Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2005, 20:55
9lovely9
9lovely9 is offline
samen een soatest te laten doen, voor de zekerheid? Hij wil namelijk niet .
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 20:56
gurl19
gurl19 is offline
geen sex totdat hij zich heeft getest...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 21:01
markeerstift
markeerstift is offline
waarom wil hij dan niet ?
Oud 12-06-2005, 21:03
phink
phink is offline
dat hij niet wil zeg vaak al genoeg
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 21:08
Verwijderd
Ja waarom wil hij dat niet? Ik zou iig wachten met seks tot hij zich heeft laten testen, je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen; uiteindelijk gaat het toch om je eigen lichaam.

Verder is het mss een idee om er met hem over te praten. Hoe belangrijk het bijvoorbeeld voor jou is, en waarom je het zo graag wilt. Dan kan hij mss ook zeggen waarom hij het niet belangrijk vindt ofzo...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 21:14
Cookie
Cookie is offline
Schaamte?

Idd wat gurl18 zegt...STRAFFEN
en er ff serieus over praten natuurlijk, misschien heeft hij er wel echt heel veel moeite mee.
Oud 12-06-2005, 21:24
MightyDuck
MightyDuck is offline
Vanwege het idee van een wattenstaafje oid dat je pisbuis in gaat
Oud 12-06-2005, 22:19
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 12-06-2005 @ 22:24 :
Zat ik ook aan te denken
Of dat hij denkt dat de dokter aan je zaakje gaat lopen friemelen om te kijken of er niets zit
In dat geval was ik ook niet gegaan... het idee alleen al..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 22:53
rare kwast
rare kwast is offline
een echte man gaan zoeken ?!
Oud 12-06-2005, 23:00
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
MTpower schreef op 12-06-2005 @ 23:19 :
Zat ik ook aan te denken
Of dat hij denkt dat de dokter aan je zaakje gaat lopen friemelen om te kijken of er niets zit
In dat geval was ik ook niet gegaan... het idee alleen al..
Inderdaad helemaal mee eens. Mij lijkt dat dus ook helemaal niks. Ik vind het dan ook echt onzin om te zeggen "dat dat al genoeg zegt". Kijk als jullie kinderen willen dan moet je maar even beter je best doen met overtuigen, maar als jullie gewoon seks willen: doe het zolang gewoon met een condoom.
Oud 12-06-2005, 23:06
Warsocket
Warsocket is offline
tot dan toe met condoom
en vragen waarom ie geen soa-test wil
(en em dan toch overhalen)
Oud 12-06-2005, 23:17
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 12-06-2005 @ 22:24 :
o god ja, en dan vergaat echt de wereld

wat een aansteller!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 23:22
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
9lovely9 schreef op 12-06-2005 @ 21:55 :
samen een soatest te laten doen, voor de zekerheid? Hij wil namelijk niet .
Dat wilde mijn vroegere ex ook niet en dat kan een aantal dingen betekenen:

- Bang dat ie een SOA heeft
- Hij heeft het NIET voor je over, omdat hij nu al weet dat ie niet bij je wil blijven..waarom zou hij die moeite doen?
- Inderdaad die "pijnlijke" reden met staaf in je plasbuis hoewel ik het een boelshit reden vind!
- Vul zelf maar in
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 23:23
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 13-06-2005 @ 00:17 :

wat een aansteller!
Sorry hoor, maar mij lijkt het niet echt een prettig idee als een dokter een wattenstaafje in je pisbuis gaat stoppen...
Oud 12-06-2005, 23:28
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 13-06-2005 @ 00:23 :
Sorry hoor, maar mij lijkt het niet echt een prettig idee als een dokter een wattenstaafje in je pisbuis gaat stoppen...
eens
+ dat ik het onnodig vind om zo'n test te doen omdat ik van mezelf weet dat ik geen soa heb... zonde van m'n tijd, zonde van m'n geld, zonde van mijn dokter z'n tijd
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 08:26
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-06-2005 @ 00:28 :
eens
+ dat ik het onnodig vind om zo'n test te doen omdat ik van mezelf weet dat ik geen soa heb... zonde van m'n tijd, zonde van m'n geld, zonde van mijn dokter z'n tijd

- zoveel tijd kost je dat niet
- die test kun je volgens mij gratis laten doen, hij is iig niet ontzettend duur
- bij de ggd krijgen de mensen ervoor betaald zulke testen te doen, geen zonde van hun tijd dus
- als je je vriendin er een groot plezier mee doet moet het sowieso geen zonde zijn van je tijd of geld
Oud 13-06-2005, 09:13
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
eens
Als jij onveilige sex gehad hebt kan je het nooit helemaal zeker weten. Daarbij heb je van een aantal soa's helemaal geen klachten.
Oud 13-06-2005, 12:26
Verwijderd
mischien schaamt hij zijn eigen wel ofzo

of hij denk dat jij denkt dat hij een soa heeft
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 12:32
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ieke schreef op 13-06-2005 @ 10:13 :
Als jij onveilige sex gehad hebt kan je het nooit helemaal zeker weten. Daarbij heb je van een aantal soa's helemaal geen klachten.
ik heb geen onveilige sex gehad
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 13:09
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-06-2005 @ 13:32 :
Dat kan ik toch niet weten? Het gaat hier ook niet om jou. Er zijn zat mensen die dat wel gehad hebben en als ze dat weet kan ik me goed voorstellen dat ze wil dat hij zich ook test. Lijkt me helemaal niks mis mee. Tja, zo'n staafje in je plasbuis is niet prettig, maar aan de andere kant is de zekerheid het wel waard.
Oud 13-06-2005, 13:13
Verwijderd
ja precies
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 14:21
Mariekje*
Mariekje* is offline
Gewoon géén seks totdat hij zich heeft laten testen
Oud 13-06-2005, 14:33
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
HvJ schreef op 13-06-2005 @ 15:21 :
Gewoon géén seks totdat hij zich heeft laten testen
Precies de goede manier om je vriend weg te jagen .
Oud 13-06-2005, 14:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-06-2005 @ 13:32 :
condoom kan altijd gescheurd zijn, klein scheurtje is genoeg en dat hoef je echt niet altijd te ontdekken...
Oud 13-06-2005, 16:46
ekki
ekki is offline
Weten jullie dat wel zeker van een wattenstaafje in je plasbuis? Of is dat gewoon zo'n schrikbeeld (net als dat de schooldokter in je onderbroek gaat kijken enzo, wat ook nooit gebeurt, tenminste niet bij mij terwijl het wel werd verteld in de klas).
Oud 13-06-2005, 16:55
brynn
brynn is offline
Volgens mij is het wattenstaafje in de plasbuis bij mannen geen schrikbeeld. Er wordt met het wattenstaafje materiaal afgenomen voor chlamydia/gonnoeroe bepaling. Ik geloof dat dat ook via urine kan, maar ik weet niet in hoeverre dat ook bij screening zonder klachten gebeurd. Het is ook niet altijd nodig, wanneer een jongen afscheiding heeft of die kan opwekken wordt dat gebruikt.

Edit: ik heb het even nagelezen, en bij de man wordt in de huisartspraktijk in principe urine gebruikt. Tegenwoordig geen wattenstaafjes meer dus. Maar er zullen misschien redenen/andere SOA's zijn om wattenstaafjes te gebruiken en ik weet niet hoe het op een soa-poli/GGD zit.

Maar goed, al zou het met een wattenstaafje zijn. Prettig is natuurlijk anders, maar als je dat niet over hebt voor je eigen gezondheid, de gezondheid van je vriendin en je relatie dan ben je ook wel een enorme sukkel.

Laatst gewijzigd op 13-06-2005 om 16:59.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 17:26
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
eens
En misschien zonde van je relatie.
Oud 13-06-2005, 18:00
LittleLucille
LittleLucille is offline
Citaat:
brynn schreef op 13-06-2005 @ 17:55 :
Volgens mij is het wattenstaafje in de plasbuis bij mannen geen schrikbeeld. Er wordt met het wattenstaafje materiaal afgenomen voor chlamydia/gonnoeroe bepaling. Ik geloof dat dat ook via urine kan, maar ik weet niet in hoeverre dat ook bij screening zonder klachten gebeurd. Het is ook niet altijd nodig, wanneer een jongen afscheiding heeft of die kan opwekken wordt dat gebruikt.

Edit: ik heb het even nagelezen, en bij de man wordt in de huisartspraktijk in principe urine gebruikt. Tegenwoordig geen wattenstaafjes meer dus. Maar er zullen misschien redenen/andere SOA's zijn om wattenstaafjes te gebruiken en ik weet niet hoe het op een soa-poli/GGD zit.

Maar goed, al zou het met een wattenstaafje zijn. Prettig is natuurlijk anders, maar als je dat niet over hebt voor je eigen gezondheid, de gezondheid van je vriendin en je relatie dan ben je ook wel een enorme sukkel.
Ik denk dat ze je echt wel inwendig even moeten kweken hoor..
kunnen in de urine alleen toch niet aflezen of je een soa hebt.. lijkt mij zo..

Je kunt toch door simpel weg even bloed te prikken al een hele hoop soa's opsporen.. zonder meteen lichamelijk/inwendig onderzoek te hebben.. (als hij dat heel vervelend zou vinden)

misschien helpt het om die knul te zeggen dat heel vaak als je een soa hebt.. (niet bij allemaal natuurlijk) geen klachten hoeft te hebben..
Oud 13-06-2005, 18:02
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 13-06-2005 @ 18:26 :
En misschien zonde van je relatie.
Als ik een vriendin zou hebben die daar over loopt te zeuren is dat opzich al zonde van de relatie...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:13
poepdrol
poepdrol is offline
Als mijn vriendin geen soa test zou doen als ik er om vroeg, zou ik het uitmaken.

soa-test is goed voor jou en je partner! Er is niks negatiefs aan verbonden behalve wat kosten en schaamte.

Better safe than sorry, leuk als je later ontdekt dat je onvruchtbaar bent.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 19:33
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 13-06-2005 @ 15:33 :
Precies de goede manier om je vriend weg te jagen .
Als dat hem al wegjaagd was onze relatie hoe dan ook al gedoemd te mislukken. Als hij een soatest überhaupt al niet eens in overweging wil nemen, ongeacht de reden, kan hij seks tot die tijd gewoonweg vergeten. Ik hou er niet zo van om mijn gezondheid op het spel te moeten zetten en zeker niet omdat hij zo bevreest is van een wattenstaafje in z'n pisbuis. Donder op, als dat al zo'n probleem is..

Een inwendig onderzoek stel ik zelf persoonlijk ook niet bepaalt op prijs, maar als ik de jongen op wie ik gek ben daar mee kan geruststellen, dan is dat okey, en heb ik dat met liefde voor hem over. Geef hem eens ongelijk. En daarbij dit meisje wil SAMEN MET HEM gaan, wel zo eerlijk ook, niet?
Oud 13-06-2005, 19:36
MTpower
MTpower is offline
Soatest vind ik best, maar no way dat een vent aan mijn zaakje gaat zitten... hij neemt maar wat bloed en urine, kunnen ze genoeg aan zien .
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 19:58
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
HvJ schreef op 13-06-2005 @ 20:33 :
Als dat hem al wegjaagd was onze relatie hoe dan ook al gedoemd te mislukken. Als hij een soatest überhaupt al niet eens in overweging wil nemen, ongeacht de reden, kan hij seks tot die tijd gewoonweg vergeten. Ik hou er niet zo van om mijn gezondheid op het spel te moeten zetten en zeker niet omdat hij zo bevreest is van een wattenstaafje in z'n pisbuis. Donder op, als dat al zo'n probleem is..

