Oud 29-03-2011, 12:59
JamieL94
JamieL94 is offline
als mij ouders niet thuis zijn, duik ik de kast in om te kijken of er nog iets lekker te vinden is en als ik eenmaal ben begonnen kan ik vaak niet zo gauw stoppen.
ik heb er best wel last van, want wil afvallen en dat lukt nu dus niet.
maar ik kan er gewoon niet vanaf blijven.

kan iemand mij misschien helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2011, 13:34
Verwijderd
Als je ouders weg zijn misschien afleiding gaan zoeken. Ga even achter de computer of doe wat anders wat je leuk vindt. En misschien kan je aan je ouders vragen of ze wat minder koek en snoep willen halen. Of je kan gezonden dingen pakken. Een appel, of komkommer, of wortels oid. Dan heb je toch iets wat je kan eten, maar wel iets wat gezond is.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 16:39
Verwijderd
Is het vanuit honger of emotie eten?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 17:02
JamieL94
JamieL94 is offline
vanuit honger denk ik
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 18:15
Verwijderd
Dan is de oplossing meer gaan eten bv om de 3 uur een kleine maaltijd, als je te weinig eet krijgt bijna iedereen uiteindelijk eetbuien.

Eet je rond de 2000kcal?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 18:16
Verwijderd
Veel eieren eten. Zo zit je vol voor een langere tijd
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 18:55
JamieL94
JamieL94 is offline
Citaat:
Dan is de oplossing meer gaan eten bv om de 3 uur een kleine maaltijd, als je te weinig eet krijgt bijna iedereen uiteindelijk eetbuien.

Eet je rond de 2000kcal?
ik denk het niet, ik eet 's avonds niet veel eigenlijk..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2011, 15:35
Diamera
Diamera is offline
Misschien moet je zowel meer gaan eten als het beter verdelen over de dag, drie hoofdmaaltijden en twee gezonde tussendoortjes?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2011, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Misschien moet je zowel meer gaan eten als het beter verdelen over de dag, drie hoofdmaaltijden en twee gezonde tussendoortjes?
Dit ja.
Als je overdags je eten goed verdeeld heb je in de middag (of op een ander tijdstip) minder honger en ga je minder snel wat pakken.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 19:58
Schipper
Schipper is offline
Het hangt er ook vanaf wat je eet. Als je iets eet met veel koolhydraten (zijn verslavend) heb je daarna zin om nog iets te eten, en dáárna weer. Brood bijvoorbeeld werkt op deze manier erg verslavend. Neem eens een appel, of maak een lekkere fruitsmoothie voor jezelf. Fruit bevat geen/nauwelijks koolhydraten (behalve bananen). Daarom ben je na het eten van fruit meestal voldaan. En dit werkt ook nog eens in je voordeel omdat fruit veel vitamientjes bevat en weinig kaloriën! Goed als je wilt afvallen dus.

Nog een tip: als je je eten bewuster opeet; dus ieder hapje uitkauwen, smaak proeven, rustig eten, etc. Voel je je al sneller vol. Je hersenen hebben door het bewuster eten het idee gekregen dat je meer hebt gegeten dan dat je daadwerkelijk ook echt gedaan hebt.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 18:10
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Fruit bevat een hoop suikers hoor!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 17:34
Verwijderd
Een slot op de kast waar het snoepr/chips/koek ligt Dat deden mijn ouders ook toen mijn zus overgewicht had, en het werkt best wel goed
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 21:47
dennis018
dennis018 is offline
als je honger heb kan he took gewoon izjn dat je te weinig eet, en dat je lichaam gewoon aangeeft dat het wat nodig heeft...
honger gevoel is er niks voor niks..
en als je bang bent teveel ''slechte'' dingne te pakken (elke dag iets van chips ofzo is echt niet slecht ofzo, ik neem elke dag wel wat chips, chocoladereep of wahatever) neem dan iets wat goed verzadigd...
cracker + beleg, boterham met beleg.... iets van fruit (lekkere grote jonagold appel vult altijd!)
wat ook nieuw is bij de ah (maar helaas duur) heb het 1x gehaald en is superlekker worteltjes DIPSAUS!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 20:33
lindseyp
lindseyp is offline
Ik heb dat ook..
maar nu pak ik ipv. chips ofzoiets biscuits...
is gezond en ik vind ze best wel lekker,,
misschien is dat een idee...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten