Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2001, 14:47
Dutchy15
Dutchy15 is offline
ik heb nu Win98 draaien, maar alles is een beetje door elkaar enzo, dus ik ben van plan om m erop nieuw op te gooien, maar verwijdert ie dan ook al je gewone bestanden????(mp3s, schoolwerk enzo.., die wil ik natuurlijk wel ff behouden) of verwijdert ie alleen de win systeem bestanden(enzo) ???

en als ik XP over win98 heen doe??? wat dan??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2001, 14:54
Verwijderd
je kunt Windows helemaal kersvers installeren schoon en wel zónder een format.. moet je echter wél uit de voeten kunnen in de DOS-prompt.. dus daar zou ik maar eerst eens over nadenken..

anyway, als je XP eroverheen zet, krijg je alle bagger mee.. m.a.w. da's geen oplossing (ik ben so wie so geen voorstander van Windows over elkaar heen installeren)..

mogelijkheid: flikker overbodige rotzooi vrij, maak van die vrije schijfruimte een andere partitie (met Partition Magic), zet de zooi MP3's e.d. die je wilt bewaren daarop, formatteer de schijf, installeer Windows, installeer Partition Magic en zet de partitie weer terug naar je primaire partitie..

als je nog eens zo'n vraag hebt, zorg dan in godsnaam dat je zelf een *klein* beetje know-how hebt, lees eens wat boeken over PC's in het algemeen..
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 15:56
Spacey
Spacey is offline
je kan t ook evenop cdeetje fikken, heb je meteen backup. kan handig zijn..
Oud 18-11-2001, 17:48
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
de directory's 'My documents'(mijn documenten) en 'Program Files' worden geloof ik gewist.
Oud 18-11-2001, 19:45
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
je kunt Windows helemaal kersvers installeren schoon en wel zónder een format.. moet je echter wél uit de voeten kunnen in de DOS-prompt.. dus daar zou ik maar eerst eens over nadenken..

anyway, als je XP eroverheen zet, krijg je alle bagger mee.. m.a.w. da's geen oplossing (ik ben so wie so geen voorstander van Windows over elkaar heen installeren)..

mogelijkheid: flikker overbodige rotzooi vrij, maak van die vrije schijfruimte een andere partitie (met Partition Magic), zet de zooi MP3's e.d. die je wilt bewaren daarop, formatteer de schijf, installeer Windows, installeer Partition Magic en zet de partitie weer terug naar je primaire partitie..

als je nog eens zo'n vraag hebt, zorg dan in godsnaam dat je zelf een *klein* beetje know-how hebt, lees eens wat boeken over PC's in het algemeen..

jaja, bedankt maarre ik kan win98 dus gewoon opnieuw erop gooien zonder dat ie bijvoorbeeld mijn schoolbestanden enzo wist??(dat ie alleen de windows-bestanden wist zegmaar) ???

want dit was mijn vraag
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 19:47
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Cybernetic Joosie schreef:
de directory's 'My documents'(mijn documenten) en 'Program Files' worden geloof ik gewist.

dus als ik ze in een andere map gooi die ik zelf gecreeerd heb, blijven ze gewoon behouden?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 19:48
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Spacey schreef:
je kan t ook evenop cdeetje fikken, heb je meteen backup. kan handig zijn..
die werkt niet
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Dutchy15 schreef:
jaja, bedankt maarre ik kan win98 dus gewoon opnieuw erop gooien zonder dat ie bijvoorbeeld mijn schoolbestanden enzo wist??(dat ie alleen de windows-bestanden wist zegmaar) ???

want dit was mijn vraag

dat kun je natuurlijk doen; dan zul je geen data verliezen.. maar je houdt exact dezelfde klotezooi als waar je nu vanaf wilt..

m.a.w. het is zó zinloos, dat het niet eens uitstel van executie te noemen is
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 22:03
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
dat kun je natuurlijk doen; dan zul je geen data verliezen.. maar je houdt exact dezelfde klotezooi als waar je nu vanaf wilt..

m.a.w. het is zó zinloos, dat het niet eens uitstel van executie te noemen is

nee, ik wil juist al die systeembestanden en driverzooi en al die dingen die daarop lijken die wil ik juist weg hebben en opnieuw, want nix werkt meer echt, de helft van mn systeembestanden zijn weg enzo..

maja, bedankt
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Dutchy15 schreef:
nee, ik wil juist al die systeembestanden en driverzooi en al die dingen die daarop lijken die wil ik juist weg hebben en opnieuw, want nix werkt meer echt, de helft van mn systeembestanden zijn weg enzo..

maja, bedankt

als ik me niet ernstig vergis neemt W98 bij de installatie eroverheen alle drivers e.d. ook over -- maar helemaal zeker weten doe ik dat niet..

nou ja, als je niet zo handig bent; baat het niet dan schaadt het niet..
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 23:22
guyver
guyver is offline
ja hij neemt dan alles over. inweze verandert is niets aan de installatie behalve dat ie een zooi bestanden van windows zelf weer in originele staat zet.

je houd dus dezelfde zooi gewoon
Oud 19-11-2001, 04:17
MaakUt
MaakUt is offline
volgens mij kan je Windows XP niet over een andere heen instaleren.. tenzij je kan upgraden.. maar dat moet ie dezelfde taal zijn...ik heb gedaan wat dobermann zei.. duurt trouwens wel eeuwig zo'n partitie maken.
Oud 20-11-2001, 20:40
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
guyver schreef:
ja hij neemt dan alles over. inweze verandert is niets aan de installatie behalve dat ie een zooi bestanden van windows zelf weer in originele staat zet.

je houd dus dezelfde zooi gewoon
ja de bedoeling is ook juist dat ik die zooi hou, ik wil alleen die drivers en systeembestanden en al die zooi ff opnieuw erop hebben...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2001, 10:31
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
dus als ik ze in een andere map gooi die ik zelf gecreeerd heb, blijven ze gewoon behouden?

inderdaad.

maar het heeft niet zo veel zin om program files ook te kopieren want als je die na een schone windows installatie weer terug kopieert zullen de meeste programma's toch niet werken. Die moet je opnieuw installeren
Oud 21-11-2001, 10:35
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Cybernetic Joosie schreef:
Nope, dat worden ze niet. Gelukkig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten