Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2004, 11:00
Celine88
Celine88 is offline
Ik ben er net achter gekomen dat mijn vader vreemdgaat.
Wat moet ik doen?? Iemand advies eigen ervaring.
Help please
Oud 21-11-2004, 11:04
Verwijderd
In eerste instantie met hem proberen te praten...of iig zeggen dat je het weet oid...dat zou ik iig doen.

Sterkte iig.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 11:11
Celine88
Celine88 is offline
ok. Thnx. Zal het proberen.
Oud 21-11-2004, 11:13
Xonzo
Xonzo is offline
ja, je moet hem duidelijk maken dat je het weet en je moet je mening laten horen aan hem.
Oud 21-11-2004, 15:34
Nona
Nona is offline
Met dit topic naar L&R gaan.

*klik*
Oud 21-11-2004, 15:39
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
hoe ben je erachter gekomen?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 15:40
stout!
stout! is offline
Weet je moeder er al van?
Oud 21-11-2004, 15:41
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
stout! schreef op 21-11-2004 @ 16:40 :
Weet je moeder er al van?
Lijkt me niet, dan heeft TS namelijk helemaal geen keus van wat te doen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 15:44
Caligula
Caligula is offline
Afpersen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 15:51
filia dei
filia dei is offline
Niet naar je moeder gaan. Gewoon aan je vader vragen hoe het zit, misschien heb je 't verkeerd gezien, of betekende het veel minder dan je dacht.
Als hij wel écht vreemdgaat zou ik me moeder vast gaan peilen, 'mam, wat zou je doen als, ... ' etc. En heel misschien aan me moeder vertellen wat ik vermoed zodat zij het verder met me vader kan overleggen.

Eigenlijk heb ik zowiets van het is mijn zaak niet. En al gáát ie vreemd zolang ik het niet weet en hij is vaak en vrolijk thuis ben ik blij toch?
Oud 21-11-2004, 15:52
Verwijderd
dat is eh, nogal eh.. klote
maar ja, ik zou je moeder steunen en daarnaast gewoon redelijk met je vader gaan praten en niet als een hysterische gek gaan doen, ik denk dat niemand daar baat bij heeft
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 15:59
Cookie
Cookie is offline
hoe ben je erachter gekomen dan.....heeft hij het je verteld of heb je iets gevonden waar het op wijst...en weet je het wel zeker?

vind het iig superfout van je vader..heel veel sterkte kan me niet voorstellen hoe je je voelt maar ik wil het ook niet weten denk ik...
Oud 21-11-2004, 20:48
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik zou pijlen bij je pa al zal die vast onkennen. Nee dat was gewoon een vriendin hoe kom je er bij enzo. Dat deed mijn pa namelijk ook. Ik zei het tegen me moeder die wou het niet geloven. Lijkt me ook best moeilijk om je man waarmee je al 24 jaar getrouwd ben vreemd gaat ineens

maar sterkte in elk geval en als je wat wilt weten ofzo pm me. Mijn vader heeft namelijk precies het zelfde gedaan.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 20:54
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Eerst eens met je vader praten. Misschien heb je het wel verkeerd gezien (kweenie wat je gezien hebt natuurlijk...). Maar laat eerst hem zijn verhaal doen, voordat je het erover met je moeder gaat hebben. Denk inderdaad dat je moeder zoiets sowieso moeilijk kan geloven...

Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 23:25
bracelance
bracelance is offline
praten
Oud 22-11-2004, 00:08
Verwijderd
Hoe kom je erbij dat hij vreemdgaat?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 01:09
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Wow! Wat een ellende. Ik zou......... denk ik....... eerst idd met mijn vader gaan praten.

STERKTE!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 02:04
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 22-11-2004 @ 01:08 :
Hoe kom je erbij dat hij vreemdgaat?
Dat.

Plus eerst met je vader gaan praten voordat je misschien wel overhaast naar je moeder gaat.
Ik neem aan dat je best wel kan zien of je vader tegen je liegt over de zaak, leg het hem voor (heb je het gezien dan btw?) en vraag hem eens helder na te denken over de situatie.

Als je je moeder erop aanspreekt, kun je moeilijk de situatie zo laten lopen dat ze n'iet boos wordt
Omdat je gewoon te weinig info hebt en ze dan zegmaar de kans krijgt te gaan speculeren en verkeerde conclusies te trekken.

'Pa, ik heb je gezien, in de stad. Met een blonde vrouw'...
'Pa, ik ben niet gek'.

-'Het is niet wat je denkt dat het is
/ *zucht* /
Ik wil het er niet over hebben'.

'Denk eens goed na met waar je mee bezig bent, en wat je ons aan kan doen als dit verkeerd loopt. Scheid dan liever van ma, ipv sneaky doen'.

of bvb

'Je krijgt een maand er wat aan te doen, gebeurd dit niet ga ik persoonlijk naar ma '.

Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 10:38
Verwijderd
niet mee bemoeien, misschien hebben jouw ouders een prima huwelijk, ondanks dat je vader af en toe vreemd gaat of misschien was het maar een eenmalige actie van je vader... dus bemoei je nergens mee... je zou misschien het huwelijk van je ouders kapot kunnen maken en ik neem aan dat je dat niet wilt...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 10:51
Celine88
Celine88 is offline
ik kwam eracht dat hij een geheim hotmailaccount had. dat heb ik toen gekraakt en er stonden allemaal mails in van zijn vriendin ergens in azie. ik heb met hem gepraat en hij bevestigde dat hij een vriendin had. hij zou haar in januari weer zien en hij keek het gewoon aan. als mijn moeder erachter komt is het over zei hij. nu zadelt hij mij met dit op, want ik moet nu liegen tegen mijn moeder en als ik dat niet doe heb ik het mislukken van hun huwelijk op mijn geweten. ik weet niet of ik kan liegen, de spanning is nu al veel.
maar ontzettend bedankt voor jullie advies, het heeft me echt geholpen
Oud 22-11-2004, 10:56
Maurice
Maurice is offline
hij heeft het mislukken van hun huwelijk op zijn geweten. niet jij.
kijk alleen uit voor de reactie van je moeder. ontkenning is nl. een logische reactie.
Oud 22-11-2004, 10:56
Shitonya
Shitonya is offline
je ma vertellen
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 11:00
Celine88
Celine88 is offline
mijn broertjes dan??? die begrijpen echt niet waarom mama en papa uit elkaar gaan. Ik heb al zoveel shit op mijn geweten. maar ja jullie hebben wel gelijk. Het is toch zijn schuld.
Oud 22-11-2004, 11:02
Maurice
Maurice is offline
denk je dat als 't op een andere manier uitkomt en jij blijkt alles geweten te hebben dat je dan blij bent? dat je dat in dank wordt afgenomen?
Oud 22-11-2004, 11:29
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Je zegt tegen je vader dat hij het moet vertellen en dat anders jij het doet.

Hij is degene die z'n huwelijk loopt te verneuken, niet jij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2004, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Celine88 schreef op 22-11-2004 @ 12:00 :
mijn broertjes dan??? die begrijpen echt niet waarom mama en papa uit elkaar gaan. Ik heb al zoveel shit op mijn geweten. maar ja jullie hebben wel gelijk. Het is toch zijn schuld.
Dat is iets wat je vader zich had moeten bedenken. Net als dat hij zijn huwelijk niet wilde laten mislukken, dat doet hij idd, niet jij.

Misschien toch nog eens met hem praten wat hij dan wil dat jij doet. En dan ook zeggen hoe jij er over denkt. Hij kan moeilijk van je verlangen dat je over zo iets liegt tegen je moeder...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 12:18
ilse
ilse is offline
I have been there...

en het eerste dat ik gedaan heb is het me moeder vertellen. als het jou zou gebeuren, zou je het toch ook willen weten?! en als je moeder er later achter komt dan heb jij het zeker gedaan.

nee, je vader maakt de fout. je kan het beste het toch voor je moeder kiezen, zij is het slachtoffer en ik wou toen ik daar wa toch echt dat zij het wist. hoeveel pijn het haar ook deed, anders had ze t later geweten...

je mag me altijd PM en als je het er nog over wil hebben, of me toevoegen op msn: illie@dolfijn.nl
Oud 22-11-2004, 12:25
Verwijderd
Citaat:
illie1987 schreef op 22-11-2004 @ 13:18 :
I have been there...

en het eerste dat ik gedaan heb is het me moeder vertellen. als het jou zou gebeuren, zou je het toch ook willen weten?! en als je moeder er later achter komt dan heb jij het zeker gedaan.

nee, je vader maakt de fout. je kan het beste het toch voor je moeder kiezen, zij is het slachtoffer en ik wou toen ik daar wa toch echt dat zij het wist. hoeveel pijn het haar ook deed, anders had ze t later geweten...

je mag me altijd PM en als je het er nog over wil hebben, of me toevoegen op msn: illie@dolfijn.nl
Ik zou dan eerst wel nog aan mn vader vertellen dat als hij het niet verteld, ik het wel ga doen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 12:30
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
bertbart schreef op 22-11-2004 @ 11:38 :
niet mee bemoeien, misschien hebben jouw ouders een prima huwelijk, ondanks dat je vader af en toe vreemd gaat of misschien was het maar een eenmalige actie van je vader... dus bemoei je nergens mee... je zou misschien het huwelijk van je ouders kapot kunnen maken en ik neem aan dat je dat niet wilt...
als haar vader vreemdgaat is er iets gruwelijk mis in dat huwelijk anders doe je dat niet.
Oud 22-11-2004, 12:30
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 22-11-2004 @ 13:30 :
als haar vader vreemdgaat is er iets gruwelijk mis in dat huwelijk anders doe je dat niet.
en eenmalig is het dus ook niet...want ze gaan elkaar weer zien.... sterkte
Oud 22-11-2004, 12:31
ilse
ilse is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 22-11-2004 @ 13:25 :
Ik zou dan eerst wel nog aan mn vader vertellen dat als hij het niet verteld, ik het wel ga doen.
mijn vader ontkende tegen mij, dus dat was idd iets anders...
en dat terwijl ik em praktisch betrapt had, dus..

Laatst gewijzigd op 22-11-2004 om 12:38.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 12:38
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik zou mijn vader even de tijd geven om het mijn moeder te vertellen, doet hij dit niet, dan doe ik het voor hem!

En ben niet bang, jij hebt niets verpest, zéker geen goed huwelijk, in een goed huwelijk wordt je namelijk niet verliefd op een ander!

Ik wens je heel erg veel sterkte, het zal een moeilijke tijd worden.
Oud 22-11-2004, 12:40
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 22-11-2004 @ 13:38 :
Ik zou mijn vader even de tijd geven om het mijn moeder te vertellen, doet hij dit niet, dan doe ik het voor hem!

En ben niet bang, jij hebt niets verpest, zéker geen goed huwelijk, in een goed huwelijk wordt je namelijk niet verliefd op een ander!

Ik wens je heel erg veel sterkte, het zal een moeilijke tijd worden.
idd
Oud 22-11-2004, 13:04
Verwijderd
mannen zijn hufters
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 13:06
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 22-11-2004 @ 14:04 :
mannen zijn hufters
kan wel gaan preken maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel......
Oud 22-11-2004, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 22-11-2004 @ 13:38 :
in een goed huwelijk wordt je namelijk niet verliefd op een ander!
Of dat nu helemaal waar is vraag ik me af. Ik denk dat je best verliefd kunt worden op een ander (een goed huwelijk is nooit constant 100% okee, er zijn altijd weer dingen waar je doorheen moet, mijns inziens kan een verliefdheid zoiets zijn, dat wil echter niet zeggen dat het hele huwelijk meteen niet goed meer is. Als je eruit komt, kom je er sterker uit). Ik denk dat het erom gaat hoe je met die verliefdheid om gaat. Je kunt die ander zo veel mogelijk uit de weg gaan en er sowieso niets mee doen, in dit geval zit de vriendin in Azië geloof ik.. nou ja, dan is het echt een kwestie van de problemen opzoeken, dat zegt denk ik wél iets over het huwelijk waar de vader van de ts in zit.

Maar goed, dat terzijde verder
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 13:54
Cookie
Cookie is offline
in een goed huwelijk kunnen idd problemen zitten...maar als 1 van de 2 verliefd word op een ander...dan zit er echt iets niet helemaal lekker geloof ik...
Oud 22-11-2004, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 22-11-2004 @ 14:04 :
mannen zijn hufters
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 15:36
Verwijderd
Citaat:
cookie16 schreef op 22-11-2004 @ 14:54 :
in een goed huwelijk kunnen idd problemen zitten...maar als 1 van de 2 verliefd word op een ander...dan zit er echt iets niet helemaal lekker geloof ik...
Verliefheid is en blijft een chemische reactie hoor, de verliefdheid voor je partner gaat op een gegeven moment over. Het houden van is dan meer dan genoeg voor de relatie, maar waarom zou je op dat moment niet verliefd kunnen worden op iemand anders?

Je kunt dit echter zelf in zo verre controleren dat je wanneer je het idee hebt gevoelens voor iemand te krijgen, diegene gaat ontwijken en er verder niets mee doet, dan gaat het vanzelf wel weer weg.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 15:48
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-11-2004 @ 15:23 :
er zijn natuurlijk uitzonderingen
Oud 22-11-2004, 15:52
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 22-11-2004 @ 14:54 :
Wat Dusjcrib al zei... Aan het verliefworden kan je niks doen. Het is ook best waarschijnlijk dat je tijdens een huwelijk wel eens verliefd word op een ander.

Je kan echter zelf de beslissing maken over wat je daarmee doet. (doe je niks met die verliefdheid, of stop je met je huidige relatie en stort je jezelf op je verliefdheid?)
Oud 22-11-2004, 17:34
Celine88
Celine88 is offline
mijn vader zei dat het al niet zo lekker ging tussen mijn moeder en hem. ik vroeg toen waarom ze dan niet in therapie gingen. Hij lachte toen een beetje en ging weg. Dat is echt zo egoïstisch. Maar ja. Leg morgen een briefje neer voor mijn moeder en dan ontploft de bom.
In ieder geval bedankt voor jullie advies. Het maakt het me veel makkelijk Thnx
Oud 22-11-2004, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 22-11-2004 @ 15:23 :
niet getreurd.. dat geldt voorlopig alleen voor vaders
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:57
Verwijderd
Weet zijn 'vriendin' dat hij een vrouw heeft? Zo niet, mail haar met het hele verhaal
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 19:46
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
tja zen vriendin mailen heeft echt geen nut. Het kwaad is al gescheid. Ik hoop dat het allemaal niet zulke erge gevolgen heeft. Wat het toch wel heeft. Maar weet precies wat je dus door maakt heb het zelf ook gehad maar kwam erachter via een telefoontje enzo.

Sucses er in elk geval mee.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 19:48
nuclearwarfare
nuclearwarfare is offline
Citaat:
bertbart schreef op 22-11-2004 @ 11:38 :
Dat vind ik nou echt een dom idee.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 21:30
Verwijderd
Bahhh..!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 21:51
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik zou hem nooit meer willen zien "dag pappie, bij deze wil ik niks, behalve financieel, met je te maken hebben."
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 21:53
Aine
Aine is offline
Heel erg veel sterkte de komende tijd. Wat klote situatie zeg...
Oud 22-11-2004, 21:56
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Myuki schreef op 22-11-2004 @ 16:48 :
er zijn natuurlijk uitzonderingen

stelletje LPF'ers
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten