Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2004, 14:41
Abercrombie
Abercrombie is offline
Hallo iedereen, ik heb even een vraagje. Ik voel me namelijk heel erg ongelukkig in mijn relatie. De relatie duurt al bijna twee jaar, en in deze fase zien we elkaar bijna elke dag. Ik ben zelf depressief en daarom zou het kunnen dat ik zo ongelukkig ben, ook in mijn relatie, maar ik denk ook dat het dóór de relatie zou kunnen komen (kip of het ei-verhaal) dat ik ongelukkig ben. Als ik niet bij mijn vriend ben dan mis ik hem ontzettend, maar als ik bij hem ben word ik jaloers om wat ik hoor en zie, en ga ik ruzie maken.

Negatieve punten van mijn relatie:

- hij heeft van die vaste vriend-avondjes (soms wel drie keer per week), waar ik niet bij mag zijn, dan komen er soms ook (vrijgezelle) meisjes, waar ze mee op stap gaan en weet ik wat niet doen... mijn vriend zegt wel dat er niets gebeurd, maar dat hij wel met ze praat en danst
- hij is verschrikkelijk onattent: komt soms te laat, geeft nooit een cadeautje, smst/belt nooit, alleen als het functioneel is, nooit spontaan...
- hij heeft een heleboel exen en een nogal wild relatie-leven gehad, maar dat is wel vóór mij
- hij smst/belt/emailt met andere meisjes, maar het zijn geen flirterige berichtjes ofzo

Positieve punten van mijn relatie:

- geweldige sex
- we houden echt superveel van elkaar, ik kan echt niet zonder hem en merk dat hij heel veel van mij houdt, we zien ook wel een toekomst samen, maar wel realistisch, van dat het altijd uit kan gaan enzo
- we kunnen erg met elkaar lachen, vriendschappelijk klikt het ook goed
- hij heeft oneindig veel geduld met mij als ik jaloers ben en legt alles altijd rustig uit, bijv. dat hij van mij houdt en voor mij gaat, en dat ik me niet druk moet maken
- hij is er altijd voor me als ik depressief ben, zelfs als ik dagen chagrijnig ben helpt hij mij, en hij is er nooit zat van ofzo

Maar toch ben ik jaloers en ongelukkig. Kunnen jullie je mening geven om het voor mij misschien een beetje duidelijker te maken? Want zo kan het niet langer! Al moet ik er niet aan denken om zonder hem te zijn...

Alvast bedankt voor de reacties...
Oud 11-12-2004, 14:53
juno
juno is offline
Muts. Ga naar een psycholoog, ga aan de Prozac of de Seroxat en hou op jezelf en die jongen te kwellen.

Ben je nou jaloers omdat je depri bent, of depri omdat je jaloers bent? Hoe dan ook: doe er wat aan, want dit lijkt mij iets wat voornamelijk in jou zit en niet in hem. Als ik het zo hoor zal hij er alles aan doen om je te helpen. En wees blij met die avondjes met de jongens. Wat wil je anders: dat jong vastbinden aan de tafelpoot naast een depressieve en jaloerse vriendin? Nee, daar gaat-ie gelukkiger van worden! Ik vind het al knap dat hij gewoon nog steeds van je houdt. Wees blij, count your blessings en ga aan jezelf werken.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 15:11
Cookie
Cookie is offline
300 % mee eens
Oud 11-12-2004, 15:36
DR.Avalanche
DR.Avalanche is offline
lees nog een keer door wat je hier gepost hebt, en sla jezelf in je gezicht.

Ga dan maar eens nadenken over hoe je die problemen met JEZELF(want het ligt niet aan hem als ik dit hier lees) wil gaan oplossen.
Oud 11-12-2004, 15:43
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik denk gewoon dat jij een beetje te jaloers bent en dat je daar wat aan moet doen!
Oud 11-12-2004, 15:50
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 11-12-2004 @ 16:43 :
ik denk gewoon dat jij een beetje te jaloers bent en dat je daar wat aan moet doen!
ook, en aan de rest van je problemen..kzou die vriend van jou maar eens een dikke knuffel geven.
Oud 11-12-2004, 15:53
Reem
Reem is offline
Je moet jezelf gelukkig prijzen met zo'n vriend. Als ik dat zo lees heeft hij ontzettend veel geduld met je, wees dankbaar! En wees ook blij dat hij zijn eigen leven blijft leiden (met die 'vriendenavondjes') want het is toch niet jouw bedoeling om hem mee te sleuren in jouw depressiviteit? Dat is iets van jou, niet van hem. Door jouw jaloezie zou je jullie relatie kunnen verpesten en dat is wel het laatste wat je wilt waarschijnlijk. Dus wees hem gewoon dankbaar dat hij je zo goed steunt want dat is écht belangrijk! En ga met die wetenschap aan jezelf werken. Ga naar een psycholoog of weet ik wat (dat weet je zelf het beste) en dan komt het wel weer goed, echt hoor.
Oud 11-12-2004, 17:24
elledc
elledc is offline
Ik lees hier reacties die werkelijk op niks slaan

TS, ik denk dat je voor jezelf moet uitmaken wat je het best doet, wij zijn buitenstaanders en hebben slechts een beperkt beeld van hoe jij je voelt en wat in je omgaat.
Ik vind het vreemd dat je vriend niet wil dat je bij hem bent als hij zijn vaste avondjes weggaat. Waarom dan?

Als je je ongelukkig voelt in je relatie en je denkt dat je elkaar teveel ziet, dan kan het goed doen om even afstand te nemen. Misschien dat je zeer opgelucht zult zijn als je voor jezelf ademruimte en tijd neemt om erover na te denken.

Ik persoonlijk zou het niet leuk vinden als mijn vriend zijn vaste avondjes heeft met vrienden waar ik nog niet eens ben uitgenodigd. Laat staan dat het avonden zijn met vrijgezelle meisjes.

Denk eens goed na voor jezelf, je noemt vele positieve dingen op en sta daar eens bij stil, hoewel de negatieve punten wel doorwegen.
Als je het moeilijk hebt met jezelf dan heb je het ook moeilijk iemand anders te beminnen. Het kan daarom werkelijk goed doen om afstand te nemen, men ziet meestal de dingen klaarder en duidelijker als men die van op afstand bekijkt!
Veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 17:52
voorbijganger
voorbijganger is offline
Citaat:
Abercrombie schreef op 11-12-2004 @ 15:41 :

- hij heeft van die vaste vriend-avondjes (soms wel drie keer per week), waar ik niet bij mag zijn, dan komen er soms ook (vrijgezelle) meisjes, waar ze mee op stap gaan en weet ik wat niet doen... mijn vriend zegt wel dat er niets gebeurd, maar dat hij wel met ze praat en danst

So?
- hij is verschrikkelijk onattent: komt soms te laat, geeft nooit een cadeautje, smst/belt nooit, alleen als het functioneel is, nooit spontaan...

Begrijpelijk van beide kansen
- hij heeft een heleboel exen en een nogal wild relatie-leven gehad, maar dat is wel vóór mij

So? Vroeger is voorbij
- hij smst/belt/emailt met andere meisjes, maar het zijn geen flirterige berichtjes ofzo

So?

Oud 11-12-2004, 17:54
Verwijderd
Nou als de seks goed is moet je hem houden he
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 20:41
Dark Dawn
Dark Dawn is offline
Citaat:

Kortom: hij is een MAN.
veel mannen zijn zo, ze willen vrijheid, denken er wienig aan da jij een belletje wel eens leuk zou vinden, ze zijn over het algemeen veel zakelijker dan vrouwen.
Wat die vriend-avondjes beteft, dat zou ik zelf ook minder vinden. Maar wat ik van die positieve dingen hoor, denk ik wel dat hij te vertrouwen is.

De positieve kanten van hem wegen, volgens mij, echt wel op tegen de negatieve kanten. En ik denk dat je dat zelf ergens wel weet.
Omdat jij depressief bent ga je alles van de negatieve kant bekijken, je voelt je slecht en vraagt je af waardoor dat komt en dan ga je alle slechte kanten van je leven bekijken.
Maar dat geld niet alleen voor jou hoor, zo zitten de meeste mensen inelkaar.
En nog wat: Ga idd een psychiater bezoeken.
Oud 11-12-2004, 22:56
Verwijderd
Jij voelt je ongelukkig in je relatie -> je bent jaloers, daar moet je zelf aan werken daar kan je hem de schuld niet van geven.
Hij is onattent, ach ja, iedereen heeft zn negatieve kanten.
Mens wees blij met zo iemand. Je houdt van hem, hij van jou. Het klikt, hij is er altijd voor je.
Werk gewoon aan je jaloezie, hij is niet voor niets met jou..
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 23:00
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 11-12-2004 @ 15:53 :
Muts. Ga naar een psycholoog, ga aan de Prozac of de Seroxat en hou op jezelf en die jongen te kwellen.

Ben je nou jaloers omdat je depri bent, of depri omdat je jaloers bent? Hoe dan ook: doe er wat aan, want dit lijkt mij iets wat voornamelijk in jou zit en niet in hem. Als ik het zo hoor zal hij er alles aan doen om je te helpen. En wees blij met die avondjes met de jongens. Wat wil je anders: dat jong vastbinden aan de tafelpoot naast een depressieve en jaloerse vriendin? Nee, daar gaat-ie gelukkiger van worden! Ik vind het al knap dat hij gewoon nog steeds van je houdt. Wees blij, count your blessings en ga aan jezelf werken.
Mee eens. (Ben te lui om een eigen reply te typen.)
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 23:27
Verwijderd
uitmaken, depressiever worden, en weer gaan rondsletten en ooit weer gelukkig worden, of:
niet uitmaken, niks doen en depri blijven, of: niet uitmaken, en leren relativeren
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 14:56
filia dei
filia dei is offline
Ik vind dat je je aansteld. Die negatieve zijn imo niet zo heel negatief. En die positieve dingen zijn hartstikke fijn... dus... gewoon jezelf ervan overtuigen dat 't niets voorsteld en weer gaan genieten van de positieve dingen.
Oud 12-12-2004, 15:04
Lottj
Lottj is offline
oioi...

als jij je niet gelukkig voelt in je relatie moet je ut uitmaken
is pcies utzelfde alsk met mijn vriend ga doen...
je moet ut zelf weten maar als jij ut nie goed vind voele meot je dumpee die gast..
jott zo iets tegenwoordig

sorriej alst bot over komt maar ik wil je alleen helpen
Oud 12-12-2004, 15:05
Jules
Jules is offline
Citaat:
Lottj schreef op 12-12-2004 @ 16:04 :
oioi...

je moet ut zelf weten maar als jij ut nie goed vind voele meot je dumpee die gast..

het komt iig dom over
Oud 12-12-2004, 16:00
Verwijderd
Citaat:
oioi...

hier kan ik nog minder van maken als de breezer taal
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 16:15
saartjeh
saartjeh is offline
ups en downs
en ik denk dat dit het laatste is
bij de negatieve punten zet je er vaak een 'maar' achter. en bij de positieve punten staat een uitleg/verklaring voor de negatieve
ik denk dat als je vriend van je hou je je nergens druk om hoeft te maken
vertrouwen hoort bij relatie
succes in ieder geval
(ff kort want tel gaat)

liefs, saar
Oud 12-12-2004, 21:27
dragonstorm
dragonstorm is offline
god wat word ik moe van depressieve mensen

als m te vertrouwen is, vertrouw 'm dan en zeur 'm niet. Hij stelt prijs op z'n eigen leven; dat is volkomen terecht en het zou pas echt erg zijn als het niet zo was.

Ik denk eigenlijk dat je beeld van hoe een relatie moet zijn onrealistisch is. Daarom ben je er waarchijnlijk teleurgesteld van, en dat helpt niet voor een vrolijke stemming.

Probeer wat realistischer te zijn. Probeer vooral negatieve gevoelens achter je te laten want ze helpen je niets. De enige die wat tegen je depressie kan doen ben je zelf.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 21:33
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Ik vind niet dat je je aansteld, maar ik denk wel dat er iets mis is in je relatie.
Ten eerste wil ik graag zeggen dat ik het met utopia5 eens ben en het ook niet leuk zou vinden als mij verboden wordt om met hem mee op stap te gaan terwijl er wel vrijgezelle meisjes bij zijn en hij met ze danst etc. vooral die meisjes vind ik maar niks. Natuurlijk moet je gewoon met je vrienden op stap kunnen gaan, maar ik vind dit zo raar klinken. Dat zou ik dus echt niet pikken.

Maar als ik zo verder lees, hij houdt van jou en volgens mij heb je verder niks te klagen. Ik snap je jaloezie heel goed want ik heb het zelf ook. Ik heb ook n lief vriendje maar ik trek het niet meer, dus ga ik binnenkort naar de psychiater.
Misschien moet jij dat inderdaad ook doen, want blijkbaar kom je er zelf niet uit en je vriend vind dit natuurlijk ook drie keer niks!
Oud 12-12-2004, 21:42
Annemiek!!
Annemiek!! is offline
Lieve abercrombie,

Dat er wat niet goed is in je relatie hoef niemand je meer te vertellen, elke keer dat jij je ongelukkig voelt weet je het steeds opnieuw!!
Jij moet een eigen leven hebben waarbij je relatie je leven aanvult/ mooier maakt. Je vriend kan jou gelukkigER maken maar de enige die jou echt gelukkig kan maken is JIJ.......
so what als je vriend vaste vriendenavondjes heeft: maak het niet erger dan het is en onderneem met vriendinnen leuke dingen....ga lekker samen sporten, statten, kletsen of een filmpje kijken.....Hij is er niet verantwoordelijk voor dat jij je kut voelt.........Zorg dat je een leventje voor jezelf hebt zodat je vriend een super aanvulling in je leven is waar jullie er altijd voor elkaar zullen zijn en leuke dingen samen doen, maar zorg ook dat jullie appart leuke dingen hebben......Ben niet afhankelijk van hem!
Xorg dat jullie met elkaar praten zodat je weet wat hij uitspookt met die andere meisjes......Ga werken aan je relatie en zorg dat jullie er samen beresterk uitkomen!! ik hoop dat je wat aan mn reactie hebt.......Succes ermee
groetjes Annemiek
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 22:19
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Annemiek!! schreef op 12-12-2004 @ 22:42 :
Lieve abercrombie,

Dat er wat niet goed is in je relatie hoef niemand je meer te vertellen, elke keer dat jij je ongelukkig voelt weet je het steeds opnieuw!!
Jij moet een eigen leven hebben waarbij je relatie je leven aanvult/ mooier maakt. Je vriend kan jou gelukkigER maken maar de enige die jou echt gelukkig kan maken is JIJ.......
so what als je vriend vaste vriendenavondjes heeft: maak het niet erger dan het is en onderneem met vriendinnen leuke dingen....ga lekker samen sporten, statten, kletsen of een filmpje kijken.....Hij is er niet verantwoordelijk voor dat jij je kut voelt.........Zorg dat je een leventje voor jezelf hebt zodat je vriend een super aanvulling in je leven is waar jullie er altijd voor elkaar zullen zijn en leuke dingen samen doen, maar zorg ook dat jullie appart leuke dingen hebben......Ben niet afhankelijk van hem!
Xorg dat jullie met elkaar praten zodat je weet wat hij uitspookt met die andere meisjes......Ga werken aan je relatie en zorg dat jullie er samen beresterk uitkomen!! ik hoop dat je wat aan mn reactie hebt.......Succes ermee
groetjes Annemiek
waarom klinkt deze uitleg net of ie recht uit de breakout is gekopieerd ?
Oud 13-12-2004, 09:38
Shitonya
Shitonya is offline
Ik ben het ermee eens: muts
Verder wil ik er nog aan toevoegen dat die avondjes met vrijgezelle meiden waar jij niet bij mag zijn zeer verdacht. Al zijn ze vrijgezel, oke. Maar het is wel erg verdacht dat jij daar nooit bij mag zijn, alsof hij wat voor je verbergt...Hierdoor zou ik hem nooit vertrouwen, maar dat moet je zelf maar met hem uitkomen.
Just talk with him ohja en een psychiater
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 00:34
MB
MB is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 13-12-2004 @ 10:38 :
Ik ben het ermee eens: muts
Verder wil ik er nog aan toevoegen dat die avondjes met vrijgezelle meiden waar jij niet bij mag zijn zeer verdacht. Al zijn ze vrijgezel, oke. Maar het is wel erg verdacht dat jij daar nooit bij mag zijn, alsof hij wat voor je verbergt...Hierdoor zou ik hem nooit vertrouwen, maar dat moet je zelf maar met hem uitkomen.
Just talk with him ohja en een psychiater
Ik vind het wel meevallen, die meisjes behoren waarschijnlijk gewoon tot de vriendengroep. (het zal je misschien verbazen, maar jongens kunnen ook gewoon bevriend zijn met meisjes )

Ik vind het ook niet raar dat hij soms gewoonm met zijn vrienden wil zijn, hij heeft ook behoefte aan wat tijd zonder jou. (meisjes gaan vaak met vriendinnen de stad in enzo, worden er ook niet blij van als het vriendje elke keer meegaat)

Dat hij niet attent is, tsja dat hebben veel mannen geloof ik als ik dat af en toe zo hoor. Het scheelt ook als jij wél attent bent, dan is hij waarschijnlijk ook eerder geneigd iets terug te doen.

Pshych lijkt me een beetje overdreven, die vertelt je vaak toch alleen maar dat je het zelf moet doen en geeft je wat meer zelfvertrouwens om dat dan ook daadwerkelijk te doen. Maar je kunt net zo makkelijk voor jezelf bepalen wat je eraan moet doen. Denk in ieder geval niet dat een psych jou gaat vertellen wat je wil horen, hij zal je juist vertellen wat je eigenlijk niet wil horen.
Oud 14-12-2004, 15:02
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Citaat:
- hij smst/belt/emailt met andere meisjes
Maar ik weet verder niet wat dit betekent.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 16:25
probeer
probeer is offline
Citaat:
oioi...

sorriej alst bot over komt maar ik wil je alleen helpen[/B]
HET
Reageren

Regels voor berichten