Oud 09-01-2004, 19:01
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Oke, ik ben dus van school gestuurd omdat een leraar me haat. Hij heeft me een negatieve beoordeling gegeven voor de praktijktoets, en bij de herkansing wéér. Ik deed trouwens de opleiding verpleegkunde.
En omdat ik problemen met m'n haar heb pas ik sowieso niet in de zorg, volgens de schooldirectie.
(Ik heb een haarziekte. Mevrouw de directeur kwam me vertellen dat dát absoluut niet kan in de zorg en dat ik maar moest vertrekken. Ziekte is trouwens niet besmettelijk of verminkend; ik draag alleen altijd een pet omdat ik wat kale plekken heb.)

Wel, met die onvoldoende had mevrouw de directeur een mooie stok in handen om me weg te krijgen.

En nu zit ik dus thuis. Niet zo'n ramp, over een half jaar doe ik examen in 6 vakken (VWO). Maar m'n eer is behoorlijk aangetast.

En dan lees ik dit.

Citaat:
Onderzoek naar misbruik doof meisje

ZOETERMEER Justitie doet onderzoek naar
de mogelijke verkrachting van een 14-
jarig meisje op de dovenschool Effatha
in Zoetermeer. Een groep van 11 jongens
zou haar vele malen hebben misbruikt.

De daders zouden tussen de 13 en 15
jaar zijn. Ze zijn van school gestuurd
en krijgen thuis les.
Het OM heeft nog
geen besluit over vervolging genomen.

Het meisje vertelde een groepsleider in
oktober dat de jongens haar in de klas,
op de gang, op het toilet en buiten het
schoolgebouw tot seksuele handelingen
dwongen. Het onderzoek verloopt moeizaam
omdat alle verhoren plaatsvinden met
behulp van een doventolk.
AAAARGH.

Krijg een haarziekte en je word van school gestuurd.
Verkracht iemand jarenlang en je krijgt thuis les.

Ben behoorlijk kwaad.

Kreeg vanmiddag een brief van het college van bestuur van de school, dat m'n beroep is afgewezen. En dan lees ik bovenstaande op teletekst.

Mja... kent iemand dit? Van school gestuurd worden omdat een leraar je haat? Of omdat je een (heel onschuldige) ziekte hebt?

Laatst gewijzigd op 09-01-2004 om 19:43.
Advertentie
Oud 09-01-2004, 19:06
joopie12
joopie12 is offline
Ja en als jij een ban krijgt op dit forum komt dat zeker ook omdat ieeeeedereen jou haat.
Oud 09-01-2004, 19:10
Verwijderd
FA, wat ben je toch een tactloos stuk vreten
Oud 09-01-2004, 19:15
Quiana
Quiana is offline
Dit is de eerste en gelijk de laatste waarschuwing.

Deze topic is al op het randje, maar als er ook allerlei onzin
reacties komen gaat hij onherroepelijk op slot, ik ben niet
van plan als een gek constant te lopen verwijderen, sorry.
Oud 09-01-2004, 19:35
Menschenfeind
Menschenfeind is offline
Kan iemand me in godesnaam vertellen wat die twee dingen met elkaar te maken hebben?
Oud 09-01-2004, 19:42
GinnyPig
GinnyPig is offline
Jij bent niet leerplichtig. Zij wel.
Oud 09-01-2004, 19:52
ekki
ekki is offline
En waarom haat die leraar jou? Komt dat niet ook een klein beetje door jezelf denk je? En hoe weet je zo zeker dat die leraar jou haat? Heeft ie dat letterlijk gezegd?

Sorry, maar ik bekijk het verhaal altijd wel van twee kanten voor zover dat kan en ik geloof niet dat iemand zomaar van school wordt gestuurd omdat één docent een hekel heeft aan die persoon.
En als ook nog het college van bestuur het niet onterecht vindt dat je weggestuurd bent, dan geloof ik je al helemaal niet, sorry.

En wat die jongens betreft: die zitten nog op de middelbare school, wat verplicht is. Zij volgen verplicht onderwijs, jij niet, jij bent van school gegaan. En de vraag is ook hoe ze dat onderwijs krijgen.
Oud 09-01-2004, 20:03
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
De directeur van de school zei dat ik maar beter kon gaan, want ik zou nooit aan het werk kunnen met m'n pet op. Dat ik daar een heel goede reden voor heb kan haar niets schelen: met die pet op moest ik vertrekken.

En hier komt het ergste.

Ik had met de docent waarvan ik toen praktijklessen kreeg (de 'goede' van de twee) over m'n pet gesproken. Zij vond het in haar lessen geen probleem, omdat ik er een reden voor heb.

Nu het gesprek met de directeur.
Zij: 'Die pet moet gewoon af.'
Ik: 'Maar ik heb het toch besproken met de praktijkdocenten?'
Zij: 'Ze hebben tegen mij gezegd dat ze dat alleen gezegd hebben om van jouw gezeur af te zijn.'
Ik: 'Oh...'
Daar begreep ik niets van. M'n praktijkdocent (nummer 1) zou nooit tegen me liegen, dat was juist een van de betere docenten.

Een week later sprak ik m'n praktijkdocent (1) nog eens.
Ik: 'De directeur zei dat voor u die zaak over m'n pet helemaal niet was opgelost, hoe zit dat nou?'
Zij: 'Dat is wel opgelost, ik heb er helemaal niet over gesproken met haar.'

De meest logische verklaring is dat praktijkdocent nr. 2 met de directeur gesproken heeft en een raar verhaal heeft verteld.
Oud 09-01-2004, 20:09
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
@ azaziël en joopie12
kunnen jullie nou echt niet eens even je gevoelens voor FA opzij zetten en gewoon es reageren? zoniet, reageer dan gvd niet ofzo.

@ FA : k vind het wel balen voor je. heb je het erover gehad met iemand? en kun je niet naar een andere school ofzo..

Mja... kent iemand dit? Van school gestuurd worden omdat een leraar je haat? Of omdat je een (heel onschuldige) ziekte hebt?

ik herken dit wel maar in die mate is het nog nooit zover gekomen bij mij. mn mentrix vertelde me wel dat maar 1 leraar niets negatiefs van me vond. en dat terwijl k toch dacht dat er nog wel wat meer leraren me niet zo irritant vonden. sommige moeten me daarom ook echt hebben. vorig was dat heel erg. k haalde toevallig goeie punten voor dat vak, en jawel, daar pakte ze me keihard op. misschien weet je dat nog, toen had k in mn naam staan zoiets van : Mevr. Former is een misselijk kutgedrocht!. maar igg, ze zei van : ja en nu zit je wel in die norm van ik haal lekker goeie punten en k doe lekker verwaand het is goed k ga andere vervelen.
bij alles wat ik deed was er wel iets negatiefs aan. en dat was zo bij meer leraren/leraressen. en dan vonden ze het heul gek dat k dus ook gewoon geen zin had om daar in mn tijd mee te verdoen als er toch alleen maar negatieve crap op me af kwam. maar zo erg dat k van school af gestuurd word? nee
Oud 09-01-2004, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-01-2004 @ 20:01:
Ik ben niet van school gestuurd, maar er is me wel meerdere malen gevraagd of ik niet beter kon stoppen met de opleiding ivm fm/me.
Oud 09-01-2004, 20:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-01-2004 @ 21:12:
Ik ben niet van school gestuurd, maar er is me wel meerdere malen gevraagd of ik niet beter kon stoppen met de opleiding ivm fm/me.
Maar was dat ook zo?

Had je door de ziektes ook echt problemen om je opleiding te volgen?

Bij mij is dat dus absoluut niet zo. Wat ik heb is niet eng, niet gevaarlijk, niet besmettelijk.
In Nederland zijn ongeveer 272.000 mensen die het hebben.

Laatst gewijzigd op 09-01-2004 om 20:25.
Oud 09-01-2004, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-01-2004 @ 21:22:
Maar was dat ook zo?

Had je door de ziektes ook echt problemen om je opleiding te volgen?
Niet in de mate waar zij van uitgingen. Theorie had ik helemaal geen moeite mee (integendeel zelfs), stage ging iets moeizamer, maar met wat meewerking van uit de opleiding was ook dat best gegaan, denk ik.
Oud 09-01-2004, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-01-2004 @ 21:22:
Bij mij is dat dus absoluut niet zo. Wat ik heb is niet eng, niet gevaarlijk, niet besmettelijk.
In Nederland zijn ongeveer 272.000 mensen die het hebben.
Euhm...ik ben ook niet eng, niet gevaarlijk en nog minder besmettelijk. En al had half Nederland het, wat maakt dat uit? Er zijn alleen nog wel meer dingen die een rol kunnen spelen. En ik vermoed dat in jouw geval die ziekte ook niet de enige reden is.
Oud 09-01-2004, 20:27
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-01-2004 @ 21:25:
Niet in de mate waar zij van uitgingen. Theorie had ik helemaal geen moeite mee (integendeel zelfs), praktijk ging iets moeizamer, maar met wat meewerking van uit de opleiding was ook dat best gegaan, denk ik.
Zie... Scholen gaan vaak op eigen houtje bezig. Ze denken dat ze alles zijn.

Bij mij kwam de vertrouwenspersoon aan met 'we hebben een sterk vermoeden dat je wel eens Asperger zou kunnen hebben'.
Die vertrouwenspersoon is geen arts. De mensen op jouw school zijn ook geen artsen.

Ook zoiets, ja...
Oud 09-01-2004, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-01-2004 @ 21:27:
Zie... Scholen gaan vaak op eigen houtje bezig. Ze denken dat ze alles zijn.

Bij mij kwam de vertrouwenspersoon aan met 'we hebben een sterk vermoeden dat je wel eens Asperger zou kunnen hebben'.
Die vertrouwenspersoon is geen arts. De mensen op jouw school zijn ook geen artsen.

Ook zoiets, ja...
Studenten denken dat net zo goed ook wel eens.

Je interpreteert btw een post, ik zeg niet dat ze 'op eigen houtje bezig gingen'. Net zo min als dat zij de rol van een arts overnamen. De mensen op mijn school beseffen gelukkig prima dat ze geen arts zijn.

(Ik ben uiteindelijk toch met die opleiding gestopt, omdat er geen medewerking was en ik op een gegeven moment te moe was om er nog voor te vechten. Nu heb ik gelukkig wel medewerking vanuit school. )
Oud 09-01-2004, 20:44
Verwijderd
mag ik vragen waarom je geen toupetje neemt?

en ja dit is een serieuze vraag.
Oud 09-01-2004, 20:46
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Rogue schreef op 09-01-2004 @ 21:44:
mag ik vragen waarom je geen toupetje neemt?

en ja dit is een serieuze vraag.
Dan zou het helemaal niet meer groeien.
Ik heb ruim 5 jaar geen haar op m'n hoofd gehad... Ook geen wenkbrauwen, alles uitgevallen.
Nu is het bijna helemaal terug.

Bovendien is dat mezelf verstoppen. Dat is onzin, nergens voor nodig. Mensen accepteren me maar zoals ik ben.
Oud 09-01-2004, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-01-2004 @ 21:46:
Dan zou het helemaal niet meer groeien.
Ik heb ruim 5 jaar geen haar op m'n hoofd gehad... Ook geen wenkbrauwen, alles uitgevallen.
Nu is het bijna helemaal terug.

Bovendien is dat mezelf verstoppen. Dat is onzin, nergens voor nodig. Mensen accepteren me maar zoals ik ben.
's nachts draag je zo'n ding toch niet? Dan kan je haar toch groeien?

De laatste reden vind ik wel een goede reden.
Oud 09-01-2004, 21:37
Verwijderd
Citaat:
GinnyPig schreef op 09-01-2004 @ 20:42:
Jij bent niet leerplichtig. Zij wel.
Inderdaad. Dat kun je vervelend vinden, maar zo is het nou eenmaal wettelijk geregeld in Nederland.

Wees blij dat jij niet ook thuis les krijgt nu en lekker zelf kan studeren. Volgens mij ben jij niet iemand die zich graag dingen voor laat schrijven, maar juist zelfstandig te werk gaat, omdat je daar veel beter in bent, FA. Haal gewoon je VWO.
Oud 09-01-2004, 21:44
Maarten
Maarten is offline
Kunnen we hem niet een beetje steun bieden, in plaats van hem af te kraken en te zeggen dat het vast niet zo in elkaar steekt als hij het aan ons vertelt?

Je krijgt natuurlijk altijd een subjectieve kleuring...

Maar hoezo moet je van school af als je 1 vak niet haalt?
Oud 09-01-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 09-01-2004 @ 22:44:
Kunnen we hem niet een beetje steun bieden, in plaats van hem af te kraken en te zeggen dat het vast niet zo in elkaar steekt als hij het aan ons vertelt?

Je krijgt natuurlijk altijd een subjectieve kleuring...
Is een topic zelf ook niet altijd subjectief?

