Oud 01-11-2003, 07:55
Verwijderd
Ik zelf krijg altijd een heel zuur gevoel als ik naar de paus luister.

Condooms zouden het hiv virus niet tegen houden, jaja...
Ze zijn zowiezo tegen het gebruik van voorbehoedsmiddelen, omdat dit het winnen van nieuwe zieltjes tegen gaat.
En omdat met name in de derde wereld landen mensen hierover minder geinformeerd zijn, zullen ze er dus ook sneller naar luisteren.
Maar het is ook wel zo dat juist in die landen ondervoeding en armoede zo groot zijn omdat daar al zoveel mensen zijn. Ieder nieuw zieltje wat er dan bij komt zal ook honger lijden, armoe kennen en lijden, en dat allemaal ter meerdere ere en glorie van de kerk.....

Of zie ik dat fout??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2003, 10:19
Isa
Isa is offline
ze zijn tegen voorbehoedsmiddelen omdat die gods ideaal van seks met liefde in de weg staat.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 10:24
Verwijderd
dat snap ik maar in de huidige tijd is hij achterhaald, en zelfs onmenselijk, voor de kinderen die in die situatie geboren worden....
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 01-11-2003 @ 11:19:
ze zijn tegen voorbehoedsmiddelen omdat die gods ideaal van seks met liefde in de weg staat.
Nee, ze zijn juist tegen voorbehoedsmiddelen omdat die Gods ideaal van seks slechts voor voortplanting in de weg staan.

Verder neemt niemand de Paus natuurlijk nog serieus. Het is een seniele oude vent, die binnen enkele maanden dood is (http://www.popecountdown.com/ ) en die nog veel senielere ideeën verkondigt.

Natuurlijk kun je het soort onzin als hij spuit best aanhangen, net als je onzin als 'vrouwen met korte rokjes vragen er zelf om, verkracht te worden' serieus kunt nemen. Maar verwacht dan niet dat jíj op jóuw beurt serieus genomen wordt.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 12:19
Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
correctie: er is één bisschop geweest die beweerd heeft dat condooms niet werken tegen aids. Condooms hebben een zeer hoge veiligheidsgraad, mits goed gebruikt. Ik kan me voorstellen dat er in Afrika bitter weinig mensen het condoom goed gebruiken (mijn biologieleraar vertelde deze week nog dat mensen het bijgeloof hebben dat de vrouw niet zwanger kan raken als de man het condoom over de bedpoot doet).; in die zin geeft het condoom een soort schijnveiligheid. De argumentatie die aan het afraden van het gebruik van condooms wordt gekoppeld sloeg echter nergens op.
Trouwens zei hij dat op de BBC en ik denk dat weinig mensen in Afrika die zender kunnen ontvangen.

Voor de rest heeft de paus ook heel veel goeds gedaan, waar naar mijn mening te weinig op in gegaan wordt door de massamedia. Als je dus de vraag stelt: 'is het vaticaan dom' dan zeg ik: sommige vaticanen wel, de meesten niet.
Oud 01-11-2003, 12:30
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2003 @ 12:25:
Nee, ze zijn juist tegen voorbehoedsmiddelen omdat die Gods ideaal van seks slechts voor voortplanting in de weg staan.

Verder neemt niemand de Paus natuurlijk nog serieus. Het is een seniele oude vent, die binnen enkele maanden dood is (http://www.popecountdown.com/ ) en die nog veel senielere ideeën verkondigt.

Natuurlijk kun je het soort onzin als hij spuit best aanhangen, net als je onzin als 'vrouwen met korte rokjes vragen er zelf om, verkracht te worden' serieus kunt nemen. Maar verwacht dan niet dat jíj op jóuw beurt serieus genomen wordt.
Gods ideaal is niet seks slechts voor de voortplanting.

integendeel waarom laat hij anders groepjes jongeren die zelfzuchtige meisjes te grazen nemen met hun pik.
maarja dat is logisch want zoals gezegd God is HARD in de kastijding
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 12:33
Tiño
Tiño is offline
nee in Afrika zullen ze het meestal niet van de tv hebben,maar wel van mond op mond verhalen, en die zijn juist het ergste
,het meest aangewakkerd en weet ik het wat...
Dus ikv ind het heel slecht dat mensen uit het vaticaan dit soort uitlatingen doen ,de zwakkere mens in Afrika weet nl niet beter of het Vaticaan is heilig,en heeft altijd gelijk ...
Oud 01-11-2003, 12:47
Franse imbeciel
Citaat:
Isa schreef op 01-11-2003 @ 13:30:

?
Oud 01-11-2003, 12:50
Isa
Isa is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 01-11-2003 @ 13:47:
?
god is in alles ok in de edele delen van zijn dienaren
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 01-11-2003 @ 13:30:
Gods ideaal is niet seks slechts voor de voortplanting.

integendeel waarom laat hij anders groepjes jongeren die zelfzuchtige meisjes te grazen nemen met hun pik.
Dit is dus precies wat ik bedoel. Jij bent gek, en gekken neem je niet serieus.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 13:37
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2003 @ 14:35:
bedankt voor je zachtmoedige opvatting over mij.

ach de wereld is toch al te serieus.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 14:06
Tiño
Tiño is offline
ja , en jij bent echt gekkkkkkk...
Oud 02-11-2003, 17:19
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 01-11-2003 @ 08:55:
Ik zelf krijg altijd een heel zuur gevoel als ik naar de paus luister.

Condooms zouden het hiv virus niet tegen houden, jaja...
Ze zijn zowiezo tegen het gebruik van voorbehoedsmiddelen, omdat dit het winnen van nieuwe zieltjes tegen gaat.
En omdat met name in de derde wereld landen mensen hierover minder geinformeerd zijn, zullen ze er dus ook sneller naar luisteren.
Maar het is ook wel zo dat juist in die landen ondervoeding en armoede zo groot zijn omdat daar al zoveel mensen zijn. Ieder nieuw zieltje wat er dan bij komt zal ook honger lijden, armoe kennen en lijden, en dat allemaal ter meerdere ere en glorie van de kerk.....

Of zie ik dat fout??
ke hebt dus blijkbaar de argumenten van de paus/die bisschop inderdaad verkeerd gezien, maar ik vraag me iets anders af. hoe kun jij denken dat het de katholieken alleen maar gaat om veel mensen op aarde te krijgen voor hun god. er zullen toch wel wat katholieken bij je in de buurt te vinden zijn?

@ nare man, nogmaals.
als het dan zover is, dat we de witte rook uit de sixtijnse kapel zien opstijgen, waaruit we kunnen concluderen dat we een nieuwe, energieke, jonge paus hebben, houd je dan onderhand op met die achterlijke uitspraken?
die uitspraken van de paus zijn niet serieus te nemen omdat hij oud is? geniale beargumentatie, echt. als dat een gegronde uitspraak is, wil ik toch opok even de meisjes afraden ooit noch hun enkels te laten zien op straat, als je de hint begrijpt.
en nog steeds, ik ben niet Chistelijk, en of ik uberhaubt een ziel heb...
Oud 02-11-2003, 22:53
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2003 @ 14:35:
Alle gekken zeggen dat anderen gek zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 15:24
Franse imbeciel
Citaat:
Isa schreef op 01-11-2003 @ 13:50:
god is in alles ok in de edele delen van zijn dienaren
God is niet in alles; God dringt zich niet op. Ik vind dus deze opmerking zeer misplaatst; zeker als je beseft dat de bijbel predikt dat zelfbeheersing een vrucht van de ziel is (gal 5 vers 22 dacht ik).
Oud 03-11-2003, 16:04
Isa
Isa is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 03-11-2003 @ 16:24:
God is niet in alles; God dringt zich niet op. Ik vind dus deze opmerking zeer misplaatst; zeker als je beseft dat de bijbel predikt dat zelfbeheersing een vrucht van de ziel is (gal 5 vers 22 dacht ik).
heeft niks te maken met opdringen.
en we leven in een andere tijd met andere zelfbeheersingswetten, iemand moet toch de bestraffing voltrekken
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 22:21
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 03-11-2003 @ 16:24:
ja, nu weer niet in alles. wat je nu zegt vind ik vreemd, maar ik denk dat je het zegt omdat het net een taboe lijkt wat isa daar zegt. alles is alles
Oud 04-11-2003, 18:02
Franse imbeciel
Citaat:
JaJ schreef op 03-11-2003 @ 23:21:
ja, nu weer niet in alles. wat je nu zegt vind ik vreemd, maar ik denk dat je het zegt omdat het net een taboe lijkt wat isa daar zegt. alles is alles
het is inderdaad een taboe van isa, en ik erger me eraan op de een of andere manier.
Ik heb echter nu geen zin om de bijbel te doorzoeken om erachter te komen of ik wel of niet gelijk heb.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten