdaad onschuldig te zijn, kan ik mezelf wel meppen om mijn paranoia.

*bijt haar nagels*
Oud 16-10-2009, 19:51
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Stiekem denk ik het ook. Ik denk dat als ik het had ontkend men nog steeds had gedacht dat ik verrader was, dus dat zeggen dat het klopt vermakelijker is.
Iets met reverse
Oud 16-10-2009, 19:57
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Iets met reverse
Jij weet beter dan wie dan ook dat ik mijn functie toch niet vertel, ongeacht wat ik zeg. Als je denkt dat ik verrader ben moet je me ophangen, als je denkt dat ik aan de goede kant hoor moet je me niet ophangen. Zo simpel is het.
Oud 16-10-2009, 19:59
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Pfff, het is wel spannend nu. Als Biertank vanavond opgehangen wordt en hij blijkt inderdaad onschuldig te zijn, kan ik mezelf wel meppen om mijn paranoia.

*bijt haar nagels*
Ik ben nooit onschuldig.
Oud 16-10-2009, 19:59
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ik wil trouwens iets heel belangrijks zeggen over het spel, maar daar kom ik straks op terug!
Oud 16-10-2009, 20:18
Hanneke
Hanneke is offline
Ik ben meegegaan voor Zoemzoem. Vanmiddag even tussendoor snel gestemd. Ik zag op de vorige pagina een 'ik snap het niet'-post van zowel Lentekriebel als Zoemzoem. De zoekmachine vertelde mij dat het Lentekriebels eerste spel is (ik dacht dat ze vaker had meegespeeld al, weet ook niet waarom), maar Zoemzoem heeft volgens mij wel (veel) vaker meegedaan. Dus dat vond ik opvallend.
Oud 16-10-2009, 20:23
Spelleider
Spelleider is offline
Biertank was de eerste die de volgende morgen opstond. In de keuken at hij een kom kruidnotenmuesli met aardbeien. 'Smaakt het?' Dark Phoenix kwam de keuken in lopen. 'Ja hoor, lekker.' DP legde vier boterhammen op een bord en begon die smeren met pindakaas en jam. 'Wat doe je al zo vroeg op?', vroeg DP. Biertank zuchtte: 'Ik kon weer niet slapen. Ik heb daardoor de hele nacht kunnen nadenken.' 'Oh ja, waarover?', vroeg Dark Phoenix. 'Over dit huis. En dit onderzoek waaraan we zogenaamd "deelnemen". Ik vind het maar een saai onderzoek. Er gebeurt niks, we horen niks, we weten helemaal NIKS. Ik heb een slecht gevoel hierover.' DP knikte. Hij en Biertank verplaatsten zich naar de woonkamer. Daar zat Absinthe op één van de banken. De jongens namen plaats naast haar. Dark Phoenix vroeg Absinthe of er wat was, omdat ze een verwarde uitdrukking op haar gezicht had. 'Nou ja. Toen ik vannacht moest plassen, zag ik Allure niet in haar kamer liggen. Ik heb net gekeken of ze er lag, maar ze was er niet Ik denk dat ze niet op haar kamer heeft geslapen.'

Allure was, net als Barabas, in slaap gevallen in de achterkamer. Daar lagen ze nog immer vredig te dromen. Jörmungandr had slechts een paar uur geslapen. Zij was alweer wakker om de handelingen en gesprekken van haar patiënten te volgen. Ze dacht na over hoe ze de bewoners angst aan kon jagen. Zij was niet werkelijk bezig met een studie naar slaapstoornissen. Haar bedoeling was om de bewoners bang en paranoïde te krijgen, door middel van manipulatie. Op die manier zou ze kunnen onderzoeken hoe men reageert op enge situaties en hoe men omgaat met paranoia. Haar ultieme hypothese luidde, dat wanneer deze gevoelens en gedachtes overheersten in een vaste, vertrouwde groep, zonder invloeden van buitenaf, de leden van de groep elkaar uiteindelijk zouden uitmoorden. Als je ze maar lang genoeg bij elkaar hield.

In de grote zaal begon Biertank aan een speech. Hij en Dark Phoenix hadden iedereen bij elkaar geroepen. 'Jongens en meisjes, ik heb iets belangrijks mee te delen.' Hij legde uit hoe zich voelde en hoe merkwaardig het was dat Allure was verdwenen. 'Ik ben hier', riep Allure, ze was door Dokter Jörmungandr erheen gestuurd. De aanwezigen draaiden zich om. 'Waar was jij?', riep Testout, 'Wij waren erg ongerust.' 'Ik had tijd nodig voor mezelf.' 'Hoe dan ook', vervolgde Biertank zijn verhaal, 'daarom heb ik besloten van hier te vertrekken.' Er klonk geroezemoes door de zaal. Ruim de helft was bereid mee te werken aan een ontsnapping. Inclusief Allure, zij wist toch dat het ze nooit zou lukken. Biertank riep de bereidwilligen op, op zoek te gaan naar alles wat hen zou kunnen helpen om het landgoed te kunnen verlaten.
Daboman en Lentekriebel hadden twee ladders gevonden in de bezemkast; een grote en een kleine. Biertank nam de grotere mee naar buiten. Hij plaatste die voor de heg, omdat het hek veel te hoog was. Maar ook de heg was te hoog voor deze ladder. Biertank liep terug naar binnen en hield de tweede ladder uit de kast. 'Zo moet het wel lukken.' Terwijl hij Dark Phoenix de grote ladder liet vasthouden, klom hij erop met de kleinere ladder onzer zijn rechterarm. Allure keek verbazend toe. Biertank plaatste de kleine óp de grote ladder, tegen de heg aan. Hij kwam nog een aardig stukje te kort. Hij ging bovenop de kleine ladder staan en probeerde met zijn handen een stevige tak te vinden, waaraan hij zich kon vasthouden. Hij hoefde nog maar een klein stukje te klimmen om over de rand te komen. Hij probeerde zich af te zetten, maar verloor zijn evenwicht. De kleine ladder kantelde om en Biertank viel, al schurend langs de heg, met zijn hoofd op de stoeptegels. De kleine ladder die kantelde, maakte een soort van driedubbele achterwaartse salto en besloot bij de derde zwaai Dark Phoenix' kin als tussenstop te gebruiken. Het bloed stroomde uit zijn opengehaalde kin.

Wat een toestand:
Spoiler

De uitslag:
Spoiler
Oud 16-10-2009, 20:24
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Nou jongens het was een mooi potje. Jammer dat sommige mensen spelen zoals ze spelen, maar ik heb wel lol gehad. Succes wolfjes.
Oud 16-10-2009, 20:26
Verwijderd
, jammer van de leerling.
Oud 16-10-2009, 20:26
Hanneke
Hanneke is offline
Aight

Leerling wordt geen verrade,r toch?

Toch vind ik het van beiden wel jammer dat ze eruit zijn.
Oud 16-10-2009, 20:29
Aapje*
Aapje* is offline
oeh, dat had ik dus nog niet eens zo verkeerd
Oud 16-10-2009, 20:30
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:

*bijt haar nagels*
Mag ik meehelpen met meppen?

Citaat:
Toch vind ik het van beiden wel jammer dat ze eruit zijn.
True!

[/einde post in topic]
Oud 16-10-2009, 20:32
Verwijderd
Oh, nu valt er een last van mijn schouders af, ik kan wel janken! *slaakt zucht van opluchting* Het is inderdaad wel érg jammer dat de leerling nu verrader is geworden, dus wat dat betreft kunnen we weer van voren af aan beginnen. Maar ik heb er vertrouwen in dat het wel goed komt, mensen.

Citaat:
Mag ik meehelpen met meppen?
*mept zichzelf voor het feit dat Biertank aanvankelijk dorpeling was* Maar ik mep mezelf niet voor het feit dat je geliefde was, want geliefden zijn uiteindelijk nadelig voor de dorpelingen.
Oud 16-10-2009, 20:38
Hanneke
Hanneke is offline
Leerling wordt geen verrader!
Oud 16-10-2009, 20:39
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Leerling wordt geen verrader, toch?
Doch zeker wel.
Oud 16-10-2009, 20:49
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Wut, leerling is altijd alleen ziener / tovenaar / heks geworden, wat is dit nou weer?
Oud 16-10-2009, 20:52
Verwijderd
Ehm, nee hoor. Ik heb het ook niet bedacht. Tis alweer een lange tijd zo. En doden spreken niet, mister.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten