Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2004, 09:11
lso
lso is offline
Ik heb sinds twee maanden een vriend... K zie hem graag en kan hem niet missen.. Net als in elke relatie waren die eerste weken fantastisch.. je denkt aan niets en niemand anders, je moet elkaar steeds zien, je kan niet zwijgen over die ander... Wat vooral opvallend was, dat is dat er heel veel passie bijhoorde de middagen, avonden en nachten dat we samen waren..

Sinds vorige week echter had ik t gevoel dat ik wel blij was hem te zien en dat ik ook verlangde hem te zien maar.. Dat die passie voor mij efkes niet hoefde.. Ik hoefde hem niet voortdurend te knuffelen, we discussieerden zelf af en toe (geen ruzie), ik was wel eens koppig of tegendraads, maar ik wilde toch gewoon dat hij bij me was.. Ook al was ik misschien ietsje afstandelijker..

Ik vroeg mij af wat er scheelde... Van zijn kant was alles net zoals de weken ervoor.. Bij mij was er iets veranderd.. Ik was nog steeds zot van hem maar.. ik reageerde anders... Gisteren waren we weer samen en ... ik denk dat ik weet wat er scheelde.. Zijn negatieve kantjes die ik reeds kende van in t begin maar waarvan ik zei dat t me niets deed, waren voor mij nu plots iets belangrijker geworden en ergerden me soms..

Bv. In t begin zei ik.. niet te snel rijden als je naar huis gaat maar blijkbaar luisterde hij daar niet naar.. Hij was altijd iets sneller thuis dan verwacht.. (hij rijdt niet TE snel..)

Bv. Wat hij draagt van kledij is niet echt wat ik graag zie.. Ik ben zot van zijn mooie hemdjes en pullen maar hij lijkt na twee maanden niets anders te hebben dan zijn paar jeansbroeken.. Daar wil ik hem ook niet in veranderen... Gisteren waren we op een feestje.. en t viel me meer op als anders...

En zo zijn er wel nog een paar dingen.. maar niets is groots.. en toch..

Ik vind t gewoon raar.. Is dat die blinde verliefdheid die plots weg is en dat ik nu oog krijg voor zijn karaktertrekjes en eigenschappen die ook minder zijn..? Herkennen jullie dat gevoel plots..? Ik weet niet echt hoe er mee om te gaan...

Laatst gewijzigd op 28-11-2004 om 09:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2004, 09:28
dead person
dead person is offline
Ik ken het ook wel soms, waar ik me vroeger nooit aan ergerde en nu soms wel, vaak ziet hij het wel aan mij en zegt hij: ben ik irritant? dus dan weet hij ook gelijk dat ik me er aan irriteerde, en stopte hij ermee. Praat er over met hem, als je het niet doet, worden die irritaties meer en meer en kan je straks niks anders meer zien dan zijn negatieve kanten.

Sorry voor nutteloze reactie
Oud 28-11-2004, 09:34
WolterB
WolterB is offline
Praat erover
Maar iedereen heeft negatieve kanten en je moet er proberen mee om te gaan en hem erop proberen te wijzen. Sommige dingetjes kan hij heus wel veranderen, maar je moet er neit van uit gaan dat je hem helemaal naar je hand kunt zetten en je moet dit zeker ook niet proberen, want dat gaat de relatie ws bijna zeker niet ten goede komen.
Oud 28-11-2004, 09:55
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
in het begin was je gewoon 'blind' van verliefdheid en nu niet meer en iedereen heeft irritante trekjes!
Oud 28-11-2004, 10:02
love is life
love is life is offline
Het enige wat je kan doen is er eerlijk over praten zeggen hoe het zit en vooral zeggen dat je hem nog graag ziet maar ... en dan je verdere uitleg ... succes ermee!!!!
Oud 28-11-2004, 10:09
MissyE
MissyE is offline
Ja, als dit gevoel blijft (misschien is 't alleen een tijdelijk dipje? ), dan zou ik 't er wel met 'm over hebben.. Anders weet hij ook niet wat er is, en wat er fout is gegaan..

