Oud 11-08-2004, 23:16
koffie verkeerd
koffie verkeerd is offline
wetenschappers lijken nu geestenverschijningen (en andere 'paranormale' zaken?) te kunnen verklaren

lees en huiver

Laatst gewijzigd op 11-08-2004 om 23:28.
Advertentie
Oud 11-08-2004, 23:20
AngelLena
AngelLena is offline
je link doet het niet....
Oud 11-08-2004, 23:25
koffie verkeerd
koffie verkeerd is offline
ok, gefixt

Laatst gewijzigd op 11-08-2004 om 23:29.
Oud 11-08-2004, 23:41
AngelLena
AngelLena is offline
old news... al lang verworpen... en nee ben momenteel te moe om die bron op te zoeken.
Oud 18-08-2004, 16:41
sjappie666
sjappie666 is offline
die wetenschappers zijn ook niet goed snik
Oud 18-08-2004, 17:43
Raven
Raven is offline
ja kijk he .. dat je door iemands zintuigen te beinvloeden iemand dingen kan laten zien die er niet zijn da's zo oud als de wereld.
doen goochelaars ook nl ok op een andere manier maar toch.

dat wil nog niet zeggen dat die diengen die je dan ziet er ook niet KUNNEN zijn.

ander voorbeeld.
je kan iemand's ogen zo prikkelen dat ie bv een kubus ziet.
(heel simpel gesteld doet een beeldscherm zoiets ook, daarom kan een bij bv geen TV kijken )

maar we weten allemaal dat zoiets ook echt bestaat
Oud 19-08-2004, 12:33
Verwijderd
Citaat:
sjappie666 schreef op 18-08-2004 @ 17:41 :
die wetenschappers zijn ook niet goed snik
jaja.....
Oud 19-08-2004, 13:03
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 19-08-2004 @ 13:33 :
jaja.....
ze proberen zichzelf te overbluffen om dat ze toch ook geesten zien zweven in het donker boven de trap

nee. maar hij heeft wel gelijK!
Oud 23-08-2004, 17:31
Aléantheriël
Aléantheriël is offline
Ik vind het persoonlijk heel fijn om te weten dat niet alles wetenschappelijk verklaard kan worden

Aléantheriël
Oud 23-08-2004, 22:03
JCG
JCG is offline
in de kijk stond ook een artikel over spoken. Het schijnt dat een geluidgolf 19 Hz vreemde effect op mensen kan hebben.

een linkje naar de bron van het artikel in de kijk: klik hier
Oud 23-08-2004, 23:09
Verwijderd
19 Hz? Dat is gewoon hoorbaar geluid voor de meeste mensen, wat zou daar speciaal aan kunnen zijn?
Oud 24-08-2004, 00:19
JCG
JCG is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-08-2004 @ 00:09 :
19 Hz? Dat is gewoon hoorbaar geluid voor de meeste mensen, wat zou daar speciaal aan kunnen zijn?
lees de link , zover ik het snap kan het er voor zorgen dat je ogen iets gaan trillen en daardoor kan je vreemde dingen aan de rand van je gezichtsveld zien. Precies de plek waar 99% van de spoken gezien word.

Het lig ertrouwens aan hoe goed je gehoor is, een gemiddel mens kan tot 20 Hz horen.
Oud 24-08-2004, 02:57
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Aléantheriël schreef op 23-08-2004 @ 18:31 :
Ik vind het persoonlijk heel fijn om te weten dat niet alles wetenschappelijk verklaard kan worden

Aléantheriël
Jammer he? Dat wel alles te verklaren is.

Ik kan me zelf nog iets herinerren over 12 Hz.
Oud 24-08-2004, 22:13
JCG
JCG is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 24-08-2004 @ 03:57 :
Jammer he? Dat wel alles te verklaren is.

Ik kan me zelf nog iets herinerren over 12 Hz.
NOG niet alles is wetenschappelijk te verklaren. Denk aan het verval van atomen, ze kunnen nog niet verklaren waar precies die ene atoom vervallen en niet de gene ernaast.
Oud 25-08-2004, 00:55
Daevrem
Daevrem is offline
Dat is toevallig al wel verklaart.

Alleen kunnen veel niet-natuurkundigen de schijnbare lelijkheid van de verklaring niet accepteren.
Oud 25-08-2004, 19:39
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 24-08-2004 @ 01:19 :
lees de link , zover ik het snap kan het er voor zorgen dat je ogen iets gaan trillen en daardoor kan je vreemde dingen aan de rand van je gezichtsveld zien. Precies de plek waar 99% van de spoken gezien word.

Het lig ertrouwens aan hoe goed je gehoor is, een gemiddel mens kan tot 20 Hz horen.
Tot?
Ik dacht vanaf.
Oud 29-08-2004, 20:40
JCG
JCG is offline
Citaat:
Iter schreef op 25-08-2004 @ 20:39 :
Tot?
Ik dacht vanaf.
, ik tot, lekkerrustig
Oud 30-08-2004, 00:14
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
JCG schreef op 24-08-2004 @ 01:19 :

maar 1 procent niet. En die ene procent is nog een mooi aantal waarnemingen... Hoe verklaar je die?
Oud 30-08-2004, 01:05
Daevrem
Daevrem is offline
Pfff, iemand verklaart net 99% van alle gevallen, en jij komt als kritiek met de opmerking: "En die ene procent dan." En dat in de trend van, "Haha, je hebt 'ongelijk', je kunt 1% niet verklaren."

Waarom zou een wetenschapper die net heel veel dingen kan verklaren gelijk de rest ook moeten verklaren? Is dat niet werk voor iemand anders?

Dus verklaar zelf die 1% maar.

Trouwens, 1% is zo weinig je kunt het af doen als een meetfout, een statistiek, je hoeft het helemaal niet te verklaren. En als je het al wil; de mensen die die spoken reporteerden hadden het bedacht/waren gek/waren paranoide.
Oud 30-08-2004, 11:23
varlok
varlok is offline
LoL we hebben het over hertzjes.

De mens begint to horen bij 20HZ ongeveer, de een iets lager da ander iets hoger.

Iemand hier bekend met de brainwave generator?? www.bwgen.com
Hiermee krijg je met behulp van binary beats tonen van 0 tot 19 Hz in je hersens.
Door deze tonen kun je alle effecten en gevoelens krijgen die je je maar kan wensen. Ik heb de schilderijen van de muur af zien lopen, ben spontaan in slaap gevallen, heb me lijf onder de beestjes gehad, en nog veel meer dignen.

Citaat:
Lees de link , zover ik het snap kan het er voor zorgen dat je ogen iets gaan trillen en daardoor kan je vreemde dingen aan de rand van je gezichtsveld zien. Precies de plek waar 99% van de spoken gezien word
Ik denk dus dat je gelijk hebt.
http://www.bwgen.com/presets.htm als je hier gaat zoeken kun je er vast wel een vinden waar je geestverschijningen /halicunaties van krijgt.
Oud 30-08-2004, 15:10
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik vind het maar een rare site. Met een bepaald geluid kun je uit je lichaam treden? Brrrrrrr.......
Oud 30-08-2004, 16:15
varlok
varlok is offline
Hehe Astrale projectie. Is best leuk hoor.
Wist je dat iedereen dat wel eens doet in zijn slaap. Dan ben je halfwakker en dan ben je op een plaats die je waarschijnljik kent.
Als je dan wilt lopen dan is het net of je door heele dikke lucht loopt. Dat is dan een out of body experience
Oud 30-08-2004, 16:37
Heksjuh
Heksjuh is offline
Echt waar? Ik kan me niet herinneren dat ik dat weleens heb gehad... Creepy hoor. Is het niet gevaarlijk om zo'n ervaring op te wekken? Straks kom je niet meer terug in je lichaam?
Oud 30-08-2004, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Heksjuh schreef op 30-08-2004 @ 17:37 :
Echt waar? Ik kan me niet herinneren dat ik dat weleens heb gehad... Creepy hoor. Is het niet gevaarlijk om zo'n ervaring op te wekken? Straks kom je niet meer terug in je lichaam?
Nee, het is een illusie, geen werkelijke uittreding, aangezien de geest onlosmakelijk is verbonden met de hersenen.
Oud 30-08-2004, 18:28
JCG
JCG is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 30-08-2004 @ 01:14 :
maar 1 procent niet. En die ene procent is nog een mooi aantal waarnemingen... Hoe verklaar je die?
psychoses

Citaat:
Daevrem schreef op 30-08-2004 @ 02:05 :
Pfff, iemand verklaart net 99% van alle gevallen, en jij komt als kritiek met de opmerking: "En die ene procent dan." En dat in de trend van, "Haha, je hebt 'ongelijk', je kunt 1% niet verklaren."

Waarom zou een wetenschapper die net heel veel dingen kan verklaren gelijk de rest ook moeten verklaren? Is dat niet werk voor iemand anders?

Dus verklaar zelf die 1% maar.

Trouwens, 1% is zo weinig je kunt het af doen als een meetfout, een statistiek, je hoeft het helemaal niet te verklaren. En als je het al wil; de mensen die die spoken reporteerden hadden het bedacht/waren gek/waren paranoide.
maar laten we het aub een beetje leuke houden hier. Ik heb zelf ook iets van een spook gezien (als je het verhaal wilt lezen moet je maar zoeken onder kaasfabriek).

Het is het beroep van een wetenschapper om te verklaren, met jouw redenatie zou er geen god/Allah/ik vergeet er vast nog 1 bestaan, misschien is dat ook zo. Maar quantum mechanica kan ook nog niet helemaal verklaart worden dus dat bestaat ook niet?

ik hou van een discussie dus ik ga ff beiden kanten op

Laatst gewijzigd op 30-08-2004 om 18:36.
Advertentie
Oud 30-08-2004, 18:50
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-08-2004 @ 18:34 :
Nee, het is een illusie, geen werkelijke uittreding, aangezien de geest onlosmakelijk is verbonden met de hersenen.
Er zijn wetenschappers die betwijfelen of de geest onlosmakelijk is verbonden met de hersenen. Ze onderzoeken dit bij bijna-doodervaringen. Op het moment dat iemand hersendood is, kan die persoon in principe geen dingen waarnemen. Bij een bijna-doodervaring wordt onderzocht wanneer die ervaring ontstaat: op het moment dat de hersenen nog werken of dat de patient hersendood is. Als je die ervaring zou krijgen als je hersendood bent, betekent dit dat de geest niet onlosmakelijk is verbonden met de hersenen.
Oud 30-08-2004, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Heksjuh schreef op 30-08-2004 @ 19:50 :
Er zijn wetenschappers die betwijfelen of de geest onlosmakelijk is verbonden met de hersenen. Ze onderzoeken dit bij bijna-doodervaringen. Op het moment dat iemand hersendood is, kan die persoon in principe geen dingen waarnemen. Bij een bijna-doodervaring wordt onderzocht wanneer die ervaring ontstaat: op het moment dat de hersenen nog werken of dat de patient hersendood is. Als je die ervaring zou krijgen als je hersendood bent, betekent dit dat de geest niet onlosmakelijk is verbonden met de hersenen.
Vreemde wetenschappers, aangezien allang is aangetoond dat wanneer men een bepaald deel van de hersenen stimuleert men bijna-doodervaringen kan nabootsen.
Oud 30-08-2004, 21:14
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
JCG schreef op 30-08-2004 @ 19:28 :

maar laten we het aub een beetje leuke houden hier. Ik heb zelf ook iets van een spook gezien (als je het verhaal wilt lezen moet je maar zoeken onder kaasfabriek).

Het is het beroep van een wetenschapper om te verklaren, met jouw redenatie zou er geen god/Allah/ik vergeet er vast nog 1 bestaan, misschien is dat ook zo. Maar quantum mechanica kan ook nog niet helemaal verklaart worden dus dat bestaat ook niet?
Leuk houden? Versta je daar onder dat ik iemand gelijk moet geven waneer die persoon het niet heeft? Ik doe niet aan leuk en vervelend. Ik zeg gewoon wat ik denk dat waar is.

Wetenschap zegt helemaal niet dat er geen god kan zijn. Ik zeg ook niet dat er geen god kan zijn. En de kwantum mechanica is wel verklaart.
Oud 31-08-2004, 09:06
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 30-08-2004 @ 01:14 :
Zullen we het er maar op houden dat het nog niet bewezen is dat spoken bestaan ??
Oud 31-08-2004, 10:19
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 31-08-2004 @ 10:06 :
Zullen we het er maar op houden dat het nog niet bewezen is dat spoken bestaan ??
En ook niet dat ze niet bestaan. Alleen dat een aantal tot groot deel van de waarnemingen fake is, maar een deel van de waarnemingen is niet te verklaren op dit moment door wetenschappers.

Daarom vind ik dit altijd doelloze discussies die nergens toe leiden uiteindelijk en hou ik me er altijd het liefst buiten. Laat mensen lekker geloven wat ze willen. Als je wilt geloven in de wetenschappelijke 'bewijzen' dan doe je dat, kies je ervoor om dat niet genoeg bewijs te vinden en blijf je geloven in je eigen ervaringen of die van een ander, dan doe je dat. Ik vind het allemaal best.
Oud 31-08-2004, 14:15
Verwijderd
Urm. Dus als er geen sluitend bewijs is dat iets niet bestaat, ben jij bereid om maar klakkeloos aan te nemen dat 't wél bestaat?
Oud 31-08-2004, 14:40
Ghost
Ghost is offline
Dat is vaag, je kunt moeilijk bewijzen dat iets niet bestaat... "ik geloof ik vliegende blauwe krokodillen!" ... jah bewijs maar dat ze niet bestaan!
Oud 31-08-2004, 14:57
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 31-08-2004 @ 11:19 :
Daarom vind ik dit altijd doelloze discussies die nergens toe leiden uiteindelijk en hou ik me er altijd het liefst buiten. Laat mensen lekker geloven wat ze willen. Als je wilt geloven in de wetenschappelijke 'bewijzen' dan doe je dat, kies je ervoor om dat niet genoeg bewijs te vinden en blijf je geloven in je eigen ervaringen of die van een ander, dan doe je dat. Ik vind het allemaal best.
ik ook . als je er in geloofd, mij best. ik heb zelf nog nooit ervaringen gehad, geloof dat het wel kan, maar dat is jouw probleem. ik ga niet zeggen dat het niet kan, maar echt heel duidelijk is het niet voor me.
als je er niet in geloofd, mij best. logisch dat je er niet in geloofd, vooral als je een beetje simpel ben
Oud 31-08-2004, 17:06
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
eXo schreef op 31-08-2004 @ 15:15 :
Urm. Dus als er geen sluitend bewijs is dat iets niet bestaat, ben jij bereid om maar klakkeloos aan te nemen dat 't wél bestaat?

Nee, dan sluit ik de mogelijkheid dat het wel bestaat niet uit. Pas als ik er zelf ervaring mee heb, DAN geloof ik erin.
Oud 31-08-2004, 20:53
Daevrem
Daevrem is offline
Als je gelooft in spoken dan is het hek van de dam. Als je gaat analyseren waarom je in spoken gelooft en niet in "vliegende blauwe krokodillen" of wat dan ook dan kom je er achter dat je niet consistent bent. Het is niet logisch om wel in spoken te geloven en niet in andere rare dingen waar net zo weinig bewijs voor is.

Dus waarom geloof je in spoken en niet in 'vliegende blauwe krokodillen'? Ik denk dat ik het weet, je wilt graag in spoken geloven en je wilt niet in 'vliegende blauwe krokodillen' geloven.
Oud 31-08-2004, 22:18
JCG
JCG is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 31-08-2004 @ 15:57 :
als je er niet in geloofd, mij best. logisch dat je er niet in geloofd, vooral als je een beetje simpel ben
dus alle mensen die niet in geesten geloven zijn dommer dan mensen die er wel in geloven
Oud 31-08-2004, 22:50
Ghost
Ghost is offline
Ja!
Oud 03-09-2004, 17:25
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-08-2004 @ 21:13 :
Vreemde wetenschappers, aangezien allang is aangetoond dat wanneer men een bepaald deel van de hersenen stimuleert men bijna-doodervaringen kan nabootsen.
Ik las toevallig vandaag in de Quest van vorige maand dat een bijna-doodervaring optreed als de patienten hersendood zijn. Men kan deze ervaringen dus wel nabootsen, maar de echte krijg je als je hersendood bent. Het maakt me trouwens niet uit wanneer je zo'n ervaring krijgt.
Oud 04-09-2004, 23:07
JCG
JCG is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 03-09-2004 @ 18:25 :
Het maakt me trouwens niet uit wanneer je zo'n ervaring krijgt.
ik vind het een aardig groot verschil tussen een reactie die op gewekt kan word of iets "echts". Ik ken mensen die god hebben ontmoet toen ze onder de paddo's zaten, zijn ze gelijk de nieuwe messias? lijkt me niet
Oud 04-09-2004, 23:10
2probleemkind2
2probleemkind2 is offline
laat mij maar liever dexter kijken, ik geloofde zelf ook al in spoken, dus!!!
Oud 04-09-2004, 23:29
Satrapold
Satrapold is offline
Ikzelf ben een spiritist en ik ben enorm benieuwd wat ik achter deze link zal aantreffen!
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten