Heel erg herkenbaar.
Citaat:
Dark Dawn schreef op 11-07-2005 @ 18:41 :
Ik heb nu bijna 1,5 jaar een vriend. We zijn laatst door een moeilijke periode gegaan, hij had het 'uit' gemaakt. Uit tussen twee haakjes omdat het eigenlijk niet de bedoeling was om echt uit elkaar te gaan (dat bleek toen het bij hem helemaal niet goed voelde), maar om ons beide na te laten denken over waar we nou mee bezig waren, en dan vooral ik.
Lange tijd heb ik hem namelijk een soort van 'verstikt'. Ik wilde altijd bij hem zijn, bevestiging hebben en was vaak jaloers, en dan niet op andere meiden maar vooral zijn vrienden die veel meer met hem om gingen.
|
Ik lees verderop dat ze 'meer' met hem om gaan/gingen, hoe is dat mogelijk als jij het hele weekend bij hem zit? Is gewoon een vraag want ik neem aan dat jullie beiden nog naar school gaan?
Citaat:
Maar goed, we hebben het toen dus weer goed gemaakt, en besloten het wat rustiger aan te doen en gewoon af en toe iets te gaan doen, dat ging dus niet door. We kwamen terug in het zelfde patroon: Ik zat bijna elk weekend het hele weekend bij hem. Nu is het wel zo dat het van mijn kant een stuk beter gaat en dat ik niet meer zo verstikkend voor hem ben.
|
Komt hij nooit bij jou? Waarom niet?
Citaat:
Maar nu is het weer zo dat de spanning, de passie en de romantiek (voor zo ver die er al was de laatste maanden) helemaal weg is. Hij is erg moe en lusteloos, en dat kan ik ook wel begrijpen. Maar we doen eigenlijk helemaal nooit meer iets, ook omdat we weinig te besteden hebben, maar ook dingen die weinig tot niets kosten zijn er vanaf zijn kant niet meer bij.
Hij voelt zich aan de ene kant schuldig over, maar aan de andere kant zit hij toch weer het hele weekend achter zijn playstation of computer (dit ook echt letterlijk). Elke keer als ik naar hem toe ga vind ik het wel fijn bij hem te zijn en hoop ik dat we nog is wat gaan doen, maar het is er nooit bij.
|
Je hebt niet overal geld voor nodig, je kunt ook in het park gaan wandelen, wat gaan zwemmen, gaan fietsen, met zn tweetjes een spelletje spelen etcetc. Overigens, als er zo weinig te doen is, waarom zit je dan bij elkaar op de lip?
Kun je mij uitleggen wat jij dan nog leuk vindt aan de relatie, als er bijna niets gebeurt...?
Citaat:
Ook wat seks aangaat is er steeds minder spanning. Ik ben de gene die het initiatief moet nemen (wat opzich wel raar is, normaal gesproken bij mensen onder de 60 is dat de man) en er is steeds minder spanning of enige romantiek bij. Hij zegt dat hij moe is en dat het daardoor komt, maar af en toe twijfel ik eraan.
|
Dat feit kun je wel opnoemen, maar als hij zich continu schuldig voelt over 'dit hele gedoe' en zelf dus hoogstwaarschijnlijk óók die spanning niet meer voelt, is het meer dan logisch dat hij niet wil.
Citaat:
Het enige wat ik wil is de spanning en de liefde terug zoals die in het begin was, en natuurlijk de eerste maanden is het kalver liefde maar toch, ik vraag me af ben ik nu gewoon een zeurende vrouw of niet?
Ik weet het niet beslissen jullie maar..
|
Dat kan niet (meer), zeker niet op deze manier.
Nee, je zeurt niet zozeer maar jullie pakken het verkeerd aan. Eens gaan bedenken of het uberhaupt anders kan (anders is geweest?)
Misschien confronterende vragen die aanvallend over kunnen komen, maar het schept misschien iets meer duidelijkheid.
Voor jouw informatie heb ik zo'n relatie na meer dan een half jaar kwakkelen afgebroken, eindelijk opgegeven ondanks ik nog veel voor hem voelde. Ergens ligt een grens.