Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2005, 12:09
Poesket
Poesket is offline
Hallo,

Mijn vriend en ik willen samen een spaarrekening gaan openen voor grote uitgaven in de toekomst. Zo willen we een grote reis gaan maken, gaan samen wonen en hiervoor hebben we geld nodig. We willen hier nu al voor gaan sparen samen, dus dachten we dat een gezamelijke rekening wel handig zou zijn. En dan regelmatig evenveel geld storten op de rekening.

Hebben jullie enig idee welke rekening van welke bank het meest verstandig is? Ivm rente en we willen het ten alle tijden er af kunnen halen maar wel een spaarrekening. Maar dus niet dat we het 5 jaar vast zetten en over bijv. 4 jaar niet kunnen gebruiken voor te reizen.

Tips?
Oud 16-05-2005, 16:30
Juturna
Juturna is offline
Bij heel veel banken kan je al niet eens meer alleen een spaarrekening openen. Mijn ouders zijn toen alle banken afgegaan en zijn geloof ik bij één bank uitgekomen waar dat wel kon.

Maar welke weet ik niet meer, abn amro ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 16:34
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Juturna schreef op 16-05-2005 @ 17:30 :
Bij heel veel banken kan je al niet eens meer alleen een spaarrekening openen. Mijn ouders zijn toen alle banken afgegaan en zijn geloof ik bij één bank uitgekomen waar dat wel kon.

Maar welke weet ik niet meer, abn amro ofzo.
dan zouden we wel nog een van de twee banken kunnen kiezen waar we al een giro of een andere spaarrekening hebben lopen
Oud 16-05-2005, 16:58
Verwijderd
Ik heb een AEX spaarrekening van de ABNamro, de rente van die rekening is érg hoog (tot 7,0%). Waar je wel goed op moet letten als je een grote uitgave wil doen: je moet een half jaar van te voren aanvraag doen om het geld eraf te halen. Ik vind de rekening ideaal, ik spaar en kan het geld niet zomaar eraf halen om spontane aankopen te doen

Citaat:
De zekerheid van sparen met het rendement van beleggen
Geld dat u inlegt op de AEX Spaarrekening staat een periode van zes kalendermaanden vast. Als de AEX-Index® stijgt in die zesmaandsperiode, stijgt uw spaarrente op jaarbasis net zo hard mee. Het rentepercentage heeft een maximum, dat aan het begin van de zes maanden wordt vastgesteld. En deze rente heeft betrekking op bedragen die ingelegd zijn in de maand voorafgaand aan die zes maanden. U loopt geen risico, want uw inleg is gegarandeerd. Daalt de AEX-Index® of blijft deze gelijk, dan ontvangt u geen rente. U betaalt geen kosten!

Spreid uw risico met automatisch sparen
Door iedere maand automatisch (minimaal EUR 100,-) te sparen spreidt u uw risico. U start dan namelijk maandelijks een nieuwe vaste spaarperiode van zes kalendermaanden. Telkens wordt voor het nieuwe spaarbedrag een maximum rente vastgesteld, die afhankelijk is van de stand van de AEX-Index®. U kunt dus maandelijks profiteren van nieuwe AEX® standen. Bovendien komt na de eerste zesmaandsperiode iedere maand een spaarbedrag vrij.
(als je er iets bijstort moet het dus minimaal 100 euro zijn)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 11:20
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
z0pje schreef op 16-05-2005 @ 17:58 :
Ik heb een AEX spaarrekening van de ABNamro, de rente van die rekening is érg hoog (tot 7,0%). Waar je wel goed op moet letten als je een grote uitgave wil doen: je moet een half jaar van te voren aanvraag doen om het geld eraf te halen. Ik vind de rekening ideaal, ik spaar en kan het geld niet zomaar eraf halen om spontane aankopen te doen

(als je er iets bijstort moet het dus minimaal 100 euro zijn)
hoe kan jij als 16jarig meisje zoveel geld per maand over hebben om op zo'n rekening tezetten?
Oud 17-05-2005, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 17-05-2005 @ 12:20 :
hoe kan jij als 16jarig meisje zoveel geld per maand over hebben om op zo'n rekening tezetten?
Ouders
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 13:02
Verwijderd
uhm, misschien is het handig om een internetspaarrekening van de rabobank te nemen. Zeer veilig (weinig risico) en je kan d.m.v internet alles bij houden, wat echt heeel makkelijk is.

Hoe hoger de rente die je krijgt, hoe meer risico.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 13:51
MB
MB is offline
Ik zou wel de bedragen die je erop stort perfect biojhouden of je moet precies 50-50 doen) voor als het ooit misschien toch uitgaat ofzo...

Citaat:
Toen ik 16 was nog wel hoor
Oud 17-05-2005, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Werken?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 15:06
Go
Go is offline
Citaat:
het is maar 100 euro per maand.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 16:41
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
gerwin schreef op 17-05-2005 @ 16:06 :
het is maar 100 euro per maand.
ik had dat echt niet op m'n 16e over... ik kreeg uberhaupt weinig zakgeld en werkte niet, maar dan nog, om dan nog 100 euro óver te hebben, naast je normale uitgaven, vind ik erg veel voor iemand van 16...
Oud 17-05-2005, 16:53
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-05-2005 @ 17:41 :
ik had dat echt niet op m'n 16e over... ik kreeg uberhaupt weinig zakgeld en werkte niet, maar dan nog, om dan nog 100 euro óver te hebben, naast je normale uitgaven, vind ik erg veel voor iemand van 16...
Toen ik 15 was verdiende ik 200 euro in de maand met een avondkrantenwijk en dat kostte me maar 5 uur in de week, dus het is best goed te doen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 18:08
Go
Go is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-05-2005 @ 17:41 :
Natuurlijk hangt het van allerlei factoren af, zoals je ouders en natuurlijk ook een beetje geluk met (goedbetaalde) bijbaantjes. Maar ik denk wel dat, in alle redelijkheid, een groot deel van de jongeren van 16 wel de mogelijkheid heeft om 100 euro per maand aan de kant te zetten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten