Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2005, 12:00
@kie
@kie is offline
In verband met een onderzoek naar een persoonlijk levensthema in min geval kracht ben ik op zoek naar jullie definitie van kracht. En dan bedoel ik met name innerlijke kracht. Dus:

- Wat betekent kracht voor jou?

- Hoe kom je volledig in je eigen kracht te staan?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie inzichten, dus reageer!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2005, 12:12
T_ID
T_ID is offline
Ik wil iets, dus daar ga ik me voor inspannen.

Zo werkt motivatie.

(zo, da's een kort antwoord op een geheel topic )
Oud 19-03-2005, 12:16
Verwijderd
Kracht is energie.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:41
Verwijderd
Een topic naar mijn hart.

Kracht is voor mij de innerlijke energie die mij in staat stelt dingen te doen waar ik later versteld van sta.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:42
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-03-2005 @ 13:16 :
Kracht is energie.
Nee.

Kracht is, simpel gezegd, het resultaat op macro-schaal van de wisselwerking op micro-schaal tussen (virtuele) deeltjes.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 12:57
@kie
@kie is offline
Oke, ik gooi het even over een andere boeg:

Denken jullie dat volledige zelfacceptatie een voorwaarde is om in je eigen kracht te komen staan?
Ik bedoel dan met name de acceptatie van je schaduwkanten: zodra je die accepteert dan kun je van jezelf houden en dan schep je de voorwaarden om volledig in je eigen kracht te komen staan.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 13:01
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-03-2005 @ 13:42 :
Nee.

Kracht is, simpel gezegd, het resultaat op macro-schaal van de wisselwerking op micro-schaal tussen (virtuele) deeltjes.
Het gaat hier niet om een kracht in de natuurkundige zin van het woord.
Oud 19-03-2005, 13:03
Verwijderd
Niet volledig, je mag best je minder goede kanten onder ogen zien. Maar je moet een ijzersterke wil hebben om hier aan te werken.

Het is niet wat je doet, maar de reden waarom.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 13:20
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 19-03-2005 @ 14:01 :
Het gaat hier niet om een kracht in de natuurkundige zin van het woord.
Daarom juist. Als ik ergens wel een hekel aan heb is het discussiëren over zaken, zonder dat er een duidelijke definitie is van de zaken waarover gediscussieerd wordt.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-03-2005 @ 14:20 :
Daarom juist. Als ik ergens wel een hekel aan heb is het discussiëren over zaken, zonder dat er een duidelijke definitie is van de zaken waarover gediscussieerd wordt.
Niemand verplicht je mee te doen.

Daarbij zijn sommige mensen wel open-minded ingesteld.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 19-03-2005 @ 14:28 :
Niemand verplicht je mee te doen.

Daarbij zijn sommige mensen wel open-minded ingesteld.
Oh shit, ik ben niet "open-minded". Laat ik nu maar even heel snel mijn standpunten herzien.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 13:54
@kie
@kie is offline
Citaat:
maar Mephostophilis daar gaat de discussie toch juist over: jij geeft de natuurkundige definitie van kracht, jij ziet het duidelijk 'wetenschappelijk' terwijl anderen kracht misschien wel heel anders definieren en voornamelijk daar ben ik benieuwd naar.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 15:15
Verwijderd
Citaat:
@kie schreef op 19-03-2005 @ 14:54 :
maar Mephostophilis daar gaat de discussie toch juist over: jij geeft de natuurkundige definitie van kracht, jij ziet het duidelijk 'wetenschappelijk' terwijl anderen kracht misschien wel heel anders definieren en voornamelijk daar ben ik benieuwd naar.
Het punt dat ik probeer te maken is dat het zinloos is te discussiëren over een onderwerp, wanneer iedereen over iets anders discussieert. Gebakken lucht, noemen ze dat ook wel eens.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-03-2005 @ 16:15 :
Het punt dat ik probeer te maken is dat het zinloos is te discussiëren over een onderwerp, wanneer iedereen over iets anders discussieert. Gebakken lucht, noemen ze dat ook wel eens.
Waarom zou je hier dan je tijd verdoen? zoek lekker een ander topic om aandacht te trekken.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 17:51
Subbie
Subbie is offline
ik heb kracht!!

ik bankdruk 110 kilo
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 21:19
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Subbie schreef op 19-03-2005 @ 18:51 :
ik heb kracht!!

ik bankdruk 110 kilo
ik kan me 2 keer opdrukken
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 21:22
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 19-03-2005 @ 22:19 :
ik kan me 2 keer opdrukken
Dan rust er nog 1 vraag.....

Hoe zwaar zijn jullie?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 00:07
Vice
Vice is offline
Toen ik nog op fitness zat, deed ik aan krachttraining.
Oud 20-03-2005, 01:44
willypirate
willypirate is offline
Kracht is energie
Oud 20-03-2005, 09:46
Pikey
Pikey is offline
Adredaline?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 09:48
Pikey
Pikey is offline
Citaat:
Pikey schreef op 20-03-2005 @ 10:46 :
Adredaline?
Zo fout gespeld dus ik roloog mezelf al ff.

Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 17:37
Hannibal
Hannibal is offline
Kracht is datgene dat jouw subject met de fenomomen verbindt
Oud 21-03-2005, 14:14
LMP
LMP is offline
Lust is kracht.

Lust is wat ons drijft in alles wat we doen.

Onder lust valt,

Libido(natuurlijk)
Hebberigheid
Nieuwschierigheid
enz

Lust is onverzadigbaar, mannen hebben over het algemeen meer lust dan vrouwen.

Tenminste dit is hoe ik er tegenaan kijk.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Luka schreef op 21-03-2005 @ 15:14 :
Lust is onverzadigbaar, mannen hebben over het algemeen meer lust dan vrouwen.
Iets dat onverzadigbaar is, heeft een oneindige capaciteit. Dat zou betekenen dat er geen verschil is tussen de lusten van de mannen en van de vrouwen, hooguit dat het mannen minder interreseert wat anderen er van denken.

Innerlijke kracht is iets ondefiniëerbaars denk ik.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 16:32
Releric
Releric is offline
Citaat:

Inderdaad is het redelijk onzinnig om te discussiëren over een onderwerp waar iedereen andere ideeën bij heeft.

Kracht op natuurkundig niveau is (onder andere geloof ik) een vector die de resultante van de massa maal de versnelling is (Newton enzo).

Citaat:
Hannibal schreef op 20-03-2005 @ 18:37 :
Kracht is datgene dat jouw subject met de fenomomen verbindt
Leuk, maar volgens bepaalde schrijvers zijn fenomenen "opvattingen" van objecten en die fenomenen zitten in het subject. Ik denk niet dat hier een kracht achter zit. (Husserl).

Nu over de vraag; innerlijke kracht.
Ik denk dat innerlijke kracht een resultaat is van jouw instelling, dan wel kijk op de wereld en training. Innerlijke kracht komt voor mijn gevoel heel dicht bij geloof te liggen en past meer bij Religie denk ik...
Oud 21-03-2005, 17:34
Daevrem
Daevrem is offline
Kracht is een woord.
Oud 21-03-2005, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Releric schreef op 21-03-2005 @ 17:32 :

Inderdaad is het redelijk onzinnig om te discussiëren over een onderwerp waar iedereen andere ideeën bij heeft.

Natuurlijk niet! Hoe kan je ooit tot een vereenzelfigd idee komen als je er nooit over discussieerd
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 22:42
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 21-03-2005 @ 23:36 :

Natuurlijk niet! Hoe kan je ooit tot een vereenzelfigd idee komen als je er nooit over discussieerd
Daar gaat het niet om. Het moet gewoon duidelijk zijn waarover je discussieert. Ik kan nu wel met jou gaan discussiëren over rompoloekida, maar aangezien jij noch ik weten wat rompoloekida is heeft dat weinig nut.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-03-2005 @ 23:42 :
Daar gaat het niet om. Het moet gewoon duidelijk zijn waarover je discussieert. Ik kan nu wel met jou gaan discussiëren over rompoloekida, maar aangezien jij noch ik weten wat rompoloekida is heeft dat weinig nut.
maar door een discussie daarover kan je het vaststellen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 04:20
LMP
LMP is offline
Citaat:
deadlock schreef op 21-03-2005 @ 15:32 :
Iets dat onverzadigbaar is, heeft een oneindige capaciteit. Dat zou betekenen dat er geen verschil is tussen de lusten van de mannen en van de vrouwen, hooguit dat het mannen minder interreseert wat anderen er van denken.

Innerlijke kracht is iets ondefiniëerbaars denk ik.
Vrouwen kunnen lust misschien meer onderdrukken.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 07:46
Releric
Releric is offline
Citaat:
deadlock schreef op 22-03-2005 @ 00:52 :
maar door een discussie daarover kan je het vaststellen
Kun jij door een discussie vaststellen wat rompoloekida is? Volgens mij is daar toch meer een uiteenzetting voor nodig voordat je gaat discussiëren, anders heb je vrij weinig (lees: geen) inbreng.

Maargoed beetje offtopic
Oud 22-03-2005, 15:09
@kie
@kie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-03-2005 @ 23:42 :
kijk wil je de definitie van kracht weten dan zoek je het gewoon op in de Dikke v Dale en vind je het volgende:
kracht (de ~, ~en)
1 fysiek vermogen, sterkte van het lichaam of een deel daarvan => power
2 geestelijk, zedelijk en fysiek vermogen en de bundeling hiervan
3 [nat.] elke oorzaak die in staat is een lichaam in beweging te brengen of een bestaande beweging te veranderen
4 werking
5 factor die invloed uitoefent
6 werknemer

maar wat ik in deze discussie probeerde te achterhalen was welke betekenis kracht voor jou persoonlijk heeft en welk idee je hebt bij het komen bij je persoonlijke kracht. Ik denk dat je niet een vasttaande definitie kunt gebruiken voor kracht en dat die voor ieder van ons verschillend is en dat is nu juist het interessante van de discussie: het zien van verschillende gezichtspunten en uiteindelijk achterhalen welke op jou het meest van toepassing is. Ik bedoel als er een boek zou zijn met alle antwoorden dan had ons leven toch ook weinig zin, ik denk dat je juist leeft om jouw eigen antwoorden te vinden.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 17:57
willypirate
willypirate is offline
Citaat:
@kie schreef op 19-03-2005 @ 13:00 :
In verband met een onderzoek naar een persoonlijk levensthema in min geval kracht ben ik op zoek naar jullie definitie van kracht. En dan bedoel ik met name innerlijke kracht. Dus:

Ik ben zeer benieuwd naar jullie inzichten, dus reageer!!
Kracht betekent voor mij de mogelijkheid voor spirituele groei van mijn ziel.

Je komt volledig in je eigen kracht te staan , als je er in slaagt je bewustzijn en onderbewustzijn te laten samenwerken , in plaats van met je bewustzijn tegen je onderbewustzijn te vechten. Die strijd kost je teveel levensenergie of kracht
Oud 24-03-2005, 03:53
JezusIsMijnGod
JezusIsMijnGod is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-03-2005 @ 22:42 :
Nee.
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-03-2005 @ 08:42 :
Daar gaat het niet om. Het moet gewoon duidelijk zijn waarover je discussieert.
Volgens mij moet je de eerste post ff lezen, het onderwerp is inderdaad niet helemaal duidelijk voor jou
Citaat:
@kie schreef op 19-03-2005 @ 22:00 :
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 10:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
JezusIsMijnGod schreef op 24-03-2005 @ 04:53 :
Volgens mij moet je de eerste post ff lezen, het onderwerp is inderdaad niet helemaal duidelijk voor jou
Heb je al bedacht dat die natuurkundige definitie net zogoed een persoonlijke definitie kan zijn, en je dus een gerede kans loopt dat je iemand onterecht loopt af te zeiken?
Oud 24-03-2005, 11:58
Verwijderd
Citaat:
JezusIsMijnGod schreef op 24-03-2005 @ 04:53 :
Het onderwerp is kristalhelder. Ik maakte slechts duidelijk dat deze benadering van het woord 'kracht' mij niet aanstaat.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-03-2005 @ 12:58 :
...mij niet aanstaat.
nuff said....

Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:58
Verwijderd
Het is wel zo...ligt er maar net aan wat je met kracht bedoelt. Toch?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:48
Mr T
Mr T is offline
Als je meer over een onderwerp te zeggen hebt ga dan niet naar andere invalshoeken zoeken. Het gaat hier om een antwoord, en niet om wat een persoon onder kracht verstaat, want de TS maakt dat in dit geval goed duidelijk.
Oud 25-03-2005, 00:14
JezusIsMijnGod
Citaat:
Mr.Beefy schreef op 25-03-2005 @ 07:48 :
Het gaat hier niet om wat een persoon onder kracht verstaat, want de TS maakt dat in dit geval goed duidelijk.
Meen je dat nou? Ik leid juist uit de onderstaande post af dat het wel gaat om waar een (willekeurig) persoon aan denkt bij 'innerlijke kracht'.
Citaat:
@kie schreef op 19-03-2005 @ 22:00 :
In verband met een onderzoek naar een persoonlijk levensthema in min geval kracht ben ik op zoek naar jullie definitie van kracht. En dan bedoel ik met name innerlijke kracht.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 00:15
JezusIsMijnGod
Citaat:
T_ID schreef op 24-03-2005 @ 20:33 :
Heb je al bedacht dat die natuurkundige definitie net zogoed een persoonlijke definitie kan zijn, en je dus een gerede kans loopt dat je iemand onterecht loopt af te zeiken?
Ik ga er zelfs vanuit dat de natuurkundige definitie voor het woord 'kracht' de persoonlijke (of in ieder geval de meest gebruikte) definitie is van Meph.
Maar de topic starter vroeg daar niet naar, maar naar het woord 'kracht' als in een figuurlijke zin, de innerlijke kracht.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 08:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
JezusIsMijnGod schreef op 25-03-2005 @ 01:15 :
Ik ga er zelfs vanuit dat de natuurkundige definitie voor het woord 'kracht' de persoonlijke (of in ieder geval de meest gebruikte) definitie is van Meph.
Maar de topic starter vroeg daar niet naar, maar naar het woord 'kracht' als in een figuurlijke zin, de innerlijke kracht.
'Met name' =/= 'per definitie', 'alleen maar'

Bovendien negeert de vraag de mensen die simpelweg dit 'innerlijke kracht' gedoe nonsens vinden.

Ik val daar ook onder, aangezien dat idee simpelweg tussen de oren zit.
Oud 25-03-2005, 11:04
Mr T
Mr T is offline
Citaat:
JezusIsMijnGod schreef op 25-03-2005 @ 01:14 :
Meen je dat nou? Ik leid juist uit de onderstaande post af dat het wel gaat om waar een (willekeurig) persoon aan denkt bij 'innerlijke kracht'.
Het is toch duidelijk dat het om innerlijke kracht gaat? Dat is dus voor iedereen verschillend. Wat heeft het dan voor nut om tijd te verspillen aan een nutteloze definiëring? Als je een duidelijke interpretatie geeft dan is het voor de TS niet moeilijk om te zien hij ie er wat aan heeft.
Oud 25-03-2005, 11:55
@kie
@kie is offline
Citaat:
Mr.Beefy schreef op 25-03-2005 @ 12:04 :
Het is toch duidelijk dat het om innerlijke kracht gaat? Dat is dus voor iedereen verschillend. Wat heeft het dan voor nut om tijd te verspillen aan een nutteloze definiëring? Als je een duidelijke interpretatie geeft dan is het voor de TS niet moeilijk om te zien hij ie er wat aan heeft.
oke, vind btje jammer dat de discussie nu nog alleen maar gaat over zin van het discussieren. Maar goed weet je wat het denk ik is: jullie kijken het vanuit een puur wetenschappelijk perspectief terwijl ik juist de meer spirituele & filosofische benadering. En waarom zou het nutteloos zijn om te discussieren over ieders indivuduele benadering? Dat is toch juist interessant en leerzaam. En vind je dat niet reageer dan ook niet .. simple as that!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:29
ecrivaine
ecrivaine is offline
Ook die 'innerlijke' kracht kun je voor een deel wetenschappelijk verklaren. Het zal je verbazen hoeveel emoties, lusten en behoeftes worden veroorzaakt door het feit dat wij levende wezens zijn, dieren eigenlijk.
Verschillende inwendige en uitwendige prikkels zorgen voor een bepaalde respons. Het hormoonstelsel en het zenuwstelsel hebben een grote invloed. Alleen al het feit dat je verliefd kunt worden en dat je daar heel blij van kunt worden (je voelt een positieve 'kracht'), is te verklaren door een natuurlijk instinct: namelijk om je voort te planten.
Als je je heel blij voelt, heel positief, je voelt je krachtig, dan is dat altijd wel terug te voeren op een deel van je lichaam. Je hersenen, hormonen of wat dan ook. Kracht is niet iets afzonderlijks wat zomaar plots in je lichaam/ziel komt ofzo. Ook emoties worden uiteindelijk veroorzaakt door je brein.
Ik weet niet of je dit bedoelde, jij wilt waarschijnlijk iets spiritueels horen. Maar ik denk dat mensen veel te snel alles maar spiritueel noemen, terwijl er heel veel te verklaren is door de natuur.
Oud 26-03-2005, 15:50
@kie
@kie is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 25-03-2005 @ 19:29 :
Ook die 'innerlijke' kracht kun je voor een deel wetenschappelijk verklaren. Het zal je verbazen hoeveel emoties, lusten en behoeftes worden veroorzaakt door het feit dat wij levende wezens zijn, dieren eigenlijk.
Verschillende inwendige en uitwendige prikkels zorgen voor een bepaalde respons. Het hormoonstelsel en het zenuwstelsel hebben een grote invloed. Alleen al het feit dat je verliefd kunt worden en dat je daar heel blij van kunt worden (je voelt een positieve 'kracht'), is te verklaren door een natuurlijk instinct: namelijk om je voort te planten.
Als je je heel blij voelt, heel positief, je voelt je krachtig, dan is dat altijd wel terug te voeren op een deel van je lichaam. Je hersenen, hormonen of wat dan ook. Kracht is niet iets afzonderlijks wat zomaar plots in je lichaam/ziel komt ofzo. Ook emoties worden uiteindelijk veroorzaakt door je brein.
Ik weet niet of je dit bedoelde, jij wilt waarschijnlijk iets spiritueels horen. Maar ik denk dat mensen veel te snel alles maar spiritueel noemen, terwijl er heel veel te verklaren is door de natuur.
vind het mooi hoe jij het benoemt, het is in ieder geval vanuit een hele andere hoek benaderd en ik vind het knap hoe jij het hebt weten te verwoorden. Wij verschillen duidelijk in onze manier van benaderen, maar ik wil je laten weten dat ik respect heb voor jouw zienswijze .. ook al is het niet mijn weg. Maar er zit zeker een grote kern van waarheid in hetgeen je zegt!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 00:01
willypirate
willypirate is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-03-2005 @ 09:36 :
'Met name' =/= 'per definitie', 'alleen maar'

Bovendien negeert de vraag de mensen die simpelweg dit 'innerlijke kracht' gedoe nonsens vinden.

Ik val daar ook onder, aangezien dat idee simpelweg tussen de oren zit.
Das jammer dat je zo denkt , dat wil zeggen , mens zijn of betergezegd "leven" zijn , houd meer in dan een brein tussen de oren.
Oud 27-03-2005, 00:16
willypirate
willypirate is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 25-03-2005 @ 19:29 :
Inderdaad een mooie beschrijving

Alleen is het een oppervlakkige beschrijving van de wisselwerking tussen ons onderbewustzijn , het bewustzijn en ons fysieke lichaam.

Als je wilt begrijpen hoe de wisselwerking tussen het bewustzijn en je ziel verloopt , zul je moeten begrijpen wat het "licht" inhoud. Dat "licht" komt rechtstreeks binnen op je ziel , al zou je denken dat je ogen enkel licht kunnen opvangen. Het "licht" dat je met je ogen opvangt , is maar een klein gedeelte van het spectrum dat het gehele "licht" werkelijk inhoud.
Je ziel ontvangt wel het gehele spectrum van dat licht (denk dat dat electro-magnetisch is , maar ik vermoed dat er nog een andere vorm van energie bij betrokken is ) , en heeft vervolgens een wisselwerking met je bewustzijn=>onderbewustzijn=>fysieke lichaam(of materie).
Oud 27-03-2005, 08:31
JezusIsMijnGod
Citaat:
T_ID schreef op 25-03-2005 @ 18:36 :
Ik val daar ook onder
ach gossie, wat zielig voor jullie
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 08:32
JezusIsMijnGod
Citaat:
ecrivaine schreef op 26-03-2005 @ 04:29 :
exactly
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten