|
|
Bekijk resultaten poll: Mooiste gedicht uit Kettingreactie 1 en 2 | |||
1, Wat zijt gij van de daken |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
2, En ik belde mijn verzekering |
0 | 0% |
3, Dat je niet van je armoe werd bevrijd |
1 | 6.67% |
4, Geef mij terug mijn ruggengraat |
0 | 0% |
5, Waarmee slechte dichters zich onderscheiden |
1 | 6.67% |
6, Ergens zwaait een zeemeermin |
0 | 0% |
7, Hang je in de boom tussen de nieuwe blaadjes |
0 | 0% |
8, Toen ging ik maar naar huis |
4 | 26.67% |
9, Die hard heeft lopen feesten |
0 | 0% |
10, Maar niemand kan zien wat ik zwijgend heb verzonnen |
1 | 6.67% |
11, Nooit kom ik terug |
0 | 0% |
12, Mijn Dagboek |
1 | 6.67% |
13, Daar naast waar jou schaduw stond |
2 | 13.33% |
14, Breng ons naer die mooie verre oorden! |
0 | 0% |
15, Dat alles tot ik je vergeten ben |
1 | 6.67% |
16, Een afscheid zonder vaarwel |
0 | 0% |
17, Zo saai, en oh! Zo lelijk sta je voor |
0 | 0% |
18, Als mijn emoties trouwen gaan |
0 | 0% |
19, Kom hier en lees dit mooie stuk |
0 | 0% |
20, Ben je af |
0 | 0% |
21, Tot in het einde van dagenlang ijsberen |
1 | 6.67% |
22, Een poging tot, het schrijven van, een achterstevoren |
0 | 0% |
23, Lag het werkelijk aan mij |
3 | 20.00% |
24, As nog in de asbak |
0 | 0% |
25, Onze jungle muteert ongeremd |
0 | 0% |
26, Want wat je zegt dat zal je krijgen |
0 | 0% |
27, Liefdeloos saamhorigheid |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
|
Het is zover, de nominaties zijn binnen en er kan gekozen worden uit een van deze vele nominaties. Er zijn 30 inzendingen precies, waarvan 3 dubbel genomineerd. 27 afzonderlijke gedichten dus. Kies de mooiste uit en stem erop!
Lees alle gedichten nog eens goed door voordat je stemt. Misschien kom je nog voor een verrassing te staan, het zijn stuk voor stuk goede gedichten. De poll sluit Maandag 4 januari. Alvast een gelukkig nieuwjaar allemaal! Hieronder alle gedichten in volgorde van binnenkomst. ---1--- Wat zijt gij van de daken, flyaway ---2--- En ik belde mijn verzekering Anno 1986 ---3--- Dat je niet van je armoe werd bevrijd Not for Sale ---4--- Geef mij terug mijn ruggengraat Ave ---5--- waarmee slechte dichters zich onderscheiden Gezweetwel ---6--- Ergens zwaait een zeemeermin Dingaantouwtje ---7--- Hang je in de boom tussen de nieuwe blaadjes Xineof ---8--- Toen ging ik maar naar huis Ave ---9--- Die hard heeft lopen feesten Gezweetwel ---10--- Maar niemand kan zien wat ik zwijgend heb verzonnen flyaway ---11--- Nooit kom ik terug lovetear ---12--- Mijn Dagboek Anno 1986 ---13--- Daar naast waar jou schaduw stond van Ave ---14--- Breng ons naer die mooie verre oorden! van fizzle-fluffy ---15--- Dat alles tot ik je vergeten ben van Gezweetwel ---16--- Een afscheid zonder vaarwel bokky ---17--- Zo saai, en oh! Zo lelijk sta je voor Dingaantouwtje ---18--- Als mijn emoties trouwen gaan ggcy8 ---19--- Kom hier en lees dit mooie stuk Muze ---20--- ben je af Reem ---21--- Tot in het einde van dagenlang ijsberen Ave ---22--- Een poging tot, het schrijven van, een achterstevoren fizzle-fluffy ---23--- lag het werkelijk aan mij... Wilookmeepraten ---24--- as nog in de asbak... wilookmeepraten ---25--- Onze jungle muteert ongeremd... Not For Sale ---26--- Want wat je zegt dat zal je krijgen... fizzle-fluffy ---27--- Liefdeloos saamhorigheid... Dingaantouwtje Laatst gewijzigd op 28-12-2009 om 23:06. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Eigenlijk wil ik van de mensen die gestemd hebben ook wel een motivatie zien, waarom stijgt dát gedicht nou uit boven de rest? Of waarom is het nou díe en niet die ene die toch ook wel heel erg mooi was? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk.
Ik ben nu alles aan het doorlezen en bekijken en dan ga ik straks motivatie+stem posten. ![]()
|
Voor degene die het wil weten, ik heb op 21, Tot in het einde van dagenlang ijsberen gestemd, een gedicht van Ave. Ik moet zeggen dat ik niet al haar gedichten kan waarderen, al heb ik twee gedichten van haar genomineerd. Maar sommige gedichten beschrijven een situatie op zo'n originele manier, en ook nog eens in een goed lopend gedicht, dat ik het helemaal te gek vind. Ze roept veel herkenning op, zelfs bij dingen die ik eigenlijk nooit zelf heb meegemaakt. Ook dit gedicht dat ik gekozen heb. Ik vind het zo origineel, daarom heb ik op dit gedicht gestemd.
Mijn andere nominaties vond ik ook allemaal erg origineel, maar niet zo origineel als dit gedicht.
|
Mijn stem gaat uit naar "Mijn Dagboek". Het zou heel jammer zijn als alle gedichten zometeen 1 stem hebben, maar ik moet wel op dit gedicht stemmen. In dit gedicht herken ik ontzettend veel: Iets opschrijven en stiekem hopen dat degene waar het over gaat het ooit zal lezen. Als is de schrijfstijl niet helemaal zoals ik het mooi vind, de originaliteit en niveau van herkenning maakt dat helemaal goed.
|
Verwijderd
|
Ik heb op 'Toen ging ik maar naar huis' van Ave gestemd. Dat gedicht is meesterlijk in z'n eenvoud, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik er vooral voor heb gekozen omdat ik me zo pijnlijk goed herken in wat zij daar heeft geschreven. Alsof ze de woorden vond die ik zelf niet kon vinden.
Overigens heb ik heel erg zitten twijfelen, want ik vond ook 'Mijn Dagboek' heel geniaal. Als ik twee stemmen uit had mogen brengen, dan waren het die twee geweest, maar helaas moest ik kiezen en aangezien ik in een nogal liefdesverdrietachtige (jezus wat een woord ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind meerdere gedichten mooi en boeiend. Maar ik vind die van Ave vooral goed en ik kom uit op 'Toen ging ik maar naar huis'. Na 20x lezen vind ik het steeds knapper en mooier. ![]()
|
Ja nouja ik ben al sinds 04:00u vannacht op en ik weet allemaal niet zo goed meer hoe ik de maaltijden en dingen moet noemen maar mijn ritme is zeker wel in de war.
In elk geval heb ik gestemd op 'Lag het werkelijk aan mij'. Mooi en herkenbaar en hij loopt goed en hij is origineel zonder in 'dichterlijke vrijheden' te vervallen. Geen geforceerde rijm, fijn simpel en nietzwaarmoedig onderwerp maar wel met diepere tonen. Ik had bijna gestemd op 'toen ging ik maar naar huis', maar ik heb de knoop doorgehakt ![]() |
![]() |
|
Mijn stem gaat naar nummer 13, Daar naast waar jouw schaduw stond. Meer omdat de klanken en het consistent enigszins curieuze taalgebruik dan iets van een betekenis. Oh en omdat ik het tof vind als er iets gaafs maar onverwachts uit een eindzin van mij komt
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Hou in je achterhoofd dat de 27 gedichten die er nu staan de winnaars al zijn. De poll was bedoeld om te kijken of er eentje echt uitblonk, maar zo te zien is er geen duidelijke uitschieter.
Laatst gewijzigd op 05-01-2010 om 13:55. |
![]() |
|
Ik had een puntentelling anders ook wel een goed idee gevonden: dat iedereen punten aan zijn top vijf geeft (bijvoorbeeld 10 punten voor nr 1, 8 voor nr 2, 6 voor nr 3, 4 voor nr 4 en 2 voor nr 5). Dan hebben de dubbel gekozen gedichten er meteen wat aan dat ze dubbel zijn gekozen.
Want met zo weinig stemmers is zo'n poll niet echt een goede meting denk ik. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Deze wedstrijd was ook meer bedoeld om een overzicht te krijgen van wat nou de beste kettingreactie gedichten waren en daar hebben we volgens mij nu wel een redelijk overzicht van, want
De uitslag laat zien welke 8 gedichten jullie DoPpers het mooist vonden, namelijk: 1. Toen ging ik maar naar huis – Ave (4 stemmen) 2. Lag het werkelijk aan mij – Wilookmeepraten (3 stemmen) 3. Daar naast waar jou schaduw stond - Ave (2 stemmen) 4. Dat je niet van je armoe werd bevrijd – Not for sale 4. Maar niemand kan zien wat ik zwijgend heb verzonnen - flyaway 4. Mijn Dagboek – Anno 1986 4. Dat alles tot ik je vergeten ben - gezweetwel 4. Tot in het einde van dagenlang ijsberen - Ave Er is een gedeelde vierde plekken voor de 5 gedichten die allemaal 1 stem kregen. Gefeliciteerd allemaal ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wat vinden jullie van "Meldpunt Oost-Europeanen" Verwijderd | 145 | 05-04-2012 18:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Algemeen: Overzicht wedstrijden, Handige tips, en overzicht (oude) topics. Dingaantouwtje | 7 | 04-04-2010 23:26 | |
Verhalen & Gedichten |
[Wedstrijd] Kettingreactie nominatie! Dingaantouwtje | 23 | 28-12-2009 22:39 |