Een inwendig onderzoek stel ik zelf persoonlijk ook niet bepaalt op prijs, maar als ik de jongen op wie ik gek ben daar mee kan geruststellen, dan is dat okey, en heb ik dat met liefde voor hem over. Geef hem eens ongelijk. En daarbij dit meisje wil SAMEN MET HEM gaan, wel zo eerlijk ook, niet?
Ik weet niet wat ik zou doen in die situatie maar de reden dat ik het niet zou doen is inderdaad dat die dokter met een wattestaafje in mijn plasgaatje zou gaan zitten . Ik wil best recht voor de neus van die dokter in een potje plassen, vind ik best maar die gast moet gewoon niet gaan zitten porren (zo noem ik het maar ff) met zo'n ding. Mij lijkt toch ook niet dat jou het zo prettig lijkt als dat bij jou gebeurd? En zoals ik hierboven al zei: doe het dan zolang met condooms en probeer hem gewoon langzaam aan te overtuigen als je het echt wil.

En als jullie al gaan lopen dreigen met geen seks enzo omdat hij 1 ding niet wil doen wat jullie zeggen is jullie relatie volgens mij ook al gedoemd te mislukken.
Oud 13-06-2005, 20:03
Verwijderd
Citaat:
phink schreef op 12-06-2005 @ 22:03 :
dat hij niet wil zeg vaak al genoeg
domme opmerking, veel mensen vinden het a-relaxed om zo'n test te ondergaan en das best begrijpelijk.

Denk je dat iemand voor de lol een soa gaat overdragen als je verliefd op elkaar bent?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 20:08
Stefanie
Stefanie is offline
Wat een lamzak als hij het niet wil doen. Waar is ie bang voor? Dat ie een beetje pijn voelt? Guttegut. Als je vriendin zekerheid wil hebben, kun je toch wel wat voor haar over hebben?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 20:27
poepdrol
poepdrol is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 13-06-2005 @ 21:03 :
domme opmerking, veel mensen vinden het a-relaxed om zo'n test te ondergaan en das best begrijpelijk.

Denk je dat iemand voor de lol een soa gaat overdragen als je verliefd op elkaar bent?
Nee, maar daarom doe je juist die soa-test snuggere Hein
Oud 13-06-2005, 21:00
Roos
Roos is offline
Ze frotten echt geen wattenstaafje tot ver in je plasbuis hoor.
Dat wattenstaafje is superklein en ze willen wat materiaal uit het uiteinde van je plasbuis. Dus ze duwen het watje ertegenaan. Dat kan natuurlijk onprettig zijn, maar het is niet alsof je nog de hele week krom loopt
Oud 13-06-2005, 21:10
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
gurl18 schreef op 12-06-2005 @ 21:56 :
geen sex totdat hij zich heeft getest...
Lijkt mij ook.

Daarnaast: van die soa test ga je, als zowel vrouw als man, niet dood. Echt niet.
Oud 13-06-2005, 21:27
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 13-06-2005 @ 20:33 :

Ik had eerst een heel verhaal getypt, maar het kwam eigenlijk hierop neer

Dus ik sluit me hierbij aan.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 22:02
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
grl schreef op 13-06-2005 @ 22:10 :
Lijkt mij ook.

Daarnaast: van die soa test ga je, als zowel vrouw als man, niet dood. Echt niet.
Van een soa zelf valt dat meestal ook reuze mee
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 22:10
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-06-2005 @ 23:02 :
Van een soa zelf valt dat meestal ook reuze mee
Meestal.. mwah.. als je te lang rondloopt met bepaalde soa's die in principe niet erg bedreigend zijn, kunnen ze vanzelf bedreigend worden hoor.

Bovendien is een testje een kleine moeite om zeker te weten dat je je vriendin niet met iets opzadelt.
Oud 13-06-2005, 22:12
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
grl schreef op 13-06-2005 @ 23:10 :
Bovendien is een testje een kleine moeite om zeker te weten dat je je vriendin niet met iets opzadelt.
Een condoom is nog minder moeite...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 22:35
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-06-2005 @ 23:12 :
Een condoom is nog minder moeite...

Neuh, dat ben ik niet met je eens. Het is gewoon fijn om de pil te slikken als dat mogelijk is. Het is betrouwbaarder, goedkoper en je hoeft niet altijd condooms bij de hand te hebben. Bovendien is een condoom pijpen niet speciaal lekker, kan ik je zeggen. Het enige probleem van de pil is dat het niet beschermt tegen soa's. Daarom moet je even laten testen. Echt, big deal.

Nou zeg jij dat je geen onveilige seks hebt gehad, dan is dat natuurlijk minder belangrijk. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je partner van je verwacht dat je even een testje doet. Hij/zij kan ook niet ruiken of je wel of niet veilige seks hebt gehad.
Oud 13-06-2005, 22:38
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
grl schreef op 13-06-2005 @ 23:35 :
Neuh, dat ben ik niet met je eens. Het is gewoon fijn om de pil te slikken als dat mogelijk is. Het is betrouwbaarder, goedkoper en je hoeft niet altijd condooms bij de hand te hebben. Bovendien is een condoom pijpen niet speciaal lekker, kan ik je zeggen. Het enige probleem van de pil is dat het niet beschermt tegen soa's. Daarom moet je even laten testen. Echt, big deal.

Nou zeg jij dat je geen onveilige seks hebt gehad, dan is dat natuurlijk minder belangrijk. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je partner van je verwacht dat je even een testje doet. Hij/zij kan ook niet ruiken of je wel of niet veilige seks hebt gehad.
Kwestie van vertrouwen.. waarom zou iemand liegen over zoiets?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 22:40
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-06-2005 @ 23:38 :
Kwestie van vertrouwen.. waarom zou iemand liegen over zoiets?
Well, even een situatieschetje:

Jouw vriendin heeft 4 sekspartners voor jou gehad. Met 2 van de 4 heeft ze veilig geneukt maar onveilige orale seks gehad. En de 2 anderen hebben tegen haar gezegd dat ze voor haar altijd veilige seks hadden gehad. 1 daarvan spreekt de waarheid. 1 daarvan liegt, hij heeft wel onveilige seks gehad.. maar met iemand waarvan hij "erop vertrouwde" dat ze geen soa's had. Terwijl deze persoon 3 sekspartners voor hem heeft gehad.

Snap je al wat ik probeer te zeggen of moet ik m'n verhaal afmaken?
Oud 13-06-2005, 22:53
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 13-06-2005 @ 00:17 :

wat een aansteller!
Vrouwen snappen dat niet Das echt te erg... Soort van gevoel netals met n mes onder je nagels...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 22:58
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
AC Milan 7 schreef op 13-06-2005 @ 23:53 :
Vrouwen snappen dat niet Das echt te erg... Soort van gevoel netals met n mes onder je nagels...

Pff, ik heb wel eens een onderzoek gehad bij de uroloog. Dan steken ze inderdaad een ijzeren "pin" helemaal in je. Dat was prima te doen. En wat de dokter doet bij een soa onderzoek bij mannen, is een stuk minder erg.
Mietjes.
Oud 13-06-2005, 23:02
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
K vindt n thermometer in mn kont al erg
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 23:15
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
grl schreef op 13-06-2005 @ 23:58 :
Pff, ik heb wel eens een onderzoek gehad bij de uroloog. Dan steken ze inderdaad een ijzeren "pin" helemaal in je. Dat was prima te doen. En wat de dokter doet bij een soa onderzoek bij mannen, is een stuk minder erg.
Mietjes.
Je bent geen man... dus hoe kan je weten of het minder erg is?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 23:20
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
MTpower schreef op 14-06-2005 @ 00:15 :
Je bent geen man... dus hoe kan je weten of het minder erg is?
Ik was ooit een man.

Regels voor berichten