Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2004, 20:21
Stepsje
Stepsje is offline
Hoihoi,

Ik ben nu net weer een dag terug uit het ziekenhuis. Maandag zijn mijn keelamandelen eruit gehaald en woensdag mocht ik dus weer naar huis.

Ik kan nu nog bijna niks eten en drinken, slikken doet erg veel pijn (maar k moet wel veel drinken helaas)...
En praten kan ik ook nauwelijks.

Zijn er meer mensen die hun amandelen eruit hebben laten halen (en dan niet als klein kind, dan heb je er veel minder last van over het algemeen)

Ik ben erg benieuwd hoe het bij jullie ging, had je ook zoveel pijn? En hoe lang duurde het voordat het weer wat beter ging?
Nog bepaalde tips (behalve ijs eten, dat doe ik al)?
Oud 23-12-2004, 20:25
Verwijderd
Ik heb ze nog, maar is het normaal dat je zolang in het ziekenhuis blijft na zo'n operatie? Ik dacht altijd dat het een dagopname was..
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 20:28
HoloDoc
HoloDoc is offline
je zou een paracetamol kunnen nemen. en ijswater drinken.

koude kammillethee is ook erg goed ..
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 20:30
Noddy
Noddy is offline
Ongeveer twee maanden geeden lag ik ook in het ziekenhuis vanwege mijn keelamandelen.
Ik heb na de operatie niet erg veel pijn gehad, maar voor de operatie waren mijn amandelen ook heel erg ontstoken en toen had ik al heel veel pijn. maar volgens mij is het wel normaal.
De dokter zei tegen me dat ik bloedingen kon krijgen, nooit gehad, maar dat is geloof ik ook wel gebruikelijk.

En het is btw niet altijd een dagopname, tenzij het erg goed gaat na de operatie.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 20:32
Stepsje
Stepsje is offline
Voor kinderen is het inderdaad een dagopname, maar als je ouder bent is de kans op nabloedingen enzo groter en moet je 3 tot 6 dagen in het ziekenhuis blijven.

Die paracetamol slik ik er al 6 per dag van (meer mag niet).

Kamillethee zou ik wel eens kunnen proberen hebben we ook nog hier in huis als t goed is.
HoloDoc, is dit trouwens uit eigen ervaring of gewoon van iemand gehoord?
Oud 24-12-2004, 11:13
gurl19
gurl19 is offline
ja. Ik heb zoveel pijn gehad nie normaal Na anderhalve week kon ik weer een beetje eten. Ik kreeg ook zetpillen mee en die heb ik ook allemaal gebruikt. Dus als je die ook hebt gekregen zouk ze wel gebruiken. Verder veel drinken, en ook soms beetje zoute dingen eten. Omdat je gauw slap wordt.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:14
gurl19
gurl19 is offline
kad btw ook nog een bloeding ... als je dat hebt moet je wel de huisarts bellen.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 18:42
Quiana
Quiana is offline
Een vriendin van me heeft pas (niet eens twee weken geleden)
ook zo'n operatie gehad..

Bij haar ging het ontsteken en al (ze kreeg ook last van haar
oren, maar hoe het precies zit weet ik niet, zou ik ff moeten
vragen)... Paar dagen geleden had ze er nog steeds last van,
dus mja, dat kan best lang duren volgens mij.
Oud 24-12-2004, 19:01
HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Stepsje schreef op 23-12-2004 @ 21:32 :
Voor kinderen is het inderdaad een dagopname, maar als je ouder bent is de kans op nabloedingen enzo groter en moet je 3 tot 6 dagen in het ziekenhuis blijven.

Kamillethee zou ik wel eens kunnen proberen hebben we ook nog hier in huis als t goed is.
nou ik heb ze nog.

kammille werkt gewoon weefselversterkend
van iemand gehoord ? hmmja die grijze vent voor in de collegezaal
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 11:07
Verwijderd
Ik heb ze op mn 16e laten verwijderen omdat ze ontstoken waren.
Bij mij zijn de op een ochtend eruit gehaald en ik mocht de volgende dag 's middags naar huis.

Bij mij duurde het zeker een week voordat ik vast voedsel kon eten en nog deed het zeer...
Eerste week alleen dingen als appelmoes, aardappelpuree, vla gegeten.. (maar zelfs dat deed pijn!)

Mja, het komt allemaal goed
Beterschap!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 11:27
Sennah
Sennah is offline
Citaat:
Stepsje schreef op 23-12-2004 @ 21:32 :

3 tot 6 dagen? sinds wanneer isdat? ik heb ze er vorig jaaruit laten halen en ik ben 1 nacht in het ziekenhuis gebeven...

Wat ik graag deed was ijsblokjes in m'n mond laten smelten enhet er dan langs laten lopen, erg fijn en verdovend! (ik vond de ijsjes te zoet en zoet was pijnlijk)
Ik zat al wel gauw weer roerei te eten en vla, kwark, ravioli ('k weet niet of je dat kent, 't is een kussentje met gehakt erin in tomatensaus, als je in het begin het gehakt eruit haalt is het prima te eten!) binnenkant van een kroket (of bitterballen) .
je kunt best veel eten! zorg gewoon dat hetniet scherp is of zuur, dan kun je het meeste wel naar binnen krijgen!

succes en beterschap! Sennah
Oud 25-12-2004, 12:51
Verwijderd
Ik heb het 2 maanden terug ook laten doen en moest 1 nacht blijven. Ondanks dat het pijn doet moet je toch veel koud water drinken. Ze zeggen dat ijs heel goed is maar ik kon dat toen echt niet eten omdat je dan veel meer moet slikken dan wanneer je bijv. gewoon drinkt. Verder moet je je maar voor bereiden op nog best een tijdje afzien. Ik heb ongeveer 'n week niet gegeten, bijna 10 kg. afgevallen, toen ben ik begonnen met yoghurt en olvarit. Achteraf gezien valt het allemaal wel mee succes!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 16:12
snoopy
snoopy is offline
Ik heb ze 1,5 jaar geleden laten verwijderen en heb 2 weken niet kunnen eten
Bij mij groeide de linkerkant ook niet goed dicht, ofzo... Waarschijnlijk omdat ik door de narcose heel veel had overgegeven.
Oh ja... heb btw nog steeds last van keelontsteking. Snap niet hoe dat kan, maar toch...
niet echt een oppeppende post, dit
Oud 09-01-2005, 18:22
Vitamintje
Vitamintje is offline
Nou als ik dit zo lees heb ik volgens mij heel veel geluk gehad. Ik was 16 toen mijn amandelen eruit gingen en ik mocht nog dezelfde dag naar huis, op voorwaarde dat ik een kan water leegdronk. Maar die had mijn moeder door de wastafel gegooid was wel lief van haar ik wou per se naar huis. En bij mij duurde de pijn ongeveer een week.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 18:53
watermuis
watermuis is offline
ik moet het binnenkort laten doen, ik hoop alleen niet dat ik ziek word van de narcose want dat lijkt me echt niet leuk
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 19:03
mando-diao
mando-diao is offline
Ik heb ongeveer 2 jaar geleden mijn keelamandelen weg laten halen. Moest één nacht in het ziekenhuis blijven en daarna naar huis. De eerste dagen kon ik echt nauwelijks eten van de pijn, maar daarna veel waterijsjes en vla/yoghurt en fruit. Na anderhalve week ongeveer weer gewoon gaan eten en na twee weken weer naar school. De pijn was na 3 dagen wel over, behalve als ik moest lachen of hoesten.
Maar je kan best wat brood(zonder korstjes) met honing ofzo eten, en fruit!!! mandarijn, banaan, aardbei (nu een beetje moeilijk, maar toch). Dat is tenminste wat steviger.
Heel veel succes ermee iig
Oud 09-01-2005, 19:07
Somebody Special
Somebody Special is offline
Bij mijn oppaskindje (2 jaar) zijn zijn keel- en neusamandelen er in één keer uitgehaald, hij heeft door het bloed in zijn maag 1x overgegeven en daarna nergens meer last van gehad en meteen weer alles gegeten.

Weet niet of het gewoon geluk was of dat dat bij hele jonge kinderen sneller geneest?
Oud 09-01-2005, 19:09
Endomychus
Endomychus is offline
pf operatie is t niet te noemen, even ee knipje en klaar is kees

Regels voor berichten