En het is en blijft toch een leuke lieve jongen, niet? Ondanks diezelfde spijkerbroeken & rijsnelheid??
Oud 28-11-2004, 10:31
lso
lso is offline
Citaat:
MissyE schreef op 28-11-2004 @ 11:09 :
Ja, als dit gevoel blijft (misschien is 't alleen een tijdelijk dipje? ), dan zou ik 't er wel met 'm over hebben.. Anders weet hij ook niet wat er is, en wat er fout is gegaan..

En het is en blijft toch een leuke lieve jongen, niet? Ondanks diezelfde spijkerbroeken & rijsnelheid??
Zeker hoor! ..

Thx allemaal..
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 11:09
Myuki
Myuki is offline
Ik zou het niet leuk vinden als mijn geliefde de inhoud van mijn kledingkast zou willen veranderen.
Oud 28-11-2004, 11:30
Verwijderd
Als je je gaat ergeren aan dat soort kleine dingetjes dan is het te laat.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 11:38
Lil'Devil
Lil'Devil is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2004 @ 12:30 :
Als je je gaat ergeren aan dat soort kleine dingetjes dan is het te laat.
Hoeft niet. Heb ik ook gehad bij me ex.. Ik ergerde me aan alles wat hij deed. Hoe ie dingen deed vooral.. Mr, we hebben het uiteindelijk tog bijna een jaar volgehouden.. Alleen nu is het wel uit.. Omdat hij niet bij mij in de stad woonde dus alleen in het weekend zag ik um..
Oud 28-11-2004, 11:40
elledc
elledc is offline
Ofwel accepteer je de negatieve trekjes (iedereen heeft er wel) ofwel (als die de positieve overheersen) dan moet je eens goed nadenken over hoe je 't verder wilt.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 11:47
lso
lso is offline
Ik zie hem graag hoor.. ik kan niet zonder hem.. maar blijkbaar was t onbewust dat ik er wel mee bezig was/ben..
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 11:50
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
J-tjuh schreef op 28-11-2004 @ 09:55 :
in het begin was je gewoon 'blind' van verliefdheid en nu niet meer en iedereen heeft irritante trekjes!
Oud 28-11-2004, 11:55
Verwijderd
Mjah, de roze bril is duidelijk af.
Je kun t jezelf een beetje aanpakken en jezelf duidelijk maken dat het natuurlijk nergens op slaat, en wat meer positieve dingen gaat zien, kun je weer je roze bril op zetten.
Al lukt dat niet zo 1 2 3.

Succes, vecht er even voor, maar soms is het ook maar goed er aan toe te geven, want die ergernissen worden alleen maar erger.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Lil'Devil schreef op 28-11-2004 @ 12:38 :
Hoeft niet. Heb ik ook gehad bij me ex.. Ik ergerde me aan alles wat hij deed. Hoe ie dingen deed vooral.. Mr, we hebben het uiteindelijk tog bijna een jaar volgehouden.. Alleen nu is het wel uit.. Omdat hij niet bij mij in de stad woonde dus alleen in het weekend zag ik um..
Dus je hebt je een jaar lang aan alles wat hij deed geërgerd?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 12:08
lso
lso is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2004 @ 13:00 :
Dus je hebt je een jaar lang aan alles wat hij deed geërgerd?
aan alles wat hij deed, klinkt wel hééééél overdreven é.. ik erger me aan bepaalde dingetjes.. maar ik wil hem voor geen geld ter wereld missen..
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 12:10
Verwijderd
Citaat:
lso schreef op 28-11-2004 @ 13:08 :
aan alles wat hij deed, klinkt wel hééééél overdreven é.. ik erger me aan bepaalde dingetjes.. maar ik wil hem voor geen geld ter wereld missen..
Ik bedoelde eigenlijk die Lil'Devil die zei dat ze zich een jaar lang aan haar vriend heeft geërgerd maar wel bij hem is gebleven. Als zij zich aan alles wat hij doet ergert (want zo expliciet zegt ze het) dan vraag ik me echt af waarom ze bij hem bleef.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 12:10
MissyE
MissyE is offline
Nou ja, dan is 't ook zonde om bij hem weg te gaan voor die kleine dingetjes..

Ik ben bang dat er nooit iemand zal zijn waar je je NIET aan ergert... Helaas ben ik op zoek naar zo iemand (vandaar misschien ook wel dat ik nog altijd single ben.. )..

Maar goed, als je met die kleine dingetjes kan leven, is 't verder geen probleem.. En 't is ook niet erg dat die er zijn...
Oud 28-11-2004, 12:12
Verwijderd
Citaat:
MissyE schreef op 28-11-2004 @ 13:10 :
Ik ben bang dat er nooit iemand zal zijn waar je je NIET aan ergert... Helaas ben ik op zoek naar zo iemand (vandaar misschien ook wel dat ik nog altijd single ben.. )..
Als je echt verliefd bent erger je je niet aan iemand.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 12:13
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2004 @ 12:12 :
Als je echt verliefd bent erger je je niet aan iemand.
het probleem ontstaat dan meestal ook na de verliefdheid
Oud 28-11-2004, 12:41
MissyE
MissyE is offline
Citaat:
Qimm schreef op 28-11-2004 @ 13:13 :
Precies... in 't begin is degene leuk.. dan vindt degene jou leuk.. en dan ontdek ik de kleine irritante dingetjes en hoeft 't van mij ook niet meer..

Maar goed, dit is offtopic..
Oud 28-11-2004, 16:00
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
lso schreef op 28-11-2004 @ 10:11 :
Bv. Wat hij draagt van kledij is niet echt wat ik graag zie.. Ik ben zot van zijn mooie hemdjes en pullen maar hij lijkt na twee maanden niets anders te hebben dan zijn paar jeansbroeken.. Daar wil ik hem ook niet in veranderen... Gisteren waren we op een feestje.. en t viel me meer op als anders...

Dankjewel dat je mijn mening deelt dat je dat gewoon moet kunnen veranderen en dat je daar wat van moet KUNNEN zeggen....in tegenstelling tot alle andere figuren op dit forum.....

Ik weet het niet. Ik heb altijd meteen al zoiets van 'niet de hele tijd' zoenen/knuffelen. Dan vind ik het gewoon niet leuk meer Het is wel leuk maja niet constant......passie heb ik meer mijn momenten voor, niet constant.

Ik heb ook kleine dingetjes waar ik me aan erger, dan maak k er weer n xtje btje soort van ruzie over, voelt hij zich weer n dag klote, maar dan issut wel van me af ofzo. En dan merk je later dat hij er wel wat aan probeert te doen. Alleen die kleding krijg ik er niet echt in T feit dattie op moment krap bij kas zit, is ook niet echt handig daarbij

Ookal heb je na n tijdje dingen die je ergeren, je weet echt wel wanneer je iemand 'zat' bent en wanneer je gewoon ff een te perfecte relatie wil
Oud 28-11-2004, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 28-11-2004 @ 13:13 :
En aangezien het bij de topicstartster al na twee maanden ontstaat, is het de vraag of ze wel echt verliefd is op hem.

Ik bedoel.. ik vind de kledingstijl van mijn vriend nu ook niet echt geweldig, maar na 19 maanden is er nog altijd geen moment geweest dat ik me eraan heb geërgerd. Ik bedoel, als zoiets oppervlakkigs al na twee maanden betekent dat je afstandelijk wordt en je niet meer zo lekker voelt.. Nou ja..
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 17:51
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 28-11-2004 @ 17:55 :
En aangezien het bij de topicstartster al na twee maanden ontstaat, is het de vraag of ze wel echt verliefd is op hem.

Ik bedoel.. ik vind de kledingstijl van mijn vriend nu ook niet echt geweldig, maar na 19 maanden is er nog altijd geen moment geweest dat ik me eraan heb geërgerd. Ik bedoel, als zoiets oppervlakkigs al na twee maanden betekent dat je afstandelijk wordt en je niet meer zo lekker voelt.. Nou ja..
Dat is waar ja
daar ga je niet afstandelijk om lopen doen
wel over zeuren
hehe
Oud 28-11-2004, 22:40
Warsocket
Warsocket is offline
je maakt je te druk
dat supersprookjesachtige is zo over

komt erop neer dat jullie meer van elkaar leren kennen
en als je denk dat ook maar 1 relatie altijd een sprrokje blijf ben je naief bezig

jullie proberen nu onbewust zegmaar wat dingen uit, of jullie tegen kritiek kunnen, of je een discussie normal kan voeren

dan is later voor een gezonde relatie ook nodig

dus ik zou me niet te druk maken

en ja gezellige momenten komen strax ook voor

kortom:jullie relatie is aan het evolueren
het groeit en gaat vooruit
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten