Haha, nee, dan denk ik dat ik me gewoon je thematiek en stijl herinnerde, en niet dit specifieke gedicht, dat absorberen kwam me bekend voor. Ah, ik heb het gevonden, dat gedicht op je hyves, dat gaat over reflecterend licht (jeetje, daar heb ik ook een gedicht over geschreven, bedenk ik me nu...), daar deed het me aan denken. Maar dat is eigenlijk een heel ander soort gedicht. Laat dus maar.
Ik vind de eerste strofe heel mooi, maar de tweede strofe vind ik wat... te veel? Die zin van 'hoe zie je het verschil' loopt bij mij ook niet zo lekker. Die strofe daarna vind ik simpel, maar goed. Die strofe daarna, zie, daar gaat het ook al over schrijven, dat gedicht op je hyves gaat op het laatst ook ineens over schrijven, ik zie toch overeenkomsten! Maar goed, die strofe dus, die is wat verwarrend, maar er zitten leuke dingen in, met dat waar/waren en die punten

Over het algemeen vind ik het een gedicht waar goede dingen in zitten en met een fijn ritme, maar in zijn totaliteit stoor ik me misschien toch wat te veel aan die herhaling van 'er waren dagen'.