Advertentie | |
|
![]() |
|
ik vind het een heel mooi gedicht. op mij kotm het over als jezelf in slaap huilen. ik weet niet of dat zo is, maar verder heel mooi, en ik vind het eigenlijk wel lekker vlot lezen
||
Citaat:
op zich kan dat een leuk onderwerp zijn, maar ik vind bijvorbeeld de ochtend dan beter. subjectiviteit alom.
|
Op dit moment heb ik behoefte aan sterkte, krachtige gedichten. Mijn hoofd is al een 'dradenweb' en dus vind ik dit een heel vervelend gedicht op dit moment om te lezen. Ik snap hem ook niet, hij leest moeizaam. De laatste strofe vind ik een beetje raar overkomen bij mij.
Nope.... not my style today! (maybe tomorrow?) Love Snowy
||
Citaat:
'verleidt verleden' vind ik leuk gevonden. Ook de rijm 'ang' die telkens terugkomt is niet mis. Maar het blijft wel wat zwaar op de maag liggen, dit gedicht. Nogal confronterend, aangezien ik zelf nogal in de war ben de laatste tijd. Maar, samengevat. ![]() |
![]() |
||
Dank allemaal.
phensicske, je komt heel aardig in de buurt!. Citaat:
De hemel, als droomlucht, een plek om in te vluchten en weg te dromen(naar wat niet is), in plaats van staan in de realiteit en daar te blijven.Kijkend door een web van verdriet naar de mooie bezielde dingen(hier spreekt het verlangen uit van Vrij-voelen, onbezorgd van alles). Door in die droomwereld te leven, de realiteit van de ochtend/dag ontvluchten, om het moeilijke maar niet te hoeven zien. De ochtend/dag die confrontaties met zich meebrengt (en verdriet), de tijd die vooruit tikt en bang maakt(de verwachtingen, verplichtingen, angsten vanuit het verleden en het heden, naar de toekomst kijkend). De tijd, als in het nu bedoeld, verleidt het verleden; laat mij weer terug denken aan al wat er in het verleden is "gebeurd"(hiermee bedoel ik een aantal dingen, waar ik het moeilijk mee heb gehad; hiermee bedoel ik niet een heel zwaar verleden. Die verleden tijd, werkt zo lang door in het heden, maar ik merk dat het gaandeweg, het verleden zich steeds meer los begint te laten van het heden; dat maakt lichter, wat steeds dichter bij mij komt te staan; het vrijer kunnen leven(en het verleden steeds meer loslatend)naar de toekomst gericht. Nu begrijpelijk? ![]() Ik kan het mij voorstellen dat het een zware hap op in de maag is. Ben zelf ook meer van het luchtige, maar soms.... Naar het einde toe is het heel duidelijk hoopgevend en positief bedoeld.
Laatst gewijzigd op 14-03-2004 om 17:19. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb je door! Toch een beetje. ![]() Ik vind een zwaarder gedicht best wel kunnen, alhoewel het wat, zoals ik reeds zei, zwaar op de maag ligt, lees ik dit liever dan kalverliefdesgedichtjes. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind je rijmschema erg leuk, speels. Het gedicht loopt ritmisch gezien erg goed; lekker vlot. Alhoewel het een vrij zwaar, ietwat dromerig gedicht is, vind ik het toch speels en toegankelijk overkomen. Je trekt de lezer echt het gedicht in; ik vind het erg beeldend en waan mij meteen in het wereldje dat je schept! Dat vind ik erg knap gedaan. O, ik heb nog een opmerking ![]()
||
Citaat:
Neej ![]() Bedankt:!).
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Toetsing aan de Grondwet onverwacht iets dichterbij Gatara | 12 | 07-12-2008 06:53 | |
Muziek |
Idiote teksten bij hedendaagse muziek EvilConduct | 108 | 17-07-2007 20:31 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Iemand, u of ik, komt dichterbij en zegt... Blitzkrieg Bop | 31 | 25-10-2004 17:50 | |
Verhalen & Gedichten |
De dichter dichterbij dan dichter Mad Ruda | 3 | 22-12-2002 13:42 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
bewUstzijn... Floef | 18 | 08-03-2002 11:59 | |
Verhalen & Gedichten |
De zee komt dichterbij... Gothic | 2 | 02-09-2001 21:33 |