Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2004, 09:17
monkey86
monkey86 is offline
Zelf maandverband , want tampon blijf ik voelen, helaas. En jullie?
Oud 10-01-2004, 09:18
Verwijderd
Maandverband blijf je ook voelen.

Doe je een tampon wel goed in?
Oud 10-01-2004, 09:41
Auntie M
Auntie M is offline
Een tampon vind ik ook niet altijd even prettig zitten, vooral als ik er niet meer zo veel last van heb maar het is weer wel frisser. Dus eerst tampons dan maandverband.
Oud 10-01-2004, 11:07
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 10-01-2004 @ 10:41:
Een tampon vind ik ook niet altijd even prettig zitten
Ik voel een tampon nooit zitten Ik gebruik het trouwens allebei, gewoon wat ik op dat moment liever heb.
Oud 10-01-2004, 11:14
jet
jet is offline
tampons!
Oud 10-01-2004, 11:56
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik gebruik alleen tampons, maandverband vind ik vies.
Tampons zijn ideaal.
Als je ze voelt zitten breng je ze niet diep genoeg in.
Oud 10-01-2004, 12:12
Verwijderd
maandverband vind ik niet zo hygienisch en het zit niet fijn.

tampons
Oud 10-01-2004, 12:17
Dory
Dory is offline
Ik vind maandverband best vies zitten.

Tampons dus, blij dat ze die dingen hebben uitgevonden

Ohja, gewone tampons zaten bij mij ook niet goed, maar ik heb nu met inbrenghuls van Tampax en dat gaat perfect!
Oud 10-01-2004, 12:20
Hawahaai
Hawahaai is offline
Dat wissel ik af... Meestal de eerste 2 dagen vooral maandverband, en bij het sporten (natuurlijk) tampons, daarna ligt het eraan waar ik heen ga en wat ik ga doen. Tampons vind ik fijner, geeft een schoner gevoel.
Oud 10-01-2004, 12:25
Verwijderd
tampons, want maandverband voel ik zitten
Daarbij zijn tampons wat hygienischer (als je ze goed gebruikt) en heb je niet dat als je een tijdje zit en dan opstaat dat er dan een klodder menstruatievocht zo *bloeb* uit je valt.
Op de laatste dag gebruik ik alleen een inlegkruisje, want dan is er niet meer genoeg vocht om een tampon binnen 6 uur te vullen, ook niet een minitampon.
Oud 10-01-2004, 12:36
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 10-01-2004 @ 12:56:

Klopt, ik heb (gelukkig) nooit van die hele grote bloedingen, alleen de eerste 2 dagen, dan zijn tampons fijn. Maar als er dus niet voldoende vocht is, gaat het inbrengen ook stroef en dat is geen fijn gevoel met het gevolg dat je ze niet diep genoeg inbrengt met het gevolg dat je ze voelt zitten en ik overstap naar maandverband.
Oud 10-01-2004, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 10-01-2004 @ 13:36:
Klopt, ik heb (gelukkig) nooit van die hele grote bloedingen, alleen de eerste 2 dagen, dan zijn tampons fijn. Maar als er dus niet voldoende vocht is, gaat het inbrengen ook stroef en dat is geen fijn gevoel met het gevolg dat je ze niet diep genoeg inbrengt met het gevolg dat je ze voelt zitten en ik overstap naar maandverband.
Je kunt er op zich ook een beetje spuug op doen, op het topje van de tampon, dan gaat het makkelijker .
Oud 10-01-2004, 13:04
Luna
Luna is offline
Citaat:
Tampons zijn ideaal.
Inderdaad! En maanverband zit niet lekker, ik heb altijd het idee dat ik doorlek...
Oud 10-01-2004, 13:10
Qamra
Qamra is offline
's Nachts maandverband, overdag tampons. Tampons, dat is me toch een uitvinding!
Oud 10-01-2004, 13:19
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 10-01-2004 @ 13:39:
Je kunt er op zich ook een beetje spuug op doen, op het topje van de tampon, dan gaat het makkelijker .
Dat is geen slecht idee, maar ik weet niet of het zo werkt. Een tampon moet tenslotte absorberen en ik weet niet of dat beetje spuug dan voldoende is om niet meteen opgeslurpt te worden. Maar baat het niet, schaadt het niet, ik zal het eens uitproberen.
Oud 10-01-2004, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 10-01-2004 @ 14:19:
Dat is geen slecht idee, maar ik weet niet of het zo werkt. Een tampon moet tenslotte absorberen en ik weet niet of dat beetje spuug dan voldoende is om niet meteen opgeslurpt te worden. Maar baat het niet, schaadt het niet, ik zal het eens uitproberen.
Bij mij werkt het . Nouja, na het spuug-erop-doen moet je dan wel meteen aan de gang met inbrengen, anders is het opgenomen, maar zó snel gaat dat nou ook weer niet.
Oud 10-01-2004, 14:10
frozenfountain
frozenfountain is offline
Ik gebruik overdag tampons. 's Avonds maandverband.
Oud 10-01-2004, 14:19
Lizzle_806
Lizzle_806 is offline
tampons!

zeker weten dat voel je tenminste niet en maandverband vind ik niet zo fris.. zeker niet in de zomer dan gaat t zo plakken.. bleghh
Oud 10-01-2004, 14:32
Divina Flor
Divina Flor is offline
Tampons, vind ik veel fijner zitten dan maandverband en ook een stuk hygienischer.
Oud 10-01-2004, 14:33
Quiana
Quiana is offline
Tampons.
Oud 10-01-2004, 14:35
Miracle
Miracle is offline
Van tampons krijg/kreeg ik meer buikpijn. Ik gebruik ze alleen als het écht moet.
Oud 10-01-2004, 15:16
mar87
mar87 is offline
Nou als ik die tampons d'r eerst eens in kreeg dan zou 'k ze ook wel gaan gebruiken, maar omdat dat nog steeds niet lukt.......... en soms lukt het wel maar dan voel ik 'm nog, en voor m'n gevoel moet hij wel vreselijk ver voor ik nix meer voel.

dus daarom gebruik ik nog steeds maar maandverband
Oud 10-01-2004, 15:17
Verwijderd
Citaat:
mar87 schreef op 10-01-2004 @ 16:16:
Nou als ik die tampons d'r eerst eens in kreeg dan zou 'k ze ook wel gaan gebruiken, maar omdat dat nog steeds niet lukt.......... en soms lukt het wel maar dan voel ik 'm nog, en voor m'n gevoel moet hij wel vreselijk ver voor ik nix meer voel.
Bij een normal tampon moet je hele wijsvinger erachteraan, dan zit-ie goed over het algemeen... da's idd best ver als je 't niet gewend bent.
Oud 10-01-2004, 16:12
Balance
Balance is offline
overdag tampons, 's nachts maandverband.
ik gebruik nog altijd tampons met inbrenghuls, want zonder krijg ik hem nooit ver genoeg; dat gaat pijn doen.
Oud 10-01-2004, 16:13
Balance
Balance is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 10-01-2004 @ 13:36:
tampons met inbrenghuls hebben een gladde buitenkant (die inbrenghuls dus. Pas als je hem helemaal hebt ingebracht haal je de huls d'r vanaf, waardoor je hem wél diep genoeg krijgt, ook als je slechts een beetje ongesteld ben.
Oud 10-01-2004, 16:20
Chayra-Ley
Chayra-Ley is offline
Citaat:
mar87 schreef op 10-01-2004 @ 16:16:
Nou als ik die tampons d'r eerst eens in kreeg dan zou 'k ze ook wel gaan gebruiken, maar omdat dat nog steeds niet lukt..........

dus daarom gebruik ik nog steeds maar maandverband
same here
Oud 10-01-2004, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Tampons zijn ideaal.
Oud 10-01-2004, 17:47
Anijs
Anijs is offline
Duidelijk tampons, zoals sarahbressers als zei, je voelt echt het bloed er *bloep* uit komen stromen.. En bijvoorbeeld als je met maandverband op de fiets gaat en je stapt af zit echt alles vastgeplekt, en moet je daar midden op het schoolplein heel sneaky alles los trekken Niet echt ideaal nee..
Oud 10-01-2004, 18:00
Konijn
Konijn is offline
Maandverband.. tampons alleen als ik ergens heen moet, of bij zwemmen ofzo.
Eerder gebruikte ik altijd tampons, maar de laatste tijd doet dat (na de eerste) ineens vreselijk veel pijn en daar heb ik helemaal geen zin in.
Oud 10-01-2004, 18:15
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Tampons, maandverband voelt vies.
Oud 10-01-2004, 19:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voornamelijk tampons, als ik langer dan acht uur slaap gebruik ik meestal maandverband en aan het eind ook omdat ik dan kan zien wanneer het over is.
Oud 10-01-2004, 22:13
marlies
marlies is offline
Eerst maandverband, toen tampons en nu weer maandverband,want sinds de pil is het zo licht dat ik zelf de allerkleinste niet nodig heb, ik gebruik of de eerste dag wel maandverband en de rest inlegkruisjes.

Voor de mensen met problemen met tampons, neem ze met inbrenghuls. Heel makkelijk!
Oud 10-01-2004, 22:40
Jolt_temp
Jolt_temp is offline
Tampons, absoluut. Maandverband voelt vies, dat is echt niks voor mij.
Oud 10-01-2004, 22:52
appelsientje
appelsientje is offline
Zeker tampons , maar 's nachts maandverband, vind ik overigens wel beetje vies.. Maar ik durf 's nachts echt geen tampon 'in' te houden..
Oud 11-01-2004, 09:07
Slettelina *
Slettelina * is offline
Tampons
Oud 11-01-2004, 09:40
Verwijderd
tampons, en de 1e 3 nachten tampons en maandverband
Oud 11-01-2004, 09:48
deesmees
deesmees is offline
altijd tampons,is veel schoner,je voelt dat bloed niet 'lopen' enje voelt niet dat je m inhebt terwijl maandverband gaat schuren en niet lekker zit dus tampons
Oud 11-01-2004, 13:42
Verwijderd
Ik gebruik vrijwel altijd tampons (ook maandverband, maar dan alleen 's nachts), voelt gewoon veel frisser.
Oud 11-01-2004, 14:09
Poesket
Poesket is offline
Ik gebruik altijd tampons. Heb ook nooit iets anders gebruikt, omdat ik toen nog nederlands niveau waterpolo deed, dus moest gewoon iedere dag trainen. Tampons bevallen me goed, je volet ze niet zitten en ik vind het zelf wat schoner, tenminste zo voel ik me.
Oud 11-01-2004, 15:11
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
k gebruik nog steeds maandverband en zo heel erg vind ik het niet, mar k heb toch liever tampons denk k.
mn vriendin gaf me zo'n eh..ding..en als je dat langzaam omhoog drukt schiet je tampon omhoog. (als het goed is ) inbrengbuis..noem ik het maar voor het gemak. want k wil graag aan de tampons. maar k krijg ze er af en toe niet in en dan pak k gewoon maandverband.
Oud 11-01-2004, 16:14
Verwijderd
Ik begin nu eindelijk te wennen aan tampons dus misschien maak ik binnenkort de overstap. Hoewel ik bedenkingen heb over de hygiene. (Je moet toch aan al die vieze wc deuren zitten voor je dat ding indoet.) Maar maandverband met clipjes staat bij mij nog steeds met stip bovenaan.
Oud 11-01-2004, 16:32
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Definitely tampons, eerst was het maandverband, omdat ik tampons niet fatsoenlijk inkreeg, was ik altijd 'n half uur bezig ofzo,...maar nu gebruik tampons van Tampax, dus ook met zo'n inbrenghuls, echt superfijn! En als je de ''normale'' gebruikt, dan kan je ook de ''kleine inbrenghuls'' pakken (moet je dus eerst uit elkaar schuiven voordat je hem weer in elkaar schuift,...) Dus dan heb je ook niet van die ''grote rollen'' in je tas zitten.
Oud 11-01-2004, 17:51
ZerO
ZerO is offline
Tampons zijn
Ik durfde ze eerst niet te gebruiken ,ze gingen er maar niet in of maar half echt een drama !
Maar nu gaat het prima en ik kan me niet meer voorstellen een leven zonder tampons Bah maandverband gebruik ik echt nooit meer,zo vies. Alleen inlegkruisjes voor de lichtere dagen en wat dikkere inlegkruisjes voor 's nachts.
Oud 11-01-2004, 18:25
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Tampons

Maandverband voelt zo vies aan
Oud 11-01-2004, 18:29
miekevis
miekevis is offline
Tampons !
maandverband voelt aan alsof je een pamper aan hebt en het voelt niet hygiënisch aan..
s'nachts wel maandverband natuurlijk
Oud 11-01-2004, 18:30
ssjpan
ssjpan is offline
Beetje afwisselend eigenlijk, tampons vind ik wel fijner anders voel je gewoon dat bloed uit je lopen..
Oud 11-01-2004, 20:00
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
tampons
geweldige uitvinding dat
Oud 11-01-2004, 21:27
miro
miro is offline
Alleen maar tampons
Oud 11-01-2004, 21:35
white witch
white witch is offline
maandverband. Ik wil best tampons proberen, maar ik heb geen idee hoe dat moet en het lijkt me doodeng
Oud 11-01-2004, 23:13
beestje
beestje is offline
tampons

Regels voor berichten