![]() |
|
Hey,
ik zit dus ff een beetje dit forum door te surfen...maar ik zie nergens iets over de drastische klimaatsverandering (zag net op tv het begint nu toch echt serieus te worden)..... Binnen 20 jaar is waarschijnlijk een flinkdeel van de wereld ondergestroomd (onomkeerbaar!?) Wat vinden jullie ervan? geloven jullie het? misschien is het wel slim om nu het nog goedkoop kan te verhuizen maar misschien loopt het zo'n vaart niet! maak hier een HEEL NIEUW ONDERWERP VAN DIT IS DE TOEKOMST!!!!!!!!! ik vind vooral dat ze moeten investeren in die duurzame energie zoals atoomfusie (niet dat ik er veel verstand van heb) maarja zoals ik het begreep heeft de invloed van de co2 een remweg van 100jaar... Verder lijkt het met die ec. groei van CHina er ook niet echt beter op te worden...zijn we verdoemd? groetjes! Telegraaf: 'Kritieke grens opwarming in zicht' Van onze redactie buitenland AMSTERDAM - De wereldwijde temperatuurstijging bereikt binnen uiterlijk tien jaar een kritieke grens, waarna daling niet meer mogelijk is. Droogte, overstromingen en misoogsten zullen dan structurele verschijnselen worden. Dat blijkt uit het vandaag verschenen rapport Meeting The Climate Challenge. "Er tikt een ecologische tijdbom," zegt Stephen Byers, die samen met de Amerikaanse Republikeinse senator Olympia Snowe de commissie voorzat. "De wereldleiders moeten erkennen dat de klimaatverandering het grootste langetermijnprobleem is waarmee de planeet wordt geconfronteerd." Het rapport is opgesteld door het Institute for Public Policy Research in Groot-Brittannië, het Center for American Progress in de Verenigde Staten en The Australia Institute. Zowel politici, zakenmensen als wetenschappers hebben eraan bijgedragen. De onderzoekers roepen de acht geïndustrialiseerde landen, verenigd in de G8, op de uitstoot van koolstofhoudende gassen drastisch te verminderen, het onderzoek naar groene technologie te verdubbelen en samen met India en China verder te werken aan de uitbouw van het Verdrag van Kioto. Het rapport verschijnt op het moment dat de Britse premier Tony Blair de voorzittershamer van de G8 in handen krijgt. Blair heeft beloofd tijdens zijn termijn als voorzitter de problematiek van klimaatverandering prioriteit te geven. Byers zegt dat het voor Blair cruciaal is de steun van de Verenigde Staten voor zijn plannen te krijgen. De Amerikaanse president George Bush heeft tot dusver het klimaatverdrag van Kioto afgewezen met het argument dat het schadelijk is voor de Amerikaanse economie. Volgens de onderzoekers zijn dringende maatregelen nodig om te voorkomen dat de gemiddelde mondiale temperatuur met meer dan twee graden Celsius stijgt boven het niveau van 1750, het jaar waarop de industriële revolutie en de uitstoot van koolstofdioxide zijn begonnen. Op dit moment is de stijging ten opzichte van 1750 al 0,8 graad Celsius. Een grote stijging van de temperatuur zal volgens de onderzoekers tot rampzalige veranderingen in het klimaat leiden. Die zullen tot gevolg hebben dat de landbouw ontregeld wordt, dat er te kort zal zijn aan water en dat er omvangrijke droogte optreedt. Ziekten zullen om zich heen grijpen, het niveau van de zeeën zal stijgen en bossen zullen sterven. Ook achten zij het niet ondenkbaar dat de opwarming van de aarde helemaal op hol slaat. Voortekenen van dit soort effecten zijn nu al het smelten van de ijskap in Groenland en het westen van Antarctica, en het verdwijnen van de warme Golfstroom. De commissie roept de G8-staten op om voor 2025 een kwart van hun elektriciteit te genereren uit duurzame bronnen. Bovendien moeten de landbouwsubsidies worden overgeheveld van voedselgewassen naar biobrandstoffen. Verder wordt geadviseerd de handel in ongebruikte uitstootquota, zoals die binnen de Europese Unie is geïntroduceerd, te internationaliseren http://www.tai.org.au/Publications_F...lenge%20FV.pdf of check dit: http://www.2vandaag.nl/index.php?mod...d=2&sid=29141#
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zo is er bijvoorbeeld een theorie dat de goldstroom zou kunnen stilvallen (dat gebeurd ook in 'The Day after Tomorrow"). Dit zou een effect hebben op het klimaat in Europa, maar ook het smelten van de Noordpool tegen gaan en daardoor de algemene stijging van de zeespiegel bewerkstelligen. En dat is nog maar één voorbeeld. Dus ik denk dat het nog wel meevalt en anders spreek je me over 20 jaar er maar over aan *blupblupblup*
|
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1101802
lol @ milieudefensie-mentaliteit.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en nu?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
6CO2 + 6H2O + 3O2 = C6H12O6 fotosyntese. dat is een fout die veel mensen maken. bomen zijn die de ''longen'' van de aarde maar dat zijn de zeeën. omdat die dankzij minder lichtinval minder produceren maar juist wel verbranden houde zij de wereld schoon.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Even voor de mensen die bomen als dé oplossing zien: Ik heb ergens gelezen dat het planten van bomen slechts genoeg is om het teveel aan CO2 dat er NU is op te slaan, als je echt effectief wilt zijn moet je ook meteen alle fabrieken die CO2 uitstoten over laten gaan op milieuvriendelijker productiemethodes, om over alle auto's nog maar te zwijgen... Pas dan zal het genoeg zijn, anders zullen er niet genoeg bomen kunnen zijn. Bovendien zal bij een flinke bosbrand alle CO2 weer in de lucht komen... Ja in de zee wordt heel veel CO2 opgeslagen maar dat proces gaat geloof ik nogal langzaam, dus dat gaat niet zo snel lukken denk ik... Ik heb ergens een website gezien waarbij ze bomen planten voor iedere vliegreis die je maakt (waarbij er dus best veel CO2 uitstoot is) -> http://www.treesfortravel.nl/ |
![]() |
||
Wat een onzin
![]() Citaat:
||
Citaat:
kijk... door deze mentaliteit (die erg veel mensen hebben) gebeurt er dus nix |
![]() |
||
Citaat:
![]() de uitkomst is 6 C6H12O6 +6O2!!!!! de longen van de aarde geldt dus wel, als er geen bomen of struiken waren zou alle zuurstof gekoppeld worden aan koolstofionen ![]() (net moeten leren voor chemie! brengt op)
||
Citaat:
_______.________|\_ |.The who gives a | ||\___ | __ fuck TRUCK __ l ||__||) (@)(@)****(@)(@)****(@) Denkt daar precies hetzelfde over. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik geef er wel om, en dat zouden meer mensen moeten doen |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik geloof het gewoon niet dat het binnen 10 jaar gebeurd, bron is ook nog eens de telegraaf waar ik ook nog weleens aan twijfel.
||
Citaat:
Als we met vele mensen wat zouden doen, dan zou het wat effect kunnen hebben, maar dat betekent niet dat je dan maar niets ervoor kan doen. Alle kleine beetjes helpen, zou ik zeggen. Als iedereen denkt dat het toch niets uitmaakt, dan gebeurt er ook niets, maar als meer mensen denken dat het wel wat uitmaakt, dan maakt het toch wel wat verschil. |
![]() |
|||
Citaat:
Volgens die redenatie is het ook mogelijk dat er niks aan de hand is. Citaat:
||
Citaat:
Nee het is zeker dat de zeespiegel gaat stijgen en er overstromingsproblemen komen, maar wanneer weet niemand, maar ik denk zelf niet dat het zo snel gaat dat we al binnen 10 jaar onder water liggen. Dat je niet zeker weet wanneer het komt, betekent niet dat het nooit komt. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
één treinbotsing met een lading kernafval kan de dood van een hele streek betekenen. Als je toch zo'n wetenschappertje bent, zoek dan liever een manier om groene energie rendabeler te maken!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Klimaat prehistorie Caviamax | 6 | 09-10-2010 17:23 | |
Waarom is klimaat zo moeilyk te voorspellen? nurdje- | 3 | 06-02-2008 15:35 | |
Films, TV & Radio |
Het Grote Klimaatdebat EvilConduct | 8 | 14-07-2007 15:06 | |
klimaat Man16 | 2 | 03-04-2007 17:56 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Homeopathie: werkt het of is het kwakzalverij? Hydrogen | 42 | 05-09-2005 23:22 | |
V.S klimaat-temperatuur Kmaro | 2 | 17-11-2004 00:12 |