Maar afkraken hoort niet, dat ben ik met je eens.
Oud 09-01-2004, 22:01
Freule
Freule is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef
verstop je je nu niet achter een petje dan?
Oud 09-01-2004, 22:22
Nona
Nona is offline
Ten eerste ben je een zeur. Als je je eens een keer neer zou leggen bij wat je leraren zeiden zouden ze je al een stuk aardiger vinden.

Ten tweede is er een simpele oplossing voor je haar. Als je het gewoon allemaal af scheert vallen kale plekken niet op en hoef je geen pet op. Opgelost.

Dat je haar als argument voor het verwijderen van school is gebruikt is ongehoord. Dat mag gewoon niet.
Oud 09-01-2004, 23:16
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 09-01-2004 @ 23:22:
Ten eerste ben je een zeur. Als je je eens een keer neer zou leggen bij wat je leraren zeiden zouden ze je al een stuk aardiger vinden.
Idd, Ik vind dat je gewoon iets te hard voet bij stuk hebt gehouden. Je verstopt jezelf idd onder dat petje zoals reeds is gezegd...Ik zou op zijn minst toch overwogen hebben om mijn hoofd te scheren. (na enig overleg althans)
Volgens mij had je echt geen zin om tot enige vorm van compromis te komen met de leerkrachten als ik je post zo lees.

Nu, het blijft sowieso kut voor je, dat begrijp ik.
Maar in het vervolg zou ik toch op zijn minst proberen om je aan te passen aan mensen(zelfs in kleine mate, das toch iets), al besef ik dat je ziekte niet bijzonder leuk is.
Oud 09-01-2004, 23:35
Eend
Eend is offline
Laat me es raden, hij schold je uit voor een authist en geloofde niet dat je borderliner was

Volgens mij ligt dat heus niet alleen aan de leraar, maar moet je ook ff naar je eigen gedrag kijken ipv gelijk de schuld aan een ander te geven.

Zoals jij de indruk op mij legt met je dingen, weet ik bijna wel zeker dat jij over een aantal grenzen heen gedondert bent, zonder het door te hebben.

Uitslag:
Ga nou eens aan jezelf werken ipv anderen de schuld te geven.
Oud 10-01-2004, 00:41
Verwijderd
Wel fleety boy, ik denk dat wij allemaal wel weten dat jij niet de makkelijkste persoon bent in de omgang, maar als die school jou kwijt probeert te raken met argumenten over je ziekte, dan deugt er iets niet aan die school in mijn ogen. Mensen afkeuren en weg proberen te krijgen met een ziekte is nooit goed te praten.

Maar, nu kun je wel al je tijd aan het vwo examen besteden, en als je dat haalt, wat boeit dan nog die school
Oud 10-01-2004, 10:32
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Ten tweede is er een simpele oplossing voor je haar. Als je het gewoon allemaal af scheert vallen kale plekken niet op en hoef je geen pet op. Opgelost.
Das geen oplossing. Dan is het ook gewoon verbergen.
Oud 10-01-2004, 10:40
Verwijderd
Ga nog maar eens praten, dat lijkt mij de beste oplossing.
Oud 10-01-2004, 11:02
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
hmm, ben d'r alleen door blijven zitten, en t heeft nu na 3 jaar nog gevolgen.

t gaat over het vak duits...

t was 3 jaar geleden ongeveer, toen ik (voor de eerste keer) op 3 havo zat. We waren een heel erg onrustige klas...

hij gaf ons altijd andere proefwerken over andere stof, en zei dan dat we dan maar beter moesten opletten tijdens de les. Ook altijd onverwachste overhoringen.

En hij haatte mij het meest, vooral omdat ik een hanekam heb, en omdat ik een pentagram (ondersteboven) om mn nek heb hangen. Ik ben verder geen satanist ofzo, Maar hij gaf dus zoveel slechte punten en zwaardere tellingen dan bij andere klassen.
Ook als hij je proefwerk kwijt was, wat regelmatig gebeurde, gaf hij je gewoon een 1 of een 0.

We zijn toen met de klas naar de schoolrector gegaan, en die zei dat die leraar zoiets niet doet.

.............................
daarna het 2e jaar in de derde klas ging overigens wel goed en ik ging ruim over met een 7 voor duits.
en omdat ik havo doe, mag ik kiezen tussen Frans en Duits.

En omdat al bekend was, dat diezelfde leraar (die mij haatte 50% van de 4 havo klassen kreeg

en dus moest ik frans kiezen. en daar ben ik ook nooit zo goed in. Dus met dat vak gaat t niet zo goed op school...

niet zo erg als dat van Fleet Admiral, maar ik voel me daardoor nog steeds genaaid door die k*tleraar
Oud 10-01-2004, 15:13
Nona
Nona is offline
Citaat:
Marcade schreef op 10-01-2004 @ 11:32:
Dat is misschien geen volledige oplossing, maar een betere dan altijd een pet op te hebben. Mijn vader werd op zijn twintigste al kaal (door zijn politiepet) en sinds hij zijn haar gewoon heel kort houdt ziet hij er een stuk beter uit. Als het werkt is het toch prima? En je hoeft echt niet met maffe kale plekken op je hooft te lopen omdat je anders 'een probleem verbergt'.

Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 10-01-2004 @ 12:02:
We zijn toen met de klas naar de schoolrector gegaan, en die zei dat die leraar zoiets niet doet.
Hm, ik weet weer waarom ik volwassenen zo lang gewantrouwd heb... Ja, dat is echt een behoorlijk foute instelling, als iemand de klachten van een hele klas niet serieus neemt.
Oud 10-01-2004, 15:51
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 10-01-2004 @ 12:02:
En hij haatte mij het meest, vooral omdat ik een hanekam heb, en omdat ik een pentagram (ondersteboven) om mn nek heb hangen. Ook als hij je proefwerk kwijt was, wat regelmatig gebeurde, gaf hij je gewoon een 1 of een 0.
Als je bij ons een hanekam durft te hebben op school heb je idd wel problemen. (zelfs een piercing)
Dat van die 0 is af en toe ook wel eens het geval bij sommige leerkrachten.
(en zo erg is onze school nog niet eens)

Nu ja, waarschijnlijk was je leerkracht toch nog gewoon een klootzak.

edit: je bedoelt dat HIJ je proefwerk verloor?...Ok, zoiets kan idd niet in dat geval.
Oud 10-01-2004, 18:04
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
normale leraren laten het je over maken, hij niet.
ben er door blijven zitten. Maar dat is nu wel verleden tijd....

en ik wantrouw nog steeds volwassenen, vooral als die leraar zijn.
Dat ras is gewoon zo onrechtvaardig als het maar kan
Oud 10-01-2004, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 10-01-2004 @ 19:04:
Dat ras is gewoon zo onrechtvaardig als het maar kan
Ook niet helemaal eerlijk.

Misschien dat 'dat ras' het 'ras' leerlingen wel om een zelfde soort reden wantrouwd en niet gelooft?

Maar goed, mijn vader is ook gedeeltelijk kaal sinds dat hij een jaar of twintig was...maar ik denk toch dat dat heel anders is dan bij FA. Het kort houden is ook wat anders dan alles afscheren, denk ik.
Oud 10-01-2004, 19:53
Balance
Balance is offline
Citaat:
Marcade schreef op 10-01-2004 @ 11:32:
dat klopt, maar wat ie nu doet is z'n poot stijfhouden en z'n kale plekken achter een petje verbergen.
wat ie zou kunnen doen is z'n haar kort houden/afscheren en het op die manier dus óók verbergen, maar dan met behoud van z'n plek op school.
In beide gevallen verbergt hij z'n kale plekken dus, maar in het tweede geval houdt hij er tenminste nog iets positiefs aan over.
Oud 10-01-2004, 19:53
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Dat je haar als argument voor het verwijderen van school is gebruikt is ongehoord. Dat mag gewoon niet.
hij deed verpleegkunde, daar is het verplicht je haar bij elkaar te binden. als ik dat vorig jaar niet had gedaan was ik ook voor iedere toets gezakt dit jaar idem, en uiteindelijk sturen ze me dan van school
Oud 10-01-2004, 20:09
Juvenile
Juvenile is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 10-01-2004 @ 20:53:
hij deed verpleegkunde, daar is het verplicht je haar bij elkaar te binden. als ik dat vorig jaar niet had gedaan was ik ook voor iedere toets gezakt dit jaar idem, en uiteindelijk sturen ze me dan van school
Wat ben je aan het vertellen? Je hebt zeker lang haar ofzo. Ik zie iemand met kort haar zijn bosje nog niet bij elkaar binden. Dan is een pet hygiënischer dan het laten bungelen.
Oud 10-01-2004, 20:09
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Balance schreef op 10-01-2004 @ 20:53:
dat klopt, maar wat ie nu doet is z'n poot stijfhouden en z'n kale plekken achter een petje verbergen.
wat ie zou kunnen doen is z'n haar kort houden/afscheren en het op die manier dus óók verbergen, maar dan met behoud van z'n plek op school.
In beide gevallen verbergt hij z'n kale plekken dus, maar in het tweede geval houdt hij er tenminste nog iets positiefs aan over.
Ik heb 5 jaar lang niets gehad, zelfs geen wenkbrauwen...

Denk je dat ik dan ooit nog iets ga afscheren?
Heb zelfs overwogen m'n haar tot op de grond te laten groeien, het nooit meer te knippen.
Oud 10-01-2004, 20:11
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Juvenile schreef op 10-01-2004 @ 21:09:
Wat ben je aan het vertellen? Je hebt zeker lang haar ofzo. Ik zie iemand met kort haar zijn bosje nog niet bij elkaar binden. Dan is een pet hygiënischer dan het laten bungelen.
Juist. Ik heb niet eens haar om bij elkaar te binden. Niet genoeg daarvoor, in ieder geval.

De kale plekken zijn trouwens bijna helemaal weg, en voor de laatste plekjes word ik nu door een dermatoloog behandeld die de landelijke autoriteit op het gebied van deze haarziekte is.
Oud 10-01-2004, 20:11
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Juvenile schreef op 10-01-2004 @ 21:09:
ja dus, ik gaf een situatie aan waarin haar wel een argument is om iemand van school te verwijderen. slaap rustig verder
Oud 10-01-2004, 20:12
Juvenile
Juvenile is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-01-2004 @ 21:09:
Ik heb 5 jaar lang niets gehad, zelfs geen wenkbrauwen...
Schaamhaar?

Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-01-2004 @ 21:09:
Denk je dat ik dan ooit nog iets ga afscheren?
Heb zelfs overwogen m'n haar tot op de grond te laten groeien, het nooit meer te knippen.
Ja, leuk... Je klinkt wel panisch hoor. Als het beter staat als je je haar afknipt (ja, als...) kun je het toch net zo goed doen?

Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 10-01-2004 @ 21:11:
ja dus, ik gaf een situatie aan waarin haar wel een argument is om iemand van school te verwijderen. slaap rustig verder
Ik slaap niet, ik richt me op deze situatie.
Oud 10-01-2004, 20:32
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Juvenile schreef op 10-01-2004 @ 21:12:
Als het beter staat als je je haar afknipt (ja, als...) kun je het toch net zo goed doen?

Ik slaap niet, ik richt me op deze situatie.
ik denk dat hij daar nogal anders over denkt, als ie tijden heeft gehad dat ie bijna geen haar had
Oud 10-01-2004, 20:48
Fade of Light
Fade of Light is offline
Kun je de officiele brief inscannen. Daar moet namelijk de reden voor wegsturing instaan en anders zou ik gewoon terug naar school gaan.
Oud 10-01-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef op 10-01-2004 @ 23:00:
Als dat echt de reden is dat je van school af bent gestuurd is het belachelijk, maar ik vraag het me af.
Het is hoe dan ook belachelijk dat ze het als argument gebruiken
Oud 11-01-2004, 01:09
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef op 10-01-2004 @ 23:23:
Ligt eraan in welke context het gaat. Als ze hem al een paar keer hebben uitgelegd dat ze willen dat die pet af moet en hem de consequenties hebben uitgelegd, lijkt het me niet helemaal onredelijk. Beetje vergezocht wel, maar goed.
Precies. Ik geloof niet dat een goede leerling zomaar van school wordt getrapt omdat hij per se een pet wilde ophouden. Dan speelde er al langer nog meer. Op het moment dat iemands werkhouding al niet zo best is, hij al een grote mond geeft, afwijkend gedrag vertoont en dan als klap op de vuurpijl óok nog eens zijn zin m.b.t. petten wil doordrammen (hoe redelijk dat ook is, het gaat om de manier waarop) dan kan ik me heel goed voorstellen dat je van school gekickt wordt.
Oud 11-01-2004, 14:33
Lorelei
Lorelei is offline
Fleet, ik denk dat je eerst even bij jezelf na moet gaan of dit pet werkelijk de enige reden was om je weg te sturen. In alle posts die ik van jou gelezen heb, heb ik nooit enige vorm van zelfreflectie gezien terwijl dat in veel situaties toch wel handig was geweest. Je wekt bij veel forummers al irritatie op, denk je nou werkelijk dat dat bij docenten dan niet gebeurt? Niemand mag jou van school sturen omdat ze je niet aardig vinden, maar ik denk dat dit iets verder ging dat 'niet aardig vinden'.

Oh, en ik vond je vergelijking met die 2 jongens van 13 en 15 bijzonder slecht.
Oud 11-01-2004, 14:36
Maarten
Maarten is offline
Wie kent Fleet hier in het echt?

In het forum zijn er veel mensen die minder nadenken over wat ze zeggen doordat er toch geen confrontatie aanwezig is. Dus ik zou hem niet op basis hiervan afwijzen. Ik heb niet heel veel posts van hem gezien dus kan niet beoordelen wat ie gepost heeft maar ik denk dat hij in het echt meer nadenkt over de reacties van anderen.
Oud 11-01-2004, 14:43
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 11-01-2004 @ 15:36:
Wie kent Fleet hier in het echt?

In het forum zijn er veel mensen die minder nadenken over wat ze zeggen doordat er toch geen confrontatie aanwezig is. Dus ik zou hem niet op basis hiervan afwijzen. Ik heb niet heel veel posts van hem gezien dus kan niet beoordelen wat ie gepost heeft maar ik denk dat hij in het echt meer nadenkt over de reacties van anderen.
Euhm...ik ken wel mensen die hem in het echt kennen en op basis van wat zij zeggen en op basis van reacties van hem zelf hier op het forum en op msn, heb ik een mening gevormd. Verder ga ik er niet op in...maar wat mensen die hem irl kennen zeggen, veranderd mijn mening niet bepaald.

En al wist ik alleen maar dingen van het forum, dan nog, ik ken hem ook alleen maar van het forum, dus dat is ook de enige manier om een mening te vormen van iets of iemand, dat is nou eenmaal een nadeel aan internet, daar kan je niks aan veranderen.
Oud 11-01-2004, 14:44
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 11-01-2004 @ 15:36:
*cut*
Lees nog maar even verder.
Oud 11-01-2004, 14:49
Maarten
Maarten is offline
Citaat:

Lees nog maar even verder.
Had het allang gelezen. Wat heb ik volgens jou over het hoofd gezien? Ik richt mij alleen op de mensen die Fleet meteen afwijzen op basis van zijn forumverschijning.

Citaat:

Euhm...ik ken wel mensen die hem in het echt kennen en op basis van wat zij zeggen en op basis van reacties van hem zelf hier op het forum en op msn, heb ik een mening gevormd. Verder ga ik er niet op in...maar wat mensen die hem irl kennen zeggen, veranderd mijn mening niet bepaald.
Nou, nu begrijp ik het wat beter want nu heb je tenminste het woord van mensen die hem irl kennen snappie?

Jah, is inderdaad een groot nadeel van internet. Ik wou alleen deze mogelijkheid wegcijferen en als wat jij zegt waar is dan is dat bij deze gebeurd.
Oud 11-01-2004, 14:55
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 11-01-2004 @ 15:49:
Had het allang gelezen. Wat heb ik volgens jou over het hoofd gezien? Ik richt mij alleen op de mensen die Fleet meteen afwijzen op basis van zijn forumverschijning.
Ik denk dat dat logisch is. En als hij dat erg vindt, dan moet hij daar rekening mee houden met zijn manier van posten op het forum, denk ik.

Citaat:
Nou, nu begrijp ik het wat beter want nu heb je tenminste het woord van mensen die hem irl kennen snappie?
Ik snap het. (Deed ik ook al. ) Maar al had ik dat woord niet en hij stoort zich aan het beeld dat mensen van hem hebben of hij vindt dat het niet klopt, dan moet hij daar dus rekening mee houden in mijn ogen. Bovendien denk ik ook dat in de meeste gevallen het beeld dat je dmv internet van iemand krijgt over het algemeen wel redelijk klopt (trollen ed daargelaten natuurlijk). tuurlijk zijn er best wel dingen die zullen verschillen, maar iemand blijft toch dezelfde persoon. En als je over die persoon dan ook nog rl dingen hoort en/of hem op meetings tegen komt...mjah